Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er snart jul!


Margrete
 Share

Recommended Posts

Jeg oppretter en tråd der vi kanskje kan hjelpe hverandre med gavetips til familie og venner.

Min sønn på 16 bruker tiden sin mest på en stol stirrende inn i en skjerm. Hans interesser utenom spill, er seiling. Han ønsker seg utstyr til gopro, men det er jo litt stusslig med bare det. Han skal over på maritime fag til høsten igjen. Noen som har noen tips? Vi har ett budsjett til unga på 2000,- Kan gå over, men helst ikke.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Altså, jeg må si at jeg er lei av å vandre småpanisk i butikker fordi jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til folk. Spesielt ikke når de fleste jeg kjøper til er voksne som "har alt", eller barn som vel

Ja, eller den mindre hyggelige: en tom krukke med lapp på som sier "Du ønsket deg ingenting, her har du en krukke med det i" Mohahaha.

Et skudd i blinde, men hvis han er interessert i seiling og liker å være på vannet så kanskje en opplevelsesgave kan treffe? Wakeboard, riverboard, rafting, flyboard osv. http://youwish.no/vann-sjo

Altså, jeg må si at jeg er lei av å vandre småpanisk i butikker fordi jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til folk. Spesielt ikke når de fleste jeg kjøper til er voksne som "har alt", eller barn som vel også har det meste. Så i vår familie gjør vi følgende:

- Alle skriver ønskeliste og gir til hverandre

- Jeg går gjennom ønskelistene og setter opp en oversikt over hva jeg velger å kjøpe til hvem

- Det jeg kan kjøper jeg online

- Når jeg da har strøket ut de jeg har fått bestilt til online, så tar en koselig og avslappet julerunde i butikkene i desember og kjøper det som mangler

Det gjør for meg julehandelen mye kjekkere og mer avslappende. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bror på 19 med de samme interessene.. Det han gjør er stort sett å spille og å jobbe. Han bor fortsatt hjemme og har full jobb, tjener styggmye penger uten å ha utgifter og kan kjøpe seg akkurat hva han vil når han vil. Jeg er HELT BLANK!

Samboer, samboers søster på 16, samboers bror på 20, besteforeldre, reservebesteforeldre og venninner har jeg planlagt hva jeg skal gi, så da står jeg igjen med:

mamma og pappa (som har alt og kjøper seg det de mangler om det skulle være noe), svigers, lillebror på 19 (som er helt umulig å finne noe til) og samboers lillebror på 4 (som jeg vurderer å strikke genser til). Synes jeg ligger godt an :ahappy:

JEG GELDER MEG TIL JUL :D (eller til 19.des for da er jeg ferdig med eksamen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppretter en tråd der vi kanskje kan hjelpe hverandre med gavetips til familie og venner.

Min sønn på 16 bruker tiden sin mest på en stol stirrende inn i en skjerm. Hans interesser utenom spill, er seiling. Han ønsker seg utstyr til gopro, men det er jo litt stusslig med bare det. Han skal over på maritime fag til høsten igjen. Noen som har noen tips? Vi har ett budsjett til unga på 2000,- Kan gå over, men helst ikke.

Et skudd i blinde, men hvis han er interessert i seiling og liker å være på vannet så kanskje en opplevelsesgave kan treffe? Wakeboard, riverboard, rafting, flyboard osv.

http://youwish.no/vann-sjo

Jeg kjøpte ølsmaking der for gubben+en kamerat når jeg gikk tom for gaveideer, hehe.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppretter en tråd der vi kanskje kan hjelpe hverandre med gavetips til familie og venner.

Min sønn på 16 bruker tiden sin mest på en stol stirrende inn i en skjerm. Hans interesser utenom spill, er seiling. Han ønsker seg utstyr til gopro, men det er jo litt stusslig med bare det. Han skal over på maritime fag til høsten igjen. Noen som har noen tips? Vi har ett budsjett til unga på 2000,- Kan gå over, men helst ikke.

Har ikkje tips, men takk for tråd! Har tilsvarande problem, bortsett frå at han ikkje ønsker seg noko som helst. Han likar slalom (og dataspill..), men har egentlig greit utstyr. Blir og 17 rett før jul, så må finne dobbelt opp. :P Har tenkt på f.eks. ein god sovepose, sponse jegerprøven, eller fjellsekk, han likar godt å gå i naturen men går lite på eige initiativ så det kan lett bli heilt bortkasta utstyr.

@Tabris si løysing er genial, så lenge folk faktisk kjem med ønsker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ferdige med de 11 barna i nær tilknytning til oss, fadderbarn, nieser og nevøer. De får alt fra lego, sengetøy, hjemmesydde luer og bøker til sånn deree loomdings og beyblade. (Trodde beyblade var gått av moten men den gang ei.) De voksne på min side får ingenting fordi vi reiser til Ålesund på feiring og da ble vi enige om at det var gavene til de voksne i år. Fint! Voksne på hans side gjenstår. Så fem stk altså. Pluss et par venninnegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppretter en tråd der vi kanskje kan hjelpe hverandre med gavetips til familie og venner.

Min sønn på 16 bruker tiden sin mest på en stol stirrende inn i en skjerm. Hans interesser utenom spill, er seiling. Han ønsker seg utstyr til gopro, men det er jo litt stusslig med bare det. Han skal over på maritime fag til høsten igjen. Noen som har noen tips? Vi har ett budsjett til unga på 2000,- Kan gå over, men helst ikke.

gavekort på gamestop (eller annen spillbutikk), det kommer alltid nye spill. Evt kjøp ett spill eller to som fortsatt er forseglet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger som alltid tips til min eldste bror og min far. Har allerede kjøpt en rekke julegaver, men lurer litt på om det er lurt med å vente med å kjøpe elektronikk-julegavene til BlackFriday og håpe det dukker opp noen gode tilbud da. Kanskje det er litt å spare på det?

Den eneste jeg syns det er morsomt å handle gaver til er min mor. Hun er så glad i "dill", så jeg pleier å fylle opp en kurv med litt diverse og pakke det inn i cellofanpapir. I år tenkte jeg å kanskje fylle den med kinobillett, god sjokolade, luksus-kaffe, håndkrem, neglelakk, Riviera Maison vinglass, Lexington grytekluter, duftlys etc. Alt dette har jeg samlet opp det siste halve året - da føler lommeboken så mye mindre tom i desember :ahappy:

Jeg har også kjøpt gave til den yngste niesen (3 år) til samboeren. Hun er veldig glad i å pusle enkle puslespill, og skal få en slik: http://www.fotoknudsen.no/gaver/barn/puslespill/puslespill-i-tre-30-biter (med sitt eget ansikt)

De andre barn i familien har tidligere fått bursdagsgaver herfra: http://www.nameon.no/ Broderte håndkler, toalettmappe, badekåpe etc :) Kanskje det kan være en god idè for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitcoins? :P

Er så glad jeg sluttet med julegaver. Dvs., vi gir til nevøene, men barn under 5 er jo stort sett ganske enkle å finne på noe til.

*søke på bitcoins* Næh skjønner ikke, så da får han ikke :sleep:

Tenker spill som er forseglet ja, men jeg er så usikker på hva han liker og hva han spiller nå. Han er vist over WOW (?), får jeg så det spillet som har kommet ut nå.

Vann&sjø hadde masse, men han er litt pysete (hysj) så der var det bare slik stå på brett greie.

Tenkte forøvrig han skulle få billetter til the gathering i påsken.

Ellers her i huset så har jeg blitt mer eller mindre ferdig

Mor: produkter fra Forever Living

Far: En bok om Nordmarka og en av bøkene fra Aukrust (har gitt opp)

Mannen: Frityrkoker og en ting til jeg ikke husker i farten

Datter: Klær, høytalere, billetter til The Gathering hun å + litt småtteri. Hun har bursdag tre uker før, så det blir litt kok i hodet der.

Sønn: :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*søke på bitcoins* Næh skjønner ikke, så da får han ikke :sleep:

Tenker spill som er forseglet ja, men jeg er så usikker på hva han liker og hva han spiller nå. Han er vist over WOW (?), får jeg så det spillet som har kommet ut nå.

kom akkurat nytt assassin's creed spill, ellers ville jeg nok bare fulgt anbefalningene i butikken, de bruker å ha peiling, eneste du må vite er hvilken duppeditt han spiller på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med julegavene for lengst jeg, og jeg har pakket inn gavekalenderen til C idag (ja, jeg gleder meg altfor mye til jul og den kan ikke komme fort nok!) C og jeg pleier ikke sånn egentlig å kjøpe gaver til hverandre ever, men av og til klinker en av oss til med en gave :P Han får ikke idag da, siden gavekalenderen hans er ganske dyr. Tror kanskje jeg får av han, siden han får så dårlig samvittighet når jeg er flink og gir han kalender :innocent: Men det her hadde egentlig ikke så mye med topic å gjøre :P

Nieser og nevøer får hver sin bok og en eske Playmo (store esker, fant en dag med 25% på Toys'R Us) besteforeldre og foreldre får en gavekurv med hver sin bok, fair trade body lotion til damene og noe after shave eller sånt til mannfolka (akkurat det mangler jeg) hvert sitt sitteunderlag i ull, kalender fra Dyrebeskyttelsen (det blir en utenomgave fra de firbeinte) så skal jeg lage litt karameller (ikke til besteforeldre, de får hjemmelagde sjokoladekjeks istede) mozartkuler, hjemmelagd marsipan og noe konfekt (har ikke bestemt meg for smak) skulle lage en liten flaske med Baylies og, men finner ikke små flasker å ha det på... + en pyntejuleting (som jeg kjøper, er ikke flink til å lage sånne ting :P ) Jeg finner sikkert noe mer småtteri, synes det er så morsomt å sette sammen gaver :) Mamma og pappa får også en stor juleduk til spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden trenger jeg altså! Er ganske så blank på gaver i år, så supert initiativ @Margrete!

Foreløpig har jeg planer om klokkeradio til mamma, lakenposer til pappa og stemor, akebrett og hjemmestrikka lue til nevø og strikka babypledd til venninne som har termin rett over nyttår.

Mangler bestemor, søster (som jeg også trenger bursdagsgave til), svoger, stesøster, flere venninner og fine kjæresten... Så dere som vet hva dere skal gi, det er bare å ramse opp så vi kan få litt inspirasjon :)

Eller så er mine tips til de som har alt, enten noe god mat, ullundertøy eller opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tråd, alle skulle vært like enkle å kjøpe gaver til som meg så hadde det ikke vært noe problem :P Min bror har kjøpt seg hund så han får hundeutstyr til hunden, mamma tenkte jeg å kjøpe back on track skjorte eller noe til siden hun sliter litt med nakke og skuldre og håper at hun har noen tips til hva hennes mann ønsker seg;evt har jeg en flaske med whisky som han kan få om han drikker det. Min stebror får en flaske vin eller noe enkelt, så da står jeg igjen med morfar som alltid er vanskelig. Han blir jo glad for alt så er ikke vanskelig sånn sett, men synes det er litt kjedelig å bare kjøpe vin eller alkohol e.l. Også min stesøster.. Hun har fått sminke i de 3 siste gavene så hadde vært gøy å finne på noe annet selv om hun liker sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre barn i familien har tidligere fått bursdagsgaver herfra: http://www.nameon.no/ Broderte håndkler, toalettmappe, badekåpe etc :) Kanskje det kan være en god idè for noen?

Jeg har bestilt masse derfra i år. Håndklærne og toalettveskene er av god kvalitet, de jeg ga bort for 12 år siden er fortsatt i bruk! (Håper de ikke er blitt dårligere nå)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med flere gaver i år.

Pappa nekter å komme med ønskeliste, for han mener at julegaven han fikk i fjor var altfor dyr, og han mener at sekstiårsgaven han fikk i år var altfor dyr, så han vil ikke ha noe til jul. Men det er ikke han som bestemmer hvor mye penger en legger i gaver, og det er ikke alltid at ting koster så mye som han tror... Jeg har - på tull - kjøpt en slik boks til å ha hel pepper i når en koker fårikål, fordi ingen av oss liker hel pepper og satt og plukket det ut av middagen da jeg lagde fårikål sist jeg var der - og vi mimret over "gamle dager" da vi mente å huske at det fantes en slik pepperboks på kjøkkenet, og hvor var den blitt av. Uka etter så jeg de til en tier stykket på Kiwi, så da kjøpte jeg den. Men pappa har fortjent noe mer :D

Nevøen på 13 ønsker seg ingenting, bare penger, for han sparer til moped. Og jeg synes det er så trist å gi penger til jul, selv om gutten STRÅLER opp om han får penger, og koser seg med å regne ut hvor mye han har på sparekontoen nå. Kanskje finne en kul dings som kan gies med penger, så det blir noe å åpne opp. Men hva er kult når du er 13?

Jeg har lyst til å gi noe kjempefint til bestevenninna mi, men vet ikke helt hva. Hun sliter med vonde og stive ledd i hender og armer og vond nakke, har kontorjobb, burde hatt boblebad eller badekar, jobber altfor hardt og er tidvis alenemamma, og fortjener en ordentlig egoistisk velværegave. Men som meg, så fikser hun ikke tanken på massasje - fremmede mennesker som tar på oss? Grøss... Hun har også bursdag i tidlig januar, så jeg kan slå sammen til en større gave, bare jeg fant noe perfekt.

Mamma er relativt lett å handle til, så jeg må bare sjekke om det er noe hun ønsker seg, eller så kjøper jeg noe jeg tror hun vil like. Hun elsker pynteting og interiør, og jeg vet hva slags stil hun har. Hun har også bursdag i romjula.

Tre venninner er relativt i boks, jeg vet hva jeg skal kjøpe.

Søster og samboer fikk en meget dyr gave for noen år siden som de fremdeles "får", men jeg skal se om jeg finner en liten ting så de har noe å åpne.

Niese på litt over to er enkel å handle til, hun vokser jo ut av alle klær og utvikler modenhet i lekeutvalget.

Besteforeldre og tante fikk overlevert julegaver på forrige utstilling i Letohallen.

Foenix skal få massasje og gjennomgang av kiroprakter når valpene er levert. X'en tenkte jeg skulle få et kurs, litt alenetid for meg og henne etter at det har vært mye fokus på valper og Foenix. Jeg sjekket informasjon om et kurs jeg hadde lurt på nå på D4A i helga, men det kurset kostet 7.500 kroner - det er visst en maksgrense på min kjærlighet for den hunden :P

Og jeg tror det var alle jeg skal gi julegave til i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir man til foreldre som bare ønsker seg, og jeg siterer: "Nei, jeg vet ikke..."

Trenger de noe har de alt kjøpt det liksom...

Jeg har laget en fin pakke med 100% mørk honning, honningpinne og te til de jeg skal gi til som har alt :)

Jeg sliter med flere gaver i år. 

 

Pappa nekter å komme med ønskeliste, for han mener at julegaven han fikk i fjor var altfor dyr, og han mener at sekstiårsgaven han fikk i år var altfor dyr, så han vil ikke ha noe til jul. Men det er ikke han som bestemmer hvor mye penger en legger i gaver, og det er ikke alltid at ting koster så mye som han tror... Jeg har - på tull - kjøpt en slik boks til å ha hel pepper i når en koker fårikål, fordi ingen av oss liker hel pepper og satt og plukket det ut av middagen da jeg lagde fårikål sist jeg var der - og vi mimret over "gamle dager" da vi mente å huske at det fantes en slik pepperboks på kjøkkenet, og hvor var den blitt av. Uka etter så jeg de til en tier stykket på Kiwi, så da kjøpte jeg den. Men pappa har fortjent noe mer :D

 

Nevøen på 13 ønsker seg ingenting, bare penger, for han sparer til moped. Og jeg synes det er så trist å gi penger til jul, selv om gutten STRÅLER opp om han får penger, og koser seg med å regne ut hvor mye han har på sparekontoen nå. Kanskje finne en kul dings som kan gies med penger, så det blir noe å åpne opp. Men hva er kult når du er 13?

 

Jeg har lyst til å gi noe kjempefint til bestevenninna mi, men vet ikke helt hva. Hun sliter med vonde og stive ledd i hender og armer og vond nakke, har kontorjobb, burde hatt boblebad eller badekar, jobber altfor hardt og er tidvis alenemamma, og fortjener en ordentlig egoistisk velværegave. Men som meg, så fikser hun ikke tanken på massasje - fremmede mennesker som tar på oss? Grøss...  Hun har også bursdag i tidlig januar, så jeg kan slå sammen til en større gave, bare jeg fant noe perfekt.

 

Mamma er relativt lett å handle til, så jeg må bare sjekke om det er noe hun ønsker seg, eller så kjøper jeg noe jeg tror hun vil like. Hun elsker pynteting og interiør, og jeg vet hva slags stil hun har. Hun har også bursdag i romjula.

 

Tre venninner er relativt i boks, jeg vet hva jeg skal kjøpe.

 

Søster og samboer fikk en meget dyr gave for noen år siden som de fremdeles "får", men jeg skal se om jeg finner en liten ting så de har noe å åpne.

 

Niese på litt over to er enkel å handle til, hun vokser jo ut av alle klær og utvikler modenhet i lekeutvalget.

 

Besteforeldre og tante fikk overlevert julegaver på forrige utstilling i Letohallen.

 

Foenix skal få massasje og gjennomgang av kiroprakter når valpene er levert. X'en tenkte jeg skulle få et kurs, litt alenetid for meg og henne etter at det har vært mye fokus på valper og Foenix. Jeg sjekket informasjon om et kurs jeg hadde lurt på nå på D4A i helga, men det kurset kostet 7.500 kroner - det er visst en maksgrense på min kjærlighet for den hunden :P

 

Og jeg tror det var alle jeg skal gi julegave til i år.

Da kan jeg anbefale deg å ta en titt på heat lotion og msm krem fra Forever. Supre til slike utfordringer! De har også et spasett som er fint å gi i gave for velvære i eget hjem :)

Propolis krem er også supert til problemhud :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må finne litt billige gaver i år. Så lillebror får et monopolspill, kjøpt på tilbud til 80kr.

Storebrødrene får vi menn-abonnement. 198kr for 12 blad.

Foreldrene er jeg litt usikker på... holder på å hekle en duk. Har lyst å kjøpe et knivsett til de, og et par kleskorger. Sånt de trenger men aldri kjøper selv.

Søskenbarn (kjøper kun til ei) er jeg litt usikker, vi kjøper for ca 300. Lurte på en fin ramme (sånn med flere små rammer og "family" eller noe sånt) og finne noe bilder å sette i.

Tant og onkel får alltid en liten oppmerksomhet. Vurderer å lage fløtekarameller på et fint glass. Samme til bestemor isåfall.

Og til slutt: typen. Har veeeldig lyst å gi han klokke, men noe gravert på baksiden. Men må opp i nesten 2000 for den jeg har sett ut, så får se hvor mye lønn jeg får den mnd. Ellers er jeg usikker..

Har ikke så mange å kjøpe til heldigvis. Har lagd noen lys (sånn til å ha telys i) til søstrene av typen. De får også med en pyntet fyrstikkboks, og en pyntet boks med telys. Broren hans, og onkelbarna får han ordne selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...