Gå til innhold
Hundesonen.no

Canider.no - Hundebutikken med fokus på kvalitet


Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som noen vet så holder vi på å lage en liten butikk på Dal (ved letohallen ) - her blir det da mulig å komme og hente varer og handle. Vi har stått på og malt og bygget ting i påsken og vi begynner å

Må bare skryte litt av Canider! Jeg bestilte et lite lass med godbiter for et par uker siden, og da pakken kom frem, var det litt kluss med smakene og det manglet en pose. Så jeg sendte mail og sa at

http://www.canider.no/ Vi selger naturlig snacks, godbiter og leker. Av natursnacks har vi grisehaler, lammeknoker, storfe knokeben, storfemuskler, okseører, storfe luftrør samt storfe sene 70 c

Posted Images

Veldig gøy med Trick and Treat, Manners Mind......el

Men flere ganger så stoppet den pga kuler satt fast, hva gjør jeg feil, for mye kuler. Må de være helt runde? El`?

Blir jo redd for å ødelegge motoren.

Men det var kjempegøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy med Trick and Treat, Manners Mind......el

Men flere ganger så stoppet den pga kuler satt fast, hva gjør jeg feil, for mye kuler. Må de være helt runde? El`?

Blir jo redd for å ødelegge motoren.

Men det var kjempegøy

Jeg har prøvd den nå med helt stappfull og litt oppi, et par ganger har den stoppet opp og da har jeg skyvd den motsatt vei så den unjammer seg (slik det står i bruksanvisningen). det følger med to forskjellige plater avhengig av hvor store kuler du bruker. Prøv den andre kanskje? Jeg har forøvrig brukt runde og pro plan sine veldig ovale spisse kuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja den han har nå er virkelig helt feil, men er den jeg har :P

Har faktisk en halvnome/sporsele sak, men den skal jeg selge igjen tenkte jeg. Den er noenlunde passelig i halsen tror jeg, men blir for lang. (Havner bak ribbena og er tydelig ubehagelig. Han vil liksom ikke bli med på tur når jeg tar frem den. :P Springer helst vekk når jeg tar den frem og vegrer seg for å få den på) Bilder i neste post.

EDIT:

Nei har ikke prøvd den. Er det denne du mener? http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=18402&groupId=25036&Product=88531#products

Har tittet litt på denne, eller tror det er den, i hvert fall en som ligner som Canider selger med masse friske farger. :P Er de gode?

Ja vi har Zero seler i mange farger (fordi folk er farge gale ;) ) - Bare send meg en pm så kan jeg hjelpe deg med størrelsesguide. Jeg er iallefall meget fornøyd og har endelig funnet en sele som sitter godt på en corgi kropp (hurtta selen gnagde bak albuen f.ex).

Tilbakemeldingene på Zero Dc selen er ektremt gode, folk er veldig fornøyd med den og de sitetr som smurt når man har riktig størrelse :)

10536718_10154513682275464_1039150585042

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har Zero seler i mange farger (fordi folk er farge gale ;) ) - Bare send meg en pm så kan jeg hjelpe deg med størrelsesguide. Jeg er iallefall meget fornøyd og har endelig funnet en sele som sitter godt på en corgi kropp (hurtta selen gnagde bak albuen f.ex).

Tilbakemeldingene på Zero Dc selen er ektremt gode, folk er veldig fornøyd med den og de sitetr som smurt når man har riktig størrelse :)

Ja jeg har tenkt å bestille fra dere, men greier ikke bestemme meg for farge. Trooooor jeg går for sort med orange på kanten, men den tror jeg dere er utsolgt for i den størrelsen jeg tror jeg må ha :P

Hvilken størrelse bruker du til Pi? Corgis er vel bittelittegranne like i kroppen som en beagle, bare ikke like dypt bryst kanskje? Har målt Rocky og såvidt jeg kan se så kommer han innenfor målene til en Small.

Uhm.. hvilken størrelse Hurtta bruker du? Evt. har jeg en Non-stop i str.. for liten til kelpie :D Kan sjekke om litt hvis det er interessant, men jeg har skrevet om det før her.

Selene til dine ser jo råfine ut, @AnetteN !

Hadde 80 før og det ble for stort, gikk for 70 nå :)

Non-stop tror jeg blir for smal i halsen for han, eventuelt så manglet nettdyret en størrelse sist jeg var innom, var i hvert fall et vanvittig hopp i størrelsen så det ut som. Men nå har jeg kjøpt hurrta så da får det holde med en Y-sele så lenge tenker jeg. :)

@Rocket den sitter greit i halsen ser det ut til, så lenge det er rom bak albuene så er den nok grei. :) Men det er ved albuene Hurtta-selene ofte svikter, for at de skal passe i halsen blir de for trange bak albuene, og skal den passe ved albuene blir den for stor i halsen.

Ja er liksom det, syns den havna veldig nerme forbeina hans.

Litt bedre bilder: (tapatalk likte meg ikke idag) Ignorer rotet, vi har vært på ikea å handla, så ligger litt pappkasse greier rundt om kring :lol:

10154248_10152484956545423_2012843403011

10849796_10152484956675423_2793678781232

10419497_10152484956625423_3793297702636

10857870_10152484956800423_4651087874954

10260025_10152484956750423_1676465363064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tenkt å bestille fra dere, men greier ikke bestemme meg for farge. Trooooor jeg går for sort med orange på kanten, men den tror jeg dere er utsolgt for i den størrelsen jeg tror jeg må ha :P

Hvilken størrelse bruker du til Pi? Corgis er vel bittelittegranne like i kroppen som en beagle, bare ikke like dypt bryst kanskje? Har målt Rocky og såvidt jeg kan se så kommer han innenfor målene til en Small.

Hadde 80 før og det ble for stort, gikk for 70 nå :)

Pi bruker SL og jeg tror din beagle trenger det samme. Lani bruker small, de fleste kelpier har small (1 unntak ). Pi kan også ha på seg 70 i hurtta sele men den er snau på albuene.

Vi har nettop bestilt opp massivt med zero DC seler nå som kommer over nyttår :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi bruker SL og jeg tror din beagle trenger det samme. Lani bruker small, de fleste kelpier har small (1 unntak ). Pi kan også ha på seg 70 i hurtta sele men den er snau på albuene.

Vi har nettop bestilt opp massivt med zero DC seler nå som kommer over nyttår :)

Hmm.. trooor SL blir hakket for lite for ham? Han er minst 36cm rundt halsen (Bruker ca 40 i halsbånd), og ryggen er ca 45cm fra manke til halerot, rundt brystets bredeste punkt er han vel 60cm ca om jeg ikke husker helt feil. Kan hende jeg måler for slakt da?

Men om den størrelsen jeg bestiller ikke passer, så går det vel ann å bytte regner jeg med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. trooor SL blir hakket for lite for ham? Han er minst 36cm rundt halsen (Bruker ca 40 i halsbånd), og ryggen er ca 45cm fra manke til halerot, rundt brystets bredeste punkt er han vel 60cm ca om jeg ikke husker helt feil. Kan hende jeg måler for slakt da?

Men om den størrelsen jeg bestiller ikke passer, så går det vel ann å bytte regner jeg med? :)

Går fint ann å bytte ja, samt at tabellen er litt skjev. Pi bruker 40 i halsbånd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får dere inn flere av Zero DC selene? Var ingen inne i størrelsen jeg trenger.

Er den grønne selen neongrønn eller bare grønn? Sliter litt med å velge farge, vil ha en med sterke og klare farger.

Og størrelsen. Luna er 39 rundt halsen, 69 bryst og 50 lang. Har enda ikke funnet en sele som passer henne, måtte sy inn den hun har nå åtte cm foran brystet. Tenker SM siden hun har veldig tykk hals nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte den med størst hull, og Arcana foret. Og det gikk jo greit, gikk jo en alarm, bare syntes det skjedde litt ofte. Men da er kanskje kulene litt store.

En jeg trener med bruker tørrfórkuler og så vidt jeg vet har ikke han hatt tilsvarende problemer. Nå vet jeg ikke hvilke type fór da, men kan høre med han om du vil? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får dere inn flere av Zero DC selene? Var ingen inne i størrelsen jeg trenger.

Er den grønne selen neongrønn eller bare grønn? Sliter litt med å velge farge, vil ha en med sterke og klare farger.

Og størrelsen. Luna er 39 rundt halsen, 69 bryst og 50 lang. Har enda ikke funnet en sele som passer henne, måtte sy inn den hun har nå åtte cm foran brystet. Tenker SM siden hun har veldig tykk hals nederst.

Grønn er grønn-grønn. Neongrønn er litt sånn gul/grønnish. Tror forøvrig at hunden din fint kan passe i Small. Som sagt er de fleste kelpier i small og de har 40-45 i halsbånd. (harly er vel strengt talt 50 nesten @ ? )

Her ser du et samlebilde :) neongrønn er den med svart med neongrønn kant der.

4726.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn er grønn-grønn. Neongrønn er litt sånn gul/grønnish. Tror forøvrig at hunden din fint kan passe i Small. Som sagt er de fleste kelpier i small og de har 40-45 i halsbånd. (harly er vel strengt talt 50 nesten @ ? ) Her ser du et samlebilde :) neongrønn er den med svart med neongrønn kant der. 4726.jpg
Ja, er sånn grønn jeg vil ha. Bikkja veier 22 kilo og er mye større enn en kelpie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn er grønn-grønn. Neongrønn er litt sånn gul/grønnish. Tror forøvrig at hunden din fint kan passe i Small. Som sagt er de fleste kelpier i small og de har 40-45 i halsbånd. (harly er vel strengt talt 50 nesten @ ? )

Her ser du et samlebilde :) neongrønn er den med svart med neongrønn kant der.

4726.jpg

Nei sportsmodellen Harly bruker 42 i halsbånd han :lol:

Lykke ca 38-39 og hun falt mellom to str. Nå husker jeg ikke hvilke str hun prøvde i Hemsedal, men krysser fingrene for at hun kan vokse inn i størrelsen over når hun blir mer ferdig i kroppen :)

@mushi

En jeg kjenner har str S til sin jaktlab tispe, samme str som Harly. Høyden hennes er omtrent som Harly 49-50 ish, men hun er litt tyngre i kroppen mot Harly sine 17 kg. :)

Tipper hun ligger på ca 23-24 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå og hun har 70 i Hurtta og den er for liten. Kan ikke bruke den.

Pi som bruker 70 i hurtta bruker SL. Jeg tror nok at Small vil passe din, eeeevnt S/m. Som sagt bruker mange en størrelse under hva de tror. F.ex har alle schafere medium nesten helt utelukket.

Medium på Nix :) bilde av Vivere

1403092_10152801763240860_91307881096919

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi som bruker 70 i hurtta bruker SL. Jeg tror nok at Small vil passe din, eeeevnt S/m. Som sagt bruker mange en størrelse under hva de tror. F.ex har alle schafere medium nesten helt utelukket.

Medium på Nix :) bilde av Vivere

1403092_10152801763240860_91307881096919

Jaro har lagt på seg EN kg, og det har tydeligvis lagt seg rundt brystet, for nå er M helt på "ytterste hakk", og hvis han blir noe større må jeg over i L. :( Kan ikke skjønne hvordan det er mulig å bli så mye kraftigere i brystet av en kg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå og hun har 70 i Hurtta og den er for liten. Kan ikke bruke den.

Leo har S i zero selen, 70 i hurtta blir for lite på han. Han er ca 42 rundt halsen, rundt 49,5 høy og ca 20 kg. Kjenner en annen lapphann som er en del større enn Leo, han bruker også S i den selen.

Her er Leo i sin grønne:

B25B3907-16D6-4C00-939E-D67EA0F4F70E_zps

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...