Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Tricolor
 Share

Recommended Posts

unngå mat pakket i plast... da lever ikke grønnsaker lenge hos meg :huh: Jeg pleier liksom fordelen en fersk grønnsak på flere måltider og spiser sjeldent det samme to dager etter hverandre. Blir mye forbruk isteden da?

http://www.matmerk.no/no/okologisk/helse-og-livsstil/okovennlig-og-plastfri-oppbevaring-av-mat

Det er kanskje litt feil å oversette negerbolle med negroballs? Det bare datt ut, helt spontant i samtale med en nederlender her *ler*

:lol::lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Det er kanskje litt feil å oversette negerbolle med negroballs? Det bare datt ut, helt spontant i samtale med en nederlender her *ler*

:lol: Kanskje pittelitt :P

...nyter jeg kaffen min innendørs og sitter og ser ut på sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eldre dame jeg jobba med før, kom tilbake fra kantina helt rød i ansiktet. Hun hadde nemlig stått bak en neger (eller en med afrikansk opprinnelse for å være pk) som skulle handle en negerbolle i køen. Så hun sto der og tenkte at ja nå får man jo ikke bruke ordet neger lenger, så hva skal man egentlig kalle negerboller da. Når han foran i køen hadde betalt, glemte han igjen negerbollen sin. Og hun roper etter ham NEGER NEGER DU GLEMTE BOLLEN DIN! :D :D

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nok et idiotspørsmål fra lite bereist sonenmedlem.

Kan sluker taes med i håndbagasje?

@JeanetteH?

Edit: Gratulerer @Enits ! :ahappy:

Fikk denne som googleresultat ihvertfall http://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/64687-reise-med-fiskeutstyr/usikker på om det er endringer siden 2013 i regelverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra tur. Det sluttet å regne, så da gikk vi lenger enn planlagt, og jammen skulle jeg ikke hatt solbriller på siste biten :D Nå er vi slække alle tre :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Nå lo jeg godt her!

Da har jeg giftet bort min kjæreste @Enits ! Fantastisk brud og vielse! Undertegnede gråt sine modigste tårer når hun gikk opp kirkegulvet i all sin prakt!

Hun var en nydelig brud, og det var en flott seremoni! Jeg er glad jeg gikk bort for å se på. Gratulerer så masse til @Enits

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Takk! Vi tar sneller og sluk med I håndbagasje da, fiskestengene har egen koffert :P

Blir ikke mye plass igjen *sukk*

Har du sjekket at dere får ha med fiskeutstyr som er brukt i Norge til Island?

Det må vel i så fall steriliseres osv. Island er et vanskelig land.

Skal man f.eks ri på Island kan du ikke ha med rideutstyr fra Norge uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mamma, jeg kan ikke passe hunden til bror når jeg tviholder på barner mitt for å få henne til å ligge rolig lenge nok til at hun husker at hun er trøtt nok til å sove. Spesielt ikke når du nettopp sa at det ikke skal hunder inn på soverommet her. Nope hjelper ikke å bli sur heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at dere får ha med fiskeutstyr som er brukt i Norge til Island?

Det må vel i så fall steriliseres osv. Island er et vanskelig land.

Skal man f.eks ri på Island kan du ikke ha med rideutstyr fra Norge uten videre.

Det står ingenting om det? Jeg har funnet ut at fiskeutstyr går som sportsutstyr . Det burde stått noe I så fall synes jeg?

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det står ingenting om det? Jeg har funnet ut at fiskeutstyr går som sportsutstyr . Det burde stått noe I så fall synes jeg?

Det må desinfiseres enten før dere drar, og da må dere ha dokumentasjon, eller ved ankomst. Det koster penger. Dere må gå på rødt og si hva det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må desinfiseres enten før dere drar, og da må dere ha dokumentasjon, eller ved ankomst. Det koster penger. Dere må gå på rødt og si hva det gjelder.

Argh ! Jeg Google og leste det nå.

Veldig merkelig at icelandair ikke opplyser om det.

Da pakker jeg ut den ene snella, poden får greie seg med 1.

Sambo planla å ta med to stenger , får advare han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp vi har slike regler her fra område til område, så gjelder det nok garantert Island :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...