Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er snart jul!


Margrete
 Share

Recommended Posts

Far: Braastad X.O. Fine Champagne

Svigerfar: Bergans lue+votter+ genser.

Svigermor: Genser.

Svigermor&Svigerfar samlet: letohallglasspremie greier fra loftet :aww:

Barn 1: Playmobil stall, ekstraplaymobil figurer, prinsesse elsa dokke, prinsesse elsa kjole, smånips. Advendtkalender blir playmobil fordi det var enkelt :lol:

Barn 2: 100 bit byggsett brio tog, bilbane med småbiler. Trå"motorsykkel". Advendtkalender også playmobil til yngre barn. Klær.

Mann: Bergans jakke? Tror jeg?

Svigerbror&Svigerinne: Letohallglasspremiegreier fra loftet :aww:

Bror&Svigerinne: Letohallglasspremiegreier fra loftet :aww:

Tanteunge 1: Ull + prinsesse elsa dokke.

Tanteunge 2: Ull + et eller annet fra leketøysbutikken :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Altså, jeg må si at jeg er lei av å vandre småpanisk i butikker fordi jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til folk. Spesielt ikke når de fleste jeg kjøper til er voksne som "har alt", eller barn som vel

Ja, eller den mindre hyggelige: en tom krukke med lapp på som sier "Du ønsket deg ingenting, her har du en krukke med det i" Mohahaha.

Et skudd i blinde, men hvis han er interessert i seiling og liker å være på vannet så kanskje en opplevelsesgave kan treffe? Wakeboard, riverboard, rafting, flyboard osv. http://youwish.no/vann-sjo

Jeg sliter med brødrene mine! Tvillinggutter på 15 år - hva ønsker sånne seg da? Den ene driver med boksing og dataspill, den andre med piano og dataspill - men det er liksom ikke all verdens gøy man kan kjøpe av dingser til sånt noe ... Ikke for dyrt. I fjor fikk de hvert sitt bittelille kjøleskap med plass til en brusboks som man kan koble til USB-inngangen. Det falt enormt i smak, så fallhøyden er stor i år :P Tips???

Og der var julegaven til min 14år gamle lillebror i boks! Takk! :D :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at jeg og min søster jo har planlagt å gi pappa almanakk fra SmartPhoto, med 50-60 bilder av hans barn, barnebarn og jentene mine.

Hukommelse er noe dritt. Kanskje jeg også burde hatt en slik, for å notere hver minste lille viktige ting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hmmm når jeg ser på lista mi så konkluderer jeg med at jeg mangler mannen, bror, nevø 1 år, mamma, pappa og stemor. Mamman skal få overmadrass spleise med nevnte bror. Nevø 1 år skal få ulldress. Resten er bare ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er kult når du er 13?

Penger :faceless:

*sukk* samme greiene hvert år her.

Bror - ingen felles interesser. Nylig flyttet til sverige og "har alt". Ikke friluftsintressert, ikke film intressert og ikke bok intressert. Og må kunne ha med seg julegaven hjem på flyet. Bruker bare merke klær og går egentlig bare med dress o.l. Ergo...umulig å handle til.

Mor - bruker bare "de rette" merkene. De rette merkene skifter for hver uke, og det er bare dyre merker. Ønsker seg alltid "snille barn" og ett år kjøpte jeg "snille barn" diplom til henne fra Røde Kors. Hun har aldri snakket om det i ettertid, så jeg tror ikke hun så humoren i det :P Hører ikke på musikk, leser ikke bøker, er vinkjenner som bare drikker spesielle merker og handler slikt selv. Vi har ikke samme smak på NOE :P

Stefar - blir glad uansett hva man gir, syns alt av duppeditter er morsomt. Spiller golf (men ender jo alltid med noe slikt). Tjener ca 6 ganger mer enn meg i året så har liksom alt han har lyst på. (men på mange måter også den letteste å handle til)

Jeg er overhode ikke god på julegaver ass :P

Kan man bestille gavekort fra Sverige på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror - ingen felles interesser. Nylig flyttet til sverige og "har alt". Ikke friluftsintressert, ikke film intressert og ikke bok intressert. Og må kunne ha med seg julegaven hjem på flyet. Bruker bare merke klær og går egentlig bare med dress o.l. Ergo...umulig å handle til.

Stefar - blir glad uansett hva man gir, syns alt av duppeditter er morsomt. Spiller golf (men ender jo alltid med noe slikt). Tjener ca 6 ganger mer enn meg i året så har liksom alt han har lyst på. (men på mange måter også den letteste å handle til)

Kan man bestille gavekort fra Sverige på nett?

Bror - han kan få det jeg har ønsket meg?

Jeg ønsker meg nemlig en solid dresspose, men med brodert kennelnavn og et pent bernertrykk, som jeg kan ha utstillingsklær i - så slipper jeg at de blir så fulle av hår og sand, krøllet sammen i bunnen av ryggsekken sammen med kritikken når dagen er over :whistle:

Har dog bare overbragt ønsket til én person, siden det er dumt å ønske seg det samme av flere, og jeg tror kanskje ikke jeg får det. Men jeg ønsker meg det veldig.

Stefar - på TGR så jeg et oppblåspart putte-sett til å ha på do når en sitter og trøkker :P

Gavekort - hva med et sånt for iTunes som en kan kjøpe i diverse butikker?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En generell gave man kjøpe til voksne man er usikker på er en fin "stemningspakke."

F.eks: en flaske vin, en bok og et mykt pledd.

Her kan man jo bytte ut etter hva man vet vedkommende liker. God te til en som drikker det, god konfekt til den man vet er glad i sjokolade, et par gode øl i stedet for vin hvis det passer, kanskje duftlys hvis man liker det osv. Jeg liker i hvert fall å gi en kombo av noe man kan drikke/spise + noe man kan se på/lese/spille/gjøre noe med + noe komfort (pledd/duftlys...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med julegavene i år. Kommer hjem ca 23.30 på lillejulaften :( her er det håpløst med shopping, og alt må i kofferten. Prosjekt umulig dette. Blir vel så jeg får andre til å handle for meg :(

Mamma - aner ikke, allierer med meg søstern tror jeg, hun får kjøpe noe fint og dyrt som jeg legger halvparten i

Pappa - samme der altså, vet han iallefall ønsker seg bergans jakke

Søstern - prøve å få kjøpt riktige champagne glass, hun har et samlesett med 3 stk, alle har jeg kjøpt, og en Omaggio vase.

Mormor - badeolje, salt og en god krem kanskje

Resten av slekta er jeg bare med på :) Vi vennene kjøper ikke til hverandre :) Tenkte at rotta skulle få en sløyfe til å ha på den store kvelden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: "jeg ønsker meg noe personlig..."

Pappa: Ken Follett "På grensen til evigheten".

Lillebror: Kart man kan skrape av stedene man har vært på

Storebror 1: t-skjorte med TLoZelda

Storebror 2: t-skjorte med transformers

Farmor: Bilde av barnebarn og oldebarn

Tante: Bilde av tantebarn og "grandtante-barnebarn".

Bestemor og bestefar: Kristine Webers kokebok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den billigste får du for 120 kroner inkludert frakt? Og de sender til Norge.

Hvor fant du det?

Jeg så riktignok kun på nye, jeg vil ikke kjøpe brukt bok når det skal være gave, og risikere at den ikke ser bra ut. Jeg har ikke forsøkt å kjøpe brukt før, så derfor tør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du det?

Jeg så riktignok kun på nye, jeg vil ikke kjøpe brukt bok når det skal være gave, og risikere at den ikke ser bra ut. Jeg har ikke forsøkt å kjøpe brukt før, så derfor tør jeg ikke.

Det kan vere så ymse ein får. :P Dei fleste bøkene eg har kjøpt brukt har passa heilt til den beskrivinga dei har gitt på amazon, med unnatak av ei som såg ein smule meir brukt ut, men eg har handla ein del altså. Kjøp av 100% folket så går det nok bra. Eventuelt bruk ei teneste som Jetcarrier eller liknande, og shop det du vil frå junaiten til ei liksomadresse?

South Park!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vere så ymse ein får. :P Dei fleste bøkene eg har kjøpt brukt har passa heilt til den beskrivinga dei har gitt på amazon, med unnatak av ei som såg ein smule meir brukt ut, men eg har handla ein del altså. Kjøp av 100% folket så går det nok bra. Eventuelt bruk ei teneste som Jetcarrier eller liknande, og shop det du vil frå junaiten til ei liksomadresse?

Takk for tilbakemelding, jeg skal tenke på det.

Alternativt finnes det jo mulighet for å få sendt det som innpakket gave rett til mottageren, men det er hyggeligere å pakke inn selv sammen med det andre hun skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaveideen til min søster pg svoger utgår da jeg spurte hva de trengte av ting til leiligheta. Utstyr til kjøkkenet trengte de ikke..

Så da er jeg tom for ideer.. Hva gir man til ei bortskjemt søster som er sær og nettopp flytta inn til typen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaveideen til min søster pg svoger utgår da jeg spurte hva de trengte av ting til leiligheta. Utstyr til kjøkkenet trengte de ikke..

Så da er jeg tom for ideer.. Hva gir man til ei bortskjemt søster som er sær og nettopp flytta inn til typen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme som til min bror..... nadda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...