Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hvor tidlig er det vanlig at de begynner å kle på seg selv og spise med skje selv? Jeg ser at de veldig gjerne vil, men det går ikke veldig bra :lol: Ene gutten her har nå prøvd å få på seg pysjen selv, og har armene gjennom der bena skal være, utenpå de andre klærne :lol: Han andre har bare slengt pysjen rundt halsen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hvor tidlig er det vanlig at de begynner å kle på seg selv og spise med skje selv? Jeg ser at de veldig gjerne vil, men det går ikke veldig bra :lol: Ene gutten her har nå prøvd å få på seg pysjen selv, og har armene gjennom der bena skal være, utenpå de andre klærne :lol: Han andre har bare slengt pysjen rundt halsen.

:lol: Det der er en utrolig morsom alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig er det vanlig at de begynner å kle på seg selv og spise med skje selv? Jeg ser at de veldig gjerne vil, men det går ikke veldig bra :lol: Ene gutten her har nå prøvd å få på seg pysjen selv, og har armene gjennom der bena skal være, utenpå de andre klærne :lol: Han andre har bare slengt pysjen rundt halsen.

Ååå det fikk meg til å tenke på Ludde! I den boka der han kler på seg og spiser og sånt helt feil :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko :wub: Måtte ha med skoen ved middagsbordet i dag. Sko er KULT :lol:

Ida prøver hun og, men blir bare tull, både med skje og klær. :lol: Skoen holder hun frem og strekker frem foten og skal ha på. Prøver ikke ta på selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen interesse av å kle på seg selv. Hun kan ta på lue og sko selv (om hun er i det rette humøret), men de andre klærne må kjempes på. Hun vrenger av seg klærne når hun skal bade da. Hun spiser med skje av og til, hun foretrekker gaffel eller hendene. Hun er straks 1,5 år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å lære oss å kle av oss vi.. Veldig flink til å plukke av seg lua, og har skjønt at bodyen må over hodet for å bli naken.. Så da hjelper hun gjerne til :)

Men det er vist noen nakengener i familien.. Så hun her kjem sikkert ikke til å lære seg å kle på seg med det første :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig er det vanlig at de begynner å kle på seg selv og spise med skje selv? Jeg ser at de veldig gjerne vil, men det går ikke veldig bra :lol: Ene gutten her har nå prøvd å få på seg pysjen selv, og har armene gjennom der bena skal være, utenpå de andre klærne :lol: Han andre har bare slengt pysjen rundt halsen.

A har gjort det siden han var under 1 år en gang.

Han kunne fint spise med skje når han begynte i barnehagen i hvertfall?

Han har også "alltid" kledd på seg selv, mer eller mindre vellykket.

Jeg tenker at når de viser interesse så er det greit å la de prøve? De blir jo så himla stolte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg nå, kan ikke sove da. Hilsen frk. lys våken og nekter å sove. Jeg har resignert - hun får sovne på fanget mitt eller være oppe til jeg legger meg, eller pappan kommer hjem. Orker virkelig ikke å sitte å prøve å tvinge henne til å legge seg ned hvert 10. sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort fjøs er det? Her har vi vanlig båsfjøs og hadde fjøsvogn når ungene var små. Når de ble litt større hadde de trehjulssykkel og sykla så kuene skvatt i båsene sine. Men en fjøsvogn er gull verdt, altså. Da kunne svigerfar eller svigermor sitte på en pinnestol og snakke med ungen mens faren deres matet og melket kuene.

Når det er sagt og foreslått: Jeg hadde null alenetid mens de var små, for når den ene kunne være med i fjøset hadde det kommet en ny en. Har hatt en fast dag i måneden der kvelden har vært min med venninner, og den skulle det mye til før jeg ga avkall på. Bonden her gikk på alle slags fagmøter og trefte andre, jeg satt hjemme med kolikkunger og villstyringer.

Paradokset er at nå når de har blitt (nesten) voksne så trives jeg best hjemme alene. Har visst fått eremittgener av landlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort fjøs er det? Her har vi vanlig båsfjøs og hadde fjøsvogn når ungene var små. Når de ble litt større hadde de trehjulssykkel og sykla så kuene skvatt i båsene sine. Men en fjøsvogn er gull verdt, altså. Da kunne svigerfar eller svigermor sitte på en pinnestol og snakke med ungen mens faren deres matet og melket kuene.

Når det er sagt og foreslått: Jeg hadde null alenetid mens de var små, for når den ene kunne være med i fjøset hadde det kommet en ny en. Har hatt en fast dag i måneden der kvelden har vært min med venninner, og den skulle det mye til før jeg ga avkall på. Bonden her gikk på alle slags fagmøter og trefte andre, jeg satt hjemme med kolikkunger og villstyringer.

Paradokset er at nå når de har blitt (nesten) voksne så trives jeg best hjemme alene. Har visst fått eremittgener av landlivet.

Løsdriftsfjøs med 50 melkekyr + kalver, og foringsrobot som går på forbrettet. Hun kan fint være med i fjøset, om jeg og er med. Men han har ikke sjans alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er også viktig å huske på at man er forskjellig. Jeg er en person som virkelig trenger pause og bare være meg.. Andre igjen skjønner ikke stresset fordi man får jo pause når barnet sover..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er litt der - er konstant på vakt når hun sover (logisk med tanke på søvnhistorikken her i huset). Så selv om søvnen stort sett går bedre så klarer jeg ikke slappe 100% av. Samme om jeg vet at de sitter inne og "venter på meg" fordi han skal avgårde - da må jeg liksom skynte meg å gjøre det jeg skal og får vært helt "meg".

Lyver - for jeg slapper veldig godt av når hun sover på meg da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir Emilie 3 år! :D i dag skal vi kanskje på kino, men i hvert fall spise på enten peppes eller mc'ern, mens i morgen kommer hele min familie til oss for å feire. Må feire litt ekstra nå som jeg skjønner at hun var mye, mye dårligere enn vi trodde da.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt der - er konstant på vakt når hun sover (logisk med tanke på søvnhistorikken her i huset). Så selv om søvnen stort sett går bedre så klarer jeg ikke slappe 100% av. Samme om jeg vet at de sitter inne og "venter på meg" fordi han skal avgårde - da må jeg liksom skynte meg å gjøre det jeg skal og får vært helt "meg".  

 

Lyver - for jeg slapper veldig godt av når hun sover på meg da :wub:

Jeg er akkurat slik selv.. Kanskje ikke rart at jeg er skikkelig utslitt nå etter 10 mnd :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir Emilie 3 år! :D i dag skal vi kanskje på kino, men i hvert fall spise på enten peppes eller mc'ern, mens i morgen kommer hele min familie til oss for å feire. Må feire litt ekstra nå som jeg skjønner at hun var mye, mye dårligere enn vi trodde da.

Gratulerer med dagen til Emilie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir Emilie 3 år! :D i dag skal vi kanskje på kino, men i hvert fall spise på enten peppes eller mc'ern, mens i morgen kommer hele min familie til oss for å feire. Må feire litt ekstra nå som jeg skjønner at hun var mye, mye dårligere enn vi trodde da.

Gratulerer til Emilie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...