Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg har egentlig en veldig enkel og grei baby tror jeg, men akkurat inatt og idag (og litt forrige døgnet også) har M vært så veldig til å bare skulle kose, gråte og ha mat mye oftere enn normalt. Hun har ikke villet sove et sekund noe annet sted enn oppå meg. Håper på litt mer søvn inatt og en litt greiere dag imorgen, for idag hadde jeg ikke sjangs i havet til å hverken lage meg mat eller gå på do eller lufte hunder. Samboer er jo tilbake på jobb hele dagen.

Men søt er hun :wub: Og nå har hun ligget og sovet på fanget leeenge. Er nok ganske sliten hun også.

10670005_10154890778800145_4371667963400

Gruer meg litt til onsdag. Da skal vi på Ullevål på ultralydundersøkelse for å se hvordan det står til med hoftene. De var litt umodne da hun var en dag gammel, men jeg håper de har utviklet seg som de skal nå. Men hun har ikke HD da, som barnelegen som sendte oss til UL i utgangspunktet mistenkte - heldigvis :) Det verste som kan skje er at hun må ligge med sånn pute mellom bena i 3 måneder, men håper hun slipper.

Hun er nydelig :wub: Håper det blir litt enklere snart, og at det går bra på onsdag!

Når man slåss med feber så er Pappan og den bittelille bamsen veeeldig gode å ha :wub:

10592969_10154859980725171_4552251234608

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hun er nydelig :wub: Håper det blir litt enklere snart, og at det går bra på onsdag!

Når man slåss med feber så er Pappan og den bittelille bamsen veeeldig gode å ha :wub:

10592969_10154859980725171_4552251234608

Takk :) Tror egentlig ikke hun er ille i det hele tatt, men vanligvis sover hun 3-4 timer i strekk og er grei å legge igjen, og det er ganske stor forskjell fra sånn som de siste par døgnene har vært. Og jeg takler lite søvn og lite mat litt dårlig :P

-----

Huffamei, ikke noe godt med feber :( God bedring til lillemor! Kjekt med bamse som er større enn seg selv da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig :wub: Håper det blir litt enklere snart, og at det går bra på onsdag!

Når man slåss med feber så er Pappan og den bittelille bamsen veeeldig gode å ha :wub:

10592969_10154859980725171_4552251234608

Nå synes jeg hun har vært syk litt lenge?

Fikk dere ringt legen?

Dakar liten :(

@Irenen : kanskje hun har økedøgn?

Godt hun ikke hadde HD da, pute mellom beina er som du sier ikke så omfattende hvis det er verste fall :) Du tar så fine bilder av henne! Og hun har et nydelig blikk! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg hun har vært syk litt lenge?

Fikk dere ringt legen?

Dakar liten :(

@Irenen : kanskje hun har økedøgn?

Godt hun ikke hadde HD da, pute mellom beina er som du sier ikke så omfattende hvis det er verste fall :) Du tar så fine bilder av henne! Og hun har et nydelig blikk! :wub:

Ja, var hos legen, alt var greit så må bare gi det noen dager til. Hun er bedre heldigvis og hadde bare feber morgen og ettermiddag i går, så håper hun slipper unna i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe galt i det? Jeg bare lurte på om det var vanlig for det virker veldig spesielt i mine øyne (derfor den "smileyen"), derfor spurte jeg.

Det er overraskende kjekt. Her fikk bestefaren i oppgave å finne babycall (vi trenger det bare hos de) og da kunne jo ingenting gjøres halvveis :P Så da ble det babycall med kamera. En kjempefordel, for når vi hører lyder ville vi normalt sett gått inn og sjekket om alt var bra (siden man er litt redd for at de kan få noe over ansiktet, gulpe, etc), men da kunne vi bare se på kamera at hun hadde det bra og pustet fint. :)

Jeg har egentlig en veldig enkel og grei baby tror jeg, men akkurat inatt og idag (og litt forrige døgnet også) har M vært så veldig til å bare skulle kose, gråte og ha mat mye oftere enn normalt. Hun har ikke villet sove et sekund noe annet sted enn oppå meg. Håper på litt mer søvn inatt og en litt greiere dag imorgen, for idag hadde jeg ikke sjangs i havet til å hverken lage meg mat eller gå på do eller lufte hunder. Samboer er jo tilbake på jobb hele dagen.

Men søt er hun :wub: Og nå har hun ligget og sovet på fanget leeenge. Er nok ganske sliten hun også.

10670005_10154890778800145_4371667963400

Gruer meg litt til onsdag. Da skal vi på Ullevål på ultralydundersøkelse for å se hvordan det står til med hoftene. De var litt umodne da hun var en dag gammel, men jeg håper de har utviklet seg som de skal nå. Men hun har ikke HD da, som barnelegen som sendte oss til UL i utgangspunktet mistenkte - heldigvis :) Det verste som kan skje er at hun må ligge med sånn pute mellom bena i 3 måneder, men håper hun slipper.

Lykke til. Vi måtte det samme og gruet oss veldig, men det gikk veldig fint. Hun slapp pute. De sa at de hadde veldig lav terskel for å henvise til ultralyd, som regel slapp man. Man om dere må så går jo det fint også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irenen : kanskje hun har økedøgn?

Godt hun ikke hadde HD da, pute mellom beina er som du sier ikke så omfattende hvis det er verste fall :) Du tar så fine bilder av henne! Og hun har et nydelig blikk! :wub:

Jeg lurer kanskje på det. Natta inatt var ikke noe bedre. Tok to timer med amming og kosing før hun sov 1-2 timer, og sånn var hele natta. MEN idag har hun sovet godt og vært fornøyd igjen :D Så håper jeg det fortsetter sånn, for ikveld skal vi bort i familiebursdag.

Takk :ahappy:

Lykke til. Vi måtte det samme og gruet oss veldig, men det gikk veldig fint. Hun slapp pute. De sa at de hadde veldig lav terskel for å henvise til ultralyd, som regel slapp man. Man om dere må så går jo det fint også :)

Jeg tenker at vi hadde fått pute for sikkerhetsskyld etter første UL-undersøkelse hvis legen hadde trodd vi ville trenge det. Vinkelen (eller hva de nå måler) var på 55 sist, og det er noe med at under 50 er HD, over 60 er ingenting og mellom der er hoftene i grenseland. Men samtidig har jeg lest at det er en rimelig høy andel som bare utvikler seg som de skal uten putehjelp de første ukene. Hun var jo ikke et døgn gammel engang sist. Jeg håper virkelig hun slipper, men skal det først være noe galt så finnes det langt værre ting :)

Fått seg joggedress av pappaen sin da:D

10482189_10154893517370145_1457014675744

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig en veldig enkel og grei baby tror jeg, men akkurat inatt og idag (og litt forrige døgnet også) har M vært så veldig til å bare skulle kose, gråte og ha mat mye oftere enn normalt. Hun har ikke villet sove et sekund noe annet sted enn oppå meg. Håper på litt mer søvn inatt og en litt greiere dag imorgen, for idag hadde jeg ikke sjangs i havet til å hverken lage meg mat eller gå på do eller lufte hunder. Samboer er jo tilbake på jobb hele dagen.

Men søt er hun :wub: Og nå har hun ligget og sovet på fanget leeenge. Er nok ganske sliten hun også.

10670005_10154890778800145_4371667963400

Gruer meg litt til onsdag. Da skal vi på Ullevål på ultralydundersøkelse for å se hvordan det står til med hoftene. De var litt umodne da hun var en dag gammel, men jeg håper de har utviklet seg som de skal nå. Men hun har ikke HD da, som barnelegen som sendte oss til UL i utgangspunktet mistenkte - heldigvis :) Det verste som kan skje er at hun må ligge med sånn pute mellom bena i 3 måneder, men håper hun slipper.

Jeg har to tantebarn og et grandtantebarn som endte opp med pute. Dere slipper sikkert, men om dere trenger det så går det helt fint det også altså. :) Og lille Mari er bare helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk.. Nå har vi vist kommet dit igjen at lillemor ikke vil ligge i reisesenga si hos foreldrene mine.. Og siden vi ikke har slike barrikade muligheter som hjemme, så sitt jeg her da..

Begynner å skjønner hvorfor folk har tv på soverommet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke hadde den kompetansen jeg har nå da E ble født. Hun var jo ekstremt syk, men at det var såpass alvorlig hadde jeg ingen anelse om. Blodprøvene tatt rett etterfødselen var ille, med laktat på 19 (høyeste det går an å måle er ca 20, normalverdi rundt 0,9-1,2) og ph på 6,8. Pluss masse annet. Var på hjertekurs i dag, og fikk høre at ph på 6,8 ikke er forenelig med liv. Er så utrolig glad for at vi har henne her i dag, og at det ser ut til å ha gått helt fint! :heart: Det er absolutt ingen selvfølge..,

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke hadde den kompetansen jeg har nå da E ble født. Hun var jo ekstremt syk, men at det var såpass alvorlig hadde jeg ingen anelse om. Blodprøvene tatt rett etterfødselen var ille, med laktat på 19 (høyeste det går an å måle er ca 20, normalverdi rundt 0,9-1,2) og ph på 6,8. Pluss masse annet. Var på hjertekurs i dag, og fikk høre at ph på 6,8 ikke er forenelig med liv. Er så utrolig glad for at vi har henne her i dag, og at det ser ut til å ha gått helt fint! :heart: Det er absolutt ingen selvfølge..,

Lille jenta deres! :heart: For en tøffing!

Lykke til imorgen IreneN!

Og fortsatt god bedring til Ida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke hadde den kompetansen jeg har nå da E ble født. Hun var jo ekstremt syk, men at det var såpass alvorlig hadde jeg ingen anelse om. Blodprøvene tatt rett etterfødselen var ille, med laktat på 19 (høyeste det går an å måle er ca 20, normalverdi rundt 0,9-1,2) og ph på 6,8. Pluss masse annet. Var på hjertekurs i dag, og fikk høre at ph på 6,8 ikke er forenelig med liv. Er så utrolig glad for at vi har henne her i dag, og at det ser ut til å ha gått helt fint! :heart: Det er absolutt ingen selvfølge..,

Tøffe sterke frøkna! Et lite mirakel er hun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke hadde den kompetansen jeg har nå da E ble født. Hun var jo ekstremt syk, men at det var såpass alvorlig hadde jeg ingen anelse om. Blodprøvene tatt rett etterfødselen var ille, med laktat på 19 (høyeste det går an å måle er ca 20, normalverdi rundt 0,9-1,2) og ph på 6,8. Pluss masse annet. Var på hjertekurs i dag, og fikk høre at ph på 6,8 ikke er forenelig med liv. Er så utrolig glad for at vi har henne her i dag, og at det ser ut til å ha gått helt fint! :heart: Det er absolutt ingen selvfølge..,

Grøss, noen ganger er det greit å ikke vite hvor galt ting egentlig er. Lille mirakeljenta :wub:

Jeg blir tullete - veldig godt å sende lillemor i barnehagen i dag, men herregud som jeg savner henne. :o Hatt henne omtrent under huden 24 timer i døgnet siste uka og vel så det - og så plutselig er hun ikke innen rekkeviddet? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, noen ganger er det greit å ikke vite hvor galt ting egentlig er. Lille mirakeljenta :wub:

Jeg blir tullete - veldig godt å sende lillemor i barnehagen i dag, men herregud som jeg savner henne. :o Hatt henne omtrent under huden 24 timer i døgnet siste uka og vel så det - og så plutselig er hun ikke innen rekkeviddet? :o

Veldig sant! Hun er et lite mirakel :wub:

Rart det der, når man plutselig ikke har de på fanget 24 timer i døgnet lenger :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke å leke inne lenger! De kjeder seg :P Ender med å gnage av malinga på veggene, jeg tuller ikke engang. De har også funnet ut hvordan de kommer seg opp på kjøkkenbordet. Meget upraktisk! :lol: For første gang på lenge gleder jeg meg til det kommer snø! Da blir det kjekkere å være ute :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen ville ha foreldresamtale før 4 års kontroll, da begynner jeg plutselig å lure på hva som er galt :lol:

Vi har jo ikke hatt foreldresamtale på ny avdeling og jeg vet han trives godt, så jeg regner med det ikke er noe sånn egentlig.

På meg virker han adekvat i forhold til de andre barna og han har bestevenner ( som han visstnok elsker like høyt som meg :| ) + at det ser ut som om han kan leke med stort sett hvem som helst av barna som er der om morgenen, så lenge det er en gutt.

Jenter er æsj...

Da regner jeg med det bare er en formalitet siden vi ikke har hatt foreldresamtalen tidligere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemor ringte barnehagen og spurte, joda gikk fint, helt til jeg sa at jeg vurderte å hente snart om hun var redusert, da var hun nok det likevel. Ikke sånn at hun måtte hentes nå, men om jeg kunne så var det nok best. Stakkars lilleknøtt :/ hoppe i dusjen, finne vogn og tusle. Ikke sykkelføre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker med en gang på Linus i svingen, og jeg er jo ikke helt der.. Men hvorfor kan hun ikke bare holde seg fast da! :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, hun lærer etterhvert :) Guttene her begynte så smått å gå for 3 måneder siden, og nå flyr de rundt hele tiden og har helt slutta å krabbe :| Tryner sjeldent nå! Bare kræsjer med ting fra tid til annen :aww: (Og i hverandre).

Er det noen andre her som har fått delte magemuskler etter svangerskap? Jeg TROR jeg har det, men er ikke helt sikker på hvordan man finner det ut helt sikkert. Magen er iallefall veldig stor og ser virkelig helt forferdelig ut :( Googler rectus diastase og får opp bilder som ser akkurat ut som min mage. Finnes det noe man kan gjøre med dette, utenom å ty til operasjon til 50 000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, hun lærer etterhvert :) Guttene her begynte så smått å gå for 3 måneder siden, og nå flyr de rundt hele tiden og har helt slutta å krabbe :| Tryner sjeldent nå! Bare kræsjer med ting fra tid til annen :aww: (Og i hverandre).

 

 

 

Er det noen andre her som har fått delte magemuskler etter svangerskap? Jeg TROR jeg har det, men er ikke helt sikker på hvordan man finner det ut helt sikkert. Magen er iallefall veldig stor og ser virkelig helt forferdelig ut :( Googler rectus diastase og får opp bilder som ser akkurat ut som min mage. Finnes det noe man kan gjøre med dette, utenom å ty til operasjon til 50 000,-?

Ja, hun lærer nok ja.. Men jeg kjenner jeg blir helt utslitt av å fange unge.. For jeg får jo ikke lov å ta på ho :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...