Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Etter påske har ungen grått ved avlevering i bhg. Hun har aldri gjort det før. Det river litt i mammahjertet.

Noen som vet hvor de selger luer i nøytrale farger (vårdressen og skoene er nå rosa) i størrelse 50-52? Jeg finner bare 48/50 eller 52/54. Jeg hater midt i mellom størrelser :gaah: Og jeg hater at produsenter av barneting er så opphengt i at alt må være rosa eller blått!

Jeg synes mamalicious har pleid å hakjempemye fint (ikke at jeg har sjekket i det siste). Ellos hadde mye fine ammeklær sist jeg var gravid, men nå så jeg at utvalget ikke var noe særlig. Boobs har jo ammeklær, men de er dyre. Toppene er geniale, men har ikke sett noen fine kjoler. Asos har kjempefine kjoler, men de er litt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

@Absolute Entertainer jeg forstår veldig godt dine tanker og at du er stresset.

For å bli veldig personlig på et åpent forum, jeg fikk sjokk da jeg i en alder av 28 år fikk beskjed om at jeg var nesten tom for egg og var i ferd med å komme i overgangsalderen.

Vi hadde prøvd i over ett år på egenhånd uten å lykkes, og siden vi hadde hatt to "ups" før selv med prevensjon begynte jeg å ane ugler i mosen. (forøvrig endte det med en sen SA på den første og dødfødsel på den andre) Barneønsket var veldig sterkt, så jeg kontaktet lege som henviste oss til fertilitetsklinikk. Det viste prøvene at jeg som sagt var nesten tom for egg. Fikk beskjed om at dersom vi ville bli foreldre så måtte vi sette i gang med homonbehandlig og egguttak NÅ, og selv da kunne de ikke garantere at de fikk ut egg.

Heldigvis for oss så klaffet det på første innsett, og gullet er straks åtte måneder og gjør mamma'n sin svett med sine påfunn :wub:

Men det jeg skulle frem til er at det kan kanskje være en god ide å snakke med legen din, og eventuelt få henvisning til fertilitetsklinikk hvor dere kan legge en litt mer langsiktig plan, om feks fryse ned egg i påvente av at dere skal bli klare :)

@Ganzie Ja, dette er igrunn min største frykt. Jeg har en merkelig kropp, rent hormonelt, og det hadde ikke overrasket meg om jeg fikk samme beskjed. Derfor skal jeg ihvertfall be om ultralyd til å sjekke antall egg og diskutere egguttak med legen. Om jeg får samme beskjed som deg, allerede nå, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Egoistisk sett håper jeg på å trumfe gjennom prøvestart, men er jo ikke rettferdig det heller.

Godt at du fikk din lille :) Skjønner jo at i ditt tilfelle kunne utfallet vært mye verre enn IVF, og det tar jeg med meg videre til legen :) Det du opplevde er jo igrunn rene skrekken, men glad for at lille tulla de klaffet og at det ble oppdaget raskt :)

--------

Da kan jeg jo spørre dere andre - hadde dere vært "klare" tidligere enn planlagt om dere fikk den beskjeden at det var nå eller aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor de selger luer i nøytrale farger (vårdressen og skoene er nå rosa) i størrelse 50-52? Jeg finner bare 48/50 eller 52/54. Jeg hater midt i mellom størrelser :gaah: Og jeg hater at produsenter av barneting er så opphengt i at alt må være rosa eller blått!.

Nøstebarn har denne typen i 50/62 http://nostebarn.no/barn/flettelue-ull-alpakka.html men kanskje ikke helt hva du tenkte på?

Ellers følger denne luen 74/80, 86/92 prinsippet? De har blant annet hvit http://nostebarn.no/barn/finlandshette-ull-silke.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært klar før (var det) men i mitt tilfelle måtte jeg møte mannen først :P

Alltid hatt lyst på barn før jeg ble 30 år, men sånn gikk det ikke. Jeg er likevel veldig glad for at jeg har fått gleden av å få et barn, selv om jeg og sambo er voksne.

Helt enig med Fillerya, det er slitsomt med sånne midt i mellom størrelser.

Vi trenger nye pysjamasjer, og alle kjedene har 62/68 og 74/80

Nå er vi mellom 68/74 og da blir 74/80 veldig stort. Så leter etter noen i str 74.

Og så blir man lei rosa/blått fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarn har denne typen i 50/62 http://nostebarn.no/barn/flettelue-ull-alpakka.html men kanskje ikke helt hva du tenkte på?

Ellers følger denne luen 74/80, 86/92 prinsippet? De har blant annet hvit http://nostebarn.no/barn/finlandshette-ull-silke.html

Takk, ja den første ville passet, men den blir for varm nå. Er ute etter en vårlue :) jeg fant fram den hun hadde tidlig i høst, den var 48 og litt snau, men den går inntil jeg finner noe annet. Luene i ull blir hun svett av nå (hurra det er vår! :D ) Jeg må nok bare ta med meg ungen på shopping så vi får prøvd luene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg misunnelig på dere som har ordentig vår. Her er det fremdeles minusgrader og snø. Og definitivt ullklærvær enda. Måtte sende dressen i retur siden den revnet i glidelåsen, og irriterende nok så får jeg bare pengene tilbake, ikke ny dress - jeg som var så glad i den dressen. :( Men jeg hadde ikke fått til å fikse den selv, så var ikke så mye annet å gjøre. Hun har en gammel dress hun bruker nå da, håper den holder resten av sesongen, så får jeg kjøpe skalldress for de pengene og så ny vinterdress til vintern igjen. Eneste som har blitt for varmt er faktisk en lue. :lol: Og jeg finner ikke tynn lue jeg liker med knytting, så nå går hun med altforstor skrikende kvikklunsjlue. :lol: Den henger på i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 14 grader og lett skydekke! Hurra for våren! Jeg ser at barnashus tilbakekaller vårdressen vi har kjøpt. Jeg er usikker på om jeg skal levere den tilbake. Den er lett og tynn og jeg liker den. Den blir tilbaketrukket fordi den ikke har den vannsøylen de har lovet. Men om det regner, så vil jeg jo uansett tatt på henne regntøy.

Nå sitter jeg og surfer etter vårpose til vognen. Jeg regner med at vinterposen begynner å bli varm å sove i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og surfer etter vårpose til vognen. Jeg regner med at vinterposen begynner å bli varm å sove i.

Vi valgte denne vi

http://www.babybanden.no/products/easygrow-lite-greymelange-vognpose

Rask levering. Ikke fått prøvd den enda. Har dunpose i samme merke som vi er veldig fornøyd med.

Ganske tynn og myk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran var med når han var 1 dag gammel :P men han sov godt, var med og tilfreds og jeg så ingen grunn til å ikke ha han med. Var fin temperatur og sol den dagen husker jeg også.

Jeg elsker lammeskinnsposen vår. Han bruker den enda når han sover i vogna I bhg.

Hvordan lammeskinnspose?

Har forresten lammeskinnsteppe i bunn av vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte denne vi

http://www.babybanden.no/products/easygrow-lite-greymelange-vognpose

Rask levering. Ikke fått prøvd den enda. Har dunpose i samme merke som vi er veldig fornøyd med.

Ganske tynn og myk.

Det var den jeg også tenkte å kjøpe :)

Vognpose ja, det har ikke jeg tenkt så mye på. Hva trenger man egentlig til bebis i vogna? Og hvor tidlig ta man dem ut i vogn? Mener å ha hørt at man venter til de er 2 uker?

Da vi brukte bagdelen i vogna hadde vi bare dyne og det beskyttelsestrekket over. Mulig vi hadde en skinfell også. Hun lå lunt og godt nedi der (født i mai). Brukte ikke vognpose før vi byttet til sportsdelen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi brukte bagdelen i vogna hadde vi bare dyne og det beskyttelsestrekket over. Mulig vi hadde en skinfell også. Hun lå lunt og godt nedi der (født i mai). Brukte ikke vognpose før vi byttet til sportsdelen.

Da tror jeg det holder med en tynn dyne eller noe ja, man har jo som du sier beskyttelsestrekket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognpose ja, det har ikke jeg tenkt så mye på. Hva trenger man egentlig til bebis i vogna? Og hvor tidlig ta man dem ut i vogn? Mener å ha hørt at man venter til de er 2 uker?

Vi har voksi ull pose, men har ikke tatt den i bruk enda :P her har det holdt med saueskinn i bunn og dundyne. Og 2 eller 1 lagg ull avhengig av hvor varmt kaldt det er.

Vi begynte ikke å trille ordentlige turer før rundt 1 mnd ganmel, var først da kroppen min klarte det etter fødselen. Hadde jeg vært bedre tidligere hadde vi vært ute tideligere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har voksi ull pose, men har ikke tatt den i bruk enda :P her har det holdt med saueskinn i bunn og dundyne. Og 2 eller 1 lagg ull avhengig av hvor varmt kaldt det er.

Vi begynte ikke å trille ordentlige turer før rundt 1 mnd ganmel, var først da kroppen min klarte det etter fødselen. Hadde jeg vært bedre tidligere hadde vi vært ute tideligere :)

Da blir det ut og shoppe dyne :)

Dyne er jo også mye lettere å legge litt tilrette avhengig av temperatur ser jeg for meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ut og shoppe dyne :)

Dyne er jo også mye lettere å legge litt tilrette avhengig av temperatur ser jeg for meg.

I går ente vi alle (2 andre som vi triller en del med) å dytte dyna nederst i vogna for det ble fir varmt oppi der. Så skal begynne å ha med et hekla lite bomull/ullteppe også nå for å kunne bytte på om det trengs. De skal jo ikke være for varme disse små :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ente vi alle (2 andre som vi triller en del med) å dytte dyna nederst i vogna for det ble fir varmt oppi der. Så skal begynne å ha med et hekla lite bomull/ullteppe også nå for å kunne bytte på om det trengs. De skal jo ikke være for varme disse små :)

Det er nettopp det, hadde sett for meg at jeg kanskje klarte meg med et teppe, men blir for dumt å ta sjansen. Men kan ha med et å bytte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...