Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Bekjent av meg fikk invilget fjerning av huden på magen 10 mnd etter yngstemann var født, men hun hadde 13 cm med hengende hud. Mener hun nevnte noe om at hvis det er 7 cm eller mer så får hun operasjoen gratis? Kanskje noe å sjekke opp i om det er veldig plagsomt?

Det får nok ikke jeg. Mulig det går an å få pga magemusklene som har skilt lag, men jeg tror ikke de er langt nok fra hverandre heller. Så jeg måtte nok bladd opp de 50 000 sjøl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Tusen takk :)

Smekken er genial. Kunne (nesten) ikke klart meg uten. Kjøpte den på barnas hus (på Holmen i asker).

Da skal jeg kjøpe sånn jeg også. Har noen heldekkende men de er i stoff, så de blir fort klinete

Greit med plast hvor man kan tørke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det barnebøker i plast eller lignende, som ikke er heeeelt spedbarnsnivå?

Hver gang guttene har "lest" bok må jeg nemlig støvsuge bokrester etterpå :aww:

Har ei som makulerer bøker og har lett etter bøker i stoff eller plast. Har ikke funnet noen som ikke er spedbarnsbøker enda. Det er faktisk ingen bøker Isabel har som kan arves videre til nestemann. De vi har er fillete, mangler sider, har halvspiste sider og er frynsete i hjørnene alle sammen :( Vi snakker tykke bøker av kartong liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som makulerer bøker og har lett etter bøker i stoff eller plast. Har ikke funnet noen som ikke er spedbarnsbøker enda. Det er faktisk ingen bøker Isabel har som kan arves videre til nestemann. De vi har er fillete, mangler sider, har halvspiste sider og er frynsete i hjørnene alle sammen :( Vi snakker tykke bøker av kartong liksom..

Jepp... Synes jeg kaster og kjøper nye hele tida. Plutselig blitt skikkelige lesehester jo :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi snart bestille ferie. Det blir første ferien for lille snuppa og vi skal til Italia og finne et skikkelig badehotell. Hun kommer til å kose seg i hjel. På bading er hun mer under vann enn over for tiden og hver gang hun kommer opp etter svømmeturer roper hun høyt "MER!!". Så herlig :ahappy: Så Italia og bading dagen lang må jo bli fantastisk :ahappy::ahappy:

:wub::wub:

19806_10153109092127225_2825067206678035

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da E var i den verste alderen mtp på makulering av bøker, så tok vi de bare frem når vi skulle lese. Var de tilgjengelig hele tiden, så ble de ødelagt fordi hun skulle leke med de i stedenfor å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt å ha perm, særlig i innevær :P treningsklær og sko på vei i posten til meg, klær og babygym og litt leker i posten til frøkna :P

Men jeg er ikke aleine, nesten på hver trilletur er en av oss innom å hentee pakke på posten :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll idag og hodeleie bekreftet og dobbeltbekreftet av en annen lege for å være helt sikker. Han har ikke festet seg enda, så nå kan jeg vel trygt gifte meg imorgen :P

Også er jeg igang med permisjon!

Frøkna her festa aldri hodet helt før hun kom :aww: (men hun lå med hodet ned fra i hvertfall uke 28)

Og tilykke med dagen deres i morgen :D

Og yeay for permisjon, snart er han her :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Hva betyr egentlig det der med å feste hodet? Det høres jo rimelig rart ut når man ikke vet hva det betyr. :P *ser for meg foster med skikkelig lealaust hodet* :P

Det betyr at babyen har lagt seg så langt ned at hodet er dypest nedi bekkenet.. Hodet er på en måte festet i starten av fødselskanalen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har 39 i feber idag stakkars :( Ga henne paracet, men litt usikker på virkningen når det kom en bæsjebleie etter fem minutter..? Kunne ikke se noe til paraceten, så håper den rakk å virke. Skal sjekke tempen igjen straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ettåringen @Puttiva :)

Spørsmål: Hva betyr egentlig det der med å feste hodet? Det høres jo rimelig rart ut når man ikke vet hva det betyr. :P *ser for meg foster med skikkelig lealaust hodet* :P

Krutsi forklarte det fint, jeg bare kom på ei vandrerhistorie jeg har lest på nett. En vordende pappa var med på kontroll seint i svangerskapet, og jordmor/lege kommenterte at hodet ikke var festet. Mannen svimte av, han trodde hodet ikke hang fast i kroppen og trodde det fløt rundt inni livmora :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...