Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Gubbens PC tok 36 timer å få inn Win10 av en eller annen grunn.. min PC brukte ca 15 min.. go figure! Våre PC-er er like gamle, men gubben, som liker å leke datanerd, er sånn som ikke vil ha automatiske oppdateringer og starter dem opp manuelt, mens jeg, data-amøben, sier ja takk til alt som går av seg selv.. Gubben mente at siden han ikke hadde automatiske oppdateringer så fikk den automatiske win10 oppgraderingen hikke... veit ikke om det er grunnen men. Uansett,størrelse på PC, båndbredde, hvor mye greier man har på pc-en fra før, betyr også litt tenker jeg. Ingenting går tapt i win10 oppgraderingen, så har man mye rart på PC-en av programmer etc så tar det vel mer tid.

Nå ble dere myyye klokere vedr skal/skal ikke oppgradere til win10 tenker jeg! :P

Da regner jeg med at dataen min er utilgjengelig det neste døgnet, siden jeg er lik som gubben din.. Vil bestemme selv hva og når ting skal oppdateres, blir oppriktig sur og klapper den igjen om noe oppdateres uten min godkjennelse :lol:

• Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Ja de skal ha en app for sånt, men min tlf er for gammel for den slags :P

dvs jeg har ikke testet hvor godt den fungerer

Aaah! App lever vi lenge på, takk :D
  • Like 1
Skrevet

hm.... skal en finne senga da tro?
Vært på topptur i dag noe som var veldig deilig egentlig. Men litt varmt. 20 grader og opphold, delvis sol hadde jeg nemmelig... Vet andre har klaget på regn. Opphold er fint, men ville gjerne hatt 15 grader i stedet.

I morgen skal jeg på søskenbarntreff, det blir jo spennende. Har så og si ikke sett den siden av slekta siden ting gikk i vranglås i 95, det er 20 år siden det! :shocked:

Skrevet

@Enits Dette er det mest bedagelige jeg har sett på fryktelig lenge :lol: Hun sjarmerte Musikeren i senk også. Det er en liten fare for at hun blir med i bilen når vi drar på søndag :whistle:

Postet bilde

Neeei ikke stjel henne :P men wow. Så rolig med annen hund i hus? :)
Skrevet

Nå ble dere myyye klokere vedr skal/skal ikke oppgradere til win10 tenker jeg! :P

Er vel mer avhengig av om det er noe jeg gjør lurt i å gjøre. Hva er argumentene for? Er du fornøyd med endringene?

Skrevet

Er vel mer avhengig av om det er noe jeg gjør lurt i å gjøre. Hva er argumentene for? Er du fornøyd med endringene?

Har ikke helt skjønt hva "de store" endringene er jeg.. :icon_redface: Den er blitt tregere til å starte og har ikke sånn "mange apper på en side" som oppstarts-side men går rett til vanlig skrivebord med en gang. Alle ikoner er blitt trøtte kjedelige greier (en følge av at den nå skal passe til mange plattformer som nettbrett etc ifølge gubben), og så er Internett Explorer byttet ut med noe som heter edge, den har jeg ikke tittet på fordi jeg bruker Chrome. Og utover det, ser jeg ikke rare forskjellen..

Jeg har gjort oppgraderingen fordi den var gratis, og på sikt er det ikke lurt å sitte med utdatert operativ-system, tingfunker så dårlig da.

Skrevet

Gjestedyne lokalisert. Den ble funnet på tørkestativet, som jeg ikke har sett på siden jeg ble uten vaskemaskin for en måned siden :aww:

Skrevet

Hjemme og skal straks finne senga, bare se ferdig criminal minds først. :) Da jeg gikk hjem fra jobb bråstoppet det en hvit varebil like foran meg, og jeg rakk å tenke både kidnapping og voldtekt før det ramla ut to stk veldig dritings gutter som spøy så det spruta. Rimelig ufarlige heldigvis, bare litt uappetittlige og jeg misunner dem ikke morgendagen :P

Blir jobb i morgen også, fint for meg at andre vil ha fri på lørdager :D Helg-og kveldstillegg - da er det verdt å bruke lørdagen på jobb faktisk :)

Skrevet

Hei og hå, som vanlig reker jeg her inne når det er natta for de fleste :P

Skrevet

Hei og hå, som vanlig reker jeg her inne når det er natta for de fleste :P

Men det er veldig koselig å se deg innom her!

Skrevet

Sant man har valgt rett hårfarge når ingen legger merke til at man har gått fra blond til brun (og ja det er snakk om en god del toner). Ganske nærme naturlig hårfarge er det også, angrer egentlig på blondeforsøket mitt, men men var quickfix :)

Skrevet

Seriøst, denne hunden maser flere ganger for dag enn hva Keo gjør et helt år! Alt skal mases om, mat, vann, ut, inn, ut igjen rett etter vi er kommet inn, garasjeporten er stengt så han ikke kommer seg inn i buret, tur, tur etter turen, kos, lek, oppmerksomhet, flytte seg slik at han kan få varm liggeplass, slippe inn på soverommet, slippe inn på andre soverommet, slippe inn på badet, ut på verandaen, noe står i veien for å gå opp trappa, det lukter mat, oppvaskemaskinen er stengt så får ikke slikket. Hjelpe meg, forvent med gulingen som får mat når han får mat, får ut når vi går ut osv :lol:

Skrevet

unngå mat pakket i plast... da lever ikke grønnsaker lenge hos meg :huh: Jeg pleier liksom fordelen en fersk grønnsak på flere måltider og spiser sjeldent det samme to dager etter hverandre. Blir mye forbruk isteden da?

Skrevet

Den O supre hundeeieren glemte å lufte og fore hundene sine i går kveld :lol:

Det finnes tydeligvis ingen grenser for hvor distré man kan være :P

Og for å legge til; ikke synd i noen.. De måtte "bare" holde seg i 8 timer, fra da gubben luftet de til gubben sto opp igjen.. Så de var bare litt sultne :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Nå sitter jeg her med en kopp kaffe. Har tatt på meg NMBU-t-skjorta mi og er snart klar til å dra på jobb for å ta i mot nye studenter som skal ha hjelp med semesterregistrering. Dette blir to artige og travle dager!

• Like 1
Skrevet

@Enits Hun er faktisk mer gira på oss menneskene enn hun er på Kuro. :P Kuro har stor intimsone og liker ikke å leke inne, og gjør det ganske tydelig. Hun leser ham kjempegodt og prater godt og tydelig tilbake, så de er kjemperolige med hverandre. Hun var litt lei seg for at hun ikke fikk sove på samme rom som ham i natt, da. :lol: Så det var litt *tass tass tass*piiip? Fra begge sider av døra. Søtingene!

Skrevet

Gått en fin morratur med Trym, vi plukka og spiste litt villbringebær begge to og på toppen så satte vi oss ned for å nyte utsikten :) Nå snart skal vi legge oss, vært en laaang natt.... Og natta som kommer blir like lang, men det er hyggelig å jobbe når det er bryllup :)

Skrevet

Vært en lang natt i natt også. Valpen har vært like dårlig i magen som natt til i går. I tillegg så halter han pga kloen. Jippi :sheldon:

Håper det går over fort. Og at han driter i dag, og ikke venter i 21 timer.

Guest Klematis
Skrevet

I dag er da det store spørsmålet om jeg skal la Bizi være ute i hundegården alene mens jeg er på jobb i kveld.

Jeg er litt skeptisk til om hun kanskje kan finne på å bli så kreativ at hun kommer på at det kan være en god idè å grave seg ut.

Hun liker å grave, men har aldri prøvd på å grave seg ut før. Men, så har hun aldri stått ute alene i åtte timer heller.

Det må jeg fundere litt mer på.

Alternativt var det noen som foreslo å ha sele på henne og feste vaieren på 7 meter til selen, og plugge den ned i jorda. Inne i hundegården. Meen, så er jeg også meget skeptisk til å forlate en hund som står i line, selv om den er lang.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...