SiriEveline Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Ikke bruk BGB-krok på trekkline! Det er så fort gjort at den huker tak i hud, og da kan det gå riktig så galt. Troll bruker bronsekroker. Opplevde selv at en BGB krok fikk tak i huden på foten til min hund og rev av en stor bit hud! Det var heldigvis flaks i uflaksen at det ikke røk sener. Det tok to uker for såret å gro, og det var stygt. Hvorfor står det da på den linen jeg viste ovenfor at den leveres med bgb krok? Det er jo Troll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Ikke bruk BGB-krok på trekkline! Det er så fort gjort at den huker tak i hud, og da kan det gå riktig så galt. Troll bruker bronsekroker. Opplevde selv at en BGB krok fikk tak i huden på foten til min hund og rev av en stor bit hud! Det var heldigvis flaks i uflaksen at det ikke røk sener. Det tok to uker for såret å gro, og det var stygt. Uff da! Det hørtes ikke bra ut nei! Men jeg er enig med @SiriEveline, jeg har jo sett flere kjørestrikker med bgb-krok? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Sånn apropo bgb har jeg lært å feste eks sporline med krokinga ut fra hunden for å unngå slikt. Ville også gjort det med trekkline, festet eks krokinga oppover. Det skal vel også mye til å få til dette på en vanlig snørekjøringsekvipasje. Men jeg kan forstå en høyere sjanse i spann. Jeg sjekket også mer på Troll sine sider og de bruker bronse på spannutstyr og bgb på snørekjøringsutsyret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Jeg bruker mr-kobbel på min labrador som ikke trekker noe særlig og den dasker ham ikke i rumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Hvorfor står det da på den linen jeg viste ovenfor at den leveres med bgb krok? Det er jo Troll. Uff da! Det hørtes ikke bra ut nei! Men jeg er enig med @SiriEveline, jeg har jo sett flere kjørestrikker med bgb-krok? Nå bruker jeg bgb krok selv (mest fordi det er det mr koppel selges med her i landet) men i sverige feks så er det forbudt i konkurranse (mener jeg å huske oppdretter til malamutetispa mi sa) pga nevnte årsak og mr koppel er originalt meg pistol hake, men av en eller annen grunn så vil vist folk ha bgb her til lands. Muligens pga at en del mener pistolhake tåler mindre i kaldt vær. Har vært mange stygge ulykker på både hunder og mennesker med bgb kroker. Jeg bruker mr-kobbel på min labrador som ikke trekker noe særlig og den dasker ham ikke i rumpa. Jeg er også veldig fornøyd med mr koppel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Hvorfor står det da på den linen jeg viste ovenfor at den leveres med bgb krok? Det er jo Troll. Mulig de har byttet fra bronse til bgb siden jeg kjøpte min snørekjøringsline. Nå skjedde denne hekten jeg opplevde i vanlig leiebånd pga surring, og ikke mens vi var ute på tur. Jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken en gang på at noe slikt kunne skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Må innrømme at jeg foretrekker BGB-kroker til det meste. Føler meg trygg på at de holder seg klipset på der de skal. Hvilke kroker bruker dere til trekk hvis dere ikke bruker BGB-kroker pga. fare for skade? Bruker strikkline fra kennel og er forsåvidt fornøyd med dem, men de har begrenset levetid. Enten så fliser plasten seg veldig opp og blir hard og vond å ta på(riktignok etter mange års bruk), ellers så forsvinner strikkeffekten. Sistnevnte har skjedd med flere liner. Nå høres det kanskje ut som om jeg har veldig høyt forbruk av strikkliner, men jeg har egentlig ikke det altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Bruker bronsekrok på strikklina. Tåler mye juling! De er enkle å bytte ut hvis de blir "slarkete". Har kun byttet en krok på fire år. Har også hørt at hvis man skulle være så uheldig å komme på motsatt side av f.eks et tre så ryker bronsekroken, men ikke en bgb-krok. Sett at noen bruker eskimokroker i linesett, men det har jeg ingen erfaring med. Kanskje noen andre her har det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2015 Bruker baggen sitt trekkbelte nå (til alt unntatt ag/lp/spor trening), er kjempefornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 26. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2015 snørekjøring: Bruker baggen og MR-kobbel (og hanefot) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 26. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2015 Ikke bruk BGB-krok på trekkline! Det er så fort gjort at den huker tak i hud, og da kan det gå riktig så galt. Troll bruker bronsekroker. Opplevde selv at en BGB krok fikk tak i huden på foten til min hund og rev av en stor bit hud! Det var heldigvis flaks i uflaksen at det ikke røk sener. Det tok to uker for såret å gro, og det var stygt. Sånn apropo bgb har jeg lært å feste eks sporline med krokinga ut fra hunden for å unngå slikt. På hester festes alltid bgb-kroken på grima utover, nettopp for å minske faren for flenger i kinnet osv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 1. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2015 Riesenschnauzer to spann under polarhundmesterskapet i sverige nå i helgen. KULT! https://www.facebook.com/video.php?v=10152763303099139&set=vb.650839138&type=2&theater (litt mye lyd på kjøreren da men hver sin smak) 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 1. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2015 Riesenschnauzer to spann under polarhundmesterskapet i sverige nå i helgen. KULT! https://www.facebook.com/video.php?v=10152763303099139&set=vb.650839138&type=2&theater (litt mye lyd på kjøreren da men hver sin smak) Enig ang lyd på kjøreren, men kult at de kjører andre raser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 1. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2015 Riesenschnauzer to spann under polarhundmesterskapet i sverige nå i helgen. KULT! https://www.facebook.com/video.php?v=10152763303099139&set=vb.650839138&type=2&theater (litt mye lyd på kjøreren da men hver sin smak) Kult! men steike jeg hadde blitt sliten i huet om jeg var de bikkjene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 3. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2015 Her er beviset på at selv de små selskapshundene kan brukes til trekk 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 3. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2015 Riesenschnauzer to spann under polarhundmesterskapet i sverige nå i helgen. KULT! https://www.facebook.com/video.php?v=10152763303099139&set=vb.650839138&type=2&theater (litt mye lyd på kjøreren da men hver sin smak) 3 km? Har de det som egen distanse? Forresten; den gang da, da jeg kjørte seppala med en dober, startet det et trespann riesen. De ble innhentet av de fleste en-spannene (dog ikke meg, for vi var på tuuur ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernertryne Skrevet 3. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2015 https://www.youtube.com/watch?v=IVcSDEeVwqU (observer ruffwears fantastiske "nød"-utløsning...) https://www.youtube.com/watch?v=2chQ-xPVwdw nyoom 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 3. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2015 https://www.youtube.com/watch?v=IVcSDEeVwqU (observer ruffwears fantastiske "nød"-utløsning...) Unnskyld, men :lol: Veldig søt trekkberner! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 4. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Februar 2015 3 km? Har de det som egen distanse? Forresten; den gang da, da jeg kjørte seppala med en dober, startet det et trespann riesen. De ble innhentet av de fleste en-spannene (dog ikke meg, for vi var på tuuur ) det er vel kanskje 3 km 2-spann? den klassen er stor i andre land enn i Norge. HUndekjøring er generelt egentlig en "smal" sport i Norge, med fokus på hovedsaklig trekkhundblandinger og alaska husky. Mens du i andre land finner mange "andre" raser enn trekkhundblandingene og polarhunder. Sverige har stor bredde, alt fra typiske brukshundraser til greysterblandinger på løp. *misunnelig*. Mange flere som kjører med renrasede polarhunder der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avani Skrevet 8. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2015 https://www.youtube.com/watch?v=IVcSDEeVwqU (observer ruffwears fantastiske "nød"-utløsning...) https://www.youtube.com/watch?v=2chQ-xPVwdw nyoom Kjempesøt trekkberner Hvem er produsenten av sela du bruker på henne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 hvor kjøper dere potesokker?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 hvor kjøper dere potesokker?! Vi handler V&H herfra (huskies.no) på Fauske, de har i tillegg en stor butikk med masse populært og brukbart utstyr, deriblant potesokker til fornuftige brukspriser, de kan sende ved forespørsel. Jeg vet om flere som handler herfra (dogbooties.com) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 Jeg har kjøpt fra hundekjører og andre som har i store kvanta, så jeg betaler ikke mange kronene per sokk. Går en del sokker per barmarkstur vi har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 @Shlush Jeg har kjøpt på dogbooties.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernertryne Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 Kjempesøt trekkberner Hvem er produsenten av sela du bruker på henne? Takk! Det er kombisele fra troll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts