Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Hmm. Kanskje jeg skal prøve meg på noe nytt bæretøy denne gangen? Vi hadde ei ringslynge til H, men den ble lite brukt. Først fikk vi ikke til nyfødt-stillinga, og seinere hadde vi ikke så veldig stort behov for det, rett og slett. Men denne gangen blir det jo litt travlere, kan hende det er lurt å frigjøre armer. Jeg vet bare ikke om jeg orker å sette meg inn i alt det derre der... :aww:

Nei de sjal-greiene orker jeg ikke å sette meg inn i jeg heller. Er så kløne på sånn knyting at det blir nok bare ball :P Men ergoen syns jeg ser enkel ut så tok sjansen på den. Klips og spenner skal jeg klare tror jeg, hehe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

@cloudberry Jeg får ikke qoutet deg. Men det finnes mye fænsi bæregreier som du bare klikker på plass! Google angelpack feks. Bæreglede har en veldig fin nettbutikk med videoer der de viser hvordan man putter babyen oppi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det kan du.

Så bra :) Ser bare så mange som tørker på stativ, så da begynte jeg å lure på om det var fy fy :P

Da blir det vasking imorgen tror jeg. Nå begynner ting virkelig å falle på plass, og jeg kan begynne å pakke fødselsbag til meg og til babyen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjøpe en brukt pulk fra 01 til minste gutten til ene broren min, litt for at de skal teste ut dette her med ski og sånn, de går ikke mye på ski.. Og i dag tikket det inn melding om at mamma hadde kjøpt en brukt pulk til oss også, men denne er fea 14 og var kun brukt i 1 time :lol: hun viste nemlig at vi kommer til å bruke det masse. Så da er det bare å vente på neste års påske for da blir det fjellpåske igjen :D

Er det tidlig med ski da mon tro? Hun har jo fylt 1. Samboer mener hun kan ha ski da, men jeg er litt usikker der :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjøpe en brukt pulk fra 01 til minste gutten til ene broren min, litt for at de skal teste ut dette her med ski og sånn, de går ikke mye på ski.. Og i dag tikket det inn melding om at mamma hadde kjøpt en brukt pulk til oss også, men denne er fea 14 og var kun brukt i 1 time :lol: hun viste nemlig at vi kommer til å bruke det masse. Så da er det bare å vente på neste års påske for da blir det fjellpåske igjen :D

Er det tidlig med ski da mon tro? Hun har jo fylt 1. Samboer mener hun kan ha ski da, men jeg er litt usikker der :P

L har hatt ski siden hun ble født (litt ivrig tante), men det var først i år (hun blir tre i morgen) at vi har funnet skisko som passer. Det er mulig hun hadde fått noe ut av å gå på ski i fjor, men da hun var ett tror jeg ikke det hadde vært så spennende (når jeg ser tilbake på det nå, når hun var ett skulle jeg gjerne ønske at hun kunne prøve, men da kunne hun ikke gå en gang) ;) I år er hun veldig klar og veldig ivrig, og har i tillegg mye bedre koordinasjon, så nå er det moro å gå på ski (veldig kort av gangen, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask var litt over 2 år når han begynte å gå på ski. 2 år og 2 mnd.

FB_IMG_1427824622951.jpg

Men han har enda ikke fått staver.

Pappaen hans har vært sånn semiproff langrennsløper og har lagt ned veto mot staver fordi da lærer de visstnok ikke å gå skikkelig. Jeg vet ikke , men stoler på han siden selv kidden er flinkere enn meg :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser L gå på ski nå, så skjønner jeg hvorfor det er greit å gå uten staver i begynnelsen. Tror det er greit å bare ha skiene å konsentrere seg om, og å lære seg å balansere på de istedenfor å bruke stavene til balanse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor har fått sine første dukker! To på en dag. :lol:

Årets høydepunkt i Hodalen, kanskje med untak av juletrefesten, er påskebasaren. Da trommer dem sammen masse flotte gevinster og selger lodd for mangfoldige tusen kroner hver eneste år. Og hvert år har de to barnebøker, en med tråtaktor og en med dukke som hovedgevinst. Jeg har sagt vi vil vinne tråtraktoren, men siden Lillemor er helt forgapt i dukkene i barnehagen så håpet vi litt på å vinne den i år, men sånn for sikkerhetsskyld bestilte jeg dukke på nett til henne for et par uker siden, den kom typisk nok i postkassa i dag. Var ei lita ei som ble kjempeglad! :D Desverre har hun feber så fikk ikke vært med på påskebasaren i år, så gleden var stor da det kom melding fra pappaen om at dukka var hennes :D Dukke og en lekekoffert full av hjemmelaget dukkeklær som bygdekvinnelaget har laget. :D

10426530_10155456540690171_5819352346999

Hun vant kvikklunsjlue og mamman vant ulltøfler. (ja mamman er syk hun og, overse ringer under øya og dratt utrykk og i det heletatt :aww: )

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er L tre år!! Og for første gang på bursdagen sin ble hun vekket med bursdagsang og gaver på sengen. Sjokk! Og et ubetalelig ansiktsuttrykk! For øvrig syns mamman det er veldig rart at babyen hennes er blitt så stor. At hun klarer nesten alt selv, og at hun liksom har blitt et stort og langt lite barn:) Tiden går så fort, osv osv.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er L tre år! Og for første gang på bursdagen sin ble hun vekket med bursdagsang og gaver på sengen. Sjokk! Og et ubetalelig ansiktsuttrykk! For øvrig syns mamman det er veldig rart at babyen hennes er blitt så stor. At hun klarer nesten alt selv, og at hun liksom har blitt et stort og langt lite barn:) Tiden går så fort, osv osv.

Gratulerer med dagen til L ! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de sjal-greiene orker jeg ikke å sette meg inn i jeg heller. Er så kløne på sånn knyting at det blir nok bare ball :P Men ergoen syns jeg ser enkel ut så tok sjansen på den. Klips og spenner skal jeg klare tror jeg, hehe.

Hihi nei, jeg merker at sånn knyteoppstyr orker jeg ikke. Skulle ønske det da, for de skryter jo veldig av å bære i sjal og sånn, men nei :aww:

@cloudberry Jeg får ikke qoutet deg. Men det finnes mye fænsi bæregreier som du bare klikker på plass! Google angelpack feks. Bæreglede har en veldig fin nettbutikk med videoer der de viser hvordan man putter babyen oppi også.

Ja har funnet dem - spørsmålet er vel heller hvilket som er best for oss. Akkurat nå er jeg mest i stuss over hva som er forskjellen på ergobaby og ergobaby 360, noen som vet? Om vi skal kjøpe noe som helst heller jeg litt ditover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi nei, jeg merker at sånn knyteoppstyr orker jeg ikke. Skulle ønske det da, for de skryter jo veldig av å bære i sjal og sånn, men nei :aww:

Ja har funnet dem - spørsmålet er vel heller hvilket som er best for oss. Akkurat nå er jeg mest i stuss over hva som er forskjellen på ergobaby og ergobaby 360, noen som vet? Om vi skal kjøpe noe som helst heller jeg litt ditover nå.

De er nesten like, men på 360 kan ungen sitte framovervendt også, når den er klar for det, det kan den ikke med de andre modellene. Sånn ellers er det mest materialvalg og design som skiller de ulike ergomodellene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nesten like, men på 360 kan ungen sitte framovervendt også, når den er klar for det, det kan den ikke med de andre modellene. Sånn ellers er det mest materialvalg og design som skiller de ulike ergomodellene tror jeg.

Kun det? Når de kan sitte fremovervendt kan de vel like gjerne sitte på ryggen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi nei, jeg merker at sånn knyteoppstyr orker jeg ikke. Skulle ønske det da, for de skryter jo veldig av å bære i sjal og sånn, men nei :aww: Ja har funnet dem - spørsmålet er vel heller hvilket som er best for oss. Akkurat nå er jeg mest i stuss over hva som er forskjellen på ergobaby og ergobaby 360, noen som vet? Om vi skal kjøpe noe som helst heller jeg litt ditover nå.
Jeg har både vanlig (performance) og 360. 360 har fordelen med at ungen kan snus begge veier. Dette er brage stor fan av, og noe vi har hatt mye glede av. Veldig kjekt fra ungen er stor nok (5mnd ca) til den er for tung og må uansett på ryggen (ca ett år). Før og etter denne perioden sitter ungen relativt likt uavhengig av modell. 360 har bedre hoftestøtte, greit når ungen begynner å veie litt, bedre bærekomfort og ungen kjennes lettere ut. Men det er en litt mer klumpete sele, og jeg liker nok utformingen av den andre bedre. Lettere å pakke sammen, og tar mindre plass. Performance har en veldig mye mer ålreit hette syns jeg. Større, og bedre kvalitet på stoffet. Tror barnet sitter hakket mer ergonomisk korrekt i vanlig versjon fremfor 360 for rompa kommer dypere ned. Men med spebarnsinnlegget har ikke dette noe å si. 360 dekker mindre av barnet, noe som gjør den luftigere. Praktisk på varme sommerdager. Oppsummerte fordeler 360: snu barnet, bedre bærekomfort, luftigere Performance Mer ergonomisk, enklere utforming, bedre hette. Edit: kom på en til fordel med performance. En stor og deilig lomme! Plass til mobil, nøkler, en bleie og annet småstasj man kan trenge.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kun det? Når de kan sitte fremovervendt kan de vel like gjerne sitte på ryggen, eller? 

Jeg har ikke vært komfortabel med å ta b på ryggen før nylig. Han er ett år nå. Han har sittet forovervendt siden han var 4-5 mnd gammel. Har brukt sele på han fra han var 2 uker gammel. Han elsker å sitter forovervendt, og syns ryggen er ganske kjip. Så for hans del er det stor forskjell. For min del er det mer komfortabelt på ryggen, fordi han kjennes lettere. I dag testet vi å ha han forovervendt på ryggen (bakovervendt?) og det syns han var ganske ålreit. Men han liker nok uten tvil best forovervendt på magen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Ergobaby 360 og Performance. Liker den første best og har tenkt å selge den andre. Vi har starter å bære litt på ryggen inne for å se hva vi synes om det. Blir nok mer av det fremover og ser for meg turer med hun på ryggen til sommeren.

(Har også en ny og nesten ubrukt meitai til salgs).

Bilturen opp til hytta med nye stolen gikk fint. Ken ha vært flaks men lover bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Ergobaby 360 og Performance. Liker den første best og har tenkt å selge den andre. Vi har starter å bære litt på ryggen inne for å se hva vi synes om det. Blir nok mer av det fremover og ser for meg turer med hun på ryggen til sommeren.

(Har også en ny og nesten ubrukt meitai til salgs).

Bilturen opp til hytta med nye stolen gikk fint. Ken ha vært flaks men lover bra :)

Kan være interessert i den andre jeg :) Men vi kan kanskje ta det privat :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er L tre år! Og for første gang på bursdagen sin ble hun vekket med bursdagsang og gaver på sengen. Sjokk! Og et ubetalelig ansiktsuttrykk! For øvrig syns mamman det er veldig rart at babyen hennes er blitt så stor. At hun klarer nesten alt selv, og at hun liksom har blitt et stort og langt lite barn:) Tiden går så fort, osv osv.

Gratulerer med dagen til L! Og Grattis med treåring. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...