Ingvild Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Jeg har lyst på en dandie dinmont terrier. Har jeg bruk for en slik? Hvordan er de hjemme, på tur og i nye miljø? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Hva tenker folk her om Irish Softcoated Wheaten Terrier ? Supre skipshunder Det er utrolig mange båtfolk som har rasen, så det må jo være noe med det Det var mitt bidrag, for jeg kjenner ikke rasen i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Noen som har noen tanker om dobermann? Min begrensede erfaring har vært ganske positiv, ikke hørt noe lyd (og jeg er allergisk), 3 hanner og 2 tisper, energiske, gøyale, allsidige og veldig pene Litt midt på treet når det gjelder konsentrasjon og arbeidslyst (men det er en del linjeavhengig, finnes gode bruksoppdrettere). En av hannhundene utagerte på andre hunder, vet ikke hvordan har er mot dem annet enn i passeringer, de andre er veldig omgjengelige. Det som kan være negativt/en utfordring er at de har gjerne masse energi, men de er ikke alltid like gode på å bruke den konstruktivt (arbeid og konsentrasjon) så enten så får man være jobbe litt for det på trening eller være veldig fysisk aktiv med dem så de får ut mye der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Jeg har lyst på en dandie dinmont terrier. Har jeg bruk for en slik? Hvordan er de hjemme, på tur og i nye miljø? De får verdens kuleste afro hvertfall - det er hva jeg har å si om de På det grunnlaget: klart du har bruk for en slik! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
charlotte Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Noen som har noen tanker om dobermann? Slitsomme, bråkete innendørs. Lettlærte treningsmessig. Ikke så tøffe som de ser ut. Border collie? En av få raser jeg kunne tenkt meg utenom labrador. Enorm kapasitet, dessverre havner mange i feil hender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Australsk og working kelpie? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Hva tenker folk her om Irish Softcoated Wheaten Terrier ? Søte, logrende og myke Havanais? Søte, men litt skvetne. Dog er eierne ofte mer nervøse enn hundene.... Australsk og working kelpie? Stress.... mangel på fokus.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Noen som har noen tanker om welsh terrier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Noen som har noen tanker om welsh terrier? Aldri møtt en, men jeg må si det er en rase som tiltaler meg mer og mer.... Hendig størrelse og så er det jo terrier da, min hjerterase... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Weimaraner? Skulle jeg valgt hund etter utseende ligger weimaraner høyt oppe på lista - har funnet ut at jeg synes de langhårede og er fantastisk vakre også. Den fargen altså... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Weimaraner? Skulle jeg valgt hund etter utseende ligger weimaraner høyt oppe på lista - har funnet ut at jeg synes de langhårede og er fantastisk vakre også. Den fargen altså... Jeg passet en hannhund en sommer. Korthåret. Fantastisk hund; stor, sterk, atletisk og med de vakreste øyne ever! Og godt gemytt. Dessverre er der en del nervøsitet på rasen, så av den grunn har jeg skygget unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Aldri møtt en, men jeg må si det er en rase som tiltaler meg mer og mer.... Hendig størrelse og så er det jo terrier da, min hjerterase... Traff en i dag skjønner du, og den gav meg et godt inntrykk. Weimaraner? Skulle jeg valgt hund etter utseende ligger weimaraner høyt oppe på lista - har funnet ut at jeg synes de langhårede og er fantastisk vakre også. Den fargen altså... Delt inntrykk. En venninne av meg har to herlige som jeg passer fra tid til annen. Snille og milde, men aktive. En annen venninne av meg går rundt med bittsår i hodet etter et ublidt møte med en weimaraner i forrige uke. Har truffet litt av hvert når det gjelder den rasen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 19. November 2014 Rapporter Share Skrevet 19. November 2014 Australsk og working kelpie? Klistremerker med masse kjærleik Men faktisk litt ressursforsvar her og der... Red: Ak, Wk kjenner jeg ingen av... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Jeg tenker på å skaffe meg greyhound som neste rase, men hva synes folk egentlig om dem? Vakre, elegante, fascinerende, kosete, aktive, bedagelige, vimsete, glade, kjeltringer og ikke glad i å bli etterlatt mutters alene. Det er i alle fall min erfaring med rasen. Har både eid og passet rasen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Staffordshire Bull Terrier? Jeg vil høre deres fordommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Staffordshire Bull Terrier? Jeg vil høre deres fordommer Glade, sprudlende, arbeidsvillige rakkere - komisk, noen rett og slett litt dumblonde Lyd! Snakking, snorking, gneldring og lekeknurring. Litt motehunder. Flesteparten jeg har møtt har vært veldig trivelige og omgjengelige, i hvertfall i mine aktive hundekretser. Noen av de jeg har møtt på gata derimot har vært direkte drittsekker. Jeg har bare så lyst til å strekke og dra i dem, de ser ut som bola fiolinstrenger som ikke når sin egen hale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Staffordshire Bull Terrier? Jeg vil høre deres fordommer Mitt inntrykk av disse er at de er fryktelig glade, lette å trene og kan komme langt i de fleste hundesporter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Australsk og working kelpie? Galskap satt i system På en god måte altså, jeg digger dem Weimaraner? Skulle jeg valgt hund etter utseende ligger weimaraner høyt oppe på lista - har funnet ut at jeg synes de langhårede og er fantastisk vakre også. Den fargen altså... Semi-oppvokst med weimaranere, og inntrykket er delt. Den ene hunden var aggressiv mot mennesker hun ikke kjente, spesielt barn. Den andre hunden er en god jakthund, han brukes til alt fra fugl til villsvin. Pene hunder, hvordan de fungerer til jakt aner jeg ikke, men veldig varierende gemytt føler jeg. Jeg vil høre hva sonen mener om belgere jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Kommer jo an på hvilken belger? Mitt inntrykk: Langhårsbelger: Pene, kjappe, lette og lettlærte, men er man uheldig får man en usikker og pysete hund som er redd sin egen skygge. Må også lette litt for å finne noen som virkelig vil jobbe. Malle: Heftig, masse motor, skarpere enn langhårsbelgerne, gull for de som virkelig vil trene heftig hund. Kan være uheldig og få noen som tilter over seg selv i stress og skarphet. Laekenois: No clue. En slags mellomting av malle og langhår i gemytt og arbeidsvilje, muligens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Vakre, elegante, fascinerende, kosete, aktive, bedagelige, vimsete, glade, kjeltringer og ikke glad i å bli etterlatt mutters alene. Det er i alle fall min erfaring med rasen. Har både eid og passet rasen. Det var jo fine erfaringer! Helt enig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Staffordshire Bull Terrier? Jeg vil høre deres fordommer Men fordommer: Veldig glade i mennesker og barn, glade og klovnete, kan brukes til det meste, aggressiv ovenfor andre hunder, liker å sloss/bølle og gir seg ikke hvis de blir provosert, har et hard bitt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Staffordshire Bull Terrier? Jeg vil høre deres fordommer Koseklumper. Fysisk tøffe, leker røft og med mye lyd. Lider litt (avlsmessig) av å være populær. Endel som skaffer seg hunden fordi de ønsker å være spesielle og diskriminert. Samkjønnsagresjon. Ikke uegna som førstegangshunder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Staffordshire Bull Terrier? Jeg vil høre deres fordommer Ufine overfor andre hunder, spesielt av samme kjønn, hypre, lider under popularitetsbølgen sånn at rasen egentlig ikke er spesielt homogen (noen langbeinte, muskuløse og smekre, andre ser ut som minigriser), mye snøfting og merkelige lyder, men lite bjeffing, uhyre hengivne overfor mennesker og ganske førerorienterte, deilig, bløt pels, med på alt som er gøy. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Kommer jo an på hvilken belger? Mitt inntrykk: Langhårsbelger: Pene, kjappe, lette og lettlærte, men er man uheldig får man en usikker og pysete hund som er redd sin egen skygge. Må også lette litt for å finne noen som virkelig vil jobbe. Malle: Heftig, masse motor, skarpere enn langhårsbelgerne, gull for de som virkelig vil trene heftig hund. Kan være uheldig og få noen som tilter over seg selv i stress og skarphet. Laekenois: No clue. En slags mellomting av malle og langhår i gemytt og arbeidsvilje, muligens? Laekenoisen er ofte skarpere enn mallen Den er ikke like førermyk og den er lavere i stress. De har mye vokt og mye personlighet. Edit : siden man kan spørre om egen rase , hva er inntrykket av Pulien ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 20. November 2014 Rapporter Share Skrevet 20. November 2014 Noen som har noen tanker om welsh terrier? Fine terriere av hendig størrelse. En jeg gikk på barneskole med hadde en slik. Veldig grei og trivelig hund, men litt lyd hvis den kjedet seg. Kunne godt tenkt meg en selv på et tidspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts