Gå til innhold
Hundesonen.no

Drektig


trollet83
 Share

Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er de blitt plassert med oss

Legg Nico i kjelleren med et digert bein, gi ham ekstra lange turer før han settes i kjelleren igjen, bind ham i hagen, spør familie og venner om de vil passe ham. Noen ganger må en dele flokken i to

Det er et blandingskull, både schäfer, dalmis, husky og setter er noe ala den samme størrelsen. Jeg synes det blir litt overdrevent å begynne og ta DNA test på kullet.. Det utgjør ingenting til elle

vil anbefale deg å sjekke ut hva blandingsvalper går for på finn først, tror nemlig det er noe mer enn 3000, og det er ikke nødvendigvis positivt å legge seg veldig langt under det alle andre går for.

Legg inn så mye dere vet om hva den eventuelle rasekomboen er, forventet størrelse på hundene osv. Det kjennes mye tryggere ut for evt å kjøpere om de vet hva de går til.

Sjekk ut om du kan få tatt farskapstest for å finne ut hvem som er opphavet, det har virkelig en del å si om folk vet hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man begynner vel ikke å ta dna prøver av et blandingskull, det syntes jeg blir litt to much, holder å informere nye eiere om mulig blanding.

Jeg ville begynt på 4000kr og heller gått nedover, du vil ikke ha folk som bare leter etter billig valp, ofte er det impulskjøp og den blir en kasteball fra hjem til hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke DNA testing nei, får holde med å skrive aktuelle fedre. Har satt 3000 pr. valp og har allerede fått respons, så kan vel ikke begynne å endre på prisen. Det skal være kontrakt på hundene? Noen som vet om det finnes noen sider der man kan finne slike kontrakter?

Du finner standard kjøpekontrakt på NKK sine hjemmesider.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fint ut, bra jobba :)

Når de begynner å bli mer mobile kan det være greit å la en del være aviser. Ofte vil de søke vekk fra de myke teppene/liggeplassen når de skal tisse :)

Ikke bli overrasket om de snart klarer å klatre over, kassen er ikke så høy. Så etterhvert kan du utvide med kompostgrinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det brukes ikke sandkasse.

Familien min har hatt valper en gang (skikkelig surprise kull, vi hadde dessverre ikke passet godt nok på under løpetid), men det vi gjorde var at etterhvert som valpene ble større så bar vi de ut i hagen med en gang de hadde spist. Dermed fikk de vendt seg til å tisse/bæsje ute. Det gjorde jobben med å bytte aviser inne veldig mye mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke den enkleste årstiden å ha valper på, da de ikke kan være like mye ute i strekk om gangen på grunn av kulde og fukt.

Det er bare å kjøpe ekstra vaskemiddel og tørkeruller til de skal ut og gå - vaskebøtta står framme til alle valpene er levert her i heimen når det er kull.

Noen valper lærer seg at avisene er fast tisseplass, og gjør rengjøringsjobben enklere. Men med et så stort kull bør en like godt forberede seg på at noen alltid vil tisse der de tilfeldigvis står når de kommer på at de må ;)

Tips: Kjøp chipchap'er eller noe tilsvarende til alle i huset - en vil ikke gå i sokkelesten i denne fasen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei. Har kun hatt kattunge før og er førstegangseier på hund, samt at jeg ikke har hatt valp før. Cuba var 6 mnd da hun kom til meg er og like stor da som nå. Men nå har jeg fått prøvd alt da :).

Nei. gjorde nok ikke d :(. Tenker som så, har den vært i hus, ville vi nok kjent stanken...

Og ja, både Cuba og valpene skal selges. Skal ha små selv og grunnet andre personlige problemer, så må hun omplasseres. Er i kontakt med et par som vil ha de alle. Og i kontrakten kommer det til å stå at Cuba skal tilbake til meg om de bestemmer seg for noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei. Har kun hatt kattunge før og er førstegangseier på hund, samt at jeg ikke har hatt valp før. Cuba var 6 mnd da hun kom til meg er og like stor da som nå. Men nå har jeg fått prøvd alt da :).

Nei. gjorde nok ikke d :(. Tenker som så, har den vært i hus, ville vi nok kjent stanken...

Og ja, både Cuba og valpene skal selges. Skal ha små selv og grunnet andre personlige problemer, så må hun omplasseres. Er i kontakt med et par som vil ha de alle. Og i kontrakten kommer det til å stå at Cuba skal tilbake til meg om de bestemmer seg for noe annet...

Jeg må si at jeg synes det er uansvarlig å selge en tispe med så unge valper, som i tillegg er nervøs av seg. En valp har allerede blitt spist (?), og i tillegg påvirker tispas atferd valpene. Dvs nervøs, stressa tispe kan fort gi valper som i tillegg til genetisk disposisjon for nervøsitet også vil bli preget av moras nervøsitet og stress i valpekassa. :( Tisper med valper trenger ro og fred, og overhodet ikke stress i form av skifte av hjem!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du virkelig ikke vente med å omplassere tispen (som faktisk har valper!!) i 5-6 uker? Da er valpene gamle nok til å flytte til nye hjem... Du vet jo at hun fra før av er stresset og engstelig, hvordan tror du hun vil takle bytte av hjem? Som mange av oss har nevnt flere ganger, så påvirker tispens stress valpene på en negativ måte.

Dette var trist lesing :(

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...