Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Gratulerer med L :D

Toåring som har begynt å kle av seg alt i sengen? Vi kler på igjen, hun kler av... Hun blir iskald om natten hvis vi ikke kler på igjen, men det blir mange turer ut og inn ..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med L :D

Toåring som har begynt å kle av seg alt i sengen? Vi kler på igjen, hun kler av... Hun blir iskald om natten hvis vi ikke kler på igjen, men det blir mange turer ut og inn .. :(

Hadde det sånn med vår også, når han var 2. Han tok av seg bleia også da.. Ikke så praktisk..

Tror egentlig ikke jeg har noen gode råd da. Her hjalp det å ha på bodyer. De klarte han ikke å få av seg like lett som pysjamaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til L @*Marianne* ! Sist jeg så henne var hun jo liten og lekte med kosedyrhunden sin :D

M er straks seks måneder hun. Hjelpes, hvor ble det av babyen min? Ikveld tok jeg på henne en pysj i størrelse 80 liksom.. Okei, den var litt lang, men gikk fint an å bruke.

Idag har hun vært søt og ledd masse. Igår var hun pottesur hele dagen. At mamma går noen meter vekk er plutselig blitt helt krise og humøret svinger gjennom dagen og spesielt fra dag til dag. Utviklingssprang er morsomt. (Eller ikke..) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til L @*Marianne* ! Sist jeg så henne var hun jo liten og lekte med kosedyrhunden sin :D

:P

Det var vel på noko sin utstilling da hun var ett, det:) Da hun fortsatt bare var medgjørlig;p Her om dagen sa hun at hun ville ha hund til bursdagen... Det blir nok en stund til tenker jeg;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant å bli sliten av å være innom tre butikker og vente i bilen utenfor to til :P

Og så innså jeg plutselig at mini skal vokse de resterende 2/3 (minst!) av av kroppsvekta si før fødsel i løpet av den siste 1/3 av svangerskapet :blink: Har ikke tenkt over det før nå jeg, hehe. *kikke litt skeptisk ned på magen*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant å bli sliten av å være innom tre butikker og vente i bilen utenfor to til :P

Og så innså jeg plutselig at mini skal vokse de resterende 2/3 (minst!) av av kroppsvekta si før fødsel i løpet av den siste 1/3 av svangerskapet :blink: Har ikke tenkt over det før nå jeg, hehe. *kikke litt skeptisk ned på magen*

Det er utrolig at den kan bli større ja, men det blir den.

Jeg må si meg veldig heldig da, som omtrent har fått MER overskudd siste månedene. Nå er det jo ganske full fart, men det kan jo være fordi jeg ikke lenger jobber og har mer tid til å hente meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund med beina høyt og en kopp kaffe, så hjalp det seg :ahappy:

Har plutselig fått et veldig behov for å ordne klart her hjemme ja, enda vi har jo ganske så god tid enda :D Men vi må pusse opp badet, så stuegulvet er fullt av baderomsplater, deler til dusjkabinett og annen innredning, for ikke å snakke om alt verktøyet! Det er så frustrerende, men jeg ser jo selv at det er en liten smule irrasjonelt av meg å være så utålmodig :lol: Jeg vil på Ikea å kjøpe kommode til babyklær! :baby:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg kose verdens søteste lillegutt som "tilhører" fadderen til M. Herlighet så søt de er når de er så små :heart: M synes også det er så stor stas med baby, så hun ble helt ellevill av glede da hun kom inn og oppdaget babyen. Skulle helst ha den på fanget selv, men synes det var greit nok å sitte i fanget hos meg mens jeg holdt babyn. Babyn fikk til og me lefse og ei penn av henne :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både vanlig (performance) og 360. 360 har fordelen med at ungen kan snus begge veier. Dette er brage stor fan av, og noe vi har hatt mye glede av. Veldig kjekt fra ungen er stor nok (5mnd ca) til den er for tung og må uansett på ryggen (ca ett år). Før og etter denne perioden sitter ungen relativt likt uavhengig av modell. 360 har bedre hoftestøtte, greit når ungen begynner å veie litt, bedre bærekomfort og ungen kjennes lettere ut. Men det er en litt mer klumpete sele, og jeg liker nok utformingen av den andre bedre. Lettere å pakke sammen, og tar mindre plass. Performance har en veldig mye mer ålreit hette syns jeg. Større, og bedre kvalitet på stoffet. Tror barnet sitter hakket mer ergonomisk korrekt i vanlig versjon fremfor 360 for rompa kommer dypere ned. Men med spebarnsinnlegget har ikke dette noe å si. 360 dekker mindre av barnet, noe som gjør den luftigere. Praktisk på varme sommerdager. Oppsummerte fordeler 360: snu barnet, bedre bærekomfort, luftigere Performance Mer ergonomisk, enklere utforming, bedre hette. Edit: kom på en til fordel med performance. En stor og deilig lomme! Plass til mobil, nøkler, en bleie og annet småstasj man kan trenge.

Jeg har ikke vært komfortabel med å ta b på ryggen før nylig. Han er ett år nå. Han har sittet forovervendt siden han var 4-5 mnd gammel. Har brukt sele på han fra han var 2 uker gammel. Han elsker å sitter forovervendt, og syns ryggen er ganske kjip. Så for hans del er det stor forskjell. For min del er det mer komfortabelt på ryggen, fordi han kjennes lettere. I dag testet vi å ha han forovervendt på ryggen (bakovervendt?) og det syns han var ganske ålreit. Men han liker nok uten tvil best forovervendt på magen :)

Tusen takk for gode svar! :) Leste dem da du svarte men har bare surfa fra mobilen og det er så knotete å svare derfra.

Jeg heller mot Performance jeg da, og ikke minst får man tak i brukte. Men samboern likte at man kunne snu ungen på magen. Vi får tygge litt på det :)

Har fått så mye niesekos denne påskeferien at jeg er helt suppe innvendig :wub: Og om noen uker får jeg enda et lite tantebarn :wub:

Ja...? :stalker:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt @Krilo :wub:

Den forelska-følelsen man har for sin egen unge er helt spesiell. Jeg tok en liten videosnutt av H idag som jeg har sett sikkert 20 ganger :P Og det blir jo bare sterkere jo større ungen blir. Ganske fint altså :ahappy:

Kjenner alt til det med å se og se og se. Nå ligger hun å sover på brystet mitt, og jeg koser med henne samtidig som jeg ser på bildene på mobilen av henne og blir helt varm inni meg. Utrolig sterke følelser for disse små altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg maula intet mindre enn 5 normalt store gulrøtter. Bare sånn innimellom, til snacks :icon_redface:

Det er jo litt flaut, men samtidig kunne jeg vel funnet noe verre å trøkke i meg.

Det er sånn jeg gjør uten å være gravid, det... :lol: Gulrøtter, og stangselleri :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig søt @Krilo nå fikk jeg bare enda mer lyst til å møte nurket mitt!

Takk :ahappy:

Det skjønner jeg godt altså, er noe annet å ha de på utsiden av magen :wub: og nå er det jo ikke lenge igjen. Hvordan går den siste ventetiden? Var når permen starta at jeg ble veldig utålmodig :P

Takk @Pippin&Symra :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy:

Det skjønner jeg godt altså, er noe annet å ha de på utsiden av magen :wub: og nå er det jo ikke lenge igjen. Hvordan går den siste ventetiden? Var når permen starta at jeg ble veldig utålmodig :P

Heldigvis kom påskeferien midt oppi permen, så jeg føler liksom at jeg ikke starter permisjonen ordentlig før imorgen, men er redd jeg gradvis kommer til å bli mer og mer utålmodig da ja. Særlig når man går hjemme alene...

Men heldigvis er formen på topp, så jeg klarer ganske mye, selvom jeg trenger endel søvn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forelskelsen i egne unger går aldri over. I morges når jeg ga eldstesønnen på 21 år en siste klem før jeg skulle dra hjem så fikk jeg tårer i øynene. Og nå bare av å tenke på det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forelskelsen i egne unger går aldri over. I morges når jeg ga eldstesønnen på 21 år en siste klem før jeg skulle dra hjem så fikk jeg tårer i øynene. Og nå bare av å tenke på det.

Det er helt sant. Jeg er fortsatt sprekkeferdig av stolthet over barna mine. Den der følelsen av at egne barn er helt fantastiske og spesielle tar ikke slutt. Og egentlig er det jo helt sant, i hvert enkelt tilfelle. :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...