Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du si om denne rasen?


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriøst, labradorfolk. Get over it.

Det er så mange jakthunder som er så vakre og herlige, er det noen der ute som kjenner en singel jeger på sånn rundt min alder? (Nei, det var ikke ot, vi snakket om jakthunder!)

Har et veldig godt inntrykk av borzoi. Kameraten min hadde en fantastisk borzoi som het Baba, noe av det morsomste jeg har opplevd skjedde da vi gikk tur med den hunden. Sikkert ikke helt p.k men. Kom

Hva med dvergschnauzer da?

Og nå venter jeg på alle kommentarene om bjeffing og sta småjævler :lol:

Full klikk på alle hunder :lol: Tror faktisk aldri jeg har hatt en passering når jeg har gått forbi en ds med hund der det ikke har kommet gnell fra den lille, og hvor den ikke har kastet seg mot oss. Men ellers synes jeg det er veldig ok hunder, de jeg kjenner er kosete og milde mot mennesker, behagelig gemytt (sånn bortsett fra med fremmede hunder). Krever ikke sånn utrolig mye, rolige i hverdagen, men er med på alt. Opplever dem ikke som sta. Det er mitt inntrykk. Men lyd lyd lyyyyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dvergschnauzer da?

Og nå venter jeg på alle kommentarene om bjeffing og sta småjævler :lol:

Møter et par stykker rundt vannet her innimellom. Trygge, blide og veloppdragne frøkner. Hilser på mine og tusler videre etter eieren sin. Den ene ville være med oss en gang mens den var valp og eieren drev og styra med noen potesokker på den andre. Da var det igrunnen bare å gaule "Vi har fått en ekstra hund" og mannen plystrer, valpen snur og alt er som det skal være :P Har møtt flere, jeg. Syns de er rimelig røddige alle sammen. Stor hund i liten innpakning ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dvergschnauzer da?

 

Og nå venter jeg på alle kommentarene om bjeffing og sta småjævler :lol:

Vi trener agility med ei som er så himla kul!! :D

Trygg, lydig, sosial, virker veldig lærevillig.. Hun er bare helt konge! På sist trening gikk hun bort til en annen tispe mens eier var opptatt med briefing. Den andre tispa klikka helt, bjeffa, knurra og stod i, mens minisnuseren bare så rart på henne og snudde rundt og vagga tilbake til eier :teehe:

Så jeg har et veldig fint inntrykk av de jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ungarsk mynde?

Hilste på en en gang og den var så flott :-)

Om jeg skal ha myndetypete hund engang (haha) så blir det en slik en. De jeg har møtt har vært veldig trivelige. Fikk kose på en valp engang i en bjørnepark, den brydde seg ikke det spor om alle bjørnene, sku bare ha kos.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk lapphund da?

Supersøte med masse god pels. Men, MYE lyd.

De jeg har møtt har vært veldig engasjerte i både trening og det meste de gjør, men alt må gjøres med lyd :)

Noen som har noen tanker om (og har møtt) azawakh (skrives det sånn?)?

De jeg har møtt har vært veldig kalde (tror de synes det er kaldt i norge :teehe: )

De har også utagert mot andre hunder, men veldig fine og vakre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudi folkens? :-)

Har aldri møtt en, så her blir det bare overflatisk avstandsinntrykk, men: jeg vil haaaa!

Har litt inntrykk at det er en liten, rufsete krøllebelger (men ikke fra Belgia :P ) med snåle farger, så jeg tror kanskje det er grunnen til at jeg vil ha en. Dessuten er jeg i følge samboern en hunderasehipster, som tiltrekkes av hunderaser folk ikke har hørt om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afghansk mynde

Kronisk PMS og masse lyd. I tilegg til den forferdelige pelsen (som ikke er "original", BSI-dokumentet til NKK skulle kommet til andvendelse der, gitt).

Noen som har noen tanker om (og har møtt) azawakh (skrives det sånn?)?

Mye dårlig gemytt. Greit nok at de er litt skarpe og reserverte (må være verdens dårligste kombo?), når man i tilegg får nervøse hunder med ekstremt lav terskel for å bite, er man ute å kjøre, synes jeg.

Hva med ungarsk mynde?

Hilste på en en gang og den var så flott :-)

Skal ha!! Bare truffet på tvers igjennom trivelige bikkjer, litt i overkant sosiale til mynder å være :)

Det ryktes forøvrig at de er raskere enn greyhound.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og møtte en ungarsk mynde på utstilling. I oppsamlingsringen lå den på bakken og rullet, og lekte masse med handler. Etterpå hilste jeg på den, og den var reservert, men lot seg villig klø. Helt fantastisk hund, jeg gikk derfra med hjerter i øynene :D

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ungarsk mynde?

Hilste på en en gang og den var så flott :-)

Jeg har møtt to, de var kjempesvære i kroppen og hadde bittesmå hoder. Også var de veldig reserverte, men virket trivelige.

Hva med dvergschnauzer da?

Og nå venter jeg på alle kommentarene om bjeffing og sta småjævler :lol:

Det mysser av dvergschauzere i mitt nabolag, og felles for de alle er mye lyd og alle er eid av pensjonister. Tispene er jevnt over glade i alle de møter, men hannhundene er ikke det. Koselige hunder generelt, men de har jevnt over mer lyd enn det jeg er vant med og det er litt for mye.

Hva med engelsk springer spaniel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergschnauzer

Liker ikke. Oppfatter dem som hyggelige mot eier og kjentfolk, resten kan bare ta seg en bolle. For at en rase skal være trivelig fordrer det dessverre at også hannhundene er trivelige, og der faller korthuset sammen. Bjeffer og syter konstant, er ofte samkjønnsaggressive og de jeg har hatt i min nærhet har sjeldent skjønt meningen med alt. Bjeffer så voldsomt mot alt som kan være farlig, og så STIKKER vi av og bjeffer veldig gjerne fra et annet rom. Og så bjeffer vi gjerne selv om møter deg igjen 2 timer etterpå og kjenner deg igjen. Slår meg ikke som overdrevent intelligente, og det hjelper heller ikke at de ser ut som tegneseriefigurer.

Engelsk springer spaniel

:wub: What's not to love? Pelsstellet, kanskje. Dette blir en av mine pensjonisthunder. Bør brukes aktivt i jakt da det er fantastiske brukshunder (viktig å ta vare på bruksegenskapene), synes det er leit når man bare avler dem for show og der ser mange ekstreme ut, jaktlinjene er ofte best og langt fra så "ekstreme" på bruksegenskapene som i andre oppdelte raser. Samarbeidsvillige, så oppmerksomme og herlige skapninger. Lette å ha i hus, lette å jobbe med og går godt sammen med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dvergschnauzer da?

Og nå venter jeg på alle kommentarene om bjeffing og sta småjævler :lol:

Veldig mye lyd, mye ufin grevling og knurring ved passering, utfall mot andre er helt normalt, kranglete

Mellompincher?

Pipete, søte, dog noe variable i gemytt og mentalitet

hva med puddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dvergschnauzer da?

Og nå venter jeg på alle kommentarene om bjeffing og sta småjævler :lol:

De jeg har møtt "skikkelig" er fra samme oppdretter. Ikke mye lyd i dem. Gikk på hundekurs i et års tid hvor det var en dvergschnauzer. I mangel på et bedre ord vil jeg kalle denne hunden for forsiktig. Rolig og behersket kanskje? Dette var lp, og det var ikke full futt i øvelsene slik som de andre hundene. Har møtt et par andre hunder fra samme oppdretter og de har gitt meg et godt inntrykk av dvergschnauzeren.

hva med puddel?

Storpuddel har jeg sååå lyst på! De er så kule! De har så mye energi og er skikkelig happy-go-lucky. Den største grunnen til at de ikke er på listen min over mulige fremtidige hunder er pelsstellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvergschnauzer: syns det har vært litt vanskelig å få "tak på" de jeg har møtt, virker liksom ikke spesielt interessert verken i folk, hunder, mat eller noe som helst, og hadde en tendens til å ville melde seg av. Sier ikke at de ikke er trenbare, men at de må trene på å trene..

Puddel: for smarte til sitt eget beste. En del dårlige tenner og hyperseksualitet (utrolig slitsomme saker). En god overvekt av fantastiske hunder innen rasen. Dumt med all gneldringa de små gjør, og de latterlige klippene de gjerne har i forbindelse med utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...