Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Ok, det blir litt i overkant gitt.

Ingen buss?

Blæh! Du hadde virkelig fortjent barnehageplass mer enn noen andre :(

Det går sikkert buss, men ikke direkte :P Så blir stress uansett. Bah. Har planer om å kjøpe bil, men aldri i verden om jeg har råd til å kjøre dit hver dag. Er ikke akkurat gratis å parkere heller. Bom er det vel også.

Dama fra barnehagen sa det var 500 meter unna. ****, jeg blir sur av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Det går sikkert buss, men ikke direkte :P Så blir stress uansett. Bah. Har planer om å kjøpe bil, men aldri i verden om jeg har råd til å kjøre dit hver dag. Er ikke akkurat gratis å parkere heller. Bom er det vel også.

Dama fra barnehagen sa det var 500 meter unna. ****, jeg blir sur av sånt.

Du kan som sagt takke nei og sende en begrunnet klage. Du må da være høyt oppe på lista over prioritert plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert buss, men ikke direkte :P Så blir stress uansett. Bah. Har planer om å kjøpe bil, men aldri i verden om jeg har råd til å kjøre dit hver dag. Er ikke akkurat gratis å parkere heller. Bom er det vel også.

Dama fra barnehagen sa det var 500 meter unna. ****, jeg blir sur av sånt.

Du må ha bil. Sjekk om du kan sette bilen igjen ved barnehagen foreksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha bil. Sjekk om du kan sette bilen igjen ved barnehagen foreksempel?

Har ikke råd til å kjøre hver dag uansett!

@ida Nei, jeg er ikke prioritert på noen måte. Kriteriene for å bli prioritert er at ungen har en funksjonshemming, eller at man har vedtak fra barnevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til å kjøre hver dag uansett!

@ida Nei, jeg er ikke prioritert på noen måte. Kriteriene for å bli prioritert er at ungen har en funksjonshemming, eller at man har vedtak fra barnevern.

Jeg fatter ikke hva slags drittkomune du bor i! Jeg var alene med ett barn liksom, og var prioritert!

Alenemødre i jobb og studier BØR prioriteres! Det gagner ingen at man går hjemme, spesielt ikke samfunnet. Flytt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti-bildene er tatt med et canon 55mm f1:8, mens de andre er tatt med sigma 10-20mm f 1:4-1:6. Alle er tatt med blitz, canon speedlite 430ex II

Jeg får helt angst av kombinasjonen ettåring som spiser spaghetti/lys beige sofa. Jeg ser at han ikke spiser i sofaen, men likevel. :lol: Kjempesøt liten luring!

Håper det blir en ordning @Wednesday, du hadde så veldig fortjent litt avlastning og muligheten til å fortsette utdanningen! Send et brev og forklar hvor håpløs situasjonen din er når det gjelder den barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir en ordning @Wednesday, du hadde så veldig fortjent litt avlastning og muligheten til å fortsette utdanningen! Send et brev og forklar hvor håpløs situasjonen din er når det gjelder den barnehagen.

Ja, jeg skal ringe dem til uka. Legen min har tilbudt seg å sende kommunen en legeerklæring også, men jeg fikk grei beskjed om at de ikke tar hensyn til det heller :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får fikset barnehageplass snart, @Wednesday . Da blir nok ting mye enklere :)

En ting jeg lurer på, hvordan tørr foreldre å la unger gå uten at man holder de i hånden langs bilveien? Jeg føler på meg at jeg aldri hadde turt det, men jeg er kanskje litt smittet av hundeholdet hvor jeg heller aldri hadde latt hunden gå løs langs bilveien :P Ser ofte små barn i ca 2 års alderen gå et lite stykke foran foreldrene langs bilvei, og jeg blir livredd på deres vegne! Jeg tenker ungen kan når som helst løpe ut i veien. Men det er kanskje ikke slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får fikset barnehageplass snart, @Wednesday . Da blir nok ting mye enklere :)

En ting jeg lurer på, hvordan tørr foreldre å la unger gå uten at man holder de i hånden langs bilveien? Jeg føler på meg at jeg aldri hadde turt det, men jeg er kanskje litt smittet av hundeholdet hvor jeg heller aldri hadde latt hunden gå løs langs bilveien :P Ser ofte små barn i ca 2 års alderen gå et lite stykke foran foreldrene langs bilvei, og jeg blir livredd på deres vegne! Jeg tenker ungen kan når som helst løpe ut i veien. Men det er kanskje ikke slik?

Jeg turde ikke veldig lenge. Og fortsatt må A gå sammen med meg og han må holde meg i hånden resten av turen hvis han ikke hører på stopp. MEN , jeg erfarte fort at det ofte er tryggere å la han gå alene enn å tvinge han til å holde i hånden...

Unger er litt vanskelig å dressere , og de kaster seg gjerne mot veibanen for å få seg vekk fra en ondskapsfull mor som prøver å holde de trygge.

Det er faktisk overraskende mye jobb å holde et barn i live.

Det hjelper fint lite å forklare fare, enhver begrensning av deres bevegelsesfrihet er ren ondskap uansett hvor godt det er ment og de er villig til å ofre livet i kampen for friheten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M nærmer seg seks måneder, så idag gikk vi til innkjøp av bøyle og pute til tripptrappstolen som hun sitter i når hun spiser fast føde (og kun da). Det ble tatt VELDIG godt imot av ei frøken som ikke har vært spesielt fan av nyfødtsetet de siste ukene :D

16955322955_cd0d9f27c2_c.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod på badet og vasket ansiktet, og plutselig kjenner jeg to små hender på ankelen og en intens smerte i leggen. Han har bare to tenner, men du dæ.... han biter hardt :|:frantics::frantics:
Har bitemerker på skulderen, armene, beina og nesen. Han er en liten grevling :ike::baby:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M nærmer seg seks måneder, så idag gikk vi til innkjøp av bøyle og pute til tripptrappstolen som hun sitter i når hun spiser fast føde (og kun da). Det ble tatt VELDIG godt imot av ei frøken som ikke har vært spesielt fan av nyfødtsetet de siste ukene :D

16955322955_cd0d9f27c2_c.jpg

Så skjønn :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, hvordan tørr foreldre å la unger gå uten at man holder de i hånden langs bilveien? Jeg føler på meg at jeg aldri hadde turt det, men jeg er kanskje litt smittet av hundeholdet hvor jeg heller aldri hadde latt hunden gå løs langs bilveien :P Ser ofte små barn i ca 2 års alderen gå et lite stykke foran foreldrene langs bilvei, og jeg blir livredd på deres vegne! Jeg tenker ungen kan når som helst løpe ut i veien. Men det er kanskje ikke slik?

Jeg går alltid rett ved siden av, og følger med hele tiden. T er 2 år og 9 mnd.

Han er ganske redd for biler da, og stopper med en gang han ser en bil.

Men å få han til å holde meg i hånda hele tida er ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri ute med dem alene, da sitter de i vogn :P Men når vi er to voksne og går langs bilvei, blir det tviholdt i hender ja. Og vil de ikke det, må de bæres. Men guttene er veldig glad i biler da, og spesielt de største maskinene, så de vil gjerne løpe rett ut til dem :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt innspill

Frøkna liker ikke å kjøre bil og rett før jul fikk jeg fikset sånn at hun kan sitte i passasjersete (airbag skrudd av)

Det gjør at korte turer på en time går fint, til og med når hun er våken. Men turer utover dette er ikke morsomt

Vi vurderer å prøve en ny bilstol og har sett på Besafe izi Plus som går fra 0-25kg. Bilstol nr 2 er jo som regel fra 9 kg og der er vi ikke enda.Så spørsmålet er om vi skal gjøre dette eller holde ut til hun er 9 mnd og så bytte.

Håper at @Mud kan svare, for du nevnte vel tidligere at du hadde A foran. Hvor lenge hadde du han foran og går det an å ha bilstol nr 2 foran? Må være en bilstol uten isofix da jeg ikke har dette i forsete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt innspill

 

Frøkna liker ikke å kjøre bil og rett før jul fikk jeg fikset sånn at hun kan sitte i passasjersete (airbag skrudd av)

Det gjør at korte turer på en time går fint, til og med når hun er våken. Men turer utover dette er ikke morsomt

 

Vi vurderer å prøve en ny bilstol og har sett på Besafe izi Plus som går fra 0-25kg. Bilstol nr 2 er jo som regel fra 9 kg og der er vi ikke enda.Så spørsmålet er om vi skal gjøre dette eller holde ut til hun er 9 mnd og så bytte.

Håper at @Mud kan svare, for du nevnte vel tidligere at du hadde A foran. Hvor lenge hadde du han foran og går det an å ha bilstol nr 2 foran? Må være en bilstol uten isofix da jeg ikke har dette i forsete

Vi har kjøpt izi plus, samt DVD-maskin med filmer fra The giggelbellis.. Det gjorde susen her i alle fall.. Vi kan faktisk kjøre en time nå uten krise, tidligere var grensen Max 15 min :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt izi plus, samt DVD-maskin med filmer fra The giggelbellis.. Det gjorde susen her i alle fall.. Vi kan faktisk kjøre en time nå uten krise, tidligere var grensen Max 15 min :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres bra ut. Jo mer jeg leser om den stolen jo mer lyst får jeg på den

Står på nettsidene til Besafe at den kan settes i forsete også, så da går jo det bra så lenge vi må det. Håper jo hun etterhvert kan sitte bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Jo mer jeg leser om den stolen jo mer lyst får jeg på den

Står på nettsidene til Besafe at den kan settes i forsete også, så da går jo det bra så lenge vi må det. Håper jo hun etterhvert kan sitte bak.

Hvor gammel er hun nå? Vi byttet sete til E da hun var 8-9 mnd. Hun ble for lang for det minste setet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun nå? Vi byttet sete til E da hun var 8-9 mnd. Hun ble for lang for det minste setet.

Hun blir 9 mnd til lørdag, 70cm lang og 8kg.

Ser at beina kommer bort til bilsete når hun sitter i bilen, så derfor vi begynte å tenkte på det

Har ringt Babyshop som ligger 45min unna oss og de har en stol inne. Skal dra og se på den i morgen. Så da blir det kanskje ny bilstol til påsketuren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...