Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Funket (nesten) veldig bra å gi Casper en egen dyne i sin seng. Han ville dog opp å ligge i vår seng, eller han ville ligge under vår dyne og mellom oss :P Har kastet han ned type 5 ganger i natt, men så fort typen dro på jobb fikk han komme opp :D  

Tenk at så lite som en dyne skulle til for at han ville like sin seng :D 

Takk for forslaget!:flowers:

Mine hunder begynte å elske sine bur/seng etter de fikk egne dyner :) Så nå kjøper jeg dynetrekk for barn med kule motiv og de byttes på hver uke/annenhver uke :D

• Like 1
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg sitter og skriver norrønoppgave og angrer på studievalg. Også innser jeg at det sakte men sikkert begynner å bli for kaldt til å ha ventilen i stuen åpen hele tiden. Og at det kanskje er på tide å skru på gulvvarmen igjen.

Skrevet

Mine hunder begynte å elske sine bur/seng etter de fikk egne dyner :) Så nå kjøper jeg dynetrekk for barn med kule motiv og de byttes på hver uke/annenhver uke :D

:lol:

Er så rart å måtte tenke sånn etter å ha hatt en hund som foretrakk steingulv framfor hundeseng osv. Til å få en som vil ha dyne, og alltid ha nærkontakt :D 

• Like 1
Skrevet

@2ne mest snodig siden den foreslår det uten felles kjente. @Siri har jeg tross alt minst en felles kjent med og samme arbeidsgiver. Ikke skummelt fordi du er deg[emoji3]

Men det hender jo jeg lurer på hvordan fjesboka kommer frem til forslaga sine

Skrevet

Er så rart å måtte tenke sånn etter å ha hatt en hund som foretrakk steingulv framfor hundeseng osv. Til å få en som vil ha dyne, og alltid ha nærkontakt [emoji3] 

Hund er hund og whippet er whippet :aww:

Jeg fikk ganske stor overgang fra å gå fra brukshunder til noe som tror de selv er menneskebabyer..

Visste dere forresten at ene whippeten min forteller enda sin misnøye når vi kjører bil, fordi hun må sitte baki i bur? Fordi menneskebabyer sitter i fremsetet og får se ut av vinduet må vite :aww:

Men hun tar hintet med et "hold kjeft" da.. Som hun har fått for hver kjøretur (minst 2 ganger i uka) i over 3 år nå :getlost:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Jeg fikk ganske stor overgang fra å gå fra brukshunder til noe som tror de selv er menneskebabyer..

Visste dere forresten at ene whippeten min forteller enda sin misnøye når vi kjører bil, fordi hun må sitte baki i bur? Fordi menneskebabyer sitter i fremsetet og får se ut av vinduet må vite :aww:

Men hun tar hintet med et "hold kjeft" da.. Som hun har fått for hver kjøretur (minst 2 ganger i uka) i over 3 år nå :getlost:

Jeg hadde lest alt det der, men aldri om jeg trodde dere snakket sant :P  

Casper forteller om sinn missnøye hele tiden og gjerne veldig høylytt, mens border collien gjorde det på en litt mer subtil måte.

Begynner å tro at det er endel katt i whippeten, min oppfører seg i hvertfall mer som kattene våre enn som de andre hundene jeg har hatt :lol: 

• Like 1
Skrevet

Nettopp hatt matteprøve. Og syntes selv det gikk aldeles strålende :D Lurt å vente til jeg får resultatet før jeg spretter sjampanjen,  men tror jeg kan anse meg som ferdig med tressmatten nå. Da er det bare fysikken igjen!

• Like 11
Skrevet
Jeg hadde lest alt det der, men aldri om jeg trodde dere snakket sant [emoji14]  

Casper forteller om sinn missnøye hele tiden og gjerne veldig høylytt, mens border collien gjorde det på en litt mer subtil måte.

Begynner å tro at det er endel katt i whippeten, min oppfører seg i hvertfall mer som kattene våre enn som de andre hundene jeg har hatt :lol: 

Ja, det er litt katt der ja.. Noen mer enn andre.. Men de er ganske sære på mange måter til å være en egentlig enkel rase.. Men de passer ikke hvem som helst :lol:

Men det ekke uten grunn at whippeter passer perfekt som erstatning til barnløse par :aww::lol:

Skrevet

@2ne mest snodig siden den foreslår det uten felles kjente. @Siri har jeg tross alt minst en felles kjent med og samme arbeidsgiver. Ikke skummelt fordi du er degemoji3.png

FBs veger er uransakelige :lol:

Litt slakk læringskurve kanskje? :lol: 
Om jeg noen gang skulle ymte frampå om at jeg kunne tenkt meg whippet - kan noen da slå meg i hodet med noe hardt??? Veldig hardt? 

Skrevet

Ja, det er litt katt der ja.. Noen mer enn andre.. Men de er ganske sære på mange måter til å være en egentlig enkel rase.. Men de passer ikke hvem som helst :lol:

Men det ekke uten grunn at whippeter passer perfekt som erstatning til barnløse par :aww::lol:

Heldigvis ser det ut til at jeg har funnet den perfekte rasen for mitt liv sånn som det er nå. Får stilnet ønsket om barn, får stilnet ønske om katt og jeg får stilnet ønske om hund. Whippet er rett og slett 3i1 :lol: også slipper jeg å huske å fylle på varmeflaksen min :P 

Han gir meg mindre grå hår enn de andre hundene har gitt meg, det skal han ha :D 

• Like 1
Skrevet

Huff, syns det er litt trist at jeg får et så overveldende stort ubehag med en gang noen vil ta bilde av meg. Såpass stort at jeg begynte å grine litt inni meg sjøl når mormor dro frem kameraet. Hun ville jo bare ha et hyggelig bilde som minne av besøket :( Skjønner heller ikke, for jeg tar en god del selfier, men med en gang noen andre skal ta er det total krise... Jeg blir skikkelig uvel og har bare lyst til å knuse allverdens kameraer, jeg blir som en liten drittunge liksom. :( Men jeg greier ikke styre det. Og nå er jeg sint på meg selv..!

Skrevet (endret)

Lukisene fremstår som superlette og lite masete i forhold til whippetene :lol: Ingen av våre ligger i senga, ikke på soverommet engang, ingen av våre klager. Ingen som trengs å bres over om natta. Eneste er at hottie trenger teppe over seg i sofaen etter at hun har spist, hvis ikke så dør hun litt. Men det er faktisk også eneste "myndenykkene" noen av våre har. :lol: 

Nope, jeg skjønner ikke helt hvorfor whippet er den nye "allrounderen" som passer for "alle". *løpe i dekning* 

Endret av raksha
  • Like 4
Skrevet

Lukisene fremstår som superlette og lite masete i forhold til whippetene :lol: Ingen av våre ligger i senga, ikke på soverommet engang, ingen av våre klager. Ingen som trengs å bres over om natta. Eneste er at hottie trenger teppe over seg i sofaen etter at hun har spist, hvis ikke så dør hun litt. Men det er faktisk også eneste "myndenykkene" noen av våre har. :lol: 

Nope, jeg skjønner ikke helt hvorfor whippet er den nye "allrounderen" som passer for "alle". *løpe i dekning* 

Nåå:wub:

Skrevet
FBs veger er uransakelige :lol:. Litt slakk læringskurve kanskje? :lol: 

Om jeg noen gang skulle ymte frampå om at jeg kunne tenkt meg whippet - kan noen da slå meg i hodet med noe hardt??? Veldig hardt? 

Nei, tror du? Og jeg skal pushe valp på deg jeg :lol:

• Like 1
Skrevet

Man lurer ikke på det :shifty:

Nei, ikke nå lenger :aww: Men nå har jeg ikke sjokolade mer :hmm:

@2ne mest snodig siden den foreslår det uten felles kjente. @Siri har jeg tross alt minst en felles kjent med og samme arbeidsgiver. Ikke skummelt fordi du er degemoji3.png

:lol:  Som Siri sier, Facebooks veier er uransaklige. Det er sikkert en eller annen mannelogikk bak forslaget :ahappy: 

Jeg hadde lest alt det der, men aldri om jeg trodde dere snakket sant :P  

Og dere høres ut som gjennomsnittelig puddeleiere. Pudler er ikke hunder, de er pudler, de er like kloke som mennesker osv osv. Jeg tipper at man får høre det om samtlige småsære selskapshund-ish om man bare spør :P 

Skrevet (endret)

Nei, tror du? Og jeg skal pushe valp på deg jeg :lol:

Da skal du være god :lol: !!!! 
Husk at mitt første møte med whippet var hundene til Liv og Livmora... mor og datter som var godt oppi årene den gangen jeg var barn, som gikk rundt med sine to whippeter - og alle fire var omtrent like krokete og skrøpelige... Nei, whippet æ'kke no' for tøffe godseierkjerringer altså :P

Pass deg nå, Siri, hun der er flink! (Men så må hun tåle å bli masa på hele tida i ettertid, da. :lol: )

Mulig hun er flink, men sååååå flink er hun neppe :lol:.

Endret av Siri
  • Like 1
Skrevet

Jeg løser "verdensproblemer" med @margrete på fb - det er mye kjekkere enn å begynne på husarbeidet jeg hadde planlagt. Men begynner å gå tom for unskyldninger her. Hmpf. En kaffekopp, så blir det action. 

• Like 2
Skrevet

FIFA 16 kommer ut i natt. Da er det vel på tide å laste ned det "nye" Sims 4?

vet ikke hvordan quoten blir her med @puddellover nå har jeg kjøpt det :D kostet 299 inne i butikken, men siden jeg bestilte collect at store kostet det bare 99! :lol: 

• Like 1
Skrevet

Jeg løser "verdensproblemer" med @margrete på fb - det er mye kjekkere enn å begynne på husarbeidet jeg hadde planlagt. Men begynner å gå tom for unskyldninger her. Hmpf. En kaffekopp, så blir det action. 

Ja, men vi har da løst noen saker. Krig og fred og bytting liksom! ththconnie_1.gif

Skrevet

Kjøpt laken (siden vi kun har ett som er stort nok for nye senga vår), gardiner til enten soverom eller stue, pluss noen småting.

Venter på bussen til Knarvik nå. Gubben var på jobb på Flatøy, og skulle egentlig være ferdig der 15. Men så måtte han ut til Monstad, og er ikke ferdig før 15.30+at det tar en halvtime minst å kjøre inn til Knarvik. Så da blir det en time eller to med venting der.

Handle litt, og hente pakke på ICA. Kan jo forsåvidt begynne å handle før han kommer da... men det har jeg gjort hver gang i det siste, så tenkte han skulle få pønske ut noen middager fremover nå :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...