Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du si om denne rasen?


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriøst, labradorfolk. Get over it.

Det er så mange jakthunder som er så vakre og herlige, er det noen der ute som kjenner en singel jeger på sånn rundt min alder? (Nei, det var ikke ot, vi snakket om jakthunder!)

Har et veldig godt inntrykk av borzoi. Kameraten min hadde en fantastisk borzoi som het Baba, noe av det morsomste jeg har opplevd skjedde da vi gikk tur med den hunden. Sikkert ikke helt p.k men. Kom

Mops;

Jeg ser bare ødelagte hunder. Har sett veldig sinte mopser mange ganger, men de klarer jo ikke å kommunisere skikkelig heller. Det er bare sørgelig å se på. Jeg føler dog større avsky mot eierne og ikke minst mot oppdretterne. Har heller ikke noe problem med å ta en liten prat med unge jenter som sier "ååh, se på den søte hunden a" mens mopsen sitter og snorker i våken tilstand.

Vorsteh korthår;

Intelligent, løpe-løpe-løpe, formel-1-labrador. En av verdens mest allsidige hunder, kan gjøre absolutt alt. Bør ikke bli forlatt med små barn i hyper tilstand (av egen erfaring). Fantastiske hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops: Vi har en i nabolaget og det er bare trist trist å se på den. Den står av og til i en line i hagen og bjeffer alt den kan uten at det kommer noe særlig lyd/en veldig rar lyd. Kunne nesten trodd den var lydbånd operert. Den blir skikkelig pest av å bjeffe i ti sekunder og må hente seg inn i flerw minutt før den starter igjen. Jeg tenker ikke annet enn stakkers hund og ser stygt på eier når jeg ser mops. Det er bare fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullterrier: Alle har hjerteproblemer. Verdens vakreste øyne.

Mops: Kjempetrivelige, glade og tillitsfulle. Den perfekte familiehunden hadde det ikke vært for helsa? Burde fått lengre nese, mindre tønnekropp og ingen rynker, sånn at de så mer ut som hunder og kommuniserte som dem, mtp effekten på andre bikkjer de møter. Stinker hund, fettete pels, ureinslige.

Labrador: Gemyttet er fantastisk, bortsett fra at de alltid vil velge eting framfor andre ting. Klarer en å tøyle apetitten, får en en fantastisk arbeidshund. Veldig fettete pels som lukter mye hund. Svært tålmodige med andre hunder.

(Stor)puddel: Regale, verdige klovner med enorm arbeidskapasitet om en finner nøkkelen. Uhyre intelligente og lojale, med på alt som er gøy. Elendig hoppteknikk for agility. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler: Kule hunder, som jeg dessverre syns blir mer og mer ekstreme. Kortere og kortere snuteparti, bredere hode, osv. Kanskje jeg ser feil? Men bare et inntrykk jeg har fått. Lar seg ikke pille på nesa av andre hunder. Mye lukt og fettete pels her også. Mye overvektige hunder.

Kan nok også tiltrekke seg litt feil type mennesker på grunn av utseende.

Den trensen der ser jeg og. Mye ekstreme hoder, og det er ikke pent. Jeg var spent på BIR og BIM på D4A, syntes individene som vant så bra ut. Liker hannen godt (Wiseweilers Back In Black som ble BIM. Just Ask Carla ble BIR - fin hun og), han har ikke dette ekstreme hodet og har, synes jeg, en god kropp, ikke for tung, for det er blitt en del av dem og. Mer og mer tønner. I tillegg er det en del frynsete nerver og sjukdommer.

Lukt og fettete pels avhenger nok av hva du forer på. Mine luktet ikke, ikke hadde de fettete pels heller - var sjelden de var i dusjen, men jeg foret på rått da. Merket stor forskjell fra overgangen mellom tørt til rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops? :D

Smellfeite og vraltete som ikke puster skikkelig. Desverre! For synes de er herlig klovnete i vesenet.

Korthår vorstehhund :D

Åh :wub: Tøffe, stabile, glade hunder som tåler en trøkk og liker kroppskontakt. Supre trekkhunder!

Curly coated retriever? :D

Virker desverre som at utstillingsavelen har tatt dem helt, så det er ymse gemytt og lite arbeidsvilje.

Labrador: Jaktvarianten er skikkelig gode jakthunder. Kan brukes til mye, er spreke og passelig sosiale med en god avknapp (finnes dog de som er stressa og skeptisk). Ikke overgal i mat eller oversosiale sånn som utstillingsvarianten kan være. De trenger å få brukt seg fysisk og løpt av seg. Generelt gode arbeidshunder da mange brukes som førerhund, minehunder osv. Begge variantene kan være en håndfull som unghunder. Mange av utstillingsvarianten... :no: Egentlig en undervurdert rase, tror jeg, mange tror de får seg en enkel familiehund, men så er det en aktiv jakthund i bunn som trenger å få brukt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curly;

Virker desverre som at utstillingsavelen har tatt dem helt, så det er ymse gemytt og lite arbeidsvilje.

Labrador: Jaktvarianten er skikkelig gode jakthunder. Kan brukes til mye, er spreke og passelig sosiale med en god avknapp (finnes dog de som er stressa og skeptisk). Ikke overgal i mat eller oversosiale sånn som utstillingsvarianten kan være. De trenger å få brukt seg fysisk og løpt av seg. Generelt gode arbeidshunder da mange brukes som førerhund, minehunder osv. Begge variantene kan være en håndfull som unghunder. Mange av utstillingsvarianten... :no: Egentlig en undervurdert rase, tror jeg, mange tror de får seg en enkel familiehund, men så er det en aktiv jakthund i bunn som trenger å få brukt seg.

Utstillingsavl på curly? Det er jo knapt avl på dem i det hele tatt. Det er en veldig lite utbredt rase og de er mye mer skeptiske og sære enn de andre retrieverne. Det er jo en grunn til at de ikke er så voldsomt populære. Da disse rasene kom opp og frem så var det heller ikke dem som utmerket seg på jakt.

Hva angår labrador; jeg lurer på hvilken verden noen av dere lever i. Er det noe feil med hundene som er en "håndfull" eller er det noe feil med eierne? Man tror at man får en lat, perfekt familiehund som lever fint på to små halvtimer om dagen, men det man får er en jakthund med enorm motor. En hund som aldri blir brukt fornuftig får heller ikke utnyttet sitt potensial, men de arvelige egenskapene er nå en gang intakte så lenge man avler innenfor en så snever genvariasjon. En labrador skal ALDRI være skeptisk, det er en diskvalifiserende feil, og temperamentet er det viktigste med hele hunden. De skal være nysgjerrige og glade i alle andre dyr og de skal kunne jakte i flokk - derav de sosiale egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøllete :D Jeg har aldri møtt en :P

Tysk Jaktterrier?

Søte hos andre.

Jeg ser for meg Jonas som unghund × 5, og fatter ikke at noen orker å ga det i hus :P

@Garp : korthåret pyrre er bare vakre, vakre , vakre!

Men jeg ser for meg at man må ha hundetrening som livsstil skal man ha en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador

Glade, egenrådige matvrak. Hannhundene opplever jeg som tøffe i trynet mot andre hannhunder. Dessverre sjeldent jeg ser noen normal-vektige. Enten ser jeg vraltende fettberg som går en meter etter eieren sin, ellers så er det spreke utagerende hannhunder jeg støter på. Men de fleste er veldig trivelige da, uansett fettprosent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...