Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Guest Christine

Årets første skitur på hundene i dag! :D Gleder meg masse til neste gang, men da skal jeg i en av hundeløypene slik at jeg slipper å kjøre med frykt for å møte sportsidiotene :P Også må jeg vurdere om jeg skal a)søke hjelp til å lære inn stopp-kommando (har prøvd, umulig på han) eller b)tegne livs/ulykkesforsikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10km på ski i dag, ganske flate løyper så Keo har ligget i selen hele tiden. Noen gikk på en liten smell etter et par kilometer etter å ha holdt sprintfart litt for lenge, så da var det godt med en halvtimes skravlepause før vi la avgårde på resten. Da fant han riktig 'langdistanse-gir' og lot meg gå litt selv også innimellom. Alt annet enn sporet mitt var marshmallowføre, så han har jobbet godt bare for å holde seg oppå snøen. Er ikke akkurat en lettvekter å dra på, så han skal ha for å være sterk. Sliten pjokk fikk litt massasje og stretching til kvelds :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur, ca 1 t 45 min, med en god halvtime løs i skogen. Resten av dagen har noen slappet av (les: Lykke) og noen har vært klar til å bistå diverse husarbeid (les:Harly) :P

Ellers bare små lufteturer i nabolaget.

Stevenesekken er pakket og Harly og jeg er klar for konkurransehelg. :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer i skogen med løse hunder resulterer i at hundene havner i dvale de neste timene. Det har snødd i natt, så alle stier var helt borte i skogen. Vi måtte tråkke opp alt selv, DET var tungt... :pinch: Huskyen maser i hvert fall ikke om tur resten av dagen håper jeg. Han virker i hvert fall fornøyd. Nemi har bestemt inntatt senga og vil nok ikke ut på et halv år nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller første skitur samme med BÅDE Willy og Yasmine i dag. Det lille snøfallet i løpet av gårsdagen laget perfekte forhold på skogsbilvegen vi bruker å gå tur på. Ingen skispor, men det går fint å stå på ski i bilspor også :) . Der det var mulig å kjøre med begge hundene var Yasmine ganske flink faktisk, og der det ikke gitt, fikk hun løpe løs og holdt fint følge med storebror :). Det ble drøyt 11 km på oss i dag - veldig  deilig :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt buss i 45 min, gått ca halvannen time på ski (og sett sola for første gang på 2 mnd :wub:), gått en times rolig gåtur/fellestur med andre hunder og eiere, før vi avsluttet med 45 min på bussen hjem. 

Nå antar jeg det blir sofatjeneste på hunden ei stund, ihvertfall til jeg begynner å lage kveldens pizza. Da er det vel mulig hun skal "hjelpe" til :P.

 

image.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene fikk 13 km skitur mens Trym var med C og måka snø på hytta :D Idag var det bånn gass fra start til slutt, så lønner seg tydeligvis å gi de litt fridager innimellom :P  Måtte tilogmed ploge bak dem for å få dem til å senke farten når vi begynte å ta innpå en Vorsteh :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poter skrev:

Altevann. Det er noe skare, men har blåst en del, så det er ganske mykt likevel :) 

Åh, altevann. Hadde håpet du skulle si rødtind elns :D I dag var det nemlig mye av sånn ekkel skare som ikke bærer, så jeg lurer på hvor det er fint å gå i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mona skrev:

Åh, altevann. Hadde håpet du skulle si rødtind elns :D I dag var det nemlig mye av sånn ekkel skare som ikke bærer, så jeg lurer på hvor det er fint å gå i morgen.

Ah, skjønner :) Blitt mye is og dårlig føre i byen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Poter skrev:

Ah, skjønner :) Blitt mye is og dårlig føre i byen eller?

På øya var det veldig dårlig føre i de løypene som ikke er kjørt opp i det siste (de nykjørte er fine). Typisk 5-10 cm lag med ujevn skaresnø som ikke bærer.

Og jeg har blitt fortalt at det er mye skare som ikke bærer i skogen opp mot akselkollen/finnlandsfjellet (men fint på toppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mona skrev:

På øya var det veldig dårlig føre i de løypene som ikke er kjørt opp i det siste (de nykjørte er fine). Typisk 5-10 cm lag med ujevn skaresnø som ikke bærer.

Og jeg har blitt fortalt at det er mye skare som ikke bærer i skogen opp mot akselkollen/finnlandsfjellet (men fint på toppen).

Blæ! Håper det blir bedre snart. Kanskje gå tur sammen en dag? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi trent trekk (på beina). Glad jeg valgte bort skiene i dag for hele verden var ute på skitur! Det ble mye gode situasjoner å trene Odin på å passere folk og dyr i hvertfall og han ligger utslitt på sofaen. Gamla fikk en runde i skogen alene,så hun slipper å bli velta av jyplingen som bare skal leke. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poter skrev:

Blæ! Håper det blir bedre snart. Kanskje gå tur sammen en dag? 

Gjerne det:)

Vi prøvde oss på fjellskitur i dag, vi. Det var som forventet - flott oppe i høyden, skare som bare delvis bar i skogen. Tipper jeg så lite elegant ut der jeg plogsvingte mellom trærne :D

Mona løp løs, så hun har fått dagens trim. Litt rypejakt ble det også (ikke så populært hos matmor). I kveld blir hun med meg på besøk, tipper hun kommer til å ta det helt med ro i reisesenga.

 

DSC_0189.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico fikk 2 timer på ski med en pitstopp på ei hytte hvor søsteren min solgte vafler i forbindelse med noe dugnadsgreier.  Hele distriktet var i samme skiløyper,  det var masse hunder og folk. Nico trakk som en helt hele veien og oppførte seg overraskende ofte pent i møtesituasjoner :) Bra trening på alle måter!

Toddy er sykepleier for guttungen hos xn. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk vi 1,5 i skogen med bestevennen Kooiker-Luiz før jobb. Det ble et par små tisseturer på kvelden, samt bittelitt triksetrening.

I dag har hun fått være med pappa på tur på morgenen (fordi jeg har vært på skolen), for så å få være med pappa, min søster og nevø til skøytehallen her borte. Vi hadde henne med for to uker siden også, og hun har vært skikkelig god og sliten etterpå :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først på letohallen på utstilling, så en 30 min tur på Dal også har vi vært hos mamma og pappa i flere timer, terroristen er sliten i nepa si nå etter å ha måttet oppføre seg :aww: De to andre er slitne de og, men de kan oppføre seg liksom, så blir ikke så slitsomt for dem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...