Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

I går ble det en 30 min luftetur på formiddagen og litt godbitsøk og småtrening inne også ble det faktisk en skitur på kvelden :D Ble bare knappe 5 km, men hundene jobbet som noen helter begge to så det var midt i blinken.

I dag har vi vært ute en 20 min med begge, en liten økt med trening inne på begge også blir det skitur, antagelig med bare Varga og Vims skal på trening i hallen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Igår hadde vi sesongens første lavinetrening, gikk kjempebra. 

Aska fikk løpe ved siden av scooteren for første gang, har tidligere bare sittet i slede bak, men sleden kommer på tirsdag.

Jeg er egentlig litt skeptisk til at hun skal få løpe ved siden av, for jeg er redd hun interesse for å løpe etter scootere når hun egentlig skal være i søk feks, men jeg håper og tror at hun følger etter meg og ikke scooteren, og har større interesse for figuranter. Men jeg hadde ikke noe valg, tar for lang tid å gå og hun er for stor til å få på fanget på scooteren. Hun løp veldig pent ved siden av da, ikke noe jakt overhodet. Hun trodde først hun skulle sitte på fanget da, og prøvde å krype opp. Fin oppvarming å få løpe ved siden av. Og da vi kom frem var hun ikke kokt i hodet i det hele tatt, som flere av de andre hundene, det var bare å sette henne rett i søk. Vi hadde lite snø på gravene siden det var første trening i år, og siden de to instruktørene ikke hadde sett hunden min før. Hun var nok litt bedre enn de forventet :)

Ikveld blir det skitur for det har endelig kommet litt snø! Hadde en liten lydighetsøkt i formiddag. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på handlerkurs hele dagen, knertis og jeg. Hun var ei STJERNE og blei brukt som demohund for å vise ferskingene hvordan det skal gjøres. Jeg holdt på å daue av stolthet. Neida. Litt joda. :lol: Aiko lå på sofaen til passeren sin og hadde det deilig med peis.  :) Vi gikk hjem sammen på kvelden, og i dag har jeg seriøst forfryst rompa. (Et gjentakende tema i disse fortellingene om hva jeg gjør med hundene, ser jeg. :teehe: )

Endret av SandyEyeCandy
Måtte legge til kvalmt skryt.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern var hjemme på formiddagen i dag, så han lufta de og hadde med seg Blaze ut da han fresa hele oppkjørselen her og ned på andre siden av huset, så han har vært mye ute i dag. Da jeg kom hjem gikk vi en kjedelig båndtur på 1,5 time (det har kommet mye snø og de fleste steder utenom sentrum er det håpløst å gå med en whipps som fryser lett på beina) og så har jeg og Blaze trent på slalom mellom beina. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på en time herlig trugetur. Etter en jobbhelg der jeg ikke "nyter" turene vi går så var det veldig deilig å bare tulle rundt. I følge GPS ble det 4,6 km. Høres ikke mye ut på en time, men igjen trugetur :P (750 kcal forbrente jeg på den timen :P ) Murphy fikk prøvd seg med potesokker på, og som det meste jeg påfører henne så var ikke det noe å bry seg om.

Bikkjene ble såpass varme at de peste og jeg gikk med halvåpen jakke og av med BF og bare fra headover opp til ørene og dekke haken. Tiltross for 17 minus.

12540681_10156440118810072_7976927540707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timers tur i nydelig vintervær, hundene fikk løpe løs i skogen ca 1/3 av turen. Tilbake ble det snømåking en halvtimes tid,  Lykke ble holdt opptatt med godbitsøk og Harly var "oppsynsmann"  :P 

Nå har frøkna vært av smertestillende i 3 dager og ser ut til å være helt fin, ingen tegn til vondter og såret har grodd. :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort luftetur før jobb, deretter en snau time ute da jeg kom hjem. Inne har vi spist litt (Imouto er nå så forventningsfull til det helt utrolig deilige tørrfôret i matboksen sin at hun piper av glede når jeg tar den fram) og lekt masse, både med ball, dytting og kos. 

Gikk en halvtime på kvelden også, og oppdaga igjen hvorfor min yngste hund er for spesielt interesserte: Imoutos nye favoritting å jakte på er nemlig gnistene som kommer fra togene som kjører forbi. :D Enda en ting å sørge for at hun aldri er løs i nærheten av... :P Tenk om jeg kunne brukt stjerneskudd i utstillingsringen! Hun hadde jo stått der strunk og ivrig som en liten soldat! :wub: 

image.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på trekktur. Knertis dro kjetting stort sett hele tida i sin nye wp-sele, og fikk løpe litt løs på ei stor slette for å feire livet. Hjemme klipte vi klør og kosa oss med det. :wub: 

I dag har vi trent kondis i snøen hvor knertis har gått i langline hele veien og fått styre som hun vil, og de har både jakta katt (ingen skade skjedd, begge var i kort bånd, men jeg skvatt noe voldsomt) og fått seg ny dame, en deilig beagle med løpetid som ingen av dem ville forlate. Full kontroll. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde gå spor med valpen på p-plass. men i dag var valpen veldig valp. Valper er fine 0-4 mnd, også kunne de gjerne forsvunnet fra mitt åsyn til de er 6-9 mnd. :sleep: 

Så gikk vi en trugetur i dyp snø på 20-30 minutter med kamera. Så da er alle fornøyde igjen.

980455_10156449371580072_861355733960751

12622321_10156449365260072_6589014227411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg en liten snøspark. :teehe: Aiko lå i front (pleier å henge bak) og begge dro tidvis sammen, og Imouto tok i skikkelig innimellom. Hun blei også angrepet av ei terriertispe som løp bort og hoppa på med tenna først, veldig hyggelig. :P Vi har også lekt og sussa mye inne, er så hyggelig når de gnir seg inn i fjeset mitt mens de vrikker og danser. :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

I dag kjøpte jeg en liten snøspark. :teehe: Aiko lå i front (pleier å henge bak) og begge dro tidvis sammen, og Imouto tok i skikkelig innimellom. Hun blei også angrepet av ei terriertispe som løp bort og hoppa på med tenna først, veldig hyggelig. :P Vi har også lekt og sussa mye inne, er så hyggelig når de gnir seg inn i fjeset mitt mens de vrikker og danser. :heart: 

Holdt den? Måtte le av snapen din! :lol:

---------------------

 

Vi har vært på ski i dag, for en lykke!  :DIkke så lange turen, 4,5 km kanskje? 

Lykke har kun vært på 3 skiturer for 2 år siden, og da som "alenehund" men det gikk veldig fint. Hun ser ut til å disponere kreftene sine fornuftig hele veien og jobbet fint også når vi passerte et par småhunder med mye lyd. 

Harly er wannabetrekkhund og har ikke glemt skillsene sine selv om det er lenge siden sist skitur. Han går som en kule, 110 % . Nesten litt for fort til tider :teehe: 

Flinke kelpiser! :wub:


20160121_143422.thumb.jpg.25de7c4513f333

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time i dypsnø :P Milla klarte seg greit til hun ble angrepet av snøklumper. Deli måtte hoppe som en kanin, det var ikke effektivt men eneste måten å komme frem på når snøen var høyere enn henne :lol: Tror hun irriterte seg over at hun ikke klarte og springe kjapt! De var fornøyde når vi snudde og gikk sporene våre tilbake, og gjett om de sov etterpå! På kvelden ble det litt rally på begge :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 9 km skitur i går og ca 10 km i dag, stakkars hunder som må tåle at jeg vil benytte meg av snøen når den først er her. :P De kommer vell enten til å være i superform eller helt utslitt etterpå. Nå er de sånn passe slitne i kroppen så i morgen blir det nok fridag. Vims er jo veldig gøy å kjøre med, men hun sliter seg jo helt ut med å gi 110%, alltid. I dag holdt hun bare til litt over halvveis, men nå var vi jo ute i går også og da måtte jeg bremse mye for at E og Tai skulle henge på så det sugde nok bra med krefter. I dag fikk varga gå alene og Tai med Vims og Tai våknet opp en god del så det ble dagens lyspunkt  :) Skal se det blir sprinthund av henne også :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...