Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

1 time tur sammen med 4 andre hunder, derav 45 min løs i skogen :ahappy:

Etterpå var vi å trente litt agility. Harly fikk kun en miniøkt med lek, motivasjon, svinger og belønning av mønefelt siden han har vært på stevne i helgen. Lykke fikk trent svinger, mønefelt, slalom og "ut". Dyktig Lykketroll!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det 1t og 40min på tur etter jobb, de fikk gå løse ca 1 time av den. Akkurat nå traver de rundt i leiligheten og sniffer seg frem til gjemte pølsebiter. Mens jeg gjemmer de må hundene sitte i gangen og vente, og når jeg sier værsågod så spøler de avgårde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme to dager på rad nå, 3 kvarters tur (litt forskjellig runde) og 3 runder med Dog smart (brettleke). Vært med på litt husarbeid, lekt litt, men mest har hunden ligget og sovet/slappet av med en av oss eierene, som han bytter litt på å ligge hos når begge er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det for første gang skitur med hund for min del! Morsomt! 2 timer i skogen med jevnt trekk. Det gikk grusomt fort, for dyret har jo ingen begrensning, men det var gøøyyyy :D (og kjempeskummelt!)

I tillegg har vi hatt noen tisseturer i hagen, samt at hun fikk være med til bestemor en times tid litt utpå :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dratt med meg Tundra og pappa sin ene Pointer på tur med akebrettet i 8km i mørket uten hodelykt :P Anastasia var med som bånd-hund, men trakk ikke da jeg ikke hadde noen passende trekksele liggende. Kiwi var hjemme på sofaen med pappa å kose seg :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17km tur med løse hunder idag! Til fots ja. Halvparten utenfor løypa, relativt slitne hunder nå :lol: 

 

På 24.1.2016 at 2:30 PM, Kristina skrev:

I dag har vi trent trekk (på beina). Glad jeg valgte bort skiene i dag for hele verden var ute på skitur! Det ble mye gode situasjoner å trene Odin på å passere folk og dyr i hvertfall og han ligger utslitt på sofaen. Gamla fikk en runde i skogen alene,så hun slipper å bli velta av jyplingen som bare skal leke. :P

 

Hvordan trener du trekking? Vil gjerne at minste skal trekke på ski etterhvert, og har oppmuntret når hun gjør det, men er det noe annet man kan gjøre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Teserere skrev:

Hvordan trener du trekking? Vil gjerne at minste skal trekke på ski etterhvert, og har oppmuntret når hun gjør det, men er det noe annet man kan gjøre også?


Trener og trener. :whistle: Setter på magebelte, sele og strikkline også gjør han jobben selv. Må ikke akkurat læres opp til å trekke når man er en vorsteh. :lol: Det jeg egentlig mente var at vi trente på at han skal gå rett frem og trekke jevnt uavhengig om det kommer hunder/folk/dyr/skiløpere som passerer enten den ene eller den andre veien (dvs ikke leke med og hilse på alle selvom båndet er lengre og han går selvstendig foran meg), også trente vi på kommandoene høyre, venstre, stå og tempoøkning/senkning som egentlig bare består i å si kommandoene når vi naturlig endrer retning/felt/hastighet.

Ja, også prøver jeg å lære han at svinsing og snusing ikke er lov og at man skal holde seg på høyre side (evt venstre hvis jeg gir beskjed om det), så hver gang noe fristet på venstre side og han ville dit sa jeg bare "høøøøyre" og ledet han over til høyre side med båndet. Han lærer kjapt, så det gikk etter et par repetisjoner.

 

I dag rakk vi en tur i skogen i dagslyset. Fikk trent litt søksapport og ellers fresa han rundt. Når vi kom inn fikk han et bein han lå i timesvis og tygde på, og nå ble han med sambo på revejakt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi dratt til oppdretter (as usual), det tar ca en halvtime totalt fra dør til dør, og det er noe bytting i mellom så hun får jo tisset og tullet litt. Hun kjenner så godt igjen veien ned fra siste buss til jobben hennes, og hun blir alltid skikkelig tullete nedover der. Skal dra i båndet, hopper rundt og leker med det. Jeg lar henne få lov til å ha litt drakamp der, uansett hva folk måtte mene om det. Hun er så søt :wub: Det ser nok ut som om jeg ikke har kontroll i det hele tatt, men "slipp"-kommandoen hennes er himmelsk, så det er null problem.

Etter skolen ble hun hentet hos oppdretter, og vi dro tilbake til skolen. Ca en halvtime med (mest) t-bane og litt gåing. Vi var i studio, og flinke lillefløff reagerer hverken på selve blitzen eller bipingen fra blitzen. Hun er flink pg fantastisk på det meste :wub::wub: 

Deretter gikk vi fra skolen og til city, der vi hilste på gamle kolleger (som er såå glad i å gi kos og godbiter) og fikk med litt snegler til akvariet.

Nå har hun fått mat og hun slapper godt av på gulvet :heart:

 

Den besteste fotoassistenten :wub:

12642562_10209209276777257_3344041023294

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: skitur, 1,5 time isj med begge. Bakken var steinhard å treffe :lol: Så blir ikke mer ski før føret er bedre! 1,5 time agilitytrening på Deli på kvelden, var såå fliink! Mens vi pakket sammen løp hun tulling med en jevngammel malle. 

I dag: 1 times sentrumtur på Deli, med innlagt 10 minutters lek med en litt yngre eurasier. Sliiiiten valp når vi kom hjem! Så ble det 20-25 min tur løs i skogen på begge på ettermiddagen. På kvelden ble det 2 timers lpkurs med Milla. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Først dro vi for å hilse på sommeren:

2ze9zxi.jpg

Så fant vi ei hemmelig bortgjemt lysløype uten andre levende vesener der tullefrøkna fikk springe løs en liten time :P

an0w9w.jpg

 

Var den løypa i Straumsbukta?

Vi har også gått på ski i dag, på øya i løypene der, var veldig godt føre og fine løyper. Ei dame stoppet oss og skrøyt av Eine som var så flink å holde kanten :ahappy: Det var trivelig å høre, for Eine har virkelig ikke sett poenget med å holde seg til høyre når man like godt kan strene helt til venstre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndtur på morgenen, valpen må lære gå på do i bånd :lol: Så sovet etter nattevakt og på kvelden nå driver jeg lærer valpen "stå på ting" og Talli bakpartskontroll. Mange små økter ettersom valpen syns det er tøft å "tenke selv" :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg har ikke følt meg helt bra denne uken, brygger på noe og i tillegg har jeg jetlag. Hundene har lagt på sofaen med meg og sett film og fått masse kos :ahappy: Tror de er fornøyd med den avgjørelsen, slik de bremset i døren isted da de så regnet :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært noen rolige dager etter sist skitur på søndag.. Jeg blir så motløs av dette drit føret med is over alt :( Også er formen litt dårlig enda etter jul og det hjelper ikke.. Men i dag har mine to fått en halvtime i mårest, så har varga og tai blitt misshandlet med gjennomgang av kroppen og deretter behandling av vondter. Tai har fått 3 uker hvile.. Varga var så godt som tipp topp som en snart 7 år gammel hund i bruk kan være, og bedre enn sist vi var der så det er jo veldig bra. Vims er for vill til å få sjekk enda :P men skulle sikkert hatt en hun også. 

så ble det en liten runde etterpå som har gitt litt mentalstimuli til vims og en 20-25 min i kveld på mine to :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk de to timer på tur, derav 2 km rett opp. Det var så bratt at Felix logra og travet så glad avgårde da vi snudde, nesten hele turen opp gikk han bak meg og så mishandla ut :lol:

I dag har samboern vært hjemme på dagtid, så han var nede ved elva med de og lot de gå løse der i 20-30min. Da jeg kom hjem fra jobb gikk vi 1t og 15min på tur, ca en time løse i skogen. Orka ikke gå lenger pga plaskregn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime tur på morgenen, mamma fikk ta med seg Keo en time i skogen mens jeg og Lyn viste rundt @Nathalie98 på gården/skolen. Lyn har fått hilst på en hel flust med dyr og mennesker.

Så var vi i ridehallen en time for oss selv nå til kvelds, det var digg! Lyn fikk leke en hel del og løpe rundt. Keo fikk trene agility med én tunnel, lengde og 8 svære koner. Etterpå fikk de buse av seg litt, aka switche på å gjete på den andre med ballen i kjeften og plutselige løperaptus med masse flørting :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malamuten skrev:

Her har det vært noen rolige dager etter sist skitur på søndag.. Jeg blir så motløs av dette drit føret med is over alt :( Også er formen litt dårlig enda etter jul og det hjelper ikke.. Men i dag har mine to fått en halvtime i mårest, så har varga og tai blitt misshandlet med gjennomgang av kroppen og deretter behandling av vondter. Tai har fått 3 uker hvile.. Varga var så godt som tipp topp som en snart 7 år gammel hund i bruk kan være, og bedre enn sist vi var der så det er jo veldig bra. Vims er for vill til å få sjekk enda :P men skulle sikkert hatt en hun også. 

så ble det en liten runde etterpå som har gitt litt mentalstimuli til vims og en 20-25 min i kveld på mine to :)   

Var dere på sveberg? :P

Morgenen startet med en time der kroppen til Milla skulle gjennomgåes, fysio forebyggende. Ikke så mye å finne på en kropp som har gått agility i 7 år, det var deilig! Dyrlegensa Milla måte slappe av fordi det var deilig med massasje, Milla var ikke sikker på om hun skulle tro på det :lol: Etter det fikk de springe av seg en 20 minutter i skogen. 

På ettermiddagen ble det en times tur med hundebuddys. :) lptrening med Deli på kvelden var planen, men kroppen min sa sofa, film og godis :lol:

1454019326722.thumb.jpg.370ba2c7dfdfda53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...