Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Siri skrev:

Den der hvitosten på tube er bare så innigranskauen sinnsykt god!!!! Hadde jeg ikke hatt så mye oppdragelse som jeg har, hadde jeg antakelig bare spist den rett fra tuben :aww:

Du er voksen, bor for deg selv, og du bestemmer selv :D 

Har skrevet litt, og ført inn noen karakterer. Da har jeg gjort bittelitt fornuftig i kveld også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

22 timer siden, JeanetteH skrev:

Er med igjen jeg altså. Og kveldstid ser jeg for meg som MAGISK! 

(sier hun som fortsatt er på island, men må nesten sove nå siden jeg må opp kl.05 for å rekke flyet mitt :P )

Jeg har SÅ lyst. Kjenner jo en del folk der, så å få til noe ridning på et annet sted enn sånn turistopplegg er liksom en av mine drømmer. Ikke fullt så kult å sitte ti timer på en kronisk grisepasser sammen med masse japanske og tyske turister som ikke vet foran og bak på en hest. :P Kveldstid var helt magisk. Skulle vært nordlys i tillegg, så hadde det vært helt komplett, men stjerneklart var helt OK det og altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Annik skrev:

z2 begynner å bli ganske gammel allerede, så jeg ville kjøpt ny telefon. Siden jeg jobber med slikt, så er det muligens selgeren i meg som snakker, så ta meg med en klype salt. Jeg kom akkurat hjem fra jobb og har ikke kommet meg helt i hjemme-modus enda :P

Men jeg hadde Motorola-kurs i dag, de er på vei tilbake til det norske markedet. Utifra det jeg har hørt i dag, så sitter jeg igjen med "Veldig bra, men billig" som inntrykk :) 

Ja, den er jo det, men jeg er så fornøyd med den! Litt dumt at jeg kjøpte den rett før z3'en egentlig, men det ble bare sånn. Synes det er så kjipt å binde meg til ny nedbetaling allerede etter ett år, og z5 er så dyr. Er enig i at det kanskje er lurt å oppgradere siden den blir tregere og tregere for hver oppdatering. Kan ingen mobiler holde i mer enn år? :getlost: 

Motorola har jeg skikkelig dårlig erfaring med etter for et par år siden å ha forsøkt å kjøpe den vanntette modellen og måtte bytte den tre ganger på grunn av samme feil...Gav opp og gikk over på Sony før reklamasjonen gikk ut. Foruten denne uheldige utskeielsen har jeg vært lojal Sonykunde i snart ti år. Kan ikke bytte. :sleep::lol:

Hva tror du om xperia aqua m4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig trøtt. Og siden det er kveld så er det vel greit å få gjort noe med den saken. Kunsten er å komme seg opp trappa før lakenskrekken slår inn og man kommer på 41 saker som det er mye morsommere å gjøre enn å legge seg. Jeg ble liksom aldri eldre enn tre år på det punktet der.

 

Natta!

 

Snart i alle fall. Skal bare først.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kristina skrev:

Hva sier man til sånne spydige kommentarer på hundetrening som er skjult bak en liten latter? Odin var dritflink på trening i hele dag. Masse hunder og kaos og han hadde fult fokus på meg. Vi trente fot, og sitt og bli. Han var kjempe flink helt til instruktøren kaster en fuglevinge rett foran nesa hans. Da sier han noe sånt ala "Se der ja! Vakke så dressert alikevel nei. HAHHA" når Odin kaster seg etter den. 

Vi har ikke trent på så sterke forstyrrelser ennå vi. Han er da bare 5 måneder og det er vel vanskelig nok å sitte og bli når det svinser hunder som bryter sitten rundt om. :getlost: 

Bare hev deg over. 

Du er vel ung jente? Og med en hannhund som er flink så kommer du garantert til å oppleve det flere ganger. Jenter med hannhunder får ofte gjennomgå, av en eller annen grunn. Ikke noe å bry seg om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

Den der hvitosten på tube er bare så innigranskauen sinnsykt god!!!! Hadde jeg ikke hatt så mye oppdragelse som jeg har, hadde jeg antakelig bare spist den rett fra tuben :aww:

Drikker jeg Chai-te - også jeg som nesten aldri drikker te liksom... Ja, også har vi vært på deilig  skogstur. Jeg ombestemte meg brått mht den sparkturen... noen luringer hadde visst funnet ut at det var lurt å strø.... 

Er den det altså? Har lurt veldig på det, men ikke turt å prøve den :P

Cola, pringles, farmen og kosehund - fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kristina skrev:

Kjøpe ny mobil eller reparere skjerm? Den knuste i dag. TYPISK! For den er nettopp betalt ned og jeg hadde skikkelig sett frem til lave mobilregninger.:lol: Reperasjon så jeg kostet 1200,- og da kunne de ikke garantere for vanntetthet etterpå (har sony z2). Kanskje det bare er like greit å kjøpe ny?

Både meg og flere andre (han ene har z2) har erfaring med at glasset knuser fortere igjen når det har knust én gang, så jeg ville byttet z2'en til en z5 :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes.

Jeg hadde besøk, og tok Bizi på fersken i å stå på stuebordet, men registrerte ikke at hun tok noe da...

Men, da jeg fulgte gjesten ut.........vel...jeg så det ikke før vi kom inn fra kveldstur nå. La merke til at hun bæsja veldig mye...kom inn igjen, skal rydde av bordet......og pepperkakeboksen er helt tom..Vi spiste ikke så mye pepperkaker, så hun må ha fått i seg en hel del..Tørst, ja,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kristina skrev:
24 minutter siden, Kristina skrev:

Ja, skulle ønske jeg var litt mer rappkjefta :P

Jeg får alltid en følelse av hvor lang tid det vil ta etter å ha blitt kjent med foreleseren igjennom semesteret. Han ene gav oss svar samme dag som eksamen. Han satt til langt utpå natta og sendte meldinger til alle som  spurte :wub: Andre bruker fristen og litt til. Skikkelig tortur!

:lol:

 

En problemstilling til:

Kjøpe ny mobil eller reparere skjerm? Den knuste i dag. TYPISK! For den er nettopp betalt ned og jeg hadde skikkelig sett frem til lave mobilregninger.:lol: Reperasjon så jeg kostet 1200,- og da kunne de ikke garantere for vanntetthet etterpå (har sony z2). Kanskje det bare er like greit å kjøpe ny?

 

Alltid kjøp ny :aww:

 

----- 

ellers så lurer jeg på en ting: hvorfor fryser ikke pelsen til isbjørnen når den kommer opp av vannet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kristina skrev:

Ja, den er jo det, men jeg er så fornøyd med den! Litt dumt at jeg kjøpte den rett før z3'en egentlig, men det ble bare sånn. Synes det er så kjipt å binde meg til ny nedbetaling allerede etter ett år, og z5 er så dyr. Er enig i at det kanskje er lurt å oppgradere siden den blir tregere og tregere for hver oppdatering. Kan ingen mobiler holde i mer enn år? :getlost: 

Motorola har jeg skikkelig dårlig erfaring med etter for et par år siden å ha forsøkt å kjøpe den vanntette modellen og måtte bytte den tre ganger på grunn av samme feil...Gav opp og gikk over på Sony før reklamasjonen gikk ut. Foruten denne uheldige utskeielsen har jeg vært lojal Sonykunde i snart ti år. Kan ikke bytte. :sleep::lol:

Jeg forventet faktisk argumentet om problemer med motorola tidligere skulle komme, det ble nemlig nevnt på kurset at de har hatt problemer med veldig mye forskjellig tidligere, så folk flest kom til å være veldig skeptiske :lol: Men motorola har blitt kjøpt opp av Lenovo, så det er MYE som er forandret siden den gangen de lå under Google :)

Tregere og tregere telefon etter oppgradering - Flytt det du trenger over til en pc eller ekstern lagringsenhet, så gjenoppretter du telefonen til fabrikkinstillingene. Fungerer supert for de fleste :P

Eventuelt så er jo også Sony Xperia M4 Aqua et alternativ. Den ligger litt lavere i pris enn z5, men er absolutt en god telefon. Vanntett kamera som gjør at du kan filme eller ta bilder ned til 1,5 meters dyp, 13 megapiksel-kamera, god batteritid og den koster bare 2699,- uten abonnement. Kjøper man da den med abonnement og får bindingstidrabatten på den, så er det absolutt ikke ille pris :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kristina skrev:

Ja, skulle ønske jeg var litt mer rappkjefta :P

Jeg får alltid en følelse av hvor lang tid det vil ta etter å ha blitt kjent med foreleseren igjennom semesteret. Han ene gav oss svar samme dag som eksamen. Han satt til langt utpå natta og sendte meldinger til alle som  spurte :wub: Andre bruker fristen og litt til. Skikkelig tortur!

:lol:

 

En problemstilling til:

Kjøpe ny mobil eller reparere skjerm? Den knuste i dag. TYPISK! For den er nettopp betalt ned og jeg hadde skikkelig sett frem til lave mobilregninger.:lol: Reperasjon så jeg kostet 1200,- og da kunne de ikke garantere for vanntetthet etterpå (har sony z2). Kanskje det bare er like greit å kjøpe ny?

Gjorde det samme,  med samme telefon. Kjøpte ny jeg,  syntes 1200 ble mye for en såpass gammel telefon, og vanntett må jeg ha den. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MonicaT skrev:

Bare hev deg over. 

Du er vel ung jente? Og med en hannhund som er flink så kommer du garantert til å oppleve det flere ganger. Jenter med hannhunder får ofte gjennomgå, av en eller annen grunn. Ikke noe å bry seg om. 

 

Sukk. Ja. Det er ikke første gangen. Tror ikke jeg har vært på ett sted det ikke har kommet en eller annet skjult nedlatende kommentar, enten fordi jeg bruker litt godbiter, ikke brøler kommandoer eller fordi jeg ikke napper nok i båndet, eller fordi jeg ikke liker å strekke kriteriene så langt at han mislykkes. :P  Det er tydelig at folk føler et behov for å fortelle meg at jeg gjør ting feil. Jaja. Vi finner vel et sted å trene til slutt, håper jeg.

13 minutter siden, HeleneFS skrev:

Både meg og flere andre (han ene har z2) har erfaring med at glasset knuser fortere igjen når det har knust én gang, så jeg ville byttet z2'en til en z5 :D

Men det er bedre å knuse z2en en gang til enn en ny z5. :lol: Holder faktisk en knapp på den aqua m5! Skal lese litt tester først.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
6 minutter siden, Kristina skrev:

Sukk. Ja. Det er ikke første gangen. Tror ikke jeg har vært på ett sted det ikke har kommet en eller annet skjult nedlatende kommentar, enten fordi jeg bruker litt godbiter, ikke brøler kommandoer eller fordi jeg ikke napper nok i båndet, eller fordi jeg ikke liker å strekke kriteriene så langt at han mislykkes. :P Jaja. Vi finner vel et sted å trene til slutt, håper jeg.

Men det er bedre å knuse z2en en gang til enn en ny z5. :lol: Holder faktisk en knapp på den aqua m5! Skal lese litt tester først.

Det minner meg om da jeg var rundt 12-13 år og gikk på kurs med den første setteren. Kom med pølsebiter og vanlig lærhalsånd. Big mistake. Min hund var den som gikk fot med kontakt, men jeg ble ledd av og nesten mobbet fordi jeg belønte bikkja. Fikk streng beskjed om å droppe godbitene neste gang og å bytte ut halsbåndet med kjettingstrup om vi skulle få til noe fornuftig. Det ble første og siste kurskveld :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina skrev:

Hva sier man til sånne spydige kommentarer på hundetrening som er skjult bak en liten latter? Odin var dritflink på trening i hele dag. Masse hunder og kaos og han hadde fult fokus på meg. Vi trente fot, og sitt og bli. Han var kjempe flink helt til instruktøren kaster en fuglevinge rett foran nesa hans. Da sier han noe sånt ala "Se der ja! Vakke så dressert alikevel nei. HAHHA" når Odin kaster seg etter den. 

Vi har ikke trent på så sterke forstyrrelser ennå vi. Han er da bare 5 måneder og det er vel vanskelig nok å sitte og bli når det svinser hunder som bryter sitten rundt om. :getlost: 

 

Herlighet, jeg blir provosert på dine vegne. Er det fuglehundfolk eller "andre" hundeeiere? Jeg har nesten tilgode å oppleve det der, bortsett fra på et hundekurs hvor instruktøren påstod at jeg aldri kom til å få Tia til å snu på innkalling dersom han kastet en ball i motsatt retning (eh, jeg har gjeterhund, hun går maks 2 meter fra meg uansett om det er ball eller ikke i nærheten :lol: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Det minner meg om da jeg var rundt 12-13 år og gikk på kurs med den første setteren. Kom med pølsebiter og vanlig lærhalsånd. Big mistake. Min hund var den som gikk fot med kontakt, men jeg ble ledd av og nesten mobbet fordi jeg belønte bikkja. Fikk streng beskjed om å droppe godbitene neste gang og å bytte ut halsbåndet med kjettingstrup om vi skulle få til noe fornuftig. Det ble første og siste kurskveld :aww: 

Ja! Og tenk 12-13 år og få den opplevelsen. Skikkelig kjipt. Ironisk nok er det gjerne de eldste gubbene med de mest ulydige bikkjene som skal fortelle deg hvordan det skal gjøres. :sleep:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Christine skrev:

Det minner meg om da jeg var rundt 12-13 år og gikk på kurs med den første setteren. Kom med pølsebiter og vanlig lærhalsånd. Big mistake. Min hund var den som gikk fot med kontakt, men jeg ble ledd av og nesten mobbet fordi jeg belønte bikkja. Fikk streng beskjed om å droppe godbitene neste gang og å bytte ut halsbåndet med kjettingstrup om vi skulle få til noe fornuftig. Det ble første og siste kurskveld :aww: 

Det blir som med den en tispa strihåret vorstehhund jeg hadde. Fikk kjeft i starten på kurset og skryt på slutten. Hun brukte jeg ikke dressur halsband på. Den jeg har nå er annerledes og der må jeg bruke kjetting dressur og en litt annen måte å tenke på. Belønningen er mye stemmen men også litt lek der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Line skrev:

Du er voksen, bor for deg selv, og du bestemmer selv :D 

:punk::bananas::bananas::bananas:

24 minutter siden, MarieR skrev:

Er den det altså? Har lurt veldig på det, men ikke turt å prøve den :P

Jaaaa! Den er bare helt himmelsk :). Mye fyldigere smak enn de vanlige tubeostene, og litt fastere i konsistensen... AHHHHHHH! Spiser den på knekkebrød til frokost - det er nesten dagens høydepunkt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina skrev:

Hva sier man til sånne spydige kommentarer på hundetrening som er skjult bak en liten latter? Odin var dritflink på trening i hele dag. Masse hunder og kaos og han hadde fult fokus på meg. Vi trente fot, og sitt og bli. Han var kjempe flink helt til instruktøren kaster en fuglevinge rett foran nesa hans. Da sier han noe sånt ala "Se der ja! Vakke så dressert alikevel nei. HAHHA" når Odin kaster seg etter den. 

Vi har ikke trent på så sterke forstyrrelser ennå vi. Han er da bare 5 måneder og det er vel vanskelig nok å sitte og bli når det svinser hunder som bryter sitten rundt om. :getlost: 

Misunnelige rasshøl som tror de kan alt her i verden :aww: ..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kristina skrev:

Sukk. Ja. Det er ikke første gangen. Tror ikke jeg har vært på ett sted det ikke har kommet en eller annet skjult nedlatende kommentar, enten fordi jeg bruker litt godbiter, ikke brøler kommandoer eller fordi jeg ikke napper nok i båndet, eller fordi jeg ikke liker å strekke kriteriene så langt at han mislykkes. :P 

Er du venn med Thomas Stokke og kennel Huldremyra på Facebook? Thomas har også strihåret vorstehhund, og hans trening av fuglehundene består av godbiter og positiv forsterkning, og ikke brøling og filleristning. Samme filosofi har Solveig bak kennel Huldremyra (hun legger ut en del fine videosnutter fra tid til annen), og hun driver med korthåret vorsteh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Kristina skrev:

Ja! Og tenk 12-13 år og få den opplevelsen. Skikkelig kjipt. Ironisk nok er det gjerne de eldste gubbene med de mest ulydige bikkjene som skal fortelle deg hvordan det skal gjøres. :sleep:

Jepp. Opplevd mye ymse, desverre. Fikk nesten sitt-kommandoen ødelagt av en som tok over bikkja mi på duetrening og som skulle vise hvordan jeg fikk bikkja raskere i sitt ved oppflukt. Bikkja er ikke så tøff i topplokket, og med rykking i kjettingstrup mens det ble brølt "sitt" ga ikke bikkja lyst til å sitte :aww: Det var før jeg turte å si i fra om ting, så jeg har fremdeles dårlig samvittighet for at bikkja måtte igjennom den opplevelsen.

Men når det er sagt - flere og flere som går over til andre metoder nå, så har tro på at du finner rett treningsmiljø til slutt :) Søk opp gruppa "Positiv trening av fuglehund/jakthund" på facebook - kanskje noen der har tips til treningsgruppe i nærheten av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina skrev:

Hva sier man til sånne spydige kommentarer på hundetrening som er skjult bak en liten latter? Odin var dritflink på trening i hele dag. Masse hunder og kaos og han hadde fult fokus på meg. Vi trente fot, og sitt og bli. Han var kjempe flink helt til instruktøren kaster en fuglevinge rett foran nesa hans. Da sier han noe sånt ala "Se der ja! Vakke så dressert alikevel nei. HAHHA" når Odin kaster seg etter den. 

Vi har ikke trent på så sterke forstyrrelser ennå vi. Han er da bare 5 måneder og det er vel vanskelig nok å sitte og bli når det svinser hunder som bryter sitten rundt om. :getlost: 

What! Han kan kalle seg trener, men jeg vil virkelig ikke si han er det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...