Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hva gir dere ungene til middag? Jeg har null fantasi, så her går det mye i kjøttboller, kjøttkaker, fiskeboller og fiskekaker. Og middagsglass. I dag har jeg laget eggerøre, men det er vel egentlig frokostmat.

Jeg gir det vi spiser.. Ho mi spiser ikke middagsglass, eller annen babymat..

I dag skal vi feks spise helstekt ørret, og i går spiste vi hjemmelagde elgkarbonader..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg gir dem det jeg spiser, problemet er at jeg er fullstendig ubrukelig på kjøkkenet, derfor blir det mye av det samme hele tida :P De dagene jeg ikke orker pønske ut noe, får de middagsglass og jeg godteri :aww: Men da har jeg fått noen ideer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem det jeg spiser, problemet er at jeg er fullstendig ubrukelig på kjøkkenet, derfor blir det mye av det samme hele tida :P De dagene jeg ikke orker pønske ut noe, får de middagsglass og jeg godteri :aww: Men da har jeg fått noen ideer :)

Stikk innom rema eller Kiwi og få tak i de oppskriftheftene. De er veldig enkle og greie, samt ofte godt også :) ellers har også meny noen greie oppskrifter :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem det jeg spiser, problemet er at jeg er fullstendig ubrukelig på kjøkkenet, derfor blir det mye av det samme hele tida :P De dagene jeg ikke orker pønske ut noe, får de middagsglass og jeg godteri :aww: Men da har jeg fått noen ideer :)

ikke noe galt medmiddagsglass heller - de får i seg det i skal ha av det, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. :ahappy: Men om du orker og har tid så er jo lasange og gryteretter og slike ting sånt man kan fryse ned i porsjoner og ta opp kjapt og greit om du vil gi hjemmelaget. :)

Ida har spist mais til middag i dag hun. Vi hadde hambruger og hun får jo det vi spiser, men tror hun pellet ut alt unntatt maisen. :lol:

(har spist godt i barnehagen i dag, så ingen fare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i fisk, særlig laks. Ser at de har fått sånn pose med saus man heller over fisken i en ildfastform og steker i ovenen her i norge også. Det er populært og ingen jobb å lage.

Nå har vi en veldig matglad unge som spiser det hun får :)

Det blåser så mye om dagen og jeg synes det er så kaldt. Vurderer å bytte over til vinterdress i barnehagen. Kanksje jeg heller skal invistere i en tykk varm ullfleecedress og ha under skalldressen. De fra nøstebarn er så fine, men akk så dyre. Hva bruker dere som lag nr 2? Hun bruker tynn ull innerst og skalldress ytterst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem det jeg spiser, problemet er at jeg er fullstendig ubrukelig på kjøkkenet, derfor blir det mye av det samme hele tida :P De dagene jeg ikke orker pønske ut noe, får de middagsglass og jeg godteri :aww: Men da har jeg fått noen ideer :)

Noe som slår veldig godt an her og er enkelt å lage er laks og pasta. Vi hiver laks i en ildfast form, dekker den med pesto og steker den i ovnen. Koker spaghetti til og putter litt pesto oppi der også. Pleier helle litt grønnsaker i den ildfaste formen og, så lager alt seg samtidig. Det er innmari enkelt og innmari godt :ahappy: Kylling er jo også lett å lage. Hiv det i ovnen på samme måte, hell i grønnsaker der og, lag ris ved siden av. Sånne enkle, kjappe ting går det mye av her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i fisk, særlig laks. Ser at de har fått sånn pose med saus man heller over fisken i en ildfastform og steker i ovenen her i norge også. Det er populært og ingen jobb å lage.

Nå har vi en veldig matglad unge som spiser det hun får :)

Det blåser så mye om dagen og jeg synes det er så kaldt. Vurderer å bytte over til vinterdress i barnehagen. Kanksje jeg heller skal invistere i en tykk varm ullfleecedress og ha under skalldressen. De fra nøstebarn er så fine, men akk så dyre. Hva bruker dere som lag nr 2? Hun bruker tynn ull innerst og skalldress ytterst.

Vi bruker en tynn ulldress som lag to også skalldress utenpå. Har du sett på tom&trine (sparkjøp) sine ullklær? Vi synes de også er veldig ålreite, spesielt de tynne. Og de koster ikke såå skremmende mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe galt medmiddagsglass heller - de får i seg det i skal ha av det, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. :ahappy: Men om du orker og har tid så er jo lasange og gryteretter og slike ting sånt man kan fryse ned i porsjoner og ta opp kjapt og greit om du vil gi hjemmelaget. :)

Ida har spist mais til middag i dag hun. Vi hadde hambruger og hun får jo det vi spiser, men tror hun pellet ut alt unntatt maisen. :lol:

(har spist godt i barnehagen i dag, så ingen fare).

Før fikk de jo nesten alltid middagsglass, og det syntes jeg var helt greit. Men nå som jeg har begynt å gi dem det samme som jeg spiser, får jeg nesten dårlig samvittighet de gangene de heller får middagsglass, hvilket er helt teit :lol: Jeg synes jo ikke det er noe galt i det, egentlig :lol: Mat man kan putte i fryseren er genialt!

Her går det mye i fisk, særlig laks. Ser at de har fått sånn pose med saus man heller over fisken i en ildfastform og steker i ovenen her i norge også. Det er populært og ingen jobb å lage.

Nå har vi en veldig matglad unge som spiser det hun får :)

Laks er veldig godt, det skal jeg lage i morgen! :D

Noe som slår veldig godt an her og er enkelt å lage er laks og pasta. Vi hiver laks i en ildfast form, dekker den med pesto og steker den i ovnen. Koker spaghetti til og putter litt pesto oppi der også. Pleier helle litt grønnsaker i den ildfaste formen og, så lager alt seg samtidig. Det er innmari enkelt og innmari godt :ahappy: Kylling er jo også lett å lage. Hiv det i ovnen på samme måte, hell i grønnsaker der og, lag ris ved siden av. Sånne enkle, kjappe ting går det mye av her :lol:

Laks OG pasta skal jeg lage i morgen :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaslags dresser har dere?

Før fikk de jo nesten alltid middagsglass, og det syntes jeg var helt greit. Men nå som jeg har begynt å gi dem det samme som jeg spiser, får jeg nesten dårlig samvittighet de gangene de heller får middagsglass, hvilket er helt teit :lol: Jeg synes jo ikke det er noe galt i det, egentlig :lol: Mat man kan putte i fryseren er genialt!

Ikke sant? Helt teit! Men jeg kjenner det på samme måte. :lol:

Nå har jeg elgen full av fryser... eller omvendt. :aww: Så da kan jeg ta meg en kjøkkendag neste uke og lage kjøttkaker, hamburdere, vårruller ol. som jeg kan fryse ned. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 4-5 uker siden, akte bare babyn min bakover. Hun våknet også bestandig hvis jeg prøvde å legge henne i sin egen seng.

Nå er det plutselig null stress å ligge alene i senga si, behøver ikke puppen bestandig når man skal sove, trenger ikke mamma engang bestandig! Og i tillegg krabber hun, åler seg fremover, setter seg opp selv, reiser seg og har begynt å slippe seg (ikke akkurat vellykket det da..)..

Helt grusomt hvor fort det går i svingene innimellom :-|

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støttet opp om "nei til merkelapper og ja til god gammel merkepenn." :lol:
Men idag møtte jeg på et problem. Hvordan merke strikkede ullvotter og ullsokker som ikke har noe lapp i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støttet opp om "nei til merkelapper og ja til god gammel merkepenn." :lol:

Men idag møtte jeg på et problem. Hvordan merke strikkede ullvotter og ullsokker som ikke har noe lapp i seg?

Min plan er å sy bokstaver i litt tykk tråd med broderinål. Når jeg kommer så langt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krype til korset og stryke på merkelapp, @Marie. :ahappy:

Ånei :lol:

Min plan er å sy bokstaver i litt tykk tråd med broderinål. Når jeg kommer så langt. :lol:

Haha! Alt for å unngå merkelapper med glitter på! :lol:

Sonenmødre mot merkelapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei :lol:

Haha! Alt for å unngå merkelapper med glitter på! :lol:

Sonenmødre mot merkelapper!

Indeed! :lol: Må vel gi meg når lillemor blir gammel nok til å si at "sånn vil hun og haa" men må være lov å stritte i mot så lenge man kan frem til det :D

(neida, finnes helt fine nøytrale merkelapper da, så det går jo an... om man må...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støttet opp om "nei til merkelapper og ja til god gammel merkepenn." :lol:

Men idag møtte jeg på et problem. Hvordan merke strikkede ullvotter og ullsokker som ikke har noe lapp i seg?

Oj, jeg har vært ull- og tøybleie- og bæretøymamma, men merkelapper har jeg aldri tenkt over at skulle være noe galt i :shocked:

Her bestilles klistremerkelapper med bilde og navn :P Mye lettere å lese enn merkepennen, og sitter på alt fra matbokser til ullsokker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere .. vi har jenteklær og noen sko str 92/ca 23-24. Mange av klærne er velbrukte, det er ikkeno Ralph Lauren eller andre dyre og upraktiske klær. Jeg tror det er endel ull, flere utedresser og jakker, noen hjemmesydde kjoler. Det blir ca 1 stor flyttekasse fra IKEA. Er dette interessant å overta for noen? Mot porto hvis det må sendes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere .. vi har jenteklær og noen sko str 92/ca 23-24. Mange av klærne er velbrukte, det er ikkeno Ralph Lauren eller andre dyre og upraktiske klær. Jeg tror det er endel ull, flere utedresser og jakker, noen hjemmesydde kjoler. Det blir ca 1 stor flyttekasse fra IKEA. Er dette interessant å overta for noen? Mot porto hvis det må sendes.

Ja! Sender deg PM :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE med i sonen mot merkelapper. Jeg synes de er helt glimrende. Dessuten koster de omtrent ingenting. Da blir klærne merket skikkelig, alle ser hvem det er sitt, samtidig er de myke å ha på klærne (så de stikker ikke eller noe sånt inni luer). Bruker de også på ullklær og strikka tøy, helt supert.

Kjøpte forøvrig penn først, kasta den ganske fort, jeg syntes det var ubrukelig og styrete. Heia merkelapper :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...