Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

8 minutter siden, Snoffe skrev:

Hva kunne du tenkt deg å gi han hvis du kunne ha bestemt pris? 

Jeg hadde tenkt noe nerde greier, et xbox spill og et par tøfler (i str 47, så syns det indikerer kjærleik bare det altså). Rundt en 1000lapp altså. Er ikke det innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tekopp skrev:

Jeg hadde tenkt noe nerde greier, et xbox spill og et par tøfler (i str 47, så syns det indikerer kjærleik bare det altså). Rundt en 1000lapp altså. Er ikke det innafor?

Jeg syntes det er innafor :) Vi holder oss til 500- 1000, kommer litt ann på. 

Har du snakket med han om det? 

Det finnes butikker som selger brukte spill, og tøfler kan man også få til en rimelig pris (eller lage selv) og noe nerdete kan man vel også finne til en ok penge. Vet ikke om det hjalp så mye da :P Men et lite tips ihvertfall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Yellow skrev:

Bestill på salg i kveld, kjøp noe som har verdi på 2-300? :) 

Får ikke til å fjerne sitatet...

@Tekopp hva synes du er passe da? Samboern min fikk for ca 150 kr da jeg var student og vi ikke bodde sammen, så ble det 2-300 da vi flytta sammen... Kjærligheten måles jo ikke i prisen på julegaven. Hva om han ender opp med å gi deg noe som du ikke liker? Det er jo ikke manglende kjærleik likevel :) :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt å funnet meg kombinasjoner og tisper jeg kunne tenkt meg valp etter, som faktisk skal ha kull i 2016/2017 og ikke er 8 år i 2015 liksom. Til og med stirrekålliser :D

Tispa jeg snoket på når de ble født for halvannet år siden begynner å bli riktig så fin! Allerede godkjent, som to av søsknene, de skal satse Nursery til neste sesong, så det blir spennende å følge. ... hun er til og med rød tric :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Sikkert ikke. Men slik det er nå hjelper der fint lite å sutre over tilbudsdager.  

Slik ståa er NÅ og ikke i en eller annen futuristisk mulig - kanskje - verden er Norge avhengig av at folk handler for å få økonomien til å gå rundt.  Hvis alle plutselig sluttet å bruke noe særlig med penger ville AS Norge kollapse , med de følgene det ville hatt for arbeidsledighet,  eldreomsorg etc etc.

Enden på visa hadde sannsynligvis blitt at alle handlet billigst mulig og det er særdeles lite gunstig for hverken miljøet eller menneskerettigheter.  Vi lever i et kapitalistisk system NÅ og det er tullete å ikke forholde seg til det. Så kan man heller prøve å endre på det med litt mer realistiske  virkemidler.  

 

@Raksha det ble en S4 og jeg har rene vinduer :P 

Problemet er bare at med det forbruksmønsteret vi har nå er det ikke så mye vits i å tenke på "en eller annen futuristisk mulig verden" i det hele tatt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Problemet er bare at med det forbruksmønsteret vi har nå er det ikke så mye vits i å tenke på "en eller annen futuristisk mulig verden" i det hele tatt. 

Enig. Har hatt masse om det på skolen hele semesteret, ser du :lol: Jeg synes det er veldig merkelig hvor mange som motsetter seg ethvert forsøk på å snu trenden. En skulle tro det var noe alle hadde interesse av. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonicaT skrev:

Synes 2-3000kr er mye i kjærestegaver. Men det er meg da. i min familie prøver vi å ikke kjøpe for dyre gaver. Lett at ting tar helt av ...... Synes det er grei regel. Ihvertfall når man ikke er millionær :P 

 

Les en gang til, å ta vekk en 0 :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg syntes det er innafor :) Vi holder oss til 500- 1000, kommer litt ann på. 

Har du snakket med han om det? 

Det finnes butikker som selger brukte spill, og tøfler kan man også få til en rimelig pris (eller lage selv) og noe nerdete kan man vel også finne til en ok penge. Vet ikke om det hjalp så mye da :P Men et lite tips ihvertfall.

Hadde tenkt å strikke selv :) Jeg lagde tøfler til hele familien hans ene året når jeg studerte, og han har hinta på at han også vil ha noen slike. Skulle jeg bare kjøpe de hadde ikke skostørrelsen vært et problem.

Hovedproblemet er ikke egentlig at jeg ikke har råd, men at jeg ikke liker hele det matrialistiske forbrukermarerittet man er i. Og at man skal vise kjærlighet via prislappen og mengen av gaver. Men når jeg prøvde å si det begynte han å kalle meg hippie og grinch om hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tekopp skrev:

Jeg hadde tenkt noe nerde greier, et xbox spill og et par tøfler (i str 47, så syns det indikerer kjærleik bare det altså). Rundt en 1000lapp altså. Er ikke det innafor?

Misforstod/leste litt for fort den første posten din. Synes du skal gi for den summen som du føler for selv, samtidig som det jo er greit å ikke gi så veldig mye over det kjæresten hadde satt om du tror han vil føle seg ukomfortabel av det? 

Selv bruker vi over 2-300 kr, men vi bor også sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

@Eplefe :hug: Det må være tøft faktisk :hug: 

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om Toddy jeg.  Han er jo noe kreativ må man kunne si, så jeg kjøpte et stort bur søster kunne ha han i hvis han må være alene noen timer.  Det burde gå bra da, sant? 

Han har vært alene 2 ganger denne uken. 1 gang kom de hjem til dette...

IMG_20691.jpg

 

Her har han altså tredd skittentøyskurvens innhold inn i buret på et vis. 

I dag flyttet de kurven til andre siden av rommet og kom hjem til dette...IMG_20811.jpg

 

Og en husky som sov fornøyd i senga :lol: 

Bur fungerer åpenbart ikke helt etter planen, og han har åpenbart sterke meninger om hva den skal brukes til. Han tok ut vannskåla si da. Fornuftig nok. 

:lol: Derfor alle håndklæra våre avgår med døden... Kasko drar dem inni buret sitt for å ligge på dem, og om de henger fast så drar han dem i stykker. 

 

1 time siden, Wednesday skrev:

Jeg pleier å skremme dem jeg. Men ikke helt plutselig helt ut av det blå :lol: Forbereder dem litt først, og da er det gøy, og dermed lov :D Kanskje ikke lurt når målet er at hun skal sove da :P 

Haha ja, pleier å kile det bort når hun er våken, men soving og kiling/skremming funker ikke så bra 

 

Jeg tror jeg får stille meg bak antiforbrukersamfunnet gitt, betalt regninger, igjen. NÅ er jeg blakk nå. *sukk* Denne mnd har vært fæl altså. Neste bør bli bedre... 

 

Bonden får sko på salg, kom kom 500. Jeg får akvarie, ikke på salg, på 900 ca. Men vi måler ikke gaver i penger mot hverandre. Da må vi begynne å regne på at jeg har ordnet 70års gave til mora hans, at jeg tar bildene vi gir til søstre, jeg har betalt gavene til dattern vår osv. Ting går stort sett i samme store sluket uansett :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, maysofie skrev:

Gratulerer så mye med dagen! 

 

14 timer siden, Eplefe skrev:

Gratulerer med dagen! 

 

12 timer siden, Siljus skrev:

Gratulerer så masse med dagen din, @Annik :heart::heart: 

 

12 timer siden, Raksha skrev:

Gratulerer med dagen! 

 

12 timer siden, Aslan skrev:

 

@Annik Gratulerer så mye med dagen!!! :D

 

12 timer siden, Snoffe skrev:

Gratulerer med dagen :) 

 

11 timer siden, Malinka skrev:

Og gratulerer med dagen, @Annik  :flowers: 

 

9 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer med dagen, @Annik!

 

9 timer siden, Mud skrev:

Gratulerer med dagen! :D 

 

9 timer siden, 2ne skrev:

Gratulerer med dagen, @Annik :) 

 

8 timer siden, Tonje skrev:

Gratulerer med dagen, @Annik:)

 

8 timer siden, mokken skrev:

Gratulerer med dagen @Annik:flowers:

 

8 timer siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen! :flowers:

 

Tusen takk! :D :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lola Pagola skrev:

Oj, virkelig? Jeg trodde mops (i likhet med andre småtasser) ble "kjempegamle" jeg. Men burde ikke være overrasket egentlig, det er jo ikke en sunn rase dessverre :/ 

Håper sånt rapporteres inn til raseklubben? Det er jo ganske mye at en dyrlege har tre hunder inne med samme problem.. :( Krysser fingrene for at kortison har god effekt! :)

Aner ikke. Vet heller ikke om hennes erfaring er representativt for rasen da. Diagnosen er jo stilt basert kun på observasjon og fysisk undersøkelse. Måtte vel vært tatt noe slags bilde for å konstatere drypp? Men for vår del spiller det liten rolle. Stoler på veterinæren, hun er flink og erfaren. 

AN har jeg og miskis delt to klementiner etter en til meg, en til deg-prinsippet :heart: 

Snodige er at hun stiller seg opp som en schäfer i utstillingspose når hun står i ro midt på gulvet. Skikkelig bananrygg og det ene benet bak, det andre mer under kroppen liksom. Eller, hun gjør det vel ikke selv, bare siger sammen sånn. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene jenten på jobb er så sykt keen på at jeg skal lære henne alt jeg kan om norrøn. Prøvde litt forsiktig å si at "ja, hehe, jeg tror ikke at finessene om ordklasser og bøying av dem er sånn sykt interessant om du ikke studerer det?" og hun svarte at jo, jeg MÅTTE lære henne det. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppa å bade valpen - han kjennes ren i pelsen og ser grei ut, og møkka han fikk på seg på turen var ramlet av. Det overbeviste jeg meg selv om, for jeg orket ikke bade ham, det er så kronglete i dusjkabinettet... Må få kjøpt antisklimatte, det vil hjelpe på mye.

Jeg har pyntet sånn cirka halvveis til advent. Jeg må skjule to ledninger, men da trenger jeg gardintrapp, og det gadd jeg ikke lete etter nå (jeg tror jeg vet hvor den er). Og jeg trenger gardiner til stue og kjøkken, men håper å få kjøpt det i morgen eller mandag - jeg vet hva jeg vil ha, nemlig de jeg droppet å kjøpe fra Rusta forrige uke fordi jeg ikke trodde jeg likte dem. Jeg har bare tenkt på dem, så da vil jeg nok ha dem.

Det blåser noe innmari ute, og jeg forsøker å sjekke på værmeldinger om det er fordi jeg bor i høyden, eller om det generelt er blåsete overalt nå. Det blåser så hardt at ting har falt/veltet ute, det slamrer i noe jeg ikke finner, og hundene vil ikke tisse :p

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tekopp skrev:

Hadde tenkt å strikke selv :) Jeg lagde tøfler til hele familien hans ene året når jeg studerte, og han har hinta på at han også vil ha noen slike. Skulle jeg bare kjøpe de hadde ikke skostørrelsen vært et problem.

Hovedproblemet er ikke egentlig at jeg ikke har råd, men at jeg ikke liker hele det matrialistiske forbrukermarerittet man er i. Og at man skal vise kjærlighet via prislappen og mengen av gaver. Men når jeg prøvde å si det begynte han å kalle meg hippie og grinch om hverandre. 

Tror du da må finne ut hva du et komfortabel med å gi, kanskje uten å gå for langt over det budsjettet han ønsker å gi. Og så finne på en ny gave :)

 

Husker med min exs så hadde vi funnet et busjett vi skulle forholde oss til. Jeg trodde at vi skulle følge det busjettet, og gjorde dermed det. Han derimot brukte ikke en krone på julegaven, og gav meg en opplevelses gave jeg ikke kunne "bruke". Endte med at han "brukte" gaven han hadde "gitt" til meg :P 

han mente jeg var utakknemmelig som nevnte at det var litt dumt at han ikke hadde brukt en krone på en gave jeg aldri så noe til, mens jeg hadde brukt ganske mye(for en tynn lommebok)  på en gave han ønsket seg og kunne bruke i mange år. Han var også en type som glemte bursdagen min selvom vi spiste en bedre middag osv. :P 

I familien min så er det ganske greit, vi gir bare til de nærmeste. Og vi velger et busjett som alle kan klare uten å få økonomiske problemer. Det er viktigere med tanken enn prisen.

Litt usikker på hvorfor jeg skriver dette :P men ja...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrtregner her og, og så islagt over alt at bikkjene har seriøse problemer med å holde seg på beina... Kjempefestlig at det skal bli 15 minus natt til tirsdag. All isen rekker ikke regne bort før minusgradene kommer... Brodder var det jeg sku hatt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tekopp skrev:

Tror jeg må ha skrevet feil i første klageposten, han vil bruke 2-3tusenlapper, jeg syns 1 tusenlapp er mer passe :) (han liker at vi bruker masse penger på gaver, jeg syns en hjemmespikka tresleiv hadde vært en fin gave :D )

Da gir alt litt mer mening :P  syntes du gir det du er komfortabel med, så får han styre med sitt. Du skal ikke "ruinere" deg fordi han mener at du er gjerri hvis du ikke gir så dyr gave :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...