Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du googler deg selv, hva er det første som kommer opp?


Nirm
 Share

Recommended Posts

Jeg ble overrasket over hvor dyktig jeg er til å spille piano. :ahappy:

For jeg fikk Youtube-kontoen til Mikkel Abrahamsen

På bildesøk kommer dette først opp:

1117192364578_315.jpg

Jeg kommer opp som nummer fire på bildesøket sammen med Vida.

23.JPG

(her med min fantastiske Wella sveis også. :aww: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Av en eller urovekkende grunn, kommer det opp et drøss med bilder av Tone Damli Aaberget...

Googler jeg med tekst og hele navnet får jeg opp skattelister og slikt, mens dropper jeg mellomnavn kommer først info om polfareren med samme navn, bare at etternavnet hennes skrives annerledes. Så ko

Google vet å prioritere.

Posted Images

jeg er et fantastisk stupetalent fra tønsberg :P ironisk at jeg kommer fra samme sted ikke sant? men vi var 3 med anette henriksen i samme gate på nøtterøy :P

på side 2 får du youtube kanalen min :P

Det er 23 kvinner som har Anette Henriksensom eneste fornavn og etternavn

anette.gif?1385650140593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som kommer når jeg googler mitt navn er en Facebookprofil, men ikke min, en annen som heter det samme.

Det andre er også en facebookprofil, til en som har mitt navn + et andre etternavn.

Ifølge SSB er det syv kvinner som har mine to navn som første fornavn og etternavn, og det er fire kvinner som har mine to navn som eneste fornavn og etternavn. Det er 10 858 kvinner som har mitt navn som første fornavn, og 7 725 kvinner som har mitt navn som eneste fornavn. Det er 4 284 personer som har mitt etternavn.

Så av de 11 som har den navnekombinasjonen, meg inkludert, kommer to andre sine Facebooksider opp.

Det sier en del om Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde nummer en på bildesøk er av tre personer som spiller trekkspill :blink: mens bilde nummer to var av moteguruen sjøl

DSCF0027.jpg

På vanlig tekstsøk kommer det ikke opp noe særlig spennende egentlig, uansett om jeg bruker mellomnavnet eller ikke (sært navn uansett, så). Litt sånn Gule Sider, et par hundeting, Flickr-kontoen min, karsken.no også videre. Før pleide det å komme opp resultatet av en mattekonkurranse i Adressa som jeg vant for over ti år siden. Litt trist at ikke det kommer opp lenger, det var liksom mitt akademiske høydepunkt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som kommer opp er et treff på Gule Sider, altså telefonkatalogen :- )

Når det gjelder bilder, kommer det opp et bilde av meg som en bekjent har gjort noe med (lagret et sted), for det er et gammelt Facebookbilde jeg ikke lenger har. Men deretter kommer det en drøss med bilder jeg har tatt og står som fotograf av, når det kommer til den andre hobbyen min som jeg drev med i noen år (og fremdeles pusler litt med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bildesøk, det tenkte jeg ikke på. Det kommer opp et par bilder av meg eller mine hunder, men det er flest bilder som jeg har tatt selv og dermed har fotokredittering og byline på, gjennom tidligere journalistisk krumspring her og der. Nostalgia, flere saker jeg hadde glemt at jeg hadde skrevet. Logisk nok, en kan ikke huske tusenvis av artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkedinprofilen til ei som heiter nesten det samme som meg kjem først. :P Første treff som er meg kjem som nr fem, og det er facebook. Jaja. Som bildesøk er det eit par ukjente, så søstra mi (!) og deretter facebookbildet mitt.

Lenge stod det at "Mitt Navn" døde da blablabla når eg googla meg, det kom _alltid_ først, frå eit eller anna historielag, men det fant eg ikkje no. :)

Eg er den einaste som heiter akkurat det eg heiter, men me er ein tre-fire stykker som har samme fornavn + mitt mest brukte etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp twitterkontoen min som jeg aldri har brukt. :P Etter det kommer google+ kontoen som jeg aldri har brukt :P (annet enn å lage den)

Deretter bloggen fra 2009 og så masse tyske greier :P

På bildesøkesiden har jeg skremmende mange bilder, men med meg, eller som jeg har tatt xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare meg i landet (trolig verden og) som heter det jeg heter, så først kommer fb-kontoen opp. Deretter kommer det opp en artikkel fra UT.no der jeg har vært fotograf og blitt avbildet på fjelltur :)

Av bilder så kommer det opp et bilde av meg og hundene fra Drammens tidene. Ellers er det en rekke hundekjøringsbilder og turbilder der jeg står som fotograf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler jeg med tekst og hele navnet får jeg opp skattelister og slikt, mens dropper jeg mellomnavn kommer først info om polfareren med samme navn, bare at etternavnet hennes skrives annerledes. Så kommer det opp facebookprofil til en annen med samme navn.

Bildegoogler jeg navnet uten mellomnavn kommer det opp mange bilder av ei som tydeligvis kler av seg forran kameraet også :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg googler kommer navnet mitt opp på en anbefaling jeg har skrevet på hundeskolen vi trener i. Også nedover kommer det folk med flere etternavn, særlig en dame går igjen :P også dukker jeg oppigjen på opplysningssider og skattelister.

På bildesøk kommer en dame opp som klipper over en snor, kanskje det er samme damen som har alle de google treffene nedover, og bilde nr 2 er av meg fra et intervju i sandefjords blad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så kjedelig, så det første som kommer opp på meg er personkortet mitt på universitetet (min infoside), etterfulgt av telefonkatalogen/gulesider, min presentasjonsside fra et tidligere institutt, og min forfatterside på et par forlag (og jeg har bare vært med på å skrive en eneste bok...). Facebooken kommer som nr 8 -- tror jeg trenger å få et liv :P

Av bildene er det bare det første som viser meg (hentet fra jobbside, ikke fra FB), resten er bilder av folk jeg jobber med, byen jeg bor i og ett av min kusine som jeg deler etternavn med (men ingen av søsteren min, som jeg deler 2 navn med, eller de andre søskenbarna. Go figure....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første sidene som kommer opp er...

Min Twitter-profil

Min Facebook-side

En blogg jeg hadde for noen år siden

Min spring.me-side (som jeg ikke engang kan huske å ha registrert meg på)

Min LinkedIn-profil

...etterfulgt av videoer jeg har lagt ut på Youtube av bikkja, skattelistegreier, Pinterest- og Google+-kontoene mine, og så begynner artikler og referater og lignende fra organisasjon og politikk å dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist at ikke det kommer opp lenger, det var liksom mitt akademiske høydepunkt.

:lol:

Når jeg Googler meg, kommer facebookprofilen min opp som første resultat, så link til min gamle hjemmeside (og det minte meg på at jeg kanskje skal endre adressen som ligger på framsida der...). Litt lenger nede kommer Youtube-sidene mine - også er det en frisør i Trondheim som har samme navn som meg som også kommer opp.

Av bilder dukker dette opp:

post-611-0-69363000-1385655564_thumb.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Når jeg Googler meg, kommer facebookprofilen min opp som første resultat, så link til min gamle hjemmeside (og det minte meg på at jeg kanskje skal endre adressen som ligger på framsida der...). Litt lenger nede kommer Youtube-sidene mine - også er det en frisør i Trondheim som har samme navn som meg som også kommer opp.

Av bilder dukker dette opp:

attachicon.gifGoogle.jpg

liker at det kommer masse bernere før briardene :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tekstsøk
Gule sider
Twitter kontoen min
deviantArt kontoen min
DigitalRev saker fra kontoen min (3 etterfølgede treff på denne9
Foto.no kontoen min

På bildesøk. Kommer det opp et bilde jeg har tatt som første resultat, deretter et bilde va meg og så noen bilder til jeg har tatt. Samt noe andre greier, aviser og sånt som ikke har noe med meg å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...