Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkhundtråden


Heidihj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som regel klarer ikke jeg med mine kameraferdigheter å fange den fine stemningen av å kjøre hund med hodelykt. Men så.. har man flaks! Bilde fra treningstur i går- Tatt uten blits og på slutten av tre

SE på dette fantastiske spannet fra Vikerfjell-løpet da (mine hunder. Klippet vekk meg selv, er ikke meg som er viktig her) Kari Hope har tatt bildet.

Om han trekker og dere har tenkt å la han trekke så bør han jo ha en sele som er egnet for det synes jeg. Vet noen synes at trekkselen er bare for jobb (spann, sykkel, ski etc) men her i huset brukes

Posted Images

Vi testa kick-sparken som jeg kjøpte brukt litt tidligere i høst - og det gikk riktig så bare (bortsett fra at skiene under hadde det litt vondt når vi traff på grus... :aww:). 

 

http-~~-//youtu.be/6El4kCovugI

Det der så kjempeherlig ut! Skulle gjerne bodd sånn til, samt hatt en trekkvillig hund :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne bilder tror jeg rett og slett må forbys i denne tråden :innocent: Det rykker hardt i huskykjøpefoten, men husky sammen med to terver og to katter i en leilighet i 3. etg er kanskje ikke en veldig god ide :lol:

tja det er vel plass til et par tre stykker?? hehehe

men to terver og en spark, evt ski, det er jo fint det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så kjempeherlig ut! Skulle gjerne bodd sånn til, samt hatt en trekkvillig hund :P

Det ER det, men når sant skal sies, så var det ikke himla mye trekkraft i de to etter hvert... Gubbeluren har dårlig kondis etter en dårlig sommer- og høstsesong, og unge frk Fryd synes det er veldig oppskrytt å hjelpe Willy - hun løper bare i veien egentlig *ler*. Også er det fortsatt litt for mye grus på veien :aww:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kommer ut" i denne tråden: Drit i aussier, pudler, cattledoger og annet rask som gir dårlig samvittighet og krever ting av meg jeg ikke synes er noe gøy. :D Det jeg digger er naturopplevelser og lange turer med hundene, ikke å terpe lydighet eller styre med pels. Min neste rase blir en sibirsk husky fra pipefrie linjer. :wub::teehe:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kommer ut" i denne tråden: Drit i aussier, pudler, cattledoger og annet rask som gir dårlig samvittighet og krever ting av meg jeg ikke synes er noe gøy. :D Det jeg digger er naturopplevelser og lange turer med hundene, ikke å terpe lydighet eller styre med pels. Min neste rase blir en sibirsk husky fra pipefrie linjer. :wub::teehe:

Fin maskot til shibajentene det :D

jeg håper jeg en gang får muligheten til å eie en polarhund igjen, de er fantastiske dyr altså. I mellomtiden får jeg vell bygge opp et gjeterspann :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kommer ut" i denne tråden: Drit i aussier, pudler, cattledoger og annet rask som gir dårlig samvittighet og krever ting av meg jeg ikke synes er noe gøy. :D Det jeg digger er naturopplevelser og lange turer med hundene, ikke å terpe lydighet eller styre med pels. Min neste rase blir en sibirsk husky fra pipefrie linjer. :wub::teehe:

På tide!

:lol: :lol: :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg "kommer ut" i denne tråden: Drit i aussier, pudler, cattledoger og annet rask som gir dårlig samvittighet og krever ting av meg jeg ikke synes er noe gøy. :D Det jeg digger er naturopplevelser og lange turer med hundene, ikke å terpe lydighet eller styre med pels. Min neste rase blir en sibirsk husky fra pipefrie linjer. :wub::teehe:

:D

Du trenger jo en skikkelig motor til shibaspannet ditt :) De kan løpe foran å vise vei :) Tenk deg et par shibaer løpende foran denne gjengen? :D

post-2361-0-42227100-1419188743_thumb.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo en skikkelig motor til shibaspannet ditt :) De kan løpe foran å vise vei :) Tenk deg et par shibaer løpende foran denne gjengen? :D

attachicon.gif1970858_841526982555433_6188313302213814777_n.jpg

Ååå, jeg hadde et par-tre shibaer som sprang foran da jeg snørekjørte med mine to briarder... De trigget NOE i de bikkjene, gitt, det ble en skikkelig jakt ut av det. Man kan si det sånn at briardene trakk som om de aldri hadde gjort annet :lol:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg hadde et par-tre shibaer som sprang foran da jeg snørekjørte med mine to briarder... De trigget NOE i de bikkjene, gitt, det ble en skikkelig jakt ut av det. Man kan si det sånn at briardene trakk som om de aldri hadde gjort annet :lol:.

Det var en dame med et par shibaer som lekte litt med skjebnen foran oss da jeg snørekjørte med malamutene i januar. De trigger noe veldig de der! :lol: Måtte kaste meg ut i løssnøen for å få stoppa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg gikk vi for første gang på ski denne sessongen, og gjett om jentene hadde "savnet" det, Vi gikk bare langs veien på hytta, så Vigdis detter litt ut innimellom hvis det er noe spennende lukter, så det er jo strengt tatt Tuva som trekker mest. Tuva fikk en munnfull mus underveis og :P Vi gikk i ca 1 time, og 30 min av dem stod jeg bare bak å lo :lol: Til å være små minigriser har de en enorm trekkvilje :)

På Lørdag så drar vi på hytta igjen, og da er nok de fleste løypene preppa så da er det bare ut å herje i sporet :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg gikk vi for første gang på ski denne sessongen, og gjett om jentene hadde "savnet" det, Vi gikk bare langs veien på hytta, så Vigdis detter litt ut innimellom hvis det er noe spennende lukter, så det er jo strengt tatt Tuva som trekker mest. Tuva fikk en munnfull mus underveis og :P Vi gikk i ca 1 time, og 30 min av dem stod jeg bare bak å lo :lol: Til å være små minigriser har de en enorm trekkvilje :)

På Lørdag så drar vi på hytta igjen, og da er nok de fleste løypene preppa så da er det bare ut å herje i sporet :D

Bilder, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

tja det er vel plass til et par tre stykker?? hehehe

 

men to terver og en spark, evt ski, det er jo fint det også :D

Ja, jeg mener jo det. Er ikke sikker på om naboene er enig :lol:

To terver og ski er veldig moro. Hehe eller egentlig en. Han eldste er en latsabb :lol: Men nå er vi på fjellet, så i morgen blir det snørekjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dame med et par shibaer som lekte litt med skjebnen foran oss da jeg snørekjørte med malamutene i januar. De trigger noe veldig de der! :lol: Måtte kaste meg ut i løssnøen for å få stoppa.

For oss endte det litt katastrofalt, for den ene forsøkte å komme seg tilbake til eieren, og da havna hun i gapet på mine og jeg hadde ikke sjanse til å stoppe dem. De var jo helt ville... Stakkars Tingeling fikk en heftig trøkk da gitt (heldigvis ingen sår eller sånt, men jeg tror hun var mør både her og der... og det var jammen ikke lett å få kontroll på to digre, blodtørstige beist når man hadde ski og staver på, og eieren hadde nok med å holde to malamuter liksom... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss endte det litt katastrofalt, for den ene forsøkte å komme seg tilbake til eieren, og da havna hun i gapet på mine og jeg hadde ikke sjanse til å stoppe dem. De var jo helt ville... Stakkars Tingeling fikk en heftig trøkk da gitt (heldigvis ingen sår eller sånt, men jeg tror hun var mør både her og der... og det var jammen ikke lett å få kontroll på to digre, blodtørstige beist når man hadde ski og staver på, og eieren hadde nok med å holde to malamuter liksom... :(

det var ikke akkurat dette jeg hadde i tankene da jeg foreslo å la shibaene løpe løs foran huskyene :/ dette hørtes jo ikke særlig hyggelig ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss endte det litt katastrofalt, for den ene forsøkte å komme seg tilbake til eieren, og da havna hun i gapet på mine og jeg hadde ikke sjanse til å stoppe dem. De var jo helt ville... Stakkars Tingeling fikk en heftig trøkk da gitt (heldigvis ingen sår eller sånt, men jeg tror hun var mør både her og der... og det var jammen ikke lett å få kontroll på to digre, blodtørstige beist når man hadde ski og staver på, og eieren hadde nok med å holde to malamuter liksom... :(

Off da.. Sånn hadde det gått her og om jeg ikke hadde kasta meg i snøen. Damen med shibaee stod å så på oss komme i full fart. Tror hun mente hun var på sirkus eller noe :P

Ikke enkelt når bikkjene skrur seg sånn på altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke akkurat dette jeg hadde i tankene da jeg foreslo å la shibaene løpe løs foran huskyene :) Vi har hatt løse småhunder løpene inni spannet vi , det gikk fint.

Og der har du grunnen til at jeg vurderer sh som neste hun fremfor am :P

EDIT: dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...