ida Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Tenkte å starte en litt anderledes "hvilken rase skal jeg velge" tråd. Jeg sier et rasenavn på en rase jeg lurer litt på om skal bli min neste og dere siterer og skriver (gjerne subjektivt) hva du vet om eller syns om rasen. Ved å sitere rasenavnet kan flere hive seg på og skrive et rasenavn for å få sonisenes synspunkter, uten at vi trenger å lure på hva/hvem det snakkes om Jeg har nå truffet tre eksemplarer av en rase som jeg syns er veldig passe på alle områder, men jeg vet egentlig ingenting om den: "Tibetansk terrier" Siter
MorBilly Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 "Tibetansk terrier" Til dags dato ikke møtt et eneste hyggelig eksemplar. Og det er veldig trist for det kan da virkelig ikke være hele sannheten? Gneldrete og sure, hissige og tjukke. Dårlig hundespråk og liten forståelse for beskjeder fra andre hunder og mennesker for den del. Håper noen kommer med mer positive omtaler! Siter
Raksha Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Møtt en i mitt liv: happy go lucky sprettball, men med mye lyd. Kjempeflink i agility. Siter
Stine Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Jeg har kun erfaring med en, men han var veldig sammekjønnsaggresiv og stresset. Han virket å være litt mye hund for eieren (som var førstegangseier tror jeg) hos en litt mer erfaren eier tror jeg nok det kunne ha vært anderledes Siter
SandyEyeCandy Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 "Tibetansk terrier" Ekstremt mye lyd, glade i å slåss. Har tidligere fått kritikk for at jeg sier sånt om en rase jeg bare har erfaring med fra å ha vært nabo med dem et år på rasetorget på D4A, men de bjeffa 6 timer i strekk og slåss med jevne mellomrom, så sånn er det med den saken. Siter
Debbie Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 De jeg har møtt har vært svært lykkelig, og gode mot mennesker, men ufyselige mot andre hunder. Siter
Garp Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Happy go lucky hund som var skikkelig kul! Gjorde alt for ball Siter
Gjest Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Har en i nabolaget som virker skikkelig medgjørlig og ålreit, den bryr seg liksom om ingenting men ser alltid glad og fornøyd ut. Siter
Siri Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Jeg har hatt mye kontakt med tibber opp gjennom årene gjennom ei venninne som driver oppdrett, og mitt inntrykk er at de er glade og blide hunder uten noen spesielle issues? Men de har lyd ja, masse lyd. Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Pippin fikk juling av en en gang. Jeg synes de er ganske søte, men jeg går ut fra at grunnen til at man ofte seg dem nedklipt er at de har trøblete pels. Siter
Snøfrost Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Bare hatt gjentatt kontakt med en tibetansk terrier som barn. Den var naboen til mine søskenbarn sin og mitt søskenbarns store skrekk da hun bjeffet og viste tenner. Men egentlig var hunden bare grei når man etter å ha snakket med eier hoppet over gjerdet for å hente en ball. Logret og ville gjerne hilse og ha kos. Ellers har jeg bare sett de på utstillinger og ikke direkte møtt de. Men mange ser ut som trivelige hunder synes jeg. Siter
AnnikenK Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Jeg kjenner en og den er for det meste en morsom og hyggelig hund, men den er en skikkelig stabeist. Er det noe den ikke vil eller noe den har bestemt seg for, må man fysisk korrigere den Også er det mye lyd. Utover det så oppfatter jeg den som en veldig enkel hund å ha Siter
Malamuten Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 "Tibetansk terrier" Har kjent bare en og kjenner den ikke så veldig godt heller, men den var ihvertfall happy go lucky, gøyal og herlig, men den sleit litt med å være alene hjemme, bråkte mye da (dog litt usikker på om det var hunden eller eier som var mest skyld i det problemet), utagerte litt på andre hunder (stress/usikkerhet, ikke så veldig tøff) og generelt litt lyd. Siter
mushi Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Er en i nabolaget. Vil spise ponni og fly i vinduet så det smeller når vi går forbi. Beit meg i leggen i stedet for ponni (heldigvis) da den kom seg løs. Hadde blåmerke og hevelse i nesten to måneder. Siter
Minutt Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Mitt neste kjøp blir nok en dogo canario til - hva har folk å si om den rasen? Siter
Aya Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Mitt neste kjøp blir nok en dogo canario til - hva har folk å si om den rasen? Stor, tung vokterhund med mye alvor bak handlingene sine. Gjerne samkjønnsaggressiv. Tålmodig med barn og en god familiehund hos noen som vet hva det innebærer å ha en sånn hund. -- Drever folkens? Drever! 1 Siter
Gjest Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Samboer har forelska seg i Ungarsk Viszla av alle raser. Jeg har aldri møtt en, hva har dere å si om de? Siter
Raksha Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Mitt neste kjøp blir nok en dogo canario til - hva har folk å si om den rasen? helseissues, mange rett ut dårlig konstruerte hunder både fysisk og mentalt, men en god dogo i rette hender 2 Siter
Pringlen Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Mitt neste kjøp blir nok en dogo canario til - hva har folk å si om den rasen? Fine hunder, om man kjøper rett individ, og vet hva man skaffer seg. De fleste Dogoeiere bommer på begge deler... Men kjøper man hund etter gode foreldredyr (de finnes) og tar sosialisering/miljøtrening og lydighet på alvor - så kan man få en super hund Siter
Siri Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Drever folkens? Drever! Hatt nærkontakt med en - en gang... den hang fast i snuten til min første briardtispe . Hun hadde merker etter den dreveren i lang tid etterpå for å si det sånn. ELLERS aner jeg ikke stort om dem . Siter
Teserere Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Samboer har forelska seg i Ungarsk Viszla av alle raser. Jeg har aldri møtt en, hva har dere å si om de? Ååå, de er så pene (korthår) hvis de bare kunne kommet uten jaktinstinkt I London var de (merkelig nok) superpopulære. Vi hadde mange innom på klinikken. Utrolig koselige hunder, men veldig hypre (jeg mistenker mangel på mosjon på flesteparten). Siter
SandyEyeCandy Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Samboer har forelska seg i Ungarsk Viszla av alle raser. Jeg har aldri møtt en, hva har dere å si om de? Høyenergisk, supervakker, trivelig og litt mjuk jakthund som lever litt i sin egen verden, og som jeg ikke hadde skaffa om jeg ikke planla å jakte. 1 Siter
Guest Gråtass Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 -- Drever folkens? Drever! Jakthund. (punktum) Siter
Aya Skrevet 17. November 2014 Rapporter Skrevet 17. November 2014 Hatt nærkontakt med en - en gang... den hang fast i snuten til min første briardtispe . Hun hadde merker etter den dreveren i lang tid etterpå for å si det sånn. ELLERS aner jeg ikke stort om dem . Uff da :/ Jakthund. (punktum) Heldigvis, for hvis det kommer en drever hit er det for å jaktes med! ^^ 1 Siter
Recommended Posts