Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg måtte bare la ungen gå, klatre og balansere helt selv. Med en gang jeg gikk mot henne, så begynte hun og forte seg og dermed falt hun. Så jeg har bare lært meg til at det som oftes går bra om jeg later som om jeg ikke ser henne. For om hun ser at jeg ser på henen skal hun vise seg frem og da kan det også gå galt. Hun var ikke gamle jenta da hun første gang klarte å klatre opp på spisestuebordet via tripptrapp stolen. Både min mor og svigermor får hjerte i halsen når hun driver med balansekunsten sin, men jeg har blitt vant til det og skjønner ikke hvorfor de blir så oppbrakte. Jeg finnes ikke hønemor tror jeg, uten at jeg helt hvordan en høne er som mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hvor hønemor er det egentlig å kjøpe hjelm til tøtta?

Vi er nemlig litt uenig om vi faktisk kan å gå eller ikke :lol:

De er designet for å tåle fall fra egen høyde, det er eneste måten de lærer på :) Det blir ikke bedre med alder, A tok baklengs salto ned fra sofaen i dag tidlig.

Det skal MYE til før jeg bryr meg utover den vanlige trøstingen lengre :P

Men jeg er heller ikke typisk hønemor, jeg mener at det å slå seg er en undervurdert del av barndommen og lar han slå seg så mye han klarer.

Jeg prøver å unngå at han skader seg skikkelig da :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi slipper billig unna der foreløpig. Her tenkes og analyseres det nøye før man gjør noe nytt så da går det som regel bra :lol: så den dagen hun virkelig slår seg så havner nok vi på legevakt, ikke vant med sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at hun faller altså, men jeg synes det er så veldig overmodig mye av det hun gjør :lol: det har hun ikke etter mamman :lol:

Og så lurer jeg på hvir gammel deres var første gangen de var med pappan sin og sov borte uten mamman? Og hvor lenge var det snakk om?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at hun faller altså, men jeg synes det er så veldig overmodig mye av det hun gjør :lol: det har hun ikke etter mamman :lol:

Og så lurer jeg på hvir gammel deres var første gangen de var med pappan sin og sov borte uten mamman? Og hvor lenge var det snakk om?

Sent from my iPhone using Tapatalk

E blir 3 år på lørdag, og hun og pappaen hennes har enda ikke sovet en eneste natt borte/hjemme uten meg :whistle::lol: sjelden hun har sovet hos andre uten meg også, vi har ikke hatt behov for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hentet i barnehagen så hadde hun nettopp slått seg. De sier at de omtrent aldri har hørt henne gråte før, så de trodde hun hadde slått seg skikkelig. Men da jeg kom og tullet lit tmed henne, var alle tårer borte og hun fjaset av gårde som vanlig. Hun ahr stort skrubbsår i panna da :P Hun vil ikke være sammen med de på sin avdeling, hun vil være sammen med de stora barna. Så når 1åringene er inne på ettermiddagen, har hun sutret seg til å være ute med de som er større, så det var ute hun hadde ramlet i dag.

Husker ikke når de var alene hjemme på natt første gangen. Men fra da hun var 9 måneder begynte jeg jo å jobbe igjen, så da var det jo flere netter i strekk som jeg jobbet.

Vi har egentlig ikke trengt det så mye vi heller, men vi vurderer å ta en overnatting borte snart, bare fordi vi har lyst til å kose oss en kveld og sove lenge om morgenen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt i forhold til neste år.. Da har jeg skole fra mandag til torsdag, og gubben passer barnet. Og så skal gubben mulig jobbe fredag, lørdag og søndag mens jeg passer tøtta. Så for at mannen skal få en tur hjem en gang i blandt, så må jo han ha med seg tøtta siden jeg må på skole..

Så da lurer jeg på om det er "greit" siden hun er såpass liten enda.. Men hun blir jo 1 år i januar :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt i forhold til neste år.. Da har jeg skole fra mandag til torsdag, og gubben passer barnet. Og så skal gubben mulig jobbe fredag, lørdag og søndag mens jeg passer tøtta. Så for at mannen skal få en tur hjem en gang i blandt, så må jo han ha med seg tøtta siden jeg må på skole..

Så da lurer jeg på om det er "greit" siden hun er såpass liten enda.. Men hun blir jo 1 år i januar :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tenker at det er veldig individuelt. Emilie har jo sovet hos besteforeldrene noen ganger (3-4 ganger til sammen), og det er jo mange som har barnevakt til barna sine fra de er bittesmå. Så det er jo opp til hver enkelt hva man velger å gjøre :) og han er jo tross alt pappaen, så det går nok fint :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hun lærer etterhvert :) Guttene her begynte så smått å gå for 3 måneder siden, og nå flyr de rundt hele tiden og har helt slutta å krabbe :| Tryner sjeldent nå! Bare kræsjer med ting fra tid til annen :aww: (Og i hverandre).

Er det noen andre her som har fått delte magemuskler etter svangerskap? Jeg TROR jeg har det, men er ikke helt sikker på hvordan man finner det ut helt sikkert. Magen er iallefall veldig stor og ser virkelig helt forferdelig ut :( Googler rectus diastase og får opp bilder som ser akkurat ut som min mage. Finnes det noe man kan gjøre med dette, utenom å ty til operasjon til 50 000,-?

Jeg har. Og jeg prøvde å få den operert på offeltlig budsjett. Men den gang ei. Når jeg reiser meg rett opp fra rygg så står det en halv fotball mellom navle og brystbein. Det blir ikke definert som sykdom siden det ikke er bukveggen som er revnet, det er musklene som ikke har trekt seg sammen og det er bindevev i mellomrommet. Så da så. Nylig spurte jeg en kirurg (på spøk) hva jeg måtte betale ham for at han skulle tette "hullet". Nei, det ville han ikke gjøre, for det var en stor operasjon og resultatet ble som oftest ikke vellykket.

Har også fått forklart at de fleste er sånn etter stort svangerskap, men oftest trekker musklene seg sammen igjen. Så du kan enda ha et håp om å bli "hel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Guttene har ikke villet sove på dagtid de par siste dagene. Har prøvd i tre timer å få dem til å sove før jeg har gitt opp. Resten av dagen blir da helt ekstremt hylete og grinete, og ingen har det noe greit i det hele tatt.

Legg dem til fast tid likevel. Det rådet fikk jeg av en venninne og fulgte det. Gikk en liten uke så var dagsøvnen der igjen. For meg var det helt nødvendig med den pausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Guttene har ikke villet sove på dagtid de par siste dagene. Har prøvd i tre timer å få dem til å sove før jeg har gitt opp. Resten av dagen blir da helt ekstremt hylete og grinete, og ingen har det noe greit i det hele tatt.

Huff, sånt er kjempeslitsomt :\

Hard mage er vondt - hilsen Ida, og 2 km er langt å gå når det hyles hysterisk og utrøstelig hele veien pga tidligere nevnte harde mage, hilsen meg. :aww: Men når bare magen var grei igjen så har vi hatt skikkelig kosejente i dag, litt sliten og sutrete - er kjempestas at pappan kommer hjem, men det betyr også at mamman går for å lage middag ( og stenger grinda inn til kjøkken pga manglende komfyrbeskytter) det er litt krise altså - og pappan er kjempesliten etter jobb og orker liksom ikke stå på hodet for henne heller. Så litt gråt og styr blir det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har. Og jeg prøvde å få den operert på offeltlig budsjett. Men den gang ei. Når jeg reiser meg rett opp fra rygg så står det en halv fotball mellom navle og brystbein. Det blir ikke definert som sykdom siden det ikke er bukveggen som er revnet, det er musklene som ikke har trekt seg sammen og det er bindevev i mellomrommet. Så da så. Nylig spurte jeg en kirurg (på spøk) hva jeg måtte betale ham for at han skulle tette "hullet". Nei, det ville han ikke gjøre, for det var en stor operasjon og resultatet ble som oftest ikke vellykket.

Har også fått forklart at de fleste er sånn etter stort svangerskap, men oftest trekker musklene seg sammen igjen. Så du kan enda ha et håp om å bli "hel".

Gøy... Nå er det 15 mnd siden de ble født, så håpet er ikke stort isåfall. Leste også i stad at det kan bli verre med visse typer trening, så siden jeg har null peiling på trening tør jeg hvertfall ikke prøve det! Men det er da flere på tvillingforumet som har fått operasjon (eller betalt selv), og de fleste anbefaler det...

Edit: Jeg legger dem til fast tid (én time senere i dag), og det er bare tull og fjas og kasting av dyner, puter og smokker. Helt til jeg gir opp og tar dem opp igjen, da er det hyling fordi de er trøtte... Én fordel er det, for de sovner jo momentant når jeg legger dem om kvelden! Men jeg er også virkelig helt avhengig av at de sover, for det er inteeeeenst å være alene med tvillinger altså... Satser på at det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy... Nå er det 15 mnd siden de ble født, så håpet er ikke stort isåfall. Leste også i stad at det kan bli verre med visse typer trening, så siden jeg har null peiling på trening tør jeg hvertfall ikke prøve det! Men det er da flere på tvillingforumet som har fått operasjon (eller betalt selv), og de fleste anbefaler det...

Be legen om en henvisning hvertfall, kan hende du kvalifiserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med barnehage igjen for første gang på en uke! Sovna på meg etter middag, ble lempet over på pappan siden jeg "skulle bare" sov videre der, tilbake på meg da pappan måtte dra i fjøset, og nå var klokka uansett så mye at jeg bar henne i seng, og der sover hun videre. Blir tidlig morgen på oss i morgen da, har jo ikke fått kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at hun faller altså, men jeg synes det er så veldig overmodig mye av det hun gjør :lol: det har hun ikke etter mamman :lol:

Og så lurer jeg på hvir gammel deres var første gangen de var med pappan sin og sov borte uten mamman? Og hvor lenge var det snakk om?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Johanne ble 1 år i februar, og da sov hun gjennom natta for første gang. Så da det hadde gått bra i 3 måneder, så hadde besteforeldrene henne en natt. Nå etter at hun ble helt ok med barnehagen så har de henne ca en gang i uken fast. Henter i barnehagen og har henne hjemme dagen etter, så hun får 4 dagers uke i bhg. De bor veldig nærme (400 meter) og Johanne elsker å være der. Hun lyser opp og vil kle på seg for å gå til de, hver gang vi snakker om de.

Hun pleide jo å være der på dagtid et halvt år før hun begynte i barnehage, så det er hennes annet hjem. :)

Det betyr at Øivind og jeg har en kveld i uka hvor vi koser oss sammen, eller finner på andre ting.

Det er veldig veldig deilig må jeg innrømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne ble 1 år i februar, og da sov hun gjennom natta for første gang. Så da det hadde gått bra i 3 måneder, så hadde besteforeldrene henne en natt. Nå etter at hun ble helt ok med barnehagen så har de henne ca en gang i uken fast. Henter i barnehagen og har henne hjemme dagen etter, så hun får 4 dagers uke i bhg. De bor veldig nærme (400 meter) og Johanne elsker å være der. Hun lyser opp og vil kle på seg for å gå til de, hver gang vi snakker om de.

Hun pleide jo å være der på dagtid et halvt år før hun begynte i barnehage, så det er hennes annet hjem. :)

Det betyr at Øivind og jeg har en kveld i uka hvor vi koser oss sammen, eller finner på andre ting.

Det er veldig veldig deilig må jeg innrømme. :)

Åh misunnelig...

Hvor fornærma blir de ekte besteforeldrene om vi finner reservebesteforeldre som er friske og unge nok til å ha henne alene noen timer? :lol: Veeldig, tror jeg. Muh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne ble 1 år i februar, og da sov hun gjennom natta for første gang. Så da det hadde gått bra i 3 måneder, så hadde besteforeldrene henne en natt. Nå etter at hun ble helt ok med barnehagen så har de henne ca en gang i uken fast. Henter i barnehagen og har henne hjemme dagen etter, så hun får 4 dagers uke i bhg. De bor veldig nærme (400 meter) og Johanne elsker å være der. Hun lyser opp og vil kle på seg for å gå til de, hver gang vi snakker om de. 

Hun pleide jo å være der på dagtid et halvt år før hun begynte i barnehage, så det er hennes annet hjem. :)

Det betyr at Øivind og jeg har en kveld i uka hvor vi koser oss sammen, eller finner på andre ting.

Det er veldig veldig deilig må jeg innrømme. :)  

En veldig god grunn til hvorfor man skal bo i nærheten av besteforeldre!!

Åh misunnelig...

 

Hvor fornærma blir de ekte besteforeldrene om vi finner reservebesteforeldre som er friske og unge nok til å ha henne alene noen timer? :lol: Veeldig, tror jeg. Muh. 

Jeg regner med at jeg kommer oppover til bygda om ei drøy uke, så hvis du vil, kan jeg komme og være barnepike for deg et par timer slik at du og bonden kan få ut og trekke litt frisk luft alene hvis dere vil..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig god grunn til hvorfor man skal bo i nærheten av besteforeldre!

Jeg regner med at jeg kommer oppover til bygda om ei drøy uke, så hvis du vil, kan jeg komme og være barnepike for deg et par timer slik at du og bonden kan få ut og trekke litt frisk luft alene hvis dere vil..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ååh snill du! Men lille frk, skeptisk trenger desverre lang tid på å bli trygg på folk. :( Men du og lille må gjerne ta turen en dag uansett da og hilse på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh snill du! Men lille frk, skeptisk trenger desverre lang tid på å bli trygg på folk. :( Men du og lille må gjerne ta turen en dag uansett da og hilse på :D

Det får vi til vettu :) vi får ta det igjen når hun er ferdig med den perioden da vettu ;) da kan hun kanskje være med hjem også, så kan ho og tøtta mi ha overnattingsparty slik at mamman og bonden får laget småsøsken :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne ble 1 år i februar, og da sov hun gjennom natta for første gang. Så da det hadde gått bra i 3 måneder, så hadde besteforeldrene henne en natt. Nå etter at hun ble helt ok med barnehagen så har de henne ca en gang i uken fast. Henter i barnehagen og har henne hjemme dagen etter, så hun får 4 dagers uke i bhg. De bor veldig nærme (400 meter) og Johanne elsker å være der. Hun lyser opp og vil kle på seg for å gå til de, hver gang vi snakker om de.

Hun pleide jo å være der på dagtid et halvt år før hun begynte i barnehage, så det er hennes annet hjem. :)

Det betyr at Øivind og jeg har en kveld i uka hvor vi koser oss sammen, eller finner på andre ting.

Det er veldig veldig deilig må jeg innrømme. :)

:teehe: (Kanskje bare jeg som synes den var litt morsom?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi til vettu :) vi får ta det igjen når hun er ferdig med den perioden da vettu ;) da kan hun kanskje være med hjem også, så kan ho og tøtta mi ha overnattingsparty slik at mamman og bonden får laget småsøsken :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde vært veldig kos med besøk, jeg er ørlite granne utsulta på sosial omgang, og det skal ganske mye til for en eremitt som meg :lol: Yes - overnattingsparty hadde vært kult, men vi drøyer småsøskna litt :lol: Men det kan da gå andre veien også da, om besteforeldrene til din blir lei :lol:

Edit: må bare fortelle - Ida har jo vært syk siden sist mandag, så ikke vært i barnehagen siden da. I dag kom hun tidlig, og da ene på gruppa hennes så henne så hadde han blitt såååå glad! Han er tre mnd eldre og hadde løpt bort til henne med armen ut og skulle kose og klemme og bare være med henne. :wub:

Ida? Næsj, hun hadde dytta han unna! :lol: (han hadde fått lov litt da, men hun skulle til gyngehesten, ikke kose. :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...