Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Utrolig synd at dette skulle komme akkurat den helga Stephen Hawking er i Oslo for å holde kurs om løpeteknikk Uttrykksikonet frown Det ser ut som at den helga passer dårlig for mange, er det mulig å få flyttet kurset

 

Jeg lurer på om vi skulle tatt en runde på hva vi vil ha på pizzaene. Dumt å bruke tid på det på kurset. Jeg liker pepperoni og ananas. Hva tenker dere andre?

 

Jeg skal prøve å rekke det, men det står mellom dette og "Kurs i Seksuell Avholdenhet" med Gene Simmons, "Hvordan Kle seg for Anledningen" med Per Sandberg og "Religion - en Privatsak" med Ubaydullah Hussain.

 

Tidligere kursdeltager:  «Dame Drangedal: Hadde 1000 spørsmål når jeg kom, fikk svar på 999, det er helt utrolig!! Nå er det bare å fordøye over tid »

 

« Dette ble mitt siste kurs og det sier alt »

Det kan tolkes i flere retninger...

:lol: herreguuud så festlig dette var!

 

"Veien til førerkortet - trinn for trinn" av Eli Hagen. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

9 timer siden, Krutsi skrev:

Ellers så sitter jeg på et venterom der de ikke hadde råd til bordføtter engang... 

image.thumb.jpeg.4eb1acb55239d4bdfd9abc5

Det ser ut som svevelamper!

Og det minner meg på et DIY-prosjekt jeg skal prøve til jul - om noen kan fortelle meg hvor jeg får kjøpt en billig limpistol? Jeg forsøkte Nille i dag, uten hell. Jeg tenker sånn helt enkel hobbydings, ikke snekkerutstyr :p

8 timer siden, Siri skrev:

Har du rensa den i det siste? Jeg merker stor forskjell på min om det er en stund siden jeg har støvsugd filtrene eller ikke :)

Kanskje jeg skal tilby varmepumpa her litt TLC. For det er noe riv ruskende galt med den. Den blåser kald luft uansett hva jeg trykker på - selv da jeg stilte inn på 30 grader kom det kald luft. Da jeg slo av hele dritten, steg temperaturen i rommet... Nå klarer den uansett ikke å varme opp stua, fordi lufta ikke klarer to vinkler, men den ville ha varmet opp soverom, kjøkken og ballsalen (ja, jeg har en goddamn ballsal!), samt trolig også groomingrommet. Uten oppvarming er det 14 grader der. Med varmepumpa ble det 13 grader. 

8 timer siden, Nathalie98 skrev:

Snøidyllen varte jo lenge...:|

Engla skled på snøen og kuttet seg på sin egen klo, langt rift fra låret og ned til labben på bakfoten. Antibiotika og smertestillende i tre dager, akkurat så hun ikke kuttet seg inn til muskler og sener!

Heldigvis ikke aktivitetsforbud  :ahappy:

Oj, det var jaggu en dårlig miks av klønete og uflaks - god bedring!

8 timer siden, Tekopp skrev:

ett ord. Det meste skrives i ett ord på norsk. Hvis i tvil, slå det sammen :P

Aaa-aaa-meeeeen!

8 timer siden, Raksha skrev:

Noen bilder, resten i tråden til hundene

Mitt nye favoritt - dette skal jeg faktisk ha på veggen :D

22721984057_e65689c495_h.jpg

 

Så utrolig godt uttrykk på det bildet, han ser ut som om han er skikkelig fornøyd med seg selv over noe :D

8 timer siden, plutte skrev:

Bruker smør, i jernpanne. :P Er olje bedre sånn sett? Kan egentlig ikkje lage mat, eg. Begynte på 4-5, skrudde ned til 2, men det gror fast i panna sjølv om det er smør i.

Eg skulle vere grei med gubben og lage pannekaker til han kom heim, sidan eg stikker ut omtrent samtidig. Men no får han ein haug med... greier... Eg åt jo dei første, som var fine. :D

Et tips til senere: Hell all røra i en godt smurt ildfast form, og stek på 225 grader til den er gjennomstekt (avhenger av størrelse på formen og høyde på røra - 15-30 minutter, tenker jeg). Eventuelt ha oppi baconbiter i røra mens det steker. En søtere variant er å steke ren røre, skjære seg et stykke og ha på jordbærsyltetøy - mmm...

6 timer siden, MonicaT skrev:

Og så lurer jeg på når ting skal bli lettere. Savner Amigo og gråter for han hver kveld. Savner voffen min. Skulle så gjerne bare hatt en klem/kos til. 

Bra man har en tobeint solstråle som holder en opptatt :P kan ihvertfall ikke sitte i ro denna 

:hug: 

5 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg er fornøyd med meg selv nå :D Har laget hjemmelagde raspeballer med svineknoke, vossakorv, gulrot og brokkoli :D Er første gang jeg lager raspeballer (har bare kjøpt ferdige før) og de smakte faktisk raspeball! :D 

Åh, nå kom jeg på at jeg har verken spist det eller fårikål i år - det er jo så god høstmat! Og nå er vel alt fårikålkjøttet blitt til pinnekjøtt... Som det ikke er lov til å spise før 24. desember.

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg tenkte jeg skulle sjokkere dere med å fortelle at jeg lager middag , men så kom jeg på at det er visst et helt vanlig middagstidspunkt for alle de sonisene  som ikke spiser middag på formiddagen (som  @JeanetteH).

Jeg spiste middag nå nettopp - men jeg var hjemme 2230, så det ble sånn. Det blir dog ofte sånn :p

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Har brukt kvelden på å begynne på "hundetreningsrommet" i kjelleren. Det er betong gulv og ja.. ikke noe gjort siden 1960 (lurer på hvorfor de malte muren og ingenting annet *ler* ) Men det er/var jo litt mørkt og trist med brunt treverk så jeg fant ut at ett par strøk i taket, litt restemaling på veggene, teppe på gulvet og lys i taket så blir det bra. Tenkt på prosjektet siden jeg flyttet inn 2010 *ler* Planen var egentlig 2 strøk i taket, og jeg kjøpte nok maling i utgangspunktet, men taket var ekstremt tørst. Har vel knapt nok maling til 1,25 strøk :P Så ett strøk får holde. 

12241512_10156245396655072_5733184009821

Du får rustikk tak når det skinner litt gjennom malingen - mighty trendy, girlfriend! *sassy fingersnapping*

Hjemme fra en dag full av ærend, må jo forsøke å få unna mest mulig når jeg er i sivilisasjonen :D Med spesial i helga var det litt som måtte forberedes der også, jeg fikk sendt noen brev, og hentet en pakke som var sendt helt feil - nemlig parabolen jeg skal få montert til uka, så jeg har også ringt og informert dem om at jeg kunne tenkt meg å få den montert her og ikke på forrige adresse. Skjønner ikke hvordan de har klart det, når jeg aldri oppga gammel adresse, og de ringte tidligere i uka for å dobbeltsjekke adressen...

Hundene har vært hjemme alene åtte og en halv time, og det er nok det lengste Le Pup har vært hjemme noen gang - og flinke gutten hadde ikke tisset inne! Derimot har han (?) laget konfetti av tissekladdesaken jeg la ut til ham så det så ut som om det hadde snødd i hele stua - lilledusten :wub: Nå sover han i hundesenga, en blir sliten av sånn juleverksted. 

Vil dere se bilde fra da vi utforsket skogen vår i stad? Hvis ikke må dere lukke øynene nå!

12243535_10156138450835136_4344140487103

Det gikk jo bare oppover, inntil vi snudde, da gikk det nedover. Jeg er sikker på at selv rumpa mi kommer til å få vaskebrett av all denne klatringen :D

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Snoffe skrev:

:getlost:

54 minutter siden, SFX skrev:

Det ser ut som svevelamper!

Og det minner meg på et DIY-prosjekt jeg skal prøve til jul - om noen kan fortelle meg hvor jeg får kjøpt en billig limpistol? Jeg forsøkte Nille i dag, uten hell. Jeg tenker sånn helt enkel hobbydings, ikke snekkerutstyr :P:D

Biltema og clas ohlson har billige limpistoler som virker helt greit.. 

(Litt usikker på hva som skjedde med siteringa her... :hmm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Snoffe skrev:

@SFX jeg har sett fårikål-kjøtt både på rema 1000 og kiwi her de siste to ukene. Så kan hende de fremdeles har der du bor også :) 

Oj, takk for tips, da skal jeg lete grundigere neste gang jeg er på butikken - fant ikke på Rema i stad.

40 minutter siden, Jeas_89 skrev:

Biltema og clas ohlson har billige limpistoler som virker helt greit.. 

(Litt usikker på hva som skjedde med siteringa her... :hmm: )

Da sjekker jeg de to, tror jeg kjører forbi begge på lørdag.

Og siteringen lever sitt eget liv, har jeg konstatert.

32 minutter siden, Wednesday skrev:

Jaha. Trur jeg kan konkludere med at jeg ikke tåler hveteboller. Spiste tre på rappen (var sulten!), og ble så grisedårlig som jeg sjelden har vært! Oi! Blir en festlig natt med prosjektoppgaveskriving på do :aww: 

God bedring - finn fram en høy krakk som du kan sette laptopen på, så du ikke svir lårene dine...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! Kommer inn døra på jobb med rennende nese og bankende hode, og morgenjour har satt på en eller annen operasanger på full guffe i varehuset. WTF! !

Og bare for å gjøre det verre synger de andre med for full hals.  Og med lidenskap. 

Vi åpner heldigvis om 15 min, inntil det får jeg virkelig kjenne på hvordan det er å være eneste Nordmann i bygget.  Vi gjør ikke sånt :aww: Ikke så tidlig om morgenen.  

Snart kommer tyskeren, han er helt sikkert enig med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

Kanskje jeg skal tilby varmepumpa her litt TLC. For det er noe riv ruskende galt med den. Den blåser kald luft uansett hva jeg trykker på - selv da jeg stilte inn på 30 grader kom det kald luft. Da jeg slo av hele dritten, steg temperaturen i rommet... Nå klarer den uansett ikke å varme opp stua, fordi lufta ikke klarer to vinkler, men den ville ha varmet opp soverom, kjøkken og ballsalen (ja, jeg har en goddamn ballsal!), samt trolig også groomingrommet. Uten oppvarming er det 14 grader der. Med varmepumpa ble det 13 grader. 

Det høres ut som om den trenger masse TLC, den der :). Og kanskje en liten service bør inkluderes i den TLC'en :) 

Har jeg hjemmekontor og ser ut på det kalde landskapet og den blå himmelen som kommer til å bli enda blåere utover dagen. Tror det blir en flott dag altså. Jeg har tatt på meg stillongs, tykk vinterbukse og selskinnsstøvletter. Også islandsjakka mi... Skal ikke fryser her nei ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Siri skrev:

Har jeg hjemmekontor og ser ut på det kalde landskapet og den blå himmelen som kommer til å bli enda blåere utover dagen. Tror det blir en flott dag altså. Jeg har tatt på meg stillongs, tykk vinterbukse og selskinnsstøvletter. Også islandsjakka mi... Skal ikke fryser her nei ikke :)

Du har ikke vurdert å investere i noen varmeovner? :P

Jeg støvsugde forøvrig varmepumpa mi i går, før dere begynte å snakke om det, for her var det en varmepumpe-fyr som flytta utegreia opp fra bakken. Etter det har den blåst så varmt og godt her at jeg blir helt salig, men jeg veit ikke om det var fordi at den var støvsugd eller om det er fordi at nå sitter den på veggen som den skal :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du har ikke vurdert å investere i noen varmeovner? :P

Jeg støvsugde forøvrig varmepumpa mi i går, før dere begynte å snakke om det, for her var det en varmepumpe-fyr som flytta utegreia opp fra bakken. Etter det har den blåst så varmt og godt her at jeg blir helt salig, men jeg veit ikke om det var fordi at den var støvsugd eller om det er fordi at nå sitter den på veggen som den skal :lol: 

Min blåste veldig mye varmere etter litt støvsuging og oppmerksomhet i går :icon_redface:

Det var tydeligvis på tide. *host * 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et forbanna winter føkkings wonderland ute. Nå må jeg bruke dagen min på å hale fram engasjement sånn at jeg kan lure guttungen til å tro at jeg synes dette er det mest fantastiske som kunne skjedd. "Nå har ENDELIG vinteren kommet!" Jeg må sikkert ut med et akebrett eller noe. FML. 

Fram til nå har jeg levd fortrengelses søte liv. Det. Var. Så. Deilig.

Dessuten har jeg funnet ut at vinterdekkene mine er fra 2002. Det kan ikke være bra?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Omg! Kommer inn døra på jobb med rennende nese og bankende hode, og morgenjour har satt på en eller annen operasanger på full guffe i varehuset. WTF! !

Og bare for å gjøre det verre synger de andre med for full hals.  Og med lidenskap. 

Vi åpner heldigvis om 15 min, inntil det får jeg virkelig kjenne på hvordan det er å være eneste Nordmann i bygget.  Vi gjør ikke sånt :aww: Ikke så tidlig om morgenen.  

Snart kommer tyskeren, han er helt sikkert enig med meg. 

Det hørtes ut som fine kolleger det! Kunne gjerne tenkt meg en sånn start på morningen :) Her er ikke folk fult så hemningsløse gitt :P 

Drukket kaffe og spist to biter med julesjokolade som sto på pauserommet. Hjemme venter hundene sammen med besøket vi fikk i går fra Trondheim (onkel og venninne som ble et par) Tegner til å bli en finfin fredag dette! Og før noen lurer; det høres jo ut som onkelen min har funnet seg ei lita rips, men de skiller bare 2 år altså, han er en attpåklatt som vi kaller det i trøndelag, så han ble ung onkel :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stressa på morgenen i dag. Fikk god morgen-melding noen jeg ikke kjente igjen nummeret til, spurte hvem han var og han svarte som om jeg selvfølgelig burde ha husket han. Først fult navn, så bilde da det ikke ringte noen bjeller hos meg. Jeg aner fremdeles ikke hvem fyren er :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mari skrev:

Det er et forbanna winter føkkings wonderland ute. Nå må jeg bruke dagen min på å hale fram engasjement sånn at jeg kan lure guttungen til å tro at jeg synes dette er det mest fantastiske som kunne skjedd. "Nå har ENDELIG vinteren kommet!" Jeg må sikkert ut med et akebrett eller noe. FML. 

Fram til nå har jeg levd fortrengelses søte liv. Det. Var. Så. Deilig.

Åh, gleden med store barn er at jeg ikke trenger å forestille meg at det er gøy med vinter lenger. Det ene store barnet er faktisk like lite glad i vinter som meg! :lol: 

15 minutter siden, Mari skrev:

Dessuten har jeg funnet ut at vinterdekkene mine er fra 2002. Det kan ikke være bra?

Nei, det er visst en best før-dato på vinterdekk, det skal stå ett eller annet sted på dekket.. Men jeg antar du har brukt det i alle disse årene, og 13 år gamle dekk er nok modne for utskifting? 

Men ja. Her er det 7 minusgrader for øyeblikket. Datterbarnet fniste av meg i går da jeg sa at jeg trodde det kom til å bli kaldt i dag, for det var visst noe gamle gubber sa, at de kunne kjenne det på gikta.. Vel, det var ikke morsomt i går, og det ække morsomt i dag. Det kjennes ut som om noen har prøvd å dra av meg armen, så den er sånn passe øm og ubrukelig. Kneet og leggen har jeg sjekka for blåmerker, for det kjentes ut som at jeg burde ha det. Og det er etter medisiner. Joda.. Vinter er morsomt det.. ha ha ha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tonje skrev:

Det hørtes ut som fine kolleger det! Kunne gjerne tenkt meg en sånn start på morningen :) Her er ikke folk fult så hemningsløse gitt :P 

 

Joda,  de er flotte folk og det er aldri en kjedelig dag og alt det der, men det var litt tidlig for meg. Noe de syntes var ekstra morsomt :aww: 

@Mari for en gangs skyld ser jeg frem til skikkelig snø.  Jeg slipper nemlig å trekke akebrettet og bikkja må på  tur uansett.  2 fluer i en smekk!  Can't wait! Men det kan tydeligvis snøen *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tonje skrev:

Det hørtes ut som fine kolleger det! Kunne gjerne tenkt meg en sånn start på morningen :) Her er ikke folk fult så hemningsløse gitt :P 

Drukket kaffe og spist to biter med julesjokolade som sto på pauserommet. Hjemme venter hundene sammen med besøket vi fikk i går fra Trondheim (onkel og venninne som ble et par) Tegner til å bli en finfin fredag dette! Og før noen lurer; det høres jo ut som onkelen min har funnet seg ei lita rips, men de skiller bare 2 år altså, han er en attpåklatt som vi kaller det i trøndelag, så han ble ung onkel :) 

 

Det er flere som har litt spredd alder på slekta :P 

det er færre år mellom meg og tante enn meg og min lillesøster :lol: så tanta mi gikk i klassa til storesøsteren til min gjevnalder venninne :P

og det værste er jo at det er jo relativt få år imellom mitt barn og min søster også (12 år) :lol:  

4 minutter siden, Annik skrev:

Litt stressa på morgenen i dag. Fikk god morgen-melding noen jeg ikke kjente igjen nummeret til, spurte hvem han var og han svarte som om jeg selvfølgelig burde ha husket han. Først fult navn, så bilde da det ikke ringte noen bjeller hos meg. Jeg aner fremdeles ikke hvem fyren er :lol: 

Det var ikke feil nummer da? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...