Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Tricolor
 Share

Recommended Posts

Gubbens PC tok 36 timer å få inn Win10 av en eller annen grunn.. min PC brukte ca 15 min.. go figure! Våre PC-er er like gamle, men gubben, som liker å leke datanerd, er sånn som ikke vil ha automatiske oppdateringer og starter dem opp manuelt, mens jeg, data-amøben, sier ja takk til alt som går av seg selv.. Gubben mente at siden han ikke hadde automatiske oppdateringer så fikk den automatiske win10 oppgraderingen hikke... veit ikke om det er grunnen men. Uansett,størrelse på PC, båndbredde, hvor mye greier man har på pc-en fra før, betyr også litt tenker jeg. Ingenting går tapt i win10 oppgraderingen, så har man mye rart på PC-en av programmer etc så tar det vel mer tid.

Nå ble dere myyye klokere vedr skal/skal ikke oppgradere til win10 tenker jeg! :P

Da regner jeg med at dataen min er utilgjengelig det neste døgnet, siden jeg er lik som gubben din.. Vil bestemme selv hva og når ting skal oppdateres, blir oppriktig sur og klapper den igjen om noe oppdateres uten min godkjennelse :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

hm.... skal en finne senga da tro?
Vært på topptur i dag noe som var veldig deilig egentlig. Men litt varmt. 20 grader og opphold, delvis sol hadde jeg nemmelig... Vet andre har klaget på regn. Opphold er fint, men ville gjerne hatt 15 grader i stedet.

I morgen skal jeg på søskenbarntreff, det blir jo spennende. Har så og si ikke sett den siden av slekta siden ting gikk i vranglås i 95, det er 20 år siden det! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Enits Dette er det mest bedagelige jeg har sett på fryktelig lenge :lol: Hun sjarmerte Musikeren i senk også. Det er en liten fare for at hun blir med i bilen når vi drar på søndag :whistle:

Postet bilde

Neeei ikke stjel henne :P men wow. Så rolig med annen hund i hus? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer avhengig av om det er noe jeg gjør lurt i å gjøre. Hva er argumentene for? Er du fornøyd med endringene?

Har ikke helt skjønt hva "de store" endringene er jeg.. :icon_redface: Den er blitt tregere til å starte og har ikke sånn "mange apper på en side" som oppstarts-side men går rett til vanlig skrivebord med en gang. Alle ikoner er blitt trøtte kjedelige greier (en følge av at den nå skal passe til mange plattformer som nettbrett etc ifølge gubben), og så er Internett Explorer byttet ut med noe som heter edge, den har jeg ikke tittet på fordi jeg bruker Chrome. Og utover det, ser jeg ikke rare forskjellen..

Jeg har gjort oppgraderingen fordi den var gratis, og på sikt er det ikke lurt å sitte med utdatert operativ-system, tingfunker så dårlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme og skal straks finne senga, bare se ferdig criminal minds først. :) Da jeg gikk hjem fra jobb bråstoppet det en hvit varebil like foran meg, og jeg rakk å tenke både kidnapping og voldtekt før det ramla ut to stk veldig dritings gutter som spøy så det spruta. Rimelig ufarlige heldigvis, bare litt uappetittlige og jeg misunner dem ikke morgendagen :P

Blir jobb i morgen også, fint for meg at andre vil ha fri på lørdager :D Helg-og kveldstillegg - da er det verdt å bruke lørdagen på jobb faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant man har valgt rett hårfarge når ingen legger merke til at man har gått fra blond til brun (og ja det er snakk om en god del toner). Ganske nærme naturlig hårfarge er det også, angrer egentlig på blondeforsøket mitt, men men var quickfix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, denne hunden maser flere ganger for dag enn hva Keo gjør et helt år! Alt skal mases om, mat, vann, ut, inn, ut igjen rett etter vi er kommet inn, garasjeporten er stengt så han ikke kommer seg inn i buret, tur, tur etter turen, kos, lek, oppmerksomhet, flytte seg slik at han kan få varm liggeplass, slippe inn på soverommet, slippe inn på andre soverommet, slippe inn på badet, ut på verandaen, noe står i veien for å gå opp trappa, det lukter mat, oppvaskemaskinen er stengt så får ikke slikket. Hjelpe meg, forvent med gulingen som får mat når han får mat, får ut når vi går ut osv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den O supre hundeeieren glemte å lufte og fore hundene sine i går kveld :lol:

Det finnes tydeligvis ingen grenser for hvor distré man kan være :P

Og for å legge til; ikke synd i noen.. De måtte "bare" holde seg i 8 timer, fra da gubben luftet de til gubben sto opp igjen.. Så de var bare litt sultne :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Enits Hun er faktisk mer gira på oss menneskene enn hun er på Kuro. :P Kuro har stor intimsone og liker ikke å leke inne, og gjør det ganske tydelig. Hun leser ham kjempegodt og prater godt og tydelig tilbake, så de er kjemperolige med hverandre. Hun var litt lei seg for at hun ikke fikk sove på samme rom som ham i natt, da. :lol: Så det var litt *tass tass tass*piiip? Fra begge sider av døra. Søtingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en fin morratur med Trym, vi plukka og spiste litt villbringebær begge to og på toppen så satte vi oss ned for å nyte utsikten :) Nå snart skal vi legge oss, vært en laaang natt.... Og natta som kommer blir like lang, men det er hyggelig å jobbe når det er bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag er da det store spørsmålet om jeg skal la Bizi være ute i hundegården alene mens jeg er på jobb i kveld.

Jeg er litt skeptisk til om hun kanskje kan finne på å bli så kreativ at hun kommer på at det kan være en god idè å grave seg ut.

Hun liker å grave, men har aldri prøvd på å grave seg ut før. Men, så har hun aldri stått ute alene i åtte timer heller.

Det må jeg fundere litt mer på.

Alternativt var det noen som foreslo å ha sele på henne og feste vaieren på 7 meter til selen, og plugge den ned i jorda. Inne i hundegården. Meen, så er jeg også meget skeptisk til å forlate en hund som står i line, selv om den er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Å fy fillern, Ede har begynt freake ut om labbene sine og kloklipp. Brukte sikkert en time tidligere i dag på å ikke få klippet ferdig potene, og de ser ikke ut. Til forveksling lik en femåring som har klippet seg selv med kjøkkensaks. Somehow plutselig blitt livredd for labbene sine, uten noen åpenbar grunn. Tenkte vi etter formiddagens frisørtime hadde kommet til enighet om at prisen for favoritt råforet er å la meg tukle med labbene hans. Så var det tid for å bli venn med klosaksa igjen. Hvordan de ble uvenner har gått meg hus forbi, men jeg har forstått at forholdet er anstrengt, så jeg la en hel porsjon Vom i skål, bare for kloklipp. Viste Ede skålen og lot ham lukte, satte den på hylla og kommunisere etter beste evne at det nå var samme deal som tidligere i dag. Jeg fikk jo fikle med klørne mens jeg klippet pels da, så tenkte dette skulle gå greit nå. Han har alltid fått betalt per klo for manikyr og jeg har vært super flink til å bare ta ytterste, bittelille, knøttlille biten som et mulig å klippe av. Millimeter. Ikke mulig å klippe mindre. Han har INGEN grunn til å bæde på kloklipp, det er ikke mulig å gjøre det mer skånsomt. ..men det gjør han altså allikevel. ... Han åpnet med en høylytt diskusjon. Krevde å få maten servert uten noe fæggåt dilldall med neglene. Ille nok å få frisert labbene. — My pronoun is IT! I identify as DOG! brølte han til meg.  Det var en laaaaang "diskusjon". Interessekonflikt, som en kaller det.  ... Å holde min egen IRRITASJON og mitt eget stress i sjakk og være roooolig og hyggelig og vibbe vennskap og kjærlighet når han trekker til seg labben HVER GANG akkurat i det jeg skal klippe.. Jeg trenger valium for å klare holde meg emosjonelt upåvirket gjennom det der.  Han endte med å få en hel ***** porsjon Vom for EN bitteliten klotupp, servert med verdens falskeste smil og ros og så ryggen til og VIBBER av *ARRGH*   Jeg har gjort ALT riktig hva angår trene klipping av klør. Hva **** gikk feil HVOR og NÅR?!  Jeg hadde fra tidligere hunder en 62,5% suksessrate på å innarbeide kloklipp som hyggestund. Første hunden nektet meg NÆR labbene sine, men stod som et skolelys for å få klippet klør av fremmede. Så hadde jeg to som var NULL problem å klippe klør på, før tredje bare lot meg klippe bak, og var dramaqueen på fremlabbene.  Denne gangen var jeg SÅ bevisst på å få gode vaner om kloklipp riktig fra start. ..og har FEILET.  ... "Er du sikker på du ikke kommer til å angre på å ha skaffet deg så stor hund?" -_-
    • Hei! Håper noen vil dele sine erfaringer/evt har noen gode råd.  Fra hunden(yorkshire terrier) min ble 1 år gammel har han slitt mye med diare (får det ca en dag per  uke, men klarer ikke koble det til noe han har spist).. Har vært hos vetrinær flere ganger for undersøkelser, avføringsprøve, ultralyd, blodprøver osv.  Fått ormekur, giardiakur og forsøkt med ulike typer fôr. For 7 uker siden bæsjet han også mye blod, så rett til vetrinær igjen.. Siden den gang har han gått på eliminasjonsdiett og hypoallergenic fra royal canin, som betyr at han ikke får spise noe annet enn det og litt zoolac/canikur. Om en ukes tid skal vi over på provokasjonsdiett(altså å teste hvilke matvarer han reagerer på).  Problemet er jo bare at han fremdeles får diare ca annenhver uke… og fremdeles en del slim i bæsjen som kan tyde på at betennelsen i tarmen ikke er borte.. Og da kan vi jo heller ikke starte noe provokasjon.  Føler meg helt fortvilet. Syns grusomt synd i lillemann som har vondt i magen.. Ikke kan han få godbit, tyggebein eller gulerot(som er litt krise siden det er det beste i verden tydeligvis🤣).  Er det noen her som har noe erfaring med eliminasjonsdiett? Betyr det at det ikke fungerer i det heletatt når vi fremdeles sliter 7 uker inn? 
    • Jeg har hatt 50% BC-blanding. Eneste måten å holde ham fornøyd på var å gi ham oppgaver eller fysisk aktivitet, kontinuerlig. Alltid noe å fokusere på. Han var glad i sofakos, men klarte ikke engang slappe av i kroppen da. Tydlig glad og fornøyd med situasjonen, men vred seg som en ålemark, som om det å slappe av var direkte ukomfortabelt for ham. Tror ikke vi noen gang gikk en avslappet tur. Han lærte omsider å gå pent i bånd, men han vibrerte av energi mens han fokuserte på oppgaven. Gikk stakkato og så virkelig unaturlig ut. Foretrakk å få ulike oppgaver fortløpende, i flexiline. De gangene han fysisk slappet av i våken tilstand, noe han med årene lærte å gjøre, så virket han direkte deprimert og som om han var i en dyp eksistensiell krise. Ventet kun på neste to do. Nå var blandingen min kanskje en ekstrem variant, med mitokondrie-DNA fra en veldig aktiv miniatyr bruksrase, men også renraset BC som bare går tur i gangfart uten andre oppgaver, uten stress, det virker veldig ambisiøst.  Angående aktiviteter ellers: Min fikk aldri nok. Lange ski-/sykkelturer, ball, pinner og frisbee, agility og LP og hverdagstriks hjalp selvsagt med å ta brodden av stress så det var mulig å oppnå kontakt med ham og få ham behersket, men den MENGDEN mental og fysisk aktivitet som må til for å få en BC til å fremstå som rolig og avslappet uten indre stress og uten å se ut som dyp depresjon? Jeg fant den ikke. Uten noe å gnage på var alltid rastløs eller lå spent (bokstavelig talt) klar for neste move når han var våken. Jeg tenker en må tilpasse seg den rasen en har, ikke bare prøve forme en hvilken som helst rase til en slags standard for hva en anser som generelt god hundeadferd. Å gå tur er ikke en enkel oppgave for en BC. Å kreve avslappet spasertur uten "stresset" fokus på oppgaver virker urealistisk.  Min personlige mening fra anekdotisk erfaring. Om noen har en fasit, så gjelder selvsagt den.   
    • Du får sende en på Osloferie!
    • Du får det du trener på! Her har @Simira masse gode tips til deg. La hunden få oppgaver på tur som den må fokusere på, slik at hun ikke "trener" på stressnivået hun allerede har.  Variasjon er også bra, ikke sikkert hun trenger sykkeltur hver morgen eller å starte med agility før hver tur. Og sist men ikke minst, hun er 2 år. I gamledager sa vi at 1,5-2 år er omplasseringsalder, da mange hunder peaker på energinivå rundt da😅
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...