Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Men kjære vene - når noen uttaler seg offentlig om andres mangler så må man faktisk tåle at andre ler av at man selv har samme mangel. Har man dysleksi så finnes det da hjelpemidler.

• Like 1
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Men kjære vene - når noen uttaler seg offentlig om andres mangler så må man faktisk tåle at andre ler av at man selv har samme mangel. Har man dysleksi så finnes det da hjelpemidler.

Men det er så fint å ha noe å skylde på :sleep:

• Like 1
Skrevet

Haha! Støtter oppvaskplanen. :lol:

Ja, jeg og - veldig spent på hvordan de skal ordne det.

:lol: Tipper neste tilfelle så kommer du til å tenke deg to ganger om før du kaller noen psykotisk :lol: !

Må ta opp det der med teamet mitt i morra tror jeg :aww:

Skrevet

Har jeg lagt meg..

Syns pusene kan komme inn nå jeg! Han ene har jeg ikke sett siden i går morges og han andre siden i ettermiddag. .

De har sikkert funnet en dame eller noe sånn, selvom de begge er kastrert :P

Ellers syns jeg magen min min skjerpe seg.. vært rar og litt små kvalm i 3 dager.

Men nå er den bare ubeskrivelig vond med noen fæle smerter. :/

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skrevet

FOR en dag jeg har hatt, har akkurat spist middag for jeg rakk bare en muffins på veien mellom skole og møte i ettermiddag.

Gleder meg til neste torsdag, da roer alt seg og jeg kan puste ut igjen!

Skrevet

Jeg har siklet på to par sko i lang tid, og det er så irriterende når jeg ikke tar meg råd til å kjøpe dem! Har ikke bruk for skoene, og har andre ting jeg heller burde brukt pengene på. Så har sagt i fra til søster og mor at jeg virkelig, virkelig ønsker meg dem til jul! Håper jeg får dem :innocent:

Ønsket meg faktisk det ene paret til jul i fjor, men de lå ikke under juletreet :huh: Nytt år nye muligheter, bare 100 dager til jeg får vite om jeg får skoene jeg sårt ønsker meg :D

Håper du får de, jeg fikk lyst til å kjøpe de til deg bare for å gjøre deg glad :) Veit alt for godt hvordan den følelsen er!
Skrevet

Oppdatering!

Bluey kom inn nå! (Han som bare var på liten tur)

Men den andre pusen har ikke vært å se.. :/ Satser på at han ikke er for langt unna.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skrevet

Håper du får de, jeg fikk lyst til å kjøpe de til deg bare for å gjøre deg glad :) Veit alt for godt hvordan den følelsen er!

Håper jeg også :D ååå! takk for tanken :hug:

Skrevet

Har man "samme mangel" (på å snakke norsk) om man snakker korrekt norsk, men sliter med å se ord når man skriver? Da må man automatisk alltid bruke hjelpemidler så fort man bruker ytringsfriheten sin på internett? Regner med dere (du og 2ne) er like påpasselige med å fortelle hvor feil folk skriver også på hundesonen i framtiden, hver gang det kommer noen med skrivevansker eller ordblindhet. For et menneskesyn...

Det er så innmari typisk politisk korrekte sosialister - har man ikke rette politiske meninga så er man ikke verdt 5 flate øre - selv om de politisk korrekte sosialistene egentlig fryder seg over hvor aksepterende og inkluderende de (tror de) er. For alle unntatt de som ikke har samme meninger som enn sjæl da, for de kan man harsellere med, drite ut, være nedlatende mot, henge ut og mobbe. Empati på øverste hylle.

Er forsåvidt kanskje ikke så rart, sånn som mediene pumpeforer folk med storyer nå om dagen. Har ikke sett verre uthenging av folk på lenge på vg og dagbladet. Funnet fram de mest rynkete og uheldige bildene de har kunnet harke opp fra dypet av sine nedrøyka halser, og peprer de utover forsidene på nettavisen med "siv taper alt" og "erna gikk hjem med bøyd rygg". Usmakelig til tusen. For et samfunn, politisk korrekthet lenge leve...

Skrevet

Noterer meg at det er greit å henge ut folk som kan ha dysleksi og/eller skrivevansker så lenge de har en politisk holdning som er ulik en selv. Noterer meg enda mer at folk er flinke å kaste stein i glasshus enn så lenge de anklager andre om dobbeltmoral også :lol:

Ser du ironien i at du kommenterer dette, etter å ha kommet med heller fargerike beskrivelser av to ulike politiske parti de siste dagene? Kommunister i Tromsø og hasjrøykende MDG'ere, noe som tingler i hukommelsen din? I fall det er annerledes i Sverige - de ordene oppleves ikke som kompliment her i Norge.

For øvrig er det vanskelig å henge ut en person ved bruk av et anonymisert screenshot. Med en setning jeg personlig tolket som en DYAC-situasjon.

• Like 3
Skrevet

Ser du ironien i at du kommenterer dette, etter å ha kommet med heller fargerike beskrivelser av to ulike politiske parti de siste dagene? Kommunister i Tromsø og hasjrøykende MDG'ere, noe som tingler i hukommelsen din? I fall det er annerledes i Sverige - de ordene oppleves ikke som kompliment her i Norge.

For øvrig er det vanskelig å henge ut en person ved bruk av et anonymisert screenshot. Med en setning jeg personlig tolket som en DYAC-situasjon.

Ja, det er kjekt når man ikke leser hva som står skrevet. Gå gjerne tilbake og quote meg, det står visserligen at det er radioresepsjonen som sa det var bare var hasjrøykende hippier i MDG. Jeg har aldri sagt det, og tror ikke det heller. Rødt er et penere ord for norsk kommunistparti, så noe særlig fargerikt er det jo ikke. Bare ærlig. Men vi er iallefall enige om at ordet kommunist ikke er et kompliment.

Man henger de ut pga noe som kan være en funksjonshemming (ordblindhet, dysleksi). Like lite som jeg synes det er ugreit å harsellere med et unavngitt radio-opptak av noen med CP som sliter med å få ordene rett ut - så er det ugreit å harsellere med folk som har problemer med å skrive. Men det er meg da, slemme upolitisk korrekte Kangerlussuaq som ikke vil være nedsettende mot noen som kanskje sliter litt.

Skrevet

Ja, det er kjekt når man ikke leser hva som står skrevet. Gå gjerne tilbake og quote meg, det står visserligen at det er radioresepsjonen som sa det var bare var hasjrøykende hippier i MDG. Jeg har aldri sagt det, og tror ikke det heller. Rødt er et penere ord for norsk kommunistparti, så noe særlig fargerikt er det jo ikke. Bare ærlig. Men vi er iallefall enige om at ordet kommunist ikke er et kompliment.

Man henger de ut pga noe som kan være en funksjonshemming (ordblindhet, dysleksi). Like lite som jeg synes det er ugreit å harsellere med et unavngitt radio-opptak av noen med CP som sliter med å få ordene rett ut - så er det ugreit å harsellere med folk som har problemer med å skrive. Men det er meg da, slemme upolitisk korrekte Kangerlussuaq som ikke vil være nedsettende mot noen som kanskje sliter litt.

Så hvis man sliter litt selv med en ting, DA er det greit å rakke ned på andre? For liknende problemer? Neimen da så..

Skrevet

Så hvis man sliter litt selv med en ting, DA er det greit å rakke ned på andre? For liknende problemer? Neimen da så..

Slik jeg tolker det ønsket vedkommende at innvandrere lærer seg norsk for å bli bedre integrert. Det er langt i fra alle som vil eller orker, men også mange som både vil og orker.

Skrevet

Slik jeg tolker det ønsket vedkommende at innvandrere lærer seg norsk for å bli bedre integrert. Det er langt i fra alle som vil eller orker, men også mange som både vil og orker.

Hvor godt og raskt innvandrere lærer seg norsk, beror nok i stor grad på vedkommendes evne til å lære språk. Man skulle jo tro at personen som skrev dette innlegget burde ha forståelse for at det er noe varierende :P

• Like 3
Skrevet

Litt sånn artigheter på natta. Det er stor uenighet om dysleksi er en funksjonshemming. Dette fordi det i enkelte samfunn ikke kan oppleves som en funksjonshemming, da det naturlig nok er sånn at man i alle verdens land ikke lærer å lese.

Skrevet

Kommer oss ikke hjem foreløpig,vi. Veien er stengt et par km før huset mitt fordi vannmassene har tatt veien. Spørs om veien opp til huset mitt er ødelagt nå. Har heldigvis med meg T og B,så vi kan bli her vi er til veien åpner. Jobben måtte evakuere i går kveld, forventer vann i lokalene nå i natt,så det spørs om vi kommer tilbake dit på ei stund.

Skrevet

Skuffet over sesong to av jericho, så da er det ikke så trist at jeg snart er ferdig med den. Men dr jeg tom for apokalypseserier å se på :o 

Har du sett the 100?

Skrevet

Det ville jo gjort noe med sykehuskøer, arbeidsledighetskøer, rushtidskøer og boligmangelen om alle som ikke snakker rente blir hevet ut av landet. At ikke noen har det på partiprogrammet sitt?

De er vel redd for at det blir folketomt her da? :lol:

Og tusen takk, han er så søt at han kommer til å bli bortskjemt :P Han er fem måneder gammel i dag, og det føles som om han har vært her i en evighet fordi han bare gled inn og passer så godt til flokken. Okay, X'en er kanskje ikke helt imponert over ham, men de går fint sammen, og hun har sluttet å late som om han ikke eksisterer. Jeg forventer ikke at ei dronning på åtte år skal leke med ham og være yr av begeistring for dette.

Babyer får lov å være bortskjemt, sier Ali ;) Dronninger har lov til å ha noen forbehold om hvor mye man engasjerer seg i undersåttene sine, jeg tipper hun syns han er mer artig om noen måneder enn han er nå :ahappy:

@Kangerlussuaq Spar meg. Jeg pleier aldri å påpeke skrivefeil hos andre. At du plutselig er i mot nedlatende harselering av folk som er uenig med deg, er bare :thumbs:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...