Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 minutter siden, Mud skrev:

:o

Må man støvsuge der også ? *sukk *

Sulten!  Og maten er klar! 

Men får vel vente på sambo...

Han som monterte hos meg sa iallfall en gang i uken, og alt ettersom. Spesielt med røyte hund i hus eller allergi burde man ta en sveip like ofte som man støvsuger. 

• Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
3 minutter siden, Mud skrev:

:o

Må man støvsuge der også ? *sukk *

De sier så :aww:. Det er alltid et morsomt lag med finstøv på de filtrene når jeg tar dem ut... kan ikke skjønne hvor det støvet kommer fra? :whistle: 

Skrevet

Jeg har fått mine nye tenner i dag :D føles ekstremt rart! Tenna er alt for store!

tannlegen ble overrasket over at alt av det midlertidige satt på enda. Godt han ikke sa at det var normalt alt noe falt ut før jeg reiste til USA, men så har jeg vært ekstremt forsiktig også egentlig. 

Skrevet
12 minutter siden, Siri skrev:

Kjempefine bilder jo :) 

Takk!  Første gang jeg er fornøy med bilder på det kameraet :ahappy: 

Skrevet
8 minutter siden, JeanetteH skrev:

Han som monterte hos meg sa iallfall en gang i uken, og alt ettersom. Spesielt med røyte hund i hus eller allergi burde man ta en sveip like ofte som man støvsuger. 

1 gang i uka! WTF? ?

Aner ikke hva installatøren sa hos oss,  det var en kompis av sambo og han sto for pratingen...

@Siri : nnå ble jeg velg spent på filteret hos min kjente jeg :| 

Skrevet
8 minutter siden, Mud skrev:

1 gang i uka! WTF? ?

Aner ikke hva installatøren sa hos oss,  det var en kompis av sambo og han sto for pratingen...

Altså det tar ikke allverdens med tid liksom. Ikke på min iallfall. 

Skrevet
19 timer siden, Kristina skrev:

Hva sier man til sånne spydige kommentarer på hundetrening som er skjult bak en liten latter? Odin var dritflink på trening i hele dag. Masse hunder og kaos og han hadde fult fokus på meg. Vi trente fot, og sitt og bli. Han var kjempe flink helt til instruktøren kaster en fuglevinge rett foran nesa hans. Da sier han noe sånt ala "Se der ja! Vakke så dressert alikevel nei. HAHHA" når Odin kaster seg etter den. 

Vi har ikke trent på så sterke forstyrrelser ennå vi. Han er da bare 5 måneder og det er vel vanskelig nok å sitte og bli når det svinser hunder som bryter sitten rundt om. :getlost: 

Sånt er så unødvendig, og irriterende. Kjenner til det jeg også. 

19 timer siden, Siri skrev:

Den der hvitosten på tube er bare så innigranskauen sinnsykt god!!!! Hadde jeg ikke hatt så mye oppdragelse som jeg har, hadde jeg antakelig bare spist den rett fra tuben :aww:

Drikker jeg Chai-te - også jeg som nesten aldri drikker te liksom... Ja, også har vi vært på deilig  skogstur. Jeg ombestemte meg brått mht den sparkturen... noen luringer hadde visst funnet ut at det var lurt å strø.... 

Har ikke smakt den, synes den ser å ekkel ut..... Men Siris ord er litt som jungelordtak- så da må jeg vel prøve da??

18 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Nå har jeg slått av autokorrekten på Iphonen. Tenk at noe så irriterende kan fjernes så lett. Aldri mer rompefest i stedet for romjulsfest, helt slutt på jødedo i stedet for loffen.

Men nå skal jeg legge meg, lover!

Og hvordan gjorde du det????

Prima har vært helt fantastisk i dag. Vi var hos fysioteraput, egentlig bare for å sjekke henne over. Damen ble imponert over Prima hun:)

Sjelden hun traff hunder som faktisk var godt muskulær i hele ryggen:) Og synes Prima var i veldig god kondisjon- HERLIG.

Det som var litt sjokkerende var at gullmynten har blitt hele 22,8kg!!!!!!!!!! Hun har lagt på seg over to kg på fire mnd.

I muskler!!!!!!

Nå skal jeg slappe av litt, før jeg skal ut med syklubben å ede.

• Like 2
Skrevet
12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har fått mine nye tenner i dag :D føles ekstremt rart! Tenna er alt for store!

tannlegen ble overrasket over at alt av det midlertidige satt på enda. Godt han ikke sa at det var normalt alt noe falt ut før jeg reiste til USA, men så har jeg vært ekstremt forsiktig også egentlig. 

Hahhahaa, det er alltid litt rart når det skjer forandringer inni munnen :D. DU går med tenna på tørk du nå da eller? :lol:

11 minutter siden, Raksha skrev:

Takk!  Første gang jeg er fornøy med bilder på det kameraet :ahappy: 

Kanskje det var tålmodigheten som var problemet *ler*. 

8 minutter siden, Mud skrev:

1 gang i uka! WTF? ?

:lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Debbie skrev:

Har ikke smakt den, synes den ser å ekkel ut..... Men Siris ord er litt som jungelordtak- så da må jeg vel prøve da??

:lol: Du er faktisk nesten nødt til å teste den - faktisk :lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Siri skrev:

Kanskje det var tålmodigheten som var problemet *ler*. 

hyyyyysj :lol: 

Neii ikke bare, fremdeles noe som skurrer - men definitivt mer forbedringspotensiale hos fotografen og...

Skrevet
11 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Du er faktisk nesten nødt til å teste den - faktisk :lol: 

Jeg er vel det:D

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Slå av autokorrekten på iPhone: Innstillinger ->generelt ->tastatur->autokorrigering. 

Tusen takk- så herlig. Takk for tips. 

Prima sover enda, og snorker fryktelig høyt.... den mandige siden hennes titter frem..

• Like 1
Skrevet

Jeg trodde jeg skulle på et møte som begynner 19:00 i dag, men oppdaget helt tilfeldig nå nettopp at det begynner 18:00. Det var visst datoen som var noe med 19. Jaja, da blir det ikke middag i dag, et eple får duge.

Skrevet

Jeg er fornøyd med meg selv nå :D Har laget hjemmelagde raspeballer med svineknoke, vossakorv, gulrot og brokkoli :D Er første gang jeg lager raspeballer (har bare kjøpt ferdige før) og de smakte faktisk raspeball! :D 

• Like 3
Skrevet

*fniser* godt jeg beholdt denne valpen, for jeg så det komme. Den har veldig strong will og frihetstrang. Så i dag var dag to av "Du legger meg ikke slik og tar meg på beina eller andre steder om jeg ikke vil" valpen forteller det VELDIG, men heldigvis er jeg enda sterkere og mer tålmodig. 

Kan ikke si hun viser deg være sterkt preget av det hele når hun vandrer avgårde med høy hale bort fra meg etterpå. Nesten så det irriterer meg for jeg kjenner den lusa på gangen, dette blir en lang fight :lol: hun tror hun vinner hver eneste gang. (Utenom det så digger jeg henne, og digger egentlig litt motstand også. Så har jeg litt å heng fingrene i* :lol: 

Skrevet

Vært på fotografering på dyrebutikken. For å få frøkna til å sitte i ro i en kurv måtte jeg omvendtlokke, og da sitter hun til gjengjeld som en statue uten å røre på en muskel, så å se i kamera skulle hun i hvert fall ikke! :lol:

Skrevet

Sitter i sofaen med ullsokkar og eit pledd som eg delar med Catania, og fryser. Enda godt ho er såpass varm at ho funkar som ein ovn, for no har kulden kom. Og eg er grisemisunnelig på alle som har varmepumpe eller peis, og det trur eg lille frysepinnen min er også, etter at ho låg sånn her hos mormor og besten på søndag. Ho legger seg ellers aldri rett på golvet, må aller helst vere eit godt teppe der :P

12208786_10156162717935468_5848975452855

• Like 5
Skrevet

Resultatet av lykkelig hund, glatt føre og null kunnskap om hvordan man håndterer glatt underlag... Det var den gledet over at det endelig var snø istedenfor is :P 

Spoiler

12278162_945942572165480_163557192_n.jpg

Skrevet

Ahahahaaaa! :lol::lol: 

https://m.facebook.com/events/1627041667560143?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

Åååh,  jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :lol: 

"Systemet er basert på dyp logikk og ingen svevende løse teorier"

"Oppleves av mange som lagt til rette av medhjelpere fra en annen dimensjon"

Loco! :lol: 

• Like 4
Skrevet

Sambo har visst støvsugd varmepumpa når han har støvsugd. ..

Dvs ca 1 gang i kvartalet :P Han støvsuger filtrene Nuh. ..

Jeg bruker jo nesten aldri støvsuger, jeg har moppen stående klar i stua til enhver tid liksom.  Det er poden som støvsuger sofaen etc. 

Jeg har en ørliten hemmelighet å fortelle. Jeg trooooor kanskje jeg har fått meg en hund som JEG kan lære å gå pent i bånd. Etter at han har bæsjet fra seg selvfølgelig,  før det er det kaos. Ironisk nok er det en husky :huh:

Jeg har bare klart å lære en hund det tidligere og det var en uselvstendig Toller. Alle andre hundene mine har jeg feilet episk med på det området,  men Toddy går ganske pent i bånd til tider han. Stopper når jeg stopper og sånn.  Ikke med selen da, da er det full pinne , men det er ok :lol: 

Skrevet
12 minutter siden, Wednesday skrev:

Ahahahaaaa! :lol::lol: 

https://m.facebook.com/events/1627041667560143?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

Åååh,  jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :lol: 

"Systemet er basert på dyp logikk og ingen svevende løse teorier"

"Oppleves av mange som lagt til rette av medhjelpere fra en annen dimensjon"

Loco! :lol: 

Omg! Jeg måtte faktisk invitere noen av vennene mine som jeg vet ville sette veldig ( lite) pris på sånt :lol: 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Liker å se gamle brukere savne aktivitet. Min første bruker fant sonen i 2010. 16 år, av og på, teller kanskje som gammel bruker jeg også   Tror kanskje flere søker tilbake til forum etterhvert pga økende misnøye med Big Tech data harvesting. Selv er jeg i ferd med å ta spranget fra Android til et nisje operativsystem som er upraktisk fordi Vipps og BankID ikke fungerer — men det er privat. Storebror får ikke registrert hvor mye flatulens jeg har produsert for å beregne neste ukes klimakvote. Andre deler villig alt og kommer kanskje aldri tilbake fra Facebook, Google, Alexa, Copilot og Siri. Jeg var forøvrig ikke aktiv på sonen i den dramatiske perioden alle snakker om som en andre verdenskrig. Da jeg pauset pga livssituasjon var dette et av de mest aktive forumene på norsk internett. Høyt tempo, høy temperatur. Det var trist å returnere til en spøkelsesby lik Levanger sentrum etter Magneten ble bygget.  Jeg blir like glad hver gang jeg ser aktivitet her, nær samme hva det dreier seg om, så vit at det gleder selv om det kanskje ikke kommer respons. Keep sonen alive🐾 
    • Vurderer begynne oppdatere her igjen, etter en lang periode med så mye drama og alvor i privatlivet at jeg har "fått" autistisk burnout av det. Fullstendig ute av drift og knapt i stand til et absolutt minimum av nødvendigheter for overlevelse. Edeward har gått for lut og kaldt vann med kun pliktmosjon, pliktlek, sporadiske pliktturer, ytterst få opplevelser utenfor hagen og bare et absolutt minimum av stell. Han har tolerert det skremmende bra. Robust type. Så lenge han får kos, godbiter, leker å fly etter og hull å grave dem ned i er han tålelig fornøyd med livet. Mamsen hans er ikke like lett å glede. Sykdom fra forgiftninger og stress pga gjentatte innbrudd har ikke lettet den psykiske og emosjonelle byrden av samtidig alvorlig personkonflikt i nær relasjon. Forhistorien er for lang til å fortelle, men den er alvorlig nok til at jeg har riesen istedenfor dvergpuddel. Noe av det er så alvorlig, jeg tror det er direkte hensynsløst å påminne om at ting som foregår på skjerm og fremstår som en slags fiksjon i de flestes hverdag er harde realiteter for andre, som meg. Alle har lest om lastebil-Jonas, for å ta et eksempel. Sånne ting fortonet seg som en slags fiksjon for meg ihvertfall, all den tid jeg ikke var utsatt for liknende selv i min egen hverdag. En kan lese om iranske agenter og kjøkkenkjemi terrorister som skader seg selv og må ha hjelp, men skjermen skaper en betryggende følelse av at det er en slags fiksjon, selv om det er nyheter, for det skjer jo ikke her foran meg i mitt nabolag — helt til en mann med jaktrifle prøver klatre inn vinduet ens kl 05:30 på morgenen og en står der bak døren i bare trusa og venter på døden med en kjøkkenkniv i hånden, i håp om å i det minste klare merke fyren for drapsetterforskerne - og det som plager en mens en står der og rister av adrenalin er: "I'm not decent! Jeg skulle tatt på en t-skjorte. Jeg er uanstendig lite kledd for anledningen." Akkurat det plaget meg i den situasjonen.  Han klarte forøvrig ikke komme seg inn gjennom det smale vinduet jeg hadde latt stå åpent, så jeg slapp med skrekken og unngikk ydmykelsen i bli sett, drept og funnet i bare trusa, hvilket også var en lettelse. En vet aldri hvordan en reagerer på ekstreme situasjoner før en er i dem. Jeg vet st jeg sover ikke uten noe på overkroppen igjen ^^ Det neste som virkelig plaget meg overraskende var at hans samboer og to barn måtte "feire" jul alene etter at politiet skjøt og drepte ham neste gang han la seg på hjul for å prøve drepe meg igjen, fordi han ble desperat og åpnet ild mot dem først. Jeg var veldig emosjonelt berørt av de stakkars etterlatte. Gnog meg hardt, lenge. ..men det der var i 2016, og er på deilig avstand nå.  I løpet av året som har gått har jeg bare blitt kronisk blyforgiftet av at en gjøk med foil impressioned key har låst seg inn og ut av hjemmet mitt og stappet blypasta fra bilbatterier i vannrørene med ujevne mellomrom mens jeg har vært ute med Edeward, og også sprayet ALLE klær, håndklær og sengetøy med ufortynnet Karate Zeon CS 5.  Blyet oppdaget jeg omsider ved kroppslige symptomer, som akutt diabetes, metallsmak og synlige partikler i vannet. Det ufortynnede landbrukskjemikaliet i klærne oppdaget jeg ikke før uker etter å endelig ha anskaffet boligalarm. Det hadde svidd og klødd intenst veldig lenge og jeg hadde "fått" en skremmende mengde føflekker og andre hudforandringer, men jeg hadde ingen anelse om hva som var årsaken før jeg begynte skylle klær med renset vann (omvendt osmose apparat) for å få ut hva jeg trodde var bly fra vannrørene. Klærne produserte et merkelig skum. Det skummet mer jo mer jeg skylte. Viste seg etter mye undersøking å være et heslig ekkelt insekticid laget for å SITTE på planter i regn og vind. Ikke før etter hydrolyse med ekstrem pH ville noe av det slippe fra tekstilene, og de mengdene med mikrokapsel debris som kommer ut av dem etter å ha brutt ned virkestoffet forteller en skremmende historie om gjentatt sprøyting om og om igjen over tid. Alle de "små" tingene. Drama og intriger i personlige relasjoner har allikevel tæret mer. Fra å ha vært en såkalt ressursterk, høytfungerende autist som maskerte godt nok til å passere som noenlunde nevrotypisk, så har jeg kollapset til et dysfunksjonelt nivå av autisme folk flest forbinder med ordet. Knapt evnet spise. Dusjet to ganger i uka. Tror jeg brukte de samme sokkene fire dager på rad en uke. Fullstendig ute av drift. Vekslet mellom apatiske shutdowns i time etter time med samme repetitive mobilspill for å unngå hysteriske panikkanfall meltdowns fra psykologiske triggere hvis rammer fort dersom jeg ikke holder intenst fokus på noe for å hindre tankene fra å vandre og uunngåelig påminne meg noe som utløser en kaskade av akkumulativt triggende minner. Det er sluttsummen på kassalappen som teller, mente Reitangruppen. Hver enkelt vare en plukker med seg på tur gjennom IKEA gir ingen stressrespons i seg selv.  Forrige gang jeg hadde meltdowns var forøvrig i barndommen, før pubertet. Tror jeg egentlig var ganske robust jeg også. Som en abusive cluster b personlighet uttalte i irritasjon som gled over i sadistisk forventningsglede: "Sterke mennesker bøyer seg ikke, (men) de knekker (til slutt)."  Årsaken til å velge skrive her igjen nå er at den verste biten, den alvorlige konflikten i nær relasjon, den er i praksis løst. Det kan ta lang tid før det ekstremt toksiske, interpersonlige dramaet er over, men selve problemet er løst. Det praktiske problemet er uskadeliggjort. Som en litt stereotypisk praktisk anlagt og materielt fokusert asperger (tidligere vellykket maskberger) tror jeg det å ha løst det praktiske og konkrete problemet som var kilden til hele konflikten automatisk fikser konflikten etterhvert også, så det ser ut som lys i enden av tunellen, selv om det fortsatt er mørkt her inne og jeg ikke vet hvor utgangen er ennå. Naboen dukket forøvrig opp sprell levende, Edeward har vært fin i magen hele året, ikke tisset inne igjen og tar det hele overraskende fint. En virkelig god gutt med de beste intensjoner.  Jeg HÅPER vi snart har nok sjelefred og så lave blynivåer at jeg orker begynne gå turer og dele opplevelser med Edeward utenfor hagen igjen. Oppdaterer plutselig om situasjonen endrer seg så mye som jeg håper den gjør snart. Bilde hører med:  
    • Kan hunden gå på varm asfalt før den skal bade? Usikker om jeg skal ta de med fordi redd for potene, Tar hånda mot asfalt og føles ikke varm, Men hvor varmt er det før deres hund ikke går på asfalt?
    • Hvilke langhårete hunder krever minst pelsstell? Og mest pelsstell? Kun for kjekt å vite.
    • Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...