Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Må skryte litt av vesle tøtta

I dag har vi vært på klubbmesterskap og vi var med å gikk i ca 2 timer før vi dro hjem. Og hun bare smiler, sover og er så kul :wub:

10401965_10203169413417837_6764337382636

Og så la jeg ut et bilde på Instagram som Devold har brukt, det er litt stas

Link her

:wub:

Skulle til å spørre hvordan det gikk med småttis på jakt, men ser ikke ut til å være noe spesielt stort problem :P

Har veldig lyst å bli med litt til neste år, men vi får bare se hvordan situasjonen er da. Det blir endelig jegerprøve på samboer og meg til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ønske oss babycall til jul, men det er jo så mange å velge i.

Hva har dere, pluss og minuser med den?

Vil ha med video. Har tittet litt på denne fra topcom http://www.prisjakt.no/product.php?p=602805 og denne fra phillips avent http://www.prisjakt.no/product.php?p=1545456 . Noen som har erfaringer med disse eller hørt noe om disse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ønske oss babycall til jul, men det er jo så mange å velge i.

Hva har dere, pluss og minuser med den?

Vil ha med video. Har tittet litt på denne fra topcom http://www.prisjakt.no/product.php?p=602805 og denne fra phillips avent http://www.prisjakt.no/product.php?p=1545456 . Noen som har erfaringer med disse eller hørt noe om disse? :)

Vi har phillips avent uten kamera. Jeg er veldig fornøyd med det merket. Hadde jeg valgt på nytt ville jeg helt klart hatt med kamera! Da slipper man å stå opp for å se om barnet ligger nede og klarer å sovne av seg selv igjen eller romsterer rundt i senga :P Særlig når man har et barn som våkner av det minste tegn til at det er andre i rommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har phillips avent uten kamera. Jeg er veldig fornøyd med det merket. Hadde jeg valgt på nytt ville jeg helt klart hatt med kamera! Da slipper man å stå opp for å se om barnet ligger nede og klarer å sovne av seg selv igjen eller romsterer rundt i senga :P Særlig når man har et barn som våkner av det minste tegn til at det er andre i rommet :)

Er det jeg også tenker, kjekt med kamera, pluss jeg er hønemor til tusen :P hun blir jo å sove inne hos oss i starten uansett, men greit å kunne ønske seg litt slikt til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoovervåking av babyer/barn? Er det vanlig? :huh:

Det gir trygghet til både foreldre og barn, og litt ro og hvile på nettene - er det noe galt i det? :) jeg tenker det er fint å bruke den teknologien som er tilgjengelig jeg, hvis det gjør småbarnslivet litt enklere:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoovervåking av babyer/barn? Er det vanlig? :huh:

Hvorfor skal dere være noe huh?

Er jo ikke stort annerledes enn standard babycall med lyd, bare at man kan se at ungen ikke har fått dyna over seg f.eks. Eller om ungen ligger våken med uten å lage lyder, så kan man følge med om man trenger å gå inn. Og jeg vet at jeg vil få en litt mer trygghet av å kunne sjekke ståa uten å måtte inn på barnerommet og evt vekke hun hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir trygghet til både foreldre og barn, og litt ro og hvile på nettene - er det noe galt i det? :) jeg tenker det er fint å bruke den teknologien som er tilgjengelig jeg, hvis det gjør småbarnslivet litt enklere:)

Om det er noe galt i det? Jeg bare lurte på om det var vanlig for det virker veldig spesielt i mine øyne (derfor den "smileyen"), derfor spurte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ønske oss babycall til jul, men det er jo så mange å velge i.

Hva har dere, pluss og minuser med den?

Vil ha med video. Har tittet litt på denne fra topcom http://www.prisjakt.no/product.php?p=602805 og denne fra phillips avent http://www.prisjakt.no/product.php?p=1545456 . Noen som har erfaringer med disse eller hørt noe om disse? :)

Vi har den fra topcom. Kjempefornøyd, og eneste som skulle vært annerledes, er bedre rekkevidde. Den kom akkurat i grenseland ibsommer da vi satt ute på terrassen ved kveldstid. Var litt styrete. Ellers knallfornøyd :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den fra topcom. Kjempefornøyd, og eneste som skulle vært annerledes, er bedre rekkevidde. Den kom akkurat i grenseland ibsommer da vi satt ute på terrassen ved kveldstid. Var litt styrete. Ellers knallfornøyd :)

Hvor langt unna var det da? Hun kommer til å få rom i2. Etasje, rett over stua og mot verandaen og hagen. Vil det funke da tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe galt i det? Jeg bare lurte på om det var vanlig for det virker veldig spesielt i mine øyne (derfor den "smileyen"), derfor spurte jeg.

helt greit det, jeg tolket bare spørsmålet ditt som ganske kritisk, my bad:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt unna var det da? Hun kommer til å få rom i2. Etasje, rett over stua og mot verandaen og hagen. Vil det funke da tror du?

Kommer nok litt an på hvaslags vegger signalene må gjennom. Tipper vår når 10-15 meter, men da går den igjennom 1-2 betongvegger på veien. Dårligere rekkevidde når batteriet ikke er fulladet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på hvaslags vegger signalene må gjennom. Tipper vår når 10-15 meter, men da går den igjennom 1-2 betongvegger på veien. Dårligere rekkevidde når batteriet ikke er fulladet.

Ikke betongvegger her, vanlig trehus. Så høres ut som det ikke vil gjøre noe stort utslag hos oss :)

Er bildetkvaliteten bra? Hvordan blir det i mørket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betongvegger her, vanlig trehus. Så høres ut som det ikke vil gjøre noe stort utslag hos oss :)

Er bildetkvaliteten bra? Hvordan blir det i mørket?

Helt kurant. Ikke awesome, men jeg har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag. Funker utmerket i mørket, og jeg har forsåvidt ikke savnet noe bedre bildekvalitet, selvom det unektelig er forbedringspotensiale. Men det er bra nok for vår del hvertfall.

Det er en oransj lampe som lyser på babydelen som smån syns er veldig fascinerende. Men det er ikke så ille at han ikke får sove pga den, og han har generelt sett ikke det beste sovehjertet. Men han er veldig opptatt av det lyset når han våkner etter en dupp, og ser dermed rett inn i kamera :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoovervåking blir nok mer og mer vanlig. Folk vil jo ha full kontroll, og det er jo greit å se hva de gjør. at de ikke får dyne over seg osv.

Jeg turte aldri å ha det, var redd for å bli sittende å glo på den hele tiden, eller plutselig se ett spøkelse liksom.. :P Husredd.. Haha. Her holder det med vanlig babycall, men er jo smak og behag. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke babycall en gang jeg, jeg hørte jo hvis han gråt og var stadig innom å sjekket. Nå sover vi sammen da :P

A har vært helt i 100 i hele dag :|

Full pinne og mye latter. Han er jo i utgangspunktet en aktiv gutt , i dag har han hengt i tapeten når vi ikke har vært i skogen :lol:

Kjøpte peppernøtter som vi spiste på turen , A elsket de men måtte komme med en : 'tenk at de selger julegodteri allerede, så tidlig på året , det går ikke ann !' :lol:

Tipper han har overhørt noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde babycall til eldstemann i en liten periode. Brukte den bare når han sov på dagen i vogn, for meg var det utenkelig å skulle legge babyen på rom for seg selv på natta. Det ble brått slutt på all bruk av babycall da jeg plutselig hadde naboen på lufta mens hun sang nattasang for barnet sitt (midt på dagen, han skulle nok ha en liten middagshvil).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde babycall til eldstemann i en liten periode. Brukte den bare når han sov på dagen i vogn, for meg var det utenkelig å skulle legge babyen på rom for seg selv på natta. Det ble brått slutt på all bruk av babycall da jeg plutselig hadde naboen på lufta mens hun sang nattasang for barnet sitt (midt på dagen, han skulle nok ha en liten middagshvil).

:lol: Mange som har opplevd det der om man bor litt tett.

Vi bruker vanlig babycall uten video - for oss var rekkeviddet viktigere enn video. Og vi har uansett alltid måttet gå inn om hun våkner. Først nå hun en sjelden gang ordner og legger seg ned igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å høre andre på callen blir nok ikke noe problem her i hvertfall :P

Fra å ikke ha lyst på noe søtt og usunt siden mai har det nå tydeligvis snudd, har lyst på alt mulig HELE tiden, halv time etter middag kan jeg få skikkelig lyst på mc'rn mat :P veldig greit at vi ikke bor nærme det..

Edit: og nå så jeg plutselig at jeg er i 3. Og siste trimester! Hvor har tiden blitt av? :blink::D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig en veldig enkel og grei baby tror jeg, men akkurat inatt og idag (og litt forrige døgnet også) har M vært så veldig til å bare skulle kose, gråte og ha mat mye oftere enn normalt. Hun har ikke villet sove et sekund noe annet sted enn oppå meg. Håper på litt mer søvn inatt og en litt greiere dag imorgen, for idag hadde jeg ikke sjangs i havet til å hverken lage meg mat eller gå på do eller lufte hunder. Samboer er jo tilbake på jobb hele dagen.

Men søt er hun :wub: Og nå har hun ligget og sovet på fanget leeenge. Er nok ganske sliten hun også.

10670005_10154890778800145_4371667963400

Gruer meg litt til onsdag. Da skal vi på Ullevål på ultralydundersøkelse for å se hvordan det står til med hoftene. De var litt umodne da hun var en dag gammel, men jeg håper de har utviklet seg som de skal nå. Men hun har ikke HD da, som barnelegen som sendte oss til UL i utgangspunktet mistenkte - heldigvis :) Det verste som kan skje er at hun må ligge med sånn pute mellom bena i 3 måneder, men håper hun slipper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...