Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Takk for svar dere :) da virker det ikke som om vi har tenkt helt feil når det gjelder vogn. Gleder meg til å sjekke den ut nærmere i butikk :)

Ellers så turner frøkna masse i magen akkurat nå :wub: på kontrollen i dag var alt fortsatt som det skulle, jeg ligger helt på de derre magemålet og hjerteslaga slo jevnt og fint.

svigermor har begynt å strikke på et veldig søtt hentesett, mamma skal lage babynest og sboer er i full gang med å fjerne lister, tapet og gulv før vi skal legge på nytt og male. Fine fine tiden nå som jeg tør å faktisk glede meg og planlegge fremover :ahappy:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Det som var veldig kjekt med Edge Duo var stooor bag, så det var ingen problem med vinteren og plass i baggen :) Og den er fantastisk god å trille synes jeg, stødig som bare det! Men i kjøpesenteret så var den virkelig pain :lol:

Er der med baggen jeg tenker litt på, hun blir jo født i januar eller februar.. Men får vi plass til voksipose i city cross baggen? Kommer jo ikke til å være innmari mye i kjøpesenter, viktigst at den er god ute, men må jo få plass til den pg buret til Leo i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så ekstremt viktig å mase med om lillemor går enda? "Alle" andre stresser åpenbart med at hun måååå begynne å gå nå. Trodde det var foreldre som skulle bekymre seg for sånt, ikke alle andre. :aww: Vi tar det helt med ro, vi ser at hun ikke er klar for å gå selv enda, så da får hun bruke den tiden hun trenger. Hun er ikke mer enn snart 14 mnd. Men jeg begynner å bli lei av å "forsvare" at hun ikke går.

Må nesten le litt, hvorfor i all verden skal lillemor gå før lillemor er klar for å gå? :P

Og når det gjelder sying av babynest, var det Krilo som nevnte det? Få "syersken" til å vaske tøyet uten vaskemiddel før hun syr, vi vil jo ikke at lille venn skal ligge og puste inn kjemikalier fra tøyet? Det samme gjelder nykjøpte babyklær og sengetøy. Jepp, det er en kjepphest jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le litt, hvorfor i all verden skal lillemor gå før lillemor er klar for å gå? :P

Og når det gjelder sying av babynest, var det Krilo som nevnte det? Få "syersken" til å vaske tøyet uten vaskemiddel før hun syr, vi vil jo ikke at lille venn skal ligge og puste inn kjemikalier fra tøyet? Det samme gjelder nykjøpte babyklær og sengetøy. Jepp, det er en kjepphest jeg har.

Vasker alt med Neutral, jeg. Uten skyllemiddel. Om det er nytt eller brukt :) Har lært det av mammaen til babyen, da. Mine fikk nok litt skyllemiddel i sine klær ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le litt, hvorfor i all verden skal lillemor gå før lillemor er klar for å gå? :P

ikke sant? Er hun som har fasiten på når hun skal gå. Alle andre kan ta seg en bolle og klappe igjen. :lol:

Tann og snørr = vil/kan ikke sove. Men hurra for tann i overkjeven, kanskje hun snart klarer å tygge litt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le litt, hvorfor i all verden skal lillemor gå før lillemor er klar for å gå? :P

Og når det gjelder sying av babynest, var det Krilo som nevnte det? Få "syersken" til å vaske tøyet uten vaskemiddel før hun syr, vi vil jo ikke at lille venn skal ligge og puste inn kjemikalier fra tøyet? Det samme gjelder nykjøpte babyklær og sengetøy. Jepp, det er en kjepphest jeg har.

Skal minne den kommende mormoren på det :) pleier alltid å vaske håndkler og sengetøy (til oss selv vel og merke da første baby er på vei nuh) før det taes i bruk, ikke så flink med egne klær der, men alt av klær og stoff ting som frøkna etterhvert får skal vaskes først, og vi skal bytte til sånn vaskemiddel som anbefales til barn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der med baggen jeg tenker litt på, hun blir jo født i januar eller februar.. Men får vi plass til voksipose i city cross baggen? Kommer jo ikke til å være innmari mye i kjøpesenter, viktigst at den er god ute, men må jo få plass til den pg buret til Leo i bilen :P

Vår brukte bag i city cross til han var 7-8 mnd. Blant annet om vinteren med saueskinnspose. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der med baggen jeg tenker litt på, hun blir jo født i januar eller februar.. Men får vi plass til voksipose i city cross baggen? Kommer jo ikke til å være innmari mye i kjøpesenter, viktigst at den er god ute, men må jo få plass til den pg buret til Leo i bilen :P

Vi har TFK joggster twist og hadde omtrent samme kravene som deg. Samtidig har jeg forsøkt vogner med enda større dekk og sånn og de er enda et hakk bedre å kjøre men tar mer plass i bilen. Tuva er født i midten av februar og det passet veldig greit i forhold til bag. Da hadde hun saueskinnsposen i mens hun var liten på vinteren og på sommeren hadde hun uansett ikke pose. Nå byttet hun over til sportsdel når hun var ca et halvt år for da hadde hun ikke tålmodighet til bag lenger. Men lengden på bagen er virkelig verdt å kikke på. TFK-vognen har en av de største og vi hadde meeer enn god nok plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har TFK joggster twist og hadde omtrent samme kravene som deg. Samtidig har jeg forsøkt vogner med enda større dekk og sånn og de er enda et hakk bedre å kjøre men tar mer plass i bilen. Tuva er født i midten av februar og det passet veldig greit i forhold til bag. Da hadde hun saueskinnsposen i mens hun var liten på vinteren og på sommeren hadde hun uansett ikke pose. Nå byttet hun over til sportsdel når hun var ca et halvt år for da hadde hun ikke tålmodighet til bag lenger. Men lengden på bagen er virkelig verdt å kikke på. TFK-vognen har en av de største og vi hadde meeer enn god nok plass.

jeg er litt skeptisk til TFK vognene kjenener jeg, har stort sett bare hørt dårlige erfaringer, pluss når jeg jobbet i bhg. så var de de værste vognene å trille og sånn :/ men det er jo noen år siden så kan jo ha bedret seg, skal ha de i bakhodet når vi skal se på vogner :) hvor stor er det ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt skeptisk til TFK vognene kjenener jeg, har stort sett bare hørt dårlige erfaringer, pluss når jeg jobbet i bhg. så var de de værste vognene å trille og sånn :/ men det er jo noen år siden så kan jo ha bedret seg, skal ha de i bakhodet når vi skal se på vogner :) hvor stor er det ca?

Så rart, vi endte opp med den nettopp fordi mange vi kjenner og flere barnehageansatte sa det var de beste vognene :) Mange forskjelige erfaringer. Mitt beste tips er uansett å reise og prøve :)

Barnevognguiden er grei for å kikke på størrelser og sånn: http://www.barnevognguiden.no/trends-for-kids-tfk/tfk-joggster-twist.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å forstå det dere med eldre barn skrev for lenge siden: At man må velge sine kamper. Herligheten så mange kamper hun er klar for å ta :lol: Vår største utfordring nå for tiden er at hun SKAL ha på lue, jakke, etc. Og hun blir så hinsides sint om hun ikke får ha det på seg. Dumt når det er 20 grader og hun koker over :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker vogn IreneN

Jeg har duo varianten og veldig fornøyd. God å trille på asfalt og grus :)

Vi har vært på trilletur med barselgruppa i dag. De andre sover så fint i vogna mens jeg gikk store deler av turen med bæresele. Er så glad jeg kjøpte den. Hun roer seg så fort i den.

Så anbefaler å kjøpe sjal eller sele til dere som skal ha barn. Er gull verd. Hjelper mot mageproblemer, trøtt baby og alt mulig. Kan ike få fullrost det nok.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker vogn IreneN

Jeg har duo varianten og veldig fornøyd. God å trille på asfalt og grus :)

Vi har vært på trilletur med barselgruppa i dag. De andre sover så fint i vogna mens jeg gikk store deler av turen med bæresele. Er så glad jeg kjøpte den. Hun roer seg så fort i den.

Så anbefaler å kjøpe sjal eller sele til dere som skal ha barn. Er gull verd. Hjelper mot mageproblemer, trøtt baby og alt mulig. Kan ike få fullrost det nok.

Du har ergobaby, ikke sant? Jeg har sett på den (med nyfødtinnlegg), men tenker jeg venter med å kjøpe til jeg skal være alene med bebis på dagtid når samboer må jobbe litt igjen. Da ser jeg for meg at det er veldig kjekt å ha! :) Men du anbefaler den du har? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har TFK joggster twist og hadde omtrent samme kravene som deg. Samtidig har jeg forsøkt vogner med enda større dekk og sånn og de er enda et hakk bedre å kjøre men tar mer plass i bilen. Tuva er født i midten av februar og det passet veldig greit i forhold til bag. Da hadde hun saueskinnsposen i mens hun var liten på vinteren og på sommeren hadde hun uansett ikke pose. Nå byttet hun over til sportsdel når hun var ca et halvt år for da hadde hun ikke tålmodighet til bag lenger. Men lengden på bagen er virkelig verdt å kikke på. TFK-vognen har en av de største og vi hadde meeer enn god nok plass.

Vi har en TFK i barnehagen nå, som sovevogn til vår 2 åring. Fornøyd med den til det bruket. :)

Men det negative med å ha det som første vogn, er at sportsdelen er vendt bort fra den som triller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane har TFK Joggster Twist til Jesper og er veldig fornøyd. :) Hun trengte noe som var lett å svinge og godt å holde og bremse, pga leddgikten og den innfrir alle krav. Ja, bortsett fra at prinsen helst vil bæres i bæresjal om dagen, da :heart:

Edit: Aner ikke hvorfor det ble merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Joggster Twist og likte den ikke. Dog var det en arvevogn, så det kan være den bare begynte å bli gammel, selv om jeg synes en så dyr vogn burde tåle to barn.

VI bare tipse alle med barn som har vokst seg bevisste nok til å se Kroppen! Gode gamle Trond Viggo er tilgjengelig på NRK og jeg og H har kost oss stort i dag. Jeg har så gode minner fra den serien og Trond Viggo er superflink til å formidle. H ble helt storøyd og oppslukt. Kjempekoselig.

http://tv.nrk.no/serie/kroppen/FBUA02004779/sesong-1/episode-1

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...