Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Ifølge kommunen kan jeg nok bare glemme å få barnehageplass fra januar. Så da kan jeg jo bare glemme skoleplanene mine også. **** you Fredrikstad kommune.

Nei? Ventelister over alt? Flytte hit! Ledige plasser i vår barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Nei? Ventelister over alt? Flytte hit! Ledige plasser i vår barnehage...

Vet ikke om det hjelper på skoleplanene å flytte til dine trakter :P Det er ledige plasser i èn barnehage i hele byen, og den må jeg ha bil for å komme til. Er nesten ikke busser uti der engang. Så jeg er dritskuffa, og lei meg, og har lyst til å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge kommunen kan jeg nok bare glemme å få barnehageplass fra januar. Så da kan jeg jo bare glemme skoleplanene mine også. **** you Fredrikstad kommune.

Føler så med deg! Akkurat samme som her! Bare hos oss finnes det ikke dagmammaer heller..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg! Akkurat samme som her! Bare hos oss finnes det ikke dagmammaer heller..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde en som ville være dagmamma for dem, men magefølelsen min sa "Nei! Nei! Nei! Ligg unna for guds skyld!" Eller noe sånt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde en som ville være dagmamma for dem, men magefølelsen min sa "Nei! Nei! Nei! Ligg unna for guds skyld!" Eller noe sånt :aww:

:lol: ja, det blir ofte mange slike :lol:

Jeg fikk tilbud fra ei som var dagmamma fordi hun var jo hjemme på dagtid med sin egen sønn :aww: hele 8mnd erfaring også faktisk :aww:

Du har sjekka at de ikke har studentbarnehager da?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ja, det blir ofte mange slike :lol:

Jeg fikk tilbud fra ei som var dagmamma fordi hun var jo hjemme på dagtid med sin egen sønn :aww: hele 8mnd erfaring også faktisk :aww:

Du har sjekka at de ikke har studentbarnehager da?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke studentbarnehage, men skolen har noe slags avtale med barnehagen som ligger nærmest, men der er det fullt, med venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke studentbarnehage, men skolen har noe slags avtale med barnehagen som ligger nærmest, men der er det fullt, med venteliste.

Kjipt.. Det er fryktelig kjedelig når alt hadde løsnet hvis man bare hadde en barnehageplass.. Eller to for din del..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt.. Det er fryktelig kjedelig når alt hadde løsnet hvis man bare hadde en barnehageplass.. Eller to for din del..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er mer enn kjipt, det kræsjer både økonomi og framtidsplaner. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday da min mor drev barnehage så var det mange frustrerte foreldre som ringte henne, og trengte hjelp. De var i samme situasjon som det du er i, og stort sett så klarte mamma å hjelpe med en løsning. Som regel så løste det seg. :console:

Det var noen foreldre som kom opp på kontoret også.

Ja, har tenkt å ringe rundt til barnehagene jeg har søkt plass i... Hadde bare ungene SOVET på dagen, så hadde jeg hatt mulighet til å høre noe når jeg ringer også. Sorry, drittdag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt å ringe rundt til barnehagene jeg har søkt plass i... Hadde bare ungene SOVET på dagen, så hadde jeg hatt mulighet til å høre noe når jeg ringer også. Sorry, drittdag :(

Har du sjekket private barnehager? Eventuelt steiner barnehager? Vet at steinerskolen både har søskenrabatt, og de vil at alle skal ha mulighet til å gå der så man kan betale etter evne i tillegg. Vet ikke om det gjeller barnehagen, men kan være verd å sjekke :)

Det er lov å ha sånne dager :hug: Det løser seg nok skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk, sånn fikk jo faktisk L av broren min også (faren til nevøen). Kanskje han skal få en sånn tilbake. Finnes jo i flere typer og...

Jeg synes den røde de hadde inne på butikken var kulere, men fant den ikke på nettbutikken.. De er veldig kule!

Ellers så var det en elektrisk motorsykkel (politisykkel faktisk) som kostet 799kr i et reklameblad for leker som kom i posten i går..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket private barnehager? Eventuelt steiner barnehager? Vet at steinerskolen både har søskenrabatt, og de vil at alle skal ha mulighet til å gå der så man kan betale etter evne i tillegg. Vet ikke om det gjeller barnehagen, men kan være verd å sjekke :)

Det er lov å ha sånne dager :hug: Det løser seg nok skal du se :)

Steiner! Genialt forslag :flowers: Det skal jeg definitivt sjekke ut.

Edit: Nope, fullt der og. Private barnehager har samme opptak som kommunale, og jeg har søkt på alle som er tilgjengelige for meg uten bil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper på skoleplanene å flytte til dine trakter :P Det er ledige plasser i èn barnehage i hele byen, og den må jeg ha bil for å komme til. Er nesten ikke busser uti der engang. Så jeg er dritskuffa, og lei meg, og har lyst til å gi opp.

Jooooa, får barnehage hvertfall :D nei usj, :hug: og bil går ikke inn i økonomien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Spurte Bonden om foreldrene hans blir fornærma om vi fant noen som kan være barnevakt innimellom, svaret var "JA!" Jahaja...

De skal vel ikke legge føringen for dere? Selvfølgelig skal man ta hensyn til foreldre og svigerforeldre, men ærlig talt, det er vel dere som bestemmer hvem som skal passe ungen deres. De behøver ikke engang vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt kynisk. Hva så?

De skal vel ikke legge føringen for dere? Selvfølgelig skal man ta hensyn til foreldre og svigerforeldre, men ærlig talt, det er vel dere som bestemmer hvem som skal passe ungen deres. De behøver ikke engang vite om det.

Vi bor på en veldig liten plass, så det er ikke mulig å gjøre noe som helst som innebærer henne uten at de vet.

Hva så? nei, er jo noe med å ikke trampe dem på tærne da. Men vi får se litt, jeg sa at jeg snart MÅ ha muligheten til å gå ut på kveldstid, svømming/trening ol. - og det skjønte han, så vi får se. For sånn det er nå så kan jo ikke jeg det, for han har fjøset på kvelden i ukedagene + spilling, og da må jeg være hjemme med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi bor på en veldig liten plass, så det er ikke mulig å gjøre noe som helst som innebærer henne uten at de vet.

Hva så? nei, er jo noe med å ikke trampe dem på tærne da. Men vi får se litt, jeg sa at jeg snart MÅ ha muligheten til å gå ut på kveldstid, svømming/trening ol. - og det skjønte han, så vi får se. For sånn det er nå så kan jo ikke jeg det, for han har fjøset på kvelden i ukedagene + spilling, og da må jeg være hjemme med henne.

Hva med å være gjensidig barnepasser med noen som går i barnehagen. Da kan en jo bare si hun er på overnatting hos vennine eller kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være gjensidig barnepasser med noen som går i barnehagen. Da kan en jo bare si hun er på overnatting hos vennine eller kompis.

Folk har familie som fikser sånt her. Så er liksom ikke noe stort behov, som jeg vet om da. Men vi finner nok en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Folk har familie som fikser sånt her. Så er liksom ikke noe stort behov, som jeg vet om da. Men vi finner nok en løsning :)

Ja men det bruekr å sitte fler som dere. det er bare ikke så synlig altid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...