Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Leste litt nå og den skal taes helst innen 12t om detvar Norlevo som jeg regner med og senest innen 72t. Det sto 52%-85% sikkert.

Sto også at virkning var mindre på kvinner over 75kg og ikke eksisterende på kvinner over 80kg.

Wow, det har ikke jeg fått med meg! :o Så egentlig har jeg vært ganske "heldig" sånn sett jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Wow, det har ikke jeg fått med meg! :o Så egentlig har jeg vært ganske "heldig" sånn sett jeg da.. 

Aldri hørt om før jeg heller og veier selv 86 så hadde nok ikke funka. Ikke sånn veldig rart å veie over 80kg heller så rart den ikke er tilpassa for flere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i barnedåp i dag. Gikk overraskende bra. Lang gudstjeneste og snuppa var våken, rolig og fulgte med. Lyskronene i taket var veldig spennende. Under maten etterpå koste hun seg i vippestolen med lekene. Pludret og koste seg :wub:

Trøtt og sliten på vei hjem så da ble det litt skrik og lang tur hjem. Men vi kom hjem tilslutt og hatt en fin dag. Veldig stolt over snuppa ?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på plass i nytt hjem og i full gang med barnehagetilvenning og ny jobb -puh!

Dere som er har litt lengre fartstid med barnehagebarn enn meg, hva schjutton trenger man av klær? Man blir jo helt vill om man googler barnehageklær, så, barnehagemammaer: Hva har dere liggende i barnehagen? Hvor mange sett av dress og sko har dere? For om man googler virker det som om alle har en utedress til hjemme og en til barnehagen, et par vintersko, cherox, støvler und so weiter… Hjelp! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en regndress, et par støvler, en parkdress uten for. Så har vi to sett med ullstrømpebukser, to sett med ulltrøyer, en tjukk ulldress og en tynn ulldress, to sett med ullsokker. En vanlig strømpebukse, en joggebukser, to sokkepar og en vanlig tynn genser.

Tre luer (En sånn tynn lue som man trer på bare ansiktet synes og går ned i halsen som jeg ikke husker hva heter fra pierre robert, en vanlig og en i regnstoff) og votter/hansker (som blir aldri brukt med mindre det blir minusgrader for ungene mine vil ikke ha det på :P ) Og e

Så har Sophia noe pynteskjørt og prinsessegenser som hun noen ganger drar utenpå hvis de skal leke prinsesser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på plass i nytt hjem og i full gang med barnehagetilvenning og ny jobb -puh!

Dere som er har litt lengre fartstid med barnehagebarn enn meg, hva schjutton trenger man av klær? Man blir jo helt vill om man googler barnehageklær, så, barnehagemammaer: Hva har dere liggende i barnehagen? Hvor mange sett av dress og sko har dere? For om man googler virker det som om alle har en utedress til hjemme og en til barnehagen, et par vintersko, cherox, støvler und so weiter… Hjelp! :heart:

Har et par gummistøvler, et par for små sommersko og et par for store vintersko :lol: (skjedde en tabbe der) en god parkdress hun kunne bruke i sommerregn men som hun kan ha utover og, med ulltøy inni. Har regntøy men barnehagen har ikke hatt bruk for det enda i år (!)

En lue, ullsokker, tynne votter. En vindjakke. Ullgenser og ullbukse x 2.

Dette er hva vi har hittil. Må nok fylle på med tykkere parkdress, cherrox / varme vintersko, flere votter (tenkte sånne gummi til å ha utenpå ull i mildvær) , luer og ullsokker osv. utover vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det har ikke jeg fått med meg! :o Så egentlig har jeg vært ganske "heldig" sånn sett jeg da..

*mumle noe om at jeg ikke direkte blir lei meg om jeg må utsette studie 1 år pga graviditet* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på plass i nytt hjem og i full gang med barnehagetilvenning og ny jobb -puh!

Dere som er har litt lengre fartstid med barnehagebarn enn meg, hva schjutton trenger man av klær? Man blir jo helt vill om man googler barnehageklær, så, barnehagemammaer: Hva har dere liggende i barnehagen? Hvor mange sett av dress og sko har dere? For om man googler virker det som om alle har en utedress til hjemme og en til barnehagen, et par vintersko, cherox, støvler und so weiter Hjelp! :heart:

Jeg har "gode " klær i barnehagen og arvedresser hjemme. Rett og slett fordi det blir for mye for meg å huske på å dra med alt frem og tilbake hver dag. .

Jeg vet at dagen til ungen og barnehage blir ødelagt hvis jeg glemmer noe , så jeg liker å være på den sikre siden :P

Jeg har alltid 2 sett regntøy i barnehagen i sommerhalvåret, dresser har jeg bare en hver av i vinterhalvåret. Men jeg lar regntøy henge og har tykk ull i skapet hans.

Jeg skulle ønske barnehagen var flinkere til å bruke "skalaen" når de kler på , feks er det ofte riktig med vinterdress før lunsj og parkdress med ull under etter lunsj, men det er de aldri så jeg kunne egentlig spart meg utvalget.

De kjører samme påkledning hele dagen hele vinteren uansett temperatur, det tror jeg er litt typisk for mange barnehager egentlig.

Jeg prøver å lære opp A da, men tror ikke han klarer å huske på det på en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med angrepille og vekt tror jeg er tilbakebevist. Vekt har ingenting å si på virkningen. :)http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/angrepillen-friskmeldes-for-kvinner-uansett-vekt/a/23260523/

Inntil de faktisk endrer pakningsvedlegget til medisinen ville jeg personlig tatt det med en klype salt, men det er meg da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene gutten kjørte fingeren sin så hardt opp i nesa mi at jeg begynte å blø :aww: Mener å ha lest at mennesker gjerne er på sitt mest voldelige i toårs-alderen :P Aner ikke om det stemmer da! Men gleder meg litt til de blir litt mindre voldelige igjen, selv om de er morsomme nå også. I stad fikk jeg en leke i hodet gjentatte ganger. De slår ikke hverandre så mye, mest meg, og det er jo bra :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang barnehageklær. Skjønner jo at det er litt opp til hver enkelt hva en trives best med. Vi har ingen å arve fra, så det er litt begrenset hva vi har liggende. Og med flytting fra varmt vestland til kaldere østland trenger vi skifte over til vintergarderobe snart, vi har jo klart oss helt fint med ei vindjakke hittil. Det ble litt trøsteshopping på nett her jeg sitter å venter på telefon fra bhg om å hente hysterisk lillemor som ikke synes tilvenning er noe greit. :icon_redface: Det er ingen spøk å være barn altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang barnehageklær. Skjønner jo at det er litt opp til hver enkelt hva en trives best med. Vi har ingen å arve fra, så det er litt begrenset hva vi har liggende. Og med flytting fra varmt vestland til kaldere østland trenger vi skifte over til vintergarderobe snart, vi har jo klart oss helt fint med ei vindjakke hittil. Det ble litt trøsteshopping på nett her jeg sitter å venter på telefon fra bhg om å hente hysterisk lillemor som ikke synes tilvenning er noe greit. :icon_redface: Det er ingen spøk å være barn altså.

Huff, håper tilvenningen går greit :\

Vi har ikke så mye i barnehagen enda, men her gåes det ikke enda, og de holder småttisene mer inne enn de som er hakket eldre. Vi flytter dressen litt frem og tilbake (har en hjemme og, men den er litt stor) og så har hun et skift med vanlige klær, samt en regnbukse og stonz som bor i barnehagen. En ekstra lue og ekstra votter.

Håper å arve litt mer fra @ snart :flowers: og så har vi kjøpt noe brukt ulltøy, og får litt her og der. Elsker fleecedressen @Margrete sendte - så den bruker vi tilogfra barnehagen nå når det er forholdsvis varmt, og hun kan ha den under regnbuksa ute om det trengs.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil de faktisk endrer pakningsvedlegget til medisinen ville jeg personlig tatt det med en klype salt, men det er meg da.

Sitrat fra artikkelen: "Pakningene og bruksanvisningen i pakkene vil bli endret i løpet av høsten 2014, opplyser Statens Legemiddelverk."

Så det kommer vel snart :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde de fått grisekjeft av lillemor i barnehagen, hun ville ikke inn! For tenk. :lol::wub: Og hadde dratt av gårde fra ytterdøra og skulle rett til huska. At man ikke kan gå er virkelig ingen hindring for å komme dit man vil lenger. :lol: Nå sitter hun og leker på "roterommet" som skal bli hennes rom. :wub: Så da sniker jeg meg til litt tid her inne.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pillen er sikker for oss over 75 kg også?

Ingen sånne ting er 100% sikkert uansettvekt og når man tar dem. Så ta en test om mensen ikke skulle dukke opp :) mest sannsynlig har det gått bra, er jo bare noen få dager i mnd som man kan bli befruktet, og selv ikke om man vet de er det så lett alltid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt en test uansett siden man kan ha mensen i starten av en graviditet..

Og selv om det i teorien at det er liten sjanse å treffe på riktig dag, så er det jammen meg fort gjort lell! Om jeg så hadde slik flaks i Lotto :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir dere ungene til middag? Jeg har null fantasi, så her går det mye i kjøttboller, kjøttkaker, fiskeboller og fiskekaker. Og middagsglass. I dag har jeg laget eggerøre, men det er vel egentlig frokostmat.

Vi gir det vi spiser, så alt fra thaimat til fårikål. :lol: Hender vi har litt lite eller det er veldig krydret (hun liker godt krydder, men vi begrenser salt noe) da får hun middagsglass. Men hun vil helst ha det vi spiser.

Men du kan gi alt, supper, gratenger, gryteretter, rent kjøtt, salater, ol.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...