Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

De er heldigvis flinke til å tilpasse mat etter behov i barnehagen (får mat der) så om vi kommer med ei liste med "forsøksmat" så holder de seg til den. Er en på avdelingen som har ganske streng diett, så de er vant til det. Men håååper det bare er en bug som er litt seigliva.

@raksha : Vi hadde en sånn periode i vinter, og endte med å dra til legen for å sjekke, både for å kunne si til barnehagen at det er sjekket ut og det er ikke diare, og for å sjekke ut om det kunne være noe allergi eller liknende. L hadde også noe nedsatt allmenntilstand, men ikke veldig (ikke nok til at det var sannsynlig at det var diare, eller at jeg ellers ville holdt henne hjemme) og det var typisk hele uka, frisk i helgen, og så løs mage i barnehagen igjen på mandag. Så det spiste voldsomt av våre sykt-barn-dager også.. Vi testet ut å kutte ut melk i en periode, og var på nippet til å gå over til bare matpakke, for å sjekke om det kunne være noe med barnehagematen (selv om hun fikk det samme der som hjemme), men så gikk det over av seg selv...

ååh såpass ja. Hva sa du til legen når du gikk dit? Jeg tenker jo også det at vi må sjekke med lege etterhvert sånn at hun kan være i barnehagen om allmentilstanden sier det. Hvor lang tid tok det før det gikk over? Hun får jo melk, men får lettmelk både her og der. Aldri reagert på det her...

Tenker jo og at når hun er frisk nok der til at de ikke ringer og ber om at hun blir henta, enda de vet jeg er hjemme og vil de skal ha lav terskel for å ringe, så kan de ikke være veldig redd for smitte? Skjer det igjen nestegang, så får vi ringe lege og starte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Og @Mari

Det er ikke i jobbsammenheng. Men kan ha noe med hvor nær relasjon det er kanskje?

Nære relasjoner skal ikke ha noe å si. Uten at jeg ønsker og gå inn på saken, så sendte jeg en bekymringsmelding til BV i forhold til situasjonen hos min søster, for en del år siden. Da kunne jeg få være anonym. Jeg valgte allikevel å ikke være det, men det var mitt valg, ikke noe BV forlangte.

Litt rart du/dere ikke fikk være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt! :wub:

I dag har vært en umulig dag :lol: De sov fem minutter i vogna, og dermed ble det umulig å få til en ordentlig dupp på formiddagen. Alle har vært i suuuupert humør :aww: Jaggu ser det ut som det kan bli vanskelig å sovne i kveld også. Yay. Ellers synes jeg egentlig det er litt tungt om dagen. Og da mener jeg bokstavelig :lol: For guttene er jo bare fine og snille de, men de er tuuunge. Så jeg har pådratt meg senebetennelse i skuldra. Kjempepraktisk. I tillegg har bæringa tatt knekk på ryggen, og bekkenet er ikke bra det heller. Så nå gleder jeg meg til de går mer sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh såpass ja. Hva sa du til legen når du gikk dit? Jeg tenker jo også det at vi må sjekke med lege etterhvert sånn at hun kan være i barnehagen om allmentilstanden sier det. Hvor lang tid tok det før det gikk over? Hun får jo melk, men får lettmelk både her og der. Aldri reagert på det her...

.

Vi sa det som det var, at hun var løs i magen ofte, at de nevnte det ofte i barnehagen, i hennes tilfelle var det litt lys farge på det også, og at det ofte var bedre hjemme, så vi ville sjekke om det var en eller annen type magetrøbbel eller om det var noe allergi el. Var ikke utslag på noe, annet enn lavt kaliumnivå, som etter noe flere tester viste seg å være feil v prøvetakingen...

Det tok faktisk noen uker før det var stabilt igjen, men hun var ikke kjempe dårlig i magen hele den tiden, det var litt opp og ned, og formen var ok.

I tillegg hadde vi jo sjekket at det ikke var alvorlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre når jeg kom på jobb i dag at flere hadde observert A syklende med den nye sykkelen uten støttehjul nederst på parkeringsplassen på jobben min i går.

Spurte faren som bekreftet det, men de hadde hatt planer om å overraske meg . Dumt å trene på jobben min hvor A er "oppvokst" da :P

Men seriøst! Det hadde jeg ALDRI trodd! Han har jo ikke hatt sånn balansesykkel og har syklet veldig lite. Vi har jo stort sett vært i skogen, jeg kan telle på en hånd hvor mange sykleturer han har hatt hos meg i år og han er hos meg 80% av tiden.

I våres klarte han ikke ta i fart selv med støttehjul en gang, nå sykler han rundt uten :|

Det gjelder å henge med i svingene ja!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som han vært hos manuelterapaeut eller liggende og vil dele litt er erfaring med meg. Helst på pm

Var hos en i går og det var ikke noen hyggelig opplevelse. Så lurer på om det er meg eller hva.

Uansett, vesla har ikke låsning eller er stiv, så det er bra.

Og så er vi i god stim ang bilkjøring, det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode ideer til dåpsgave? Jeg er både tante og fadder, så tenkte et sted mellom 500 og 1000 i pris. Vi er en veldig turglad familie, så jeg har vurdert barnetursekk med termos og fiskestang, men mistenker at noen andre også kjøper dette. Er det da kjedelig å måtte bytte til noe annet i en sportsbutikk? Eller så tenkte jeg på medlemskap i barnas turlag. De har en egen mulighet med å betale for barnet frem til det er 12 år, men det er jo strengt tatt en gave til foreldrene og ikke barnet. For melder ikke jeg han inn, kommer sikkert foreldrene til å gjøre det... Men er det kanskje greit allikevel?

Hva ble dere glade for at ungen deres fikk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ubrukelige ting å lære barnet, så må vel "high five" stå høyt oppe på lista, men ustyrtelig morsomt da :lol:

Det prøvde jeg og, men det endte bare med at Linux hver gang kom å "high fivet" barnet i hodet. Så vi fokuserte på ting som hunden ikke kunne først :P (så L har ikke lært high five før nå hun...)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke ubrukelig :lol: Vi gjør det mange ganger hver dag :P

:lol: Har ikke tenkt over at jeg kunne lære henne det før i dag.

Det prøvde jeg og, men det endte bare med at Linux hver gang kom å "high fivet" barnet i hodet. Så vi fokuserte på ting som hunden ikke kunne først :P (så L har ikke lært high five før nå hun...)

:lol: !! Ingen firbente her som kan det heldigvis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode ideer til dåpsgave? Jeg er både tante og fadder, så tenkte et sted mellom 500 og 1000 i pris. Vi er en veldig turglad familie, så jeg har vurdert barnetursekk med termos og fiskestang, men mistenker at noen andre også kjøper dette. Er det da kjedelig å måtte bytte til noe annet i en sportsbutikk? Eller så tenkte jeg på medlemskap i barnas turlag. De har en egen mulighet med å betale for barnet frem til det er 12 år, men det er jo strengt tatt en gave til foreldrene og ikke barnet. For melder ikke jeg han inn, kommer sikkert foreldrene til å gjøre det... Men er det kanskje greit allikevel?

Hva ble dere glade for at ungen deres fikk? :)

Sitteunderlag av saueskinn med trykk bakpå. Der er det mønster og navnet hennes. Med tråder til å knyte det sammen :)

Ellers fikk vi masse smykker, smykkeskrin, gyngestol til barn, rørospledd, dåpstallerken osv.

Ellers så kan du kjøpe termos fra Jotunheimen. De veier virkelig ingenting. Og så høre om noen kan Gravere på den..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...