Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Du får ta bilde av han under trappen og skrive "Helgen til bamsen var mørk."

:lol:

Herregud ja! Jeg hadde gått bananas med den der i hus. Bunny Suicide style. :D

bunny-suicide-21.jpg

bunny_example.jpg

bunny-suicides-dog1.jpg

Bare å nyt mens de er bittiser ja. Min da jeg sa at vi ikke rakk å lese en bok til; "Skal jeg banke deg i tissen, eller?" :blink: WTF?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ja! Jeg hadde gått bananas med den der i hus. Bunny Suicide style. :D

bunny-suicide-21.jpg

bunny_example.jpg

bunny-suicides-dog1.jpg

Bare å nyt mens de er bittiser ja. Min da jeg sa at vi ikke rakk å lese en bok til; "Skal jeg banke deg i tissen, eller?" :blink: WTF?

:lol: :lol:

Og: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kult at du har gått ut med det så tidlig! Det er vel en "regel" at man ikke skal si det til andre enn de nærmeste før 12 uker, men det synes jeg er teit. Skjønner de som vil vente altdå, men de som vil dele med en gang liker jeg! Tror ikke jeg vil vente til 12 uker. Jeg tenker at om vi mister det, så er det lettere om folk vet, enn om alt er hemmelig. Vet om en del som har fått småsure kommentarer om de har gått ut med det før 12 uker, "for sånn er jo regelen".. Det gjør meg sinna :P

Vet alle om deg? :)

Syntes det passet meg best å gå ut med det tidlig. Jeg forklarte selvfølgelig først til nærmeste familie, men så syntes jeg det passet greit å fortelle på sonen :)

"Alle" vet det ja, men det er ikke noe jeg har postet på FB liksom da blir det så innmari mye ståhei rundt det.

Men de jeg tilbringer tid med i hverdagen som jobb og nærmeste venner er godt inni sirkelen.

Mye greiere og få støtte og kunne stille spørsmål osv. hvis man lurer på noe :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet ekstra lenge med å si noe, bare min sjef som viste noe. Ingen fikk vite noe før etter oul i uke 18. Men hadde jeg ikke opplevd de 2 sa'ene hadde vi nok fortalt det tidligere, i hvertfall til nærmeste familie etter første ul om alt sto bra til da.

Vi har jo fått en del kommentarer på at vi ikke har sagt noe om dette tidligere til noen :) tror man bare må finne ut av hva som føles riktig for en.

Edit. Begge gangene vi mistet var det deilig for meg at så mange ikke viste noe rundt meg, hadde ikke orket alt fokuset fra folk på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det passet meg best å gå ut med det tidlig. Jeg forklarte selvfølgelig først til nærmeste familie, men så syntes jeg det passet greit å fortelle på sonen :)

"Alle" vet det ja, men det er ikke noe jeg har postet på FB liksom da blir det så innmari mye ståhei rundt det. 

Men de jeg tilbringer tid med i hverdagen som jobb og nærmeste venner er godt inni sirkelen.

 

Mye greiere og få støtte og kunne stille spørsmål osv. hvis man lurer på noe :)

Phew. Godt å høre. "Avslørte" det nemlig til vår felles NVH vennine i dag fordi jeg trodde alle visste, og fikk akutt dårlig samvittighet når hun ble sjokkert. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap fortalte vi det tidlig til nærmeste familie, første barnebarn på begge sider og alle var over seg av begeistring. Nr 2 sa vi fra 10-12 uker. Nr 3 og 4 jeg var ca 4 mnd på veg. Da vi informerte om nr 4 var det en i familien som utbrøt:"Skal dere ha enda en unge? Noe så pinlig," Og det tok jeg meg ganske nær av, så da vi ble gravide m nr 5 sa vi ingenting til noen i familien før jeg var 6 mnd på veg, jeg greidde faktisk å skjule det så lenge.

Så forstår godt de som ønsker å si fra tidlig- i glede over svangerskapet. Og de som vil holde det skjult forde de ikke orker alskens reaksjoner. Mange tror gravide er "fritt villt" ift hva man kan tillate seg å ytre av personlige meninger. Om både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppa her er også første barnebarn på begge sider, så da vi skulle fortelle det til mine svigerforeldre, hadde svigerfar bursdag noen dager etter. Så jeg kjøpte inn krus det sto "verdens beste farfar" og lik til framor, pakka inn og la det i en pose. I kortet la jeg ved et ul-bilde, og så gav jeg dem posen og sa de måtte åpne når dem ble for nysgjerrig.

Det gikk nok en time, kanskje to, før svigermor tvang svigerfar åpne og grininga derfra tok jo aldri slutt :lol: hadde dog en liten pausen fra dagen etter til hun kom på besøk på føden.. Da starta det igjen :lol:

Det er litt merkelig når man som nybakt mor sitter der med baby i hendene, tar ting overraskende rolig og kuli, og så kommer svigermor gråtende inn. Hun hadde vist grått hele veien opp fra bilen :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Her ble svigermor sur da hun fikk vite det, men den som gråt på barselavdelinga da hun fikk lillemor i armene, det var svigermor. Min mor ble mest furt fordi jeg ikke kom oppover i nyttårshelga som planalgt. (Lå på sykehus med intravenøs væske istedenfor :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Her ble svigermor sur da hun fikk vite det, men den som gråt på barselavdelinga da hun fikk lillemor i armene, det var svigermor. Min mor ble mest furt fordi jeg ikke kom oppover i nyttårshelga som planalgt. (Lå på sykehus med intravenøs væske istedenfor :lol: ).

Det synes jeg var i grenseland til ego av deg da, rak.. Du lå jo bare på sykehuset :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i 1 års dag til min nevø i morgen. Foreldrene sa de trengte klær, så klær er kjøpt. Men ungen syns jo ikke klær er så spennende, men hva syns egentlig en 1 åring er spennende? Tenker en liten ting jeg enten kan lage på en dag selv eller som ikke koster så mye. Han er glad i gule ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i 1 års dag til min nevø i morgen. Foreldrene sa de trengte klær, så klær er kjøpt. Men ungen syns jo ikke klær er så spennende, men hva syns egentlig en 1 åring er spennende? Tenker en liten ting jeg enten kan lage på en dag selv eller som ikke koster så mye. Han er glad i gule ting!

En pose ballonger :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besøk av klassebamsen i helgen. For tredje gang i løpet av 1. og 2. klasse har han ligget i gangen under trappa en hel helg. Det forventes en historie og bilder av alt det morsomme han har vært med på, men jeg har ingenting å skrive ... og jeg gidder ikke mase på datteren om å ta han med seg heller, for hun synes det er kjedelig  :hmm:  

Haha! Fant bamseboka vi hadde hatt på barneskolen, og en hadde skrevet:

"Stripa har bare liggi i posa hele helga"

:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er innpakket er spennende for en 1åring. Ofte er det nok med papiret. :P

Hva med en liten gul badeand eller lekebil? :)

Lekebil var lurt! :D Tenkte papiret kom til å være spennende, ja :)

@Krutsi Mamman er veldig flink til å pynte. Tipper hun har pyntet med masse ballonger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekebil var lurt! :D Tenkte papiret kom til å være spennende, ja :)

@Krutsi Mamman er veldig flink til å pynte. Tipper hun har pyntet med masse ballonger :P

Da får du kjøpe en sånn pose med smellerter, sånne man drar i ei snor og så sier det "popp" og så flyr det ut sånn pynteting :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan det går an å savne henne sånn, hun er jo bare i barnehage. Spesielt når jeg venter på bussen hjem. Bonden sa han kunne hente etter jobb i dag, men jeg er i barnehagen før han, så det kunne han glemme :lol: 8,5 timer uten lille er nok for tenk. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...