Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du si om denne rasen?


ida
 Share

Recommended Posts

Chinese crested:

Forelsket meg helt i en modig, morsom og showy en jeg så på Crufts i 2004. Stor selvtilitt med halen til tops, og bare lyste "se meg".

Slik er de inni hode mitt. Desverre er det svært få jeg har sett med den attituden siden, men inni hode mitt så er det slik de skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriøst, labradorfolk. Get over it.

Det er så mange jakthunder som er så vakre og herlige, er det noen der ute som kjenner en singel jeger på sånn rundt min alder? (Nei, det var ikke ot, vi snakket om jakthunder!)

Har et veldig godt inntrykk av borzoi. Kameraten min hadde en fantastisk borzoi som het Baba, noe av det morsomste jeg har opplevd skjedde da vi gikk tur med den hunden. Sikkert ikke helt p.k men. Kom

For å bytte retriever da:

Flat Coated Retriever?

Glade og lykkelige hunder! Myk pels. Noe trippete og veldig glad i å slikke folk. Kan virke noe vimsete, men tror ikke de er vimsete, de bare er glade og litt overalt :) Kan brukes til mange hundesporter. Desverre mye sykdom på dem og også lav levealder, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glade og lykkelige hunder! Myk pels. Noe trippete og veldig glad i å slikke folk. Kan virke noe vimsete, men tror ikke de er vimsete, de bare er glade og litt overalt :) Kan brukes til mange hundesporter. Desverre mye sykdom på dem og også lav levealder, tror jeg?

Levealderen er vel lav som føle av sykdom. Den hersens kreften tar jo livet av mange tidlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodesian ridgeback?

De fleste er rolige og greie hunder. Ble angrepet en gang av en usikker tispe. Men ellers kun møtt stødige individer. Koselige familiehunder :)

For å bytte retriever da:

Flat Coated Retriever?

Hyperaktive, hektiske, selv jeg som likerfuglehunder syns de blir "over-the-top"..... har møtt noen samkjønnsaggresive....

Har ikke møtt så mange, kun 1-2 så det eneste intrykket jeg har er at de er veldig "happy go lucky" :D Og vakre

Har lest hele tråden og håper/tror ikke de har blitt spurt om før:

Beauceron

Kroatisk Gjeterhund

Mudi

Berger Picard

Beauceron: Herlige hunder. Elsker rasen. Godt gemytt på de fleste jeg har truffet. Lite samkjønnsaggresjon såvidt de jeg kjenner med rasen, rapporterer om.

Har bare møtt en picard; den virket litt reservert, men ellers godt gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er artig :) Så hva synes folket om chow-chow? Ingen planer om å skaffe meg, men artig å se om mine inntrykk stemmer med andres...

Har ikke kjent noen veldig godt, men en på jobb hadde en, den ville ikke bli med på lange turer og var veldig sær. traff 3 stk på et pensjonat nettopp, de var vist stamgjester der og eieren av pensjonatet beskrev dem som sære, bråkete(lyd) og veldig reserverte på mennesker (ikke aggressive, men de ville ikke ha noe med "fremmede" å gjøre, ikke en gang etter lang tid sammen.

For å bytte retriever da:

Flat Coated Retriever?

Lykkelige og vimsete. Litt mer energi enn feks ("vanlig") golden å labbe. Fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chow-chow?

*sukk* :wub:

De jeg har møtt har vært veldig egenrådige og ganske uinteresserte. Selvstendige og hardføre hunder. Tykk og god pels som tåler godt og kaldt vær. Jeg syns chow-chow er aldeles nydelige (de moderate, ikke ekstremversonene)! Tror ikke jeg hadde klart å sagt nei til en søt og herlig chow altså :heart:

Flat Coated Retriever?

Galskap! :lol: Utrolig kule hunder med massevis av energi. En god arbeidshund som passer til det meste. Kjærlige og veldig omgjengelige hunder.

Dvergpincher?

Bjeffing. Det er det jeg har å si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergpincher?

Veldig kule når de er kule. En god dvergpinscher er faktisk en rase som passer mange. :) Happy, sosiale, stå-på vilje, glade i barn og folk, godt hundespråk. Tåler mye i forhold til størrelsen. Svært utholdende.

Våres passer ypperlig til snørekjøring med barn f.eks. Akkurat så masse muskler og så liten vekt at en 5-10 åring kan kontrollere dem bra, og samtidig bli trukket i bra fart på flater og bakker.

Dessverre har det vært utrolig mye dårlig avl. Og det sitter fremdeles igjen (selv om det har blitt bedre). Vær nøye!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tanker om dobermann?

Mamma og mann har hatt 2 stk. Ingen av de pep, har aldri hørt de pipe faktisk. Veldig klengete og kosete, skal helst sitte oppå fanget ditt :lol: han første var snill som et lam, han andre kom fra et hjem hvor han hadde blitt utsatt for litt og til slutt bare ignorert så han slet desverre med depresjon og taklet ikke å være alene hjemme, og var vanskelig i møte med andre. Han vist seg også å være syk så han ble avlivet relativt ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Tervueren

Litt "mer" enn groenendaelen. Glade i å gjøre ting med eieren sin, enten det er trening eller være med på do. Glade i å jobbe, lette å belønne med lek og mat, førerorienterte, glade hunder.

For det meste har jeg egentlig bare truffet terver jeg kunne hatt selv, og det er jeg veldig glad for kjenner jeg :) At det finnes terver med dårligere mentalitet er dog ingen hemmelighet.

Men hva mener sonen om bichon frisé og papillon da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beauceron

Eneste erfaringen er fra grupperingen, da de står ALLTID og knurrer til min hund, til tross for at jeg holder god avstand,så snur de seg, prøver å stirre inn i øynene og provosere, brummer dypt og jeg misliker kroppspråket sterkt. Kan jo være bare akkurat de bikkjene da, for er som regel samme person som går med de hundene som driver og prøver å få opp min, som heldigvis ikke kunne brydd seg mindre og kommer som regel med et snøft.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...