Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er snart jul!


Margrete
 Share

Recommended Posts

Jeg sliter med brødrene mine! Tvillinggutter på 15 år - hva ønsker sånne seg da? Den ene driver med boksing og dataspill, den andre med piano og dataspill - men det er liksom ikke all verdens gøy man kan kjøpe av dingser til sånt noe ... Ikke for dyrt. I fjor fikk de hvert sitt bittelille kjøleskap med plass til en brusboks som man kan koble til USB-inngangen. Det falt enormt i smak, så fallhøyden er stor i år :P Tips???

Til søstre og foreldre er det vanligvis sminke, velværeprodukter, skjerf/hansker/votter eller bøker det går i. Sistnevnte til mannfolkene.

EDIT: Må bare si at coolstuff har masse masse kule ting! Jeg tenker å kjøpe en body med mikrofiber på alle kroppseler som går i gulvet til min småbarnsvenninne. Veldig praktisk! Ungen gjør rent mens den kryper rundt! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Altså, jeg må si at jeg er lei av å vandre småpanisk i butikker fordi jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til folk. Spesielt ikke når de fleste jeg kjøper til er voksne som "har alt", eller barn som vel

Ja, eller den mindre hyggelige: en tom krukke med lapp på som sier "Du ønsket deg ingenting, her har du en krukke med det i" Mohahaha.

Et skudd i blinde, men hvis han er interessert i seiling og liker å være på vannet så kanskje en opplevelsesgave kan treffe? Wakeboard, riverboard, rafting, flyboard osv. http://youwish.no/vann-sjo

Har noen venninnegaver jeg ikke helt vet hva jeg skal gi. Har dere noen forslag?

På Vita har de masse fine ting man kan gi bort til venninner :)

Super tråd .. har verken kjøpt/tenkt på gaver eller planlagt adventskalendre. Historien gjentar seg hvert bidige år :P

Åh jeg starter så fint ut i oktober, men så skjærer det seg helt og alt er på halv tolv inntil 1.juledag

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen på 13 ønsker seg ingenting, bare penger, for han sparer til moped. Og jeg synes det er så trist å gi penger til jul, selv om gutten STRÅLER opp om han får penger, og koser seg med å regne ut hvor mye han har på sparekontoen nå. Kanskje finne en kul dings som kan gies med penger, så det blir noe å åpne opp. Men hva er kult når du er 13?

Onkelen til mine sønner har i alle år gitt en rull smil med penger rundt, i fjor fikk de plutselig en firkantet gave og skjønte ingenting, da var det kortholder med inngravert navn med penger inni.

Jeg sliter med brødrene mine! Tvillinggutter på 15 år - hva ønsker sånne seg da? Den ene driver med boksing og dataspill, den andre med piano og dataspill - men det er liksom ikke all verdens gøy man kan kjøpe av dingser til sånt noe ... Ikke for dyrt. I fjor fikk de hvert sitt bittelille kjøleskap med plass til en brusboks som man kan koble til USB-inngangen. Det falt enormt i smak, så fallhøyden er stor i år :P Tips???

15 åringen min falt litt i staver på Clas Ohlson i helgen :Dhttp://www.clasohlson.com/no/H%C3%B8yttalerpar-med-lysfontene/38-6451

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig slutta med julegaver, men jeg lager armbånd til hele gjengen, ass. Bortsett fra fetterne mine, de får ingenting. Hver eneste stein er nøye utvalgt og jeg elsker å liksom lage "sett" til tanter og kusiner fra den og den slektslinja. :)

Vi venninnene pleier ikke å kjøpe noe til hverandre, men de får også armbånd. Jeg føler egentlig ikke at jeg er så fantasiløs, for jeg mener oppriktig at det ikke går an å eie for mange armbånd, alle får noe laga helt spesielt bare til dem, og steinene er ikke akkurat plukka i fjære i Oslo-fjorden. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnssykt vanskelig å kjøpe julegaver i den tiden vi lever i, spesielt hvis man ikke har mye å rutte med. Sånn sett kan kanskje uortodokse og billige gaver være noe, som f.eks adoptere en sjøku (får tilsendt bilde og brosjyre om sjøkua di), novelty slippers (har jo basically alt mulig forskjellig, så kan jo ta noe vedkommende liker) eller eiendom på månen.

I år har skal jeg bare spleise på gaver sammen med søskena mine, så det blir ikke særlig handling på meg. For dere som ikke helt vet hva dere skal kjøpe så kan det lønne seg å tenke litt utenfor boksen altså. F.eks den gang da jeg hadde dame så kjøpte jeg ikke noe ho ønsket seg i det hele tatt. Istedenfor et eller annet j*vla smykke som ho hadde masse av (hadde jo ikke vært noe ordentlig noe uansett, bare noe billig dritt fordi jeg ikke hadde råd), så kjøpte jeg heller en liten lilla dings i vinduet (lilla fordi det var en av to yndlingsfarger og tingen fordi ho studerte interiøropplegg), lilla og oransje håndkler (igjen, yndlingsfarger og fordi ho klaga over at ho ikke hadde håndkler), sjokolade (favoritten selvsagt) og... et eller annet som jeg ikke husker hva var. Bummer.

Ellers har jeg vel gitt ymse voksenleketøy til alle venninner jeg har kjøpt julegave til opp i gjennom. Superkleint for de, kjempefestlig for meg.

Styr unna gavekort dog, med mindre det er på noe sykt gøy noe. F.eks fallskjermhopping. Ellers kan det være gøy å gi gavekort ved siden av noe veldig snasent. Hvis du har kjøpt flybilletter til England, så kan det være en idè å gi et gavekort på...tja, en hundrings og gi det uten å gi flybillettene. Litt hodearbeid er alltids kjekt under gaveåpningen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen på 13 ønsker seg ingenting, bare penger, for han sparer til moped. Og jeg synes det er så trist å gi penger til jul, selv om gutten STRÅLER opp om han får penger, og koser seg med å regne ut hvor mye han har på sparekontoen nå. Kanskje finne en kul dings som kan gies med penger, så det blir noe å åpne opp. Men hva er kult når du er 13?

Enig, kjipt å gi penger. De gangene jeg har gjort det, har vi funnet på noe morsomt, vekslet inn 500 kr i femtiøringer eller noe sånt :P

Ogsånn ellers: ønsker ikke folk seg noe, så får de en donasjon i sitt navn til et veldedig formål. Nok av folk og fe rundt om som virkelig ønsker seg noe, rent vann og mat på bordet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, kjipt å gi penger. De gangene jeg har gjort det, har vi funnet på noe morsomt, vekslet inn 500 kr i femtiøringer eller noe sånt :P

Ogsånn ellers: ønsker ikke folk seg noe, så får de en donasjon i sitt navn til et veldedig formål. Nok av folk og fe rundt om som virkelig ønsker seg noe, rent vann og mat på bordet f.eks.

Penger trenger ikke være kjedelig! Fikk 1500 av brødrene mine i fjor. De hadde lagd kort selv (mamma har scrapperom, så det blir aktivt brukt), med egendokta dikt, ble veldig morsomt. Husker ikke helt diktet, men poenget var at pengene skulle brukes til tattooen jeg ønsket meg.

Evt gjøre som vi gjorde med nevøen av typen. Kjøpe en kjedelig boxer og legge i en gaveeske. Legg en pappsak som dekker bunnen og f.eks 200kr under der. Må passe på da, at den ikke blir kastet. Litt morsomt å se dem prøve å være så høflig som mulig, mens de egentlig er dritskuffa. Også lyser de litt ekstra opp når de får vite at det er mer under bunnen :D (Okey, vi failet litt. For nevøen hans syntes boxeren var kjempekul og ble oppriktig glad for den :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogsånn ellers: ønsker ikke folk seg noe, så får de en donasjon i sitt navn til et veldedig formål. Nok av folk og fe rundt om som virkelig ønsker seg noe, rent vann og mat på bordet f.eks.

Ja, eller den mindre hyggelige: en tom krukke med lapp på som sier "Du ønsket deg ingenting, her har du en krukke med det i" Mohahaha.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppretter en tråd der vi kanskje kan hjelpe hverandre med gavetips til familie og venner.

Min sønn på 16 bruker tiden sin mest på en stol stirrende inn i en skjerm. Hans interesser utenom spill, er seiling. Han ønsker seg utstyr til gopro, men det er jo litt stusslig med bare det. Han skal over på maritime fag til høsten igjen. Noen som har noen tips? Vi har ett budsjett til unga på 2000,- Kan gå over, men helst ikke.

Trenger han noe nytt datautstyr? En ny skjerm, , datakomponenter, tastatur, noen skikkelig gode hodetelefoner?

Kanskje du kan finne ut hva som er favoritt spillet/tv-serie/film og få tak i noe fra det, feks, en t-skjorte/genser.

Liker han å samle på noe? Tegneserier? Spill figurer? Lego?

Gutter er vanskelige...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger han noe nytt datautstyr? En ny skjerm, , datakomponenter, tastatur, noen skikkelig gode hodetelefoner?

Kanskje du kan finne ut hva som er favoritt spillet/tv-serie/film og få tak i noe fra det, feks, en t-skjorte/genser.

Liker han å samle på noe? Tegneserier? Spill figurer? Lego?

Gutter er vanskelige...!

Alt slik vil han kjøpe selv, ellers var det en knakende god ide :) Han samler ikke på noe annet enn sure sokker og tomme colabokser :P

Ja gutter er vanskelige gaah.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ups, kom på at mamma har samboer, som kanskje ikke blir like glad for nisser og engler som mamma blir :whistle:

Jeg har bestilt til mine svogere vanter på stormbergs som er til smart tlf. De kostet 49,- akkurat passe i mitt student budsjett. Ellers så har jeg kjøpt mye tilbudsgreier i høst. Ene gaven som jeg skal gi søsteren min kan jeg ikke si for den skal hemmelig nisse-vennen min på sonen få også ;) Til nevø på 7 år har jeg kjøpt lego på tilbud (coop ekstra), nevø på 3 år får strømpebukser og ull trøye, niese på 10 år får sokker, vanter og leggings. Svigerinne får strikkesett med hals og votter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt slik vil han kjøpe selv, ellers var det en knakende god ide :) Han samler ikke på noe annet enn sure sokker og tomme colabokser :P

Ja gutter er vanskelige gaah.gif

Jeg slår et slag for minikjøleskap med USB-inngang jeg :P Jeg var favorittsøsteren i lang tid etter jeg ga brødrene mine det :P (Nå er jeg den eneste søsteren din har da :P)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Siden du er mann: Hva ville du satt pris på å få som 16 åring?

Noe en mor aldri under noen omstendighet burde gitt sønnen sin... Neeeeidaaa.

Da jeg var 16 hadde jeg jobb og sånt, så det meste kunne jeg jo kjøpe selv. Sånn sett er det ganske vanskelig å svare på akkurat dèt. Men når man er i den alderen har man jo begynt å tenke på det andre kjønn (eller eget forsåvidt) og mange gutter liker alt som gjør at de tror de får større sjans hos jenter. Alas, klær. Skjorter, sko, parfyme, typiske hudprodukter, you name it. Brorsan er 17 nå, og han har vel vært i den fasen i et års tid.

Men så kan det jo hende du har en 16-åring som er lik min 14-årige bror og kunne brydd seg filla om sånne ting. Han syns det er forbanna allright med alt som har med fotball å gjøre (i utøvende form). Utstyr til hobby er snasent der altså, men begge to blir veldig godt fornøyd med et nytt spill eller duppeditter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til trøndere: På den lille souvenirbutikken som hører til Ringve museum har de så mye lekkert at jeg gjerne ville hatt alt sammen som julegaver. Så selv om det ikke nødvendigvis er meg dere ser etter julegave til, så kan det være verdt en kikk! Pynteting, smykker, smarte små rariteter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger trenger ikke være kjedelig! Fikk 1500 av brødrene mine i fjor. De hadde lagd kort selv (mamma har scrapperom, så det blir aktivt brukt), med egendokta dikt, ble veldig morsomt. Husker ikke helt diktet, men poenget var at pengene skulle brukes til tattooen jeg ønsket meg.

Evt gjøre som vi gjorde med nevøen av typen. Kjøpe en kjedelig boxer og legge i en gaveeske. Legg en pappsak som dekker bunnen og f.eks 200kr under der. Må passe på da, at den ikke blir kastet. Litt morsomt å se dem prøve å være så høflig som mulig, mens de egentlig er dritskuffa. Også lyser de litt ekstra opp når de får vite at det er mer under bunnen :D (Okey, vi failet litt. For nevøen hans syntes boxeren var kjempekul og ble oppriktig glad for den :P)

Etter jul et år og i den store byttehandelen var deg ei som kon å ville bytte en pakke strømpebukser. Hun hadde ikke åpnet dem, men vi så at noe ikke stemte så vi måtte sjekke (strenge reglet rundt bytting av slike varer) og oppi esken lå det ikke strømper men 500,- :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jul et år og i den store byttehandelen var deg ei som kon å ville bytte en pakke strømpebukser. Hun hadde ikke åpnet dem, men vi så at noe ikke stemte så vi måtte sjekke (strenge reglet rundt bytting av slike varer) og oppi esken lå det ikke strømper men 500,- :P

Ja ved slike gaver er det lurt å si fra at de må åpne de helt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror får en hårvoks og en parfyme :) Ting som er forbruksvare hos unge menn :P

Ellers kjøpte jeg en klokke til min søster og skal kjøpe ulvang genser til min far

Min mor får en varm genser + noe fuktighetskrem og annet dill.

Jeg tok et utrolig fint revebilde da jeg var på Svalbard i sommer, lurte på å gi det til mine besteforeldre, men er så sinnsykt usikker på hvor populært det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...