Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Ungen har hatt to rare bleier i ettermiddag.

Flekker av avføring i selve bleia, men ikke noe rennende eller klump.

Bør jeg holde han hjemme imorgen?

Bare flekker i bleia, ikke noe mer "håndfast"?

Kan han ha forstoppelse? Da kan det komme litt "vannaktig" ut som passerer rundt forstoppelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare flekker i bleia, ikke noe mer "håndfast"?

Kan han ha forstoppelse? Da kan det komme litt "vannaktig" ut som passerer rundt forstoppelsen.

Bare flekker ja, ikke noe mer "håndfast nei.

Det kan jo være.

Kjøre på med sviskesaft og den slags, eller finnes det noen andre gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lurte vi på om vi snart kunne se bevegelsene utenpå magen. Kjenber masse hver dag, og samboer kjenner også :) noen ganger kan vi også kjenne hvor hun ligger, og i går stakk det plutselig ut litt på siden av magen :lol: men i hvertfall så har jeg i dag faktisk sett bevegelsene på utsiden av magen :D så utrolig moro, herlig, rart og facinerende å se på :wub:

Og til søndag er det faktisk bare 4 mnd igjen til termin :blink: hvor ble dagene av?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnet seg av seg selv. Gikk inn til han før jeg skulle legge meg, og da måtte jeg vekke han og skifte bleie. :)

Hurra!

Husker dere første gang der kjeftet på barnet? Har ikke måtte bli skikkelig streng før i går ved legging, da hun bare kasta smokken ut av senga med vilje, gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang. Trollungen min :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er tidlig med mage allere ved 11-12 uker, men det er liksom ikke stor tvil om at jeg er gravid ikke bare feit. Så spørsmålet mitt er når syntes magen deres?

Jeg var overbevist om at jeg hadde mage rundt da selv, men kun jeg som så det. Når jeg var 18 uker fortalte vi det og var ingen som kunne se noe mage på meg da, men npr de fikk vite det så de bittelitt. Mens nå når jeg er 22+3 så er det en del mer mage, må bruke mammabukser og topper. (Takk stormberg som har mammaturtøy) . Men magen min er fortsatt liten i forhold til andre som er like langt som meg. Men det synes for ukjente at jeg er gravid selvom de ikke tror på meg når jeg sier hvor langt på vei jeg er :P Men jeg har alltid vært veldig tynn og aldri noe anntydning til mage før.

Jordmor sa noe fint til meg sist, at om hun satte 10 gravide ved siden av hverandre som var like langt ville noen ikke ha antydning til magen, noen som de snart hadde termin og andre som om de skulle ha født for lenge siden. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er tidlig med mage allere ved 11-12 uker, men det er liksom ikke stor tvil om at jeg er gravid ikke bare feit. Så spørsmålet mitt er når syntes magen deres?

Anatomisk vil det egentlig ikke være mulig siden livmora ikke har kommet ovenfor bekkenbenet før uke 12. Men: man blir jo gjerne litt oppblåst og slikt.

Psykisk derimot føler man seg veldig stor helt til man faktisk får stor mage.. Da er det ingen tvil :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet i papirene her forrige dagen, og fant noen fra da E var innlagt på nyfødtintensiven. Hun hadde 19 i laktat ( blodprøvesvar, melkesyre. Skal være nærmere 0), og et par dager før var det en som fortalte at ila de 3 årene hun hadde jobbet der så var det høyeste huk hadde vært borti 22, og det barnet døde visst. Kontaktsykepleieren min fortalte meg i går at det høyeste hun hadde vært borti var nærmere 30, og at 19 var helt sinnsykt høyt. Glad jeg ikke visste noe om det da E ble født altså, det hadde nok gjort alt mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er tidlig med mage allere ved 11-12 uker, men det er liksom ikke stor tvil om at jeg er gravid ikke bare feit. Så spørsmålet mitt er når syntes magen deres?

Jeg syntes jo selv at magen min kom tidlig, men egentlig dukket den ikke ordentlig opp før jeg var 4-5 måneder på vei.

Her er jeg 14 uker på vei (var nærmeste bilde jeg hadde rundt uke 11-12). Det er jo en liten bump der, men tror ikke så mange så den selv om jeg mente den var kjempetydelig :P

13-7.jpg

Nå derimot er jeg 39 uker på vei og det er ikke så mye tvil lenger :) Men faktisk så sa alle til meg at magen skulle vokse SKIKKELIG de siste ukene og jeg skulle bare vente å se. Etter uke 36 har den omtrent ikke vokst og jeg har heller ikke lagt på meg noe mer (har lagt på meg totalt 14 kg), men er godt med liv hver dag og alt står bra til med bebisen :)

38-6.jpgHe

Her prøver jeg å slappe mest mulig av om dagen og håper at noe skjer snart :) Det er over midnatt, så 8 dager til termin :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom ikke magen tydelig før etter uke 30. Men var en "hard bump" der fra rundt uke 18, men ingenting andre så noe særlig av. Har bilde fra samme dag som fødselen startet hvor man ikke ser at jeg er gravid engang. :lol: Rakk desverre ingen ordentlige magebilder, vi hadde planlagt å gjøre det den kvelden fødselen starta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte begynne med mammaklær når jeg var 10 uker på vei. Da var magen veldig tydelig. Symfysemålet var så stort at jeg ble henvist til ul når jeg var 12 uker for å utelukke tvillinger. Det finnes egentlig ingen fornuftig forklaring på det, men det var som om kroppen min tok av når jeg ble gravid.

Jeg gikk fra liten B-cup til dobbel E på et par måneder :( Det var vondt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har ikke puppene mine vokst så veldig mye til nå, de er store nok fra før :P men kjenner på bh'en at de har vokst litt og blitt mer fyldige. Spent på om de kommer til å vokse mye fremover :P

Jeg la meg "fort" ut på sidene, mistet midja mi rundt uke 17 tror jeg :)

Også er jeg spent på vekta, for den har ikke økt veldig mye til nå. Har ikke gjort noe for det annet enn å spise mindre søtsaker og mer frukt og grønt.en magen vokser og frøkna er aktiv, og jordmor sa ikke noe på det sist kontroll så..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er morsom.

I går :

'Mamma, hvor er pengene mine? '

'De ga du jo til dama når du kjøpte dinosauren? '

'Men jeg glemte å få de igjen !'

'Men du får de jo ikke igjen? Du fikk dinosauren? '

' så dum butikk, som ikke gir pengene tilbake når man kjøper noe, der handler vi ikke mer... ' :lol:

Og..

'Jeg ramlet på sykkelen når jeg syklet fort ned en bakke...'

'Kanskje du skal vente litt med å sykle fort ned bakker??'

'Jeg må jo sykle fort ned bakker når jeg sykler fort ned bakker! Skjønner du ingenting? Hvorfor ler du??'

I dag :

'Det er på tide at du begynner å lage julegaver. . '

'JEG??? Men jeg er jo ikke julenissen? ? '

:lol:

Jeg elsker barnelogikk!

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har ikke puppene mine vokst så veldig mye til nå, de er store nok fra før :P men kjenner på bh'en at de har vokst litt og blitt mer fyldige. Spent på om de kommer til å vokse mye fremover :P

Jeg la meg "fort" ut på sidene, mistet midja mi rundt uke 17 tror jeg :)

Også er jeg spent på vekta, for den har ikke økt veldig mye til nå. Har ikke gjort noe for det annet enn å spise mindre søtsaker og mer frukt og grønt.en magen vokser og frøkna er aktiv, og jordmor sa ikke noe på det sist kontroll så..

Bare vent til melkeproduksjonen kommer ordentlig i gang.. Jeg fikk ordentlig silikonpupper dag 3 etter fødselen. De var så sinnsykt fylt med melkespreng og vond! At jeg dro til sykehuset for jeg var sikker på at jeg hadde fått brystbetennelse :lol:

Da måtte Krutsi kjøpe seg pumpe for å ikke drukne babyn sin :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til melkeproduksjonen kommer ordentlig i gang.. Jeg fikk ordentlig silikonpupper dag 3 etter fødselen. De var så sinnsykt fylt med melkespreng og vond! At jeg dro til sykehuset for jeg var sikker på at jeg hadde fått brystbetennelse :lol:

Da måtte Krutsi kjøpe seg pumpe for å ikke drukne babyn sin :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blæh :P er det alle sier til meg :lol: tror muligens sånn pumpe er lurt å ha, i følge diverse sånne greier er vist puppene mine godt egnet til amming :lol:

Hmm, lurer litt på hvordan jeg skal få bh da men :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Knottelotte levert i barnehage av pappan, håper han husket å gi beskjed om at de skal ringe om hun får diare. Hun har ikke hatt diare siden mandag, rett etter at vi kom hjem fra barnehagen. Så kommer det ny omgang nuh, så ringer vi lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh :P er det alle sier til meg :lol: tror muligens sånn pumpe er lurt å ha, i følge diverse sånne greier er vist puppene mine godt egnet til amming :lol:

Hmm, lurer litt på hvordan jeg skal få bh da men :lol:

Jeg har jo noen sinnsyke melkeproduksjonsgener fra mamma :lol: babyn min nå er 8,5 mnd og jeg er på grensen til å kunne fullamme hvis jeg ønsket :lol:

Ellers har vi litt morgenkos her i huset :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lurte vi på om vi snart kunne se bevegelsene utenpå magen. Kjenber masse hver dag, og samboer kjenner også :) noen ganger kan vi også kjenne hvor hun ligger, og i går stakk det plutselig ut litt på siden av magen :lol: men i hvertfall så har jeg i dag faktisk sett bevegelsene på utsiden av magen :D så utrolig moro, herlig, rart og facinerende å se på :wub:

Kjenner jeg er litt misunnelig :innocent: Kos dere masse denne tiden, de 4 neste månedene kommer til å gå raskt :ahappy:

Diarébleier er forøvrig ikke det eneste morsomme vi ansatte i barnehagen opplever.. Øyekatarr er nesten verre. Det er så hyggelig med foreldre som verken tar med dråper, drypper hjemme eller lar ungen være frisk hjemme :huh: Det resulterte i at 12 av 13 barn på avdelingen (toåringer) har fått øyekatarr, og mange av de er på runde nummer to. Alt dette på 3 uker :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt misunnelig :innocent: Kos dere masse denne tiden, de 4 neste månedene kommer til å gå raskt :ahappy:

Diarébleier er forøvrig ikke det eneste morsomme vi ansatte i barnehagen opplever.. Øyekatarr er nesten verre. Det er så hyggelig med foreldre som verken tar med dråper, drypper hjemme eller lar ungen være frisk hjemme :huh: Det resulterte i at 12 av 13 barn på avdelingen (toåringer) har fått øyekatarr, og mange av de er på runde nummer to. Alt dette på 3 uker :|

Oi!

Men øyekatarr skal det jo være greit å gå i barnehage med etter behandling har startet eller lege har sett på det? Mener det var det vi fikk beskjed om hvertfall.

Barnehagebilde var teit - hilsen Ida :lol: Vi bestiller ikke dem, når ikke engang fotografen var fornøyd med dem så :lol: Gruppebildet lurer vi litt på å ta da. Litt kos å se hvem hun går med/gikk med etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Men øyekatarr skal det jo være greit å gå i barnehage med etter behandling har startet eller lege har sett på det? Mener det var det vi fikk beskjed om hvertfall.

Joa, men ikke når foreldre verken gir øyedråper hjemme eller tar med seg dråper i barnehagen.. :hmm: Da sprer det seg dessverre, og det går utover de 11 andre barna :icon_redface: Øyekatarr skal være greit å gå i barnehagen med om det er gitt behandling og denne er begynt å virke (ergo barnet ikke lenger er smittsom), men det skjønner ikke mange foreldre :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...