Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Bare å for å skremme litt hvor viktig det er at vi som foreldre må følge magefølelsen og sette krav. Det er vi som kjenner barnet best..

Ei bekjent av meg fikk baby, og alt var fint. Så en dag ble babyen bare slapp og syk, og ville ikke spise noe særlig. Rett på legevakta og sendt hjem igjen med at det var nok en liten betennelse i navlen.

Utover kvelden tok mora kontakt me moren sin og hennes stefar fikk høre om dette, og dagen etter ble babyen fortsatt ikke bedre. Han kjørte dem på sjukehuset og der viste det seg at det var ingen liten betennelse. Og det hele endte med at de nesten mistet babyen og jenta sitter nå i rullestol og er kraftig psykisk utviklingshemmet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Bare å for å skremme litt hvor viktig det er at vi som foreldre må følge magefølelsen og sette krav. Det er vi som kjenner barnet best..

Ei bekjent av meg fikk baby, og alt var fint. Så en dag ble babyen bare slapp og syk, og ville ikke spise noe særlig. Rett på legevakta og sendt hjem igjen med at det var nok en liten betennelse i navlen.

Utover kvelden tok mora kontakt me moren sin og hennes stefar fikk høre om dette, og dagen etter ble babyen fortsatt ikke bedre. Han kjørte dem på sjukehuset og der viste det seg at det var ingen liten betennelse. Og det hele endte med at de nesten mistet babyen og jenta sitter nå i rullestol og er kraftig psykisk utviklingshemmet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vil heller ikke skremme, men er veldig enig med deg. Nå har jo @soelvd vært hos to forskjellige leger, så da er det sikkert ikke noe veldig alvorlig, men lurt å kontakte legene morgen om det ikke er bedre. :) Det jeg vil fortelle under har ingenting med dette å gjøre.

Babyer/barn er flinke til å kompensere slik at tegn ikke alltid er like tydelige som hos voksne. Feks vitale tegn... En lærer fortalte meg at en bekjent av henne klarte å rygge på et barn hun passet på rundt 2 år. Barnet ble hentet av ambulanse, men virket relativt frisk og fin. De ville beholde det på sykehuset for observasjon, og foreldrene dro hjem for å hente litt klær osv. Ila kort tid ble barnet mye, mye dårligere, og jeg husker ikke om det overlevde.

Igjen, jeg ønsker IKKE å skremme noen, men jeg visste ikke om barnas reaksjon på traumer/sykdommer før jeg hørte om dette. Derfor følger jeg alltid nøye med dersom noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for lille Tuva.

Det er så Kjipt med slike ting. Snørr og hoste er begripelig og forventet, alt utover det er bare veldig veldig ubehagelig når oppstår :hug: :hug:

Det er så Kjipt å samsove med sykt barn. Han skjærer tenner, hoster, sparker og slår. Jeg har sovi ca 2 timer til sammen de siste nettene føles det som :|

Det endte med at jeg mistet fatningen litt kl 04 i natt og erklærte at det var siste natt i mammas seng.

Noe som var toltalt urettferdig og lite pedagogisk selvfølgelig, og resulterte ( forståelig nok ) i mye gråt og harme.

Gaaad!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: Vi reiste på legevakten igjen i ettermiddag, mye mer utslag på urin Plus blod og de trodde det var nyrebekkenbetennelse. Han ringte masse rundt for han var ikke sikker på hva man gjorde med så små barn som hadde det, han hadde ikke hørt om det før. Så nå skal hun på antibiotikakur og til fastlege neste uke for kontroll og ultralydhenbisning. Og ble det verre skulle vi på sykehus til barnelege. Så da ble vi i alle fall tatt seriøst, føler jeg.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: Vi reiste på legevakten igjen i ettermiddag, mye mer utslag på urin og de trodde det var nyrebekkenbetennelse. Han ringte masse rundt for han var ikke sikker på hva man gjorde med så små barn som hadde det, han hadde ikke hørt om det før. Så nå skal hun på antibiotikakur og til fastlege neste uke for kontroll og ultralydhenbisning. Og ble det verre skulle vi på sykehus til barnelege. Så da ble vi i alle fall tatt seriøst, føler jeg.

Så bra at dere fant ut av hva det var! Og god bedring til Tuva!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: Vi reiste på legevakten igjen i ettermiddag, mye mer utslag på urin Plus blod og de trodde det var nyrebekkenbetennelse. Han ringte masse rundt for han var ikke sikker på hva man gjorde med så små barn som hadde det, han hadde ikke hørt om det før. Så nå skal hun på antibiotikakur og til fastlege neste uke for kontroll og ultralydhenbisning. Og ble det verre skulle vi på sykehus til barnelege. Så da ble vi i alle fall tatt seriøst, føler jeg.

Så bra at dere fikk en diagnose! :D

Nå går det snart bedre skal du se :)

A i badekaret : ' barber beina dine mamma, du ser ut som et troll, ikke som en mamma! ' :| :|

Fant ut at han aldri har brukt et såpestykke før, så nå har jeg tidenes reneste rygg :aww:

Han er bedre, så da satser jeg på litt søvn i natt *krysse fingrene*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende melding til barnehagen om at isa hadde feber og derfor ble hjemme i dag. Fikk god bedring meldign tilbake og en påminnelse om at det er planleggnignsdag i morgen. Det har det ikke stått noe steder og ikke nevnt på foreldremøte i går. Det er så flaks jeg har hatt fri uke denne uka! Jeg må nok sende de en mail om å få oversikt over planleggingsdagene for de kan jeg ivanligvis ikke ta på en dag varsel :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende melding til barnehagen om at isa hadde feber og derfor ble hjemme i dag. Fikk god bedring meldign tilbake og en påminnelse om at det er planleggnignsdag i morgen. Det har det ikke stått noe steder og ikke nevnt på foreldremøte i går. Det er så flaks jeg har hatt fri uke denne uka! Jeg må nok sende de en mail om å få oversikt over planleggingsdagene for de kan jeg ivanligvis ikke ta på en dag varsel :gaah:

Oi! Så dårlig! Her er det opplyst både på nett, muntlig, i årsplan og i mndplan. :o

Vi har vært på foreldremøte i kveld. Lillemor måtte være med siden vi ville stille begge to. Hun har vært høyt og lavt og skravlet og forstyrret og i det heletatt :lol: Men jeg syns i grunnen det var greit å kunne si til de ansatte at "sånn er hun hjemme, er hun sånn her?" :lol: For da får de se at hun egentlig ikke er stille og forsiktig og helst sitter på armen min. Da får de litt bedre innblikk i hvor langt hun har kommet i å tø opp der inne.

Fortsatt masse god bedring til @soelvd sin Tuva liker ikke når jeg har rett i "selvdiagnostisering" men nyrebekkenbetendelse skal jo være greit å bli kvitt da, selv om det vistnok er fryktelig vondt. :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle god bedringer og sånn. Kjenner jeg synes det er guffent å måtte reise på ultralyd for å se etter skader på nyrene, som små barn lettere kan få. Men det går vel bra, håper jeg. Nå går vi bare for bedring i morgen så vi slipper sykehusinnleggelse :)

En fordel ved sykt barn: MASSE kvalitetstid. Vi har vært på soverommet omtrent hele dagen. Kost, sløvet, sovet litt, lest bok, trent på dyrelyder og sunget sanger. :wub: Og for en gangs skyld ligger hun jo i armkroken hele tiden :)

10689629_10152639940807225_337178033096610646720_10152639949017225_5096039201707

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ntaw! God bedring Tuva! @soelvd

Både Tuva og jeg er forkjølet. Jeg gjorde den store feilen å forsøke lære henne å pusse nesen. Nå fnyser hun snott over alt ellers enn i kleenexen bare fordi det var så gøy..

Tuva sier takk og ler litt av navnesøsteren sin. Man må jo snyte seg i noe. Koseteppet feks.... ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ntaw! God bedring Tuva! @soelvd

Både Tuva og jeg er forkjølet. Jeg gjorde den store feilen å forsøke lære henne å pusse nesen. Nå fnyser hun snott over alt ellers enn i kleenexen bare fordi det var så gøy..

:lol: flink å blåse nesa!

Her har mannen først vært skikkelig forkjølet, så ble det min tur så nå håper jeg Jakob slipper unna.

Vi må fikse pass neste uke og jeg håper det går greit å få tatt bilder. Ser for meg at det kan pendle mellom kjempe furteleppe til hysterisk gledeshyl. Hvis vi får til et når han trekker pusten bør det gå bra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: flink å blåse nesa!

Her har mannen først vært skikkelig forkjølet, så ble det min tur så nå håper jeg Jakob slipper unna.

Vi må fikse pass neste uke og jeg håper det går greit å få tatt bilder. Ser for meg at det kan pendle mellom kjempe furteleppe til hysterisk gledeshyl. Hvis vi får til et når han trekker pusten bør det gå bra :lol:

Tuva tok passbilder før sommeren. Hun syntes hele situasjonen var så rar at hun fikk et glimrende passbilde - veldig alvorlig så småsur ut :lol: Jakob... jeg liker navnet :ahappy::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva tok passbilder før sommeren. Hun syntes hele situasjonen var så rar at hun fikk et glimrende passbilde - veldig alvorlig så småsur ut :lol: Jakob... jeg liker navnet :ahappy::ahappy:

Ja, jeg håper han tar på seg den alvorlige minen. Men han er en smule uforutsigbar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Tuva!

For en fantastisk følelse :heart: har kjent svake tegn på liv i magen et par uker nå, men nå begynner de virkelig å bli kraftigere :D er nok ikke så lenge til samboer kan kjenne dem nå heller :wub:

Åh, det er herlig :D Her kommer det ubehagelige store, harde kroppsdeler ut i siden og opp i ribbena plutselig :P

9 uke nå, så de eneste tydelige tegnene er kvalme :P

Ugh, misunner deg ikke kvalmen! Jeg endte opp med å gå å småspise hele tiden for å prøve å holde den unna, men den kom i tide og utide. Gikk heldigvis over rundt uke 12.

Var på CTG og ultralyd på Ullevål igår fordi symfysemålet mitt er under gjennomsnittet. For tre uker siden var bebis litt liten. Eller magemålet var for lite i forhold til hodemålet på UL. Nå var alt midt på gjennomsnittet og vekta ble regnet til 2700 gram, noe som betyr ca 3500 gram ved fødsel. Altså helt tipp topp :D Hodet ligger også godt nedi bekkenet. Jeg begynner å bli litt utålmodig og tenker at nå kan hun bare komme. Men det er fire uker til termin så det tar vel litt tid enda :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...