Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vi hsr en fra Biltema. Billig og veldig grei

Jeg var innom en butikk i dag. Hun turte ikke å selge til meg fordi hun var usikker på hva den inneholdt, og om det var noe skummelt. Før var det hvertfall et stoff som de brukte som kunne svelle noe voldsomt. Ikke særlig bra i små babymager dersom de får løs en bit. Hun ba meg dra hjem og lese meg opp på nettet før jeg kjøpte et produkt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom en butikk i dag. Hun turte ikke å selge til meg fordi hun var usikker på hva den inneholdt, og om det var noe skummelt. Før var det hvertfall et stoff som de brukte som kunne svelle noe voldsomt. Ikke særlig bra i små babymager dersom de får løs en bit. Hun ba meg dra hjem og lese meg opp på nettet før jeg kjøpte et produkt.

Jeg finner ikke noe negativt når jeg googler EVA-foam iallefall?

Ser ut til at det er et veldig vanlig materiale til forskjellige gymmatter, yogamatter osv.

Den vi har er det vanskelig å skulle få løsnet en bit fra. Var iallefall ikke noe problem her. Men jeg var jo i nærheten også, når han lå på den.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig bilde Rak! For en herlig jente du har :D

takk :ahappy:

Har puslespill matte fra Nille. Den er kanskje ikke så myk som gym matte. Jeg har den under babygymen.

Herlig bilde Rak.

Takk :ahappy:

Edit: hvis @Pippin&Symra ser nøye på bildet så ser hun en kjent jakke. Den passer enda - og brukes masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på middag hos verdens søteste 1 åring i går. Hun ble veldig glad for gavepapiret og kortet A hadde lagd :lol:

Såååå blid og sååå glad i å danse :lol:

A ble fryktelig sjarmert og lekte borte tittei med henne og passet på at hun ikke slo seg, ødela noe etc. Han gikk helt opp i rollen som en omtenksom barnevakt og hun stabbet etter han for å nusse han i håret. Helt sprøtt å se han i den rollen, lille babyen min er en stooor omtenksom gutt :wub:

Litt vemodig og veldig flott å se.

Ellers har spiderman tatt over livet vårt..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra av typen skal ha baby, termin litt uti oktober. Vi har en lue og "sko" (mamma har heklet uglelue og converse til babyen) som vi skal gi dem. Er det vanlig å vente til babyen er født, eller kan vi gi det nå? :P

Har også et hjemmelaget kort, hvor det står et vers bla. Hva skriver vi på det? Til hvem; babyen eller foreldrene? :P Haha, heelt blank på dette merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken uke dere fødte i? Mange som gikk over termin?

Jeg er førstegangs og tror ikke det skjer noe med det første, men er nå i uke 38 og de siste dagene har jeg mer eller mindre hatt konstante kynnere. Men startet permisjonen idag, så da roer det seg helt sikkert! :-) selv om ungen er velkommen til å komme når som helst nå!

Jeg fikk veldig forsinket svar på blodtypeprøven min for en liten stund siden. Jeg er visst rhesus negativ, så det var jo kjekt å få greie på før fødselen :P

38+3. Vannavgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken uke dere fødte i? Mange som gikk over termin?

Jeg er førstegangs og tror ikke det skjer noe med det første, men er nå i uke 38 og de siste dagene har jeg mer eller mindre hatt konstante kynnere. Men startet permisjonen idag, så da roer det seg helt sikkert! :-) selv om ungen er velkommen til å komme når som helst nå!

Jeg fikk veldig forsinket svar på blodtypeprøven min for en liten stund siden. Jeg er visst rhesus negativ, så det var jo kjekt å få greie på før fødselen :P

Fødte 40+6 Ventet og ventet og ventet hver kveld på noe skulle skje. Plutselig en natt gikk vannet!

Hvor fort kom magen deres som førstegangs? :)

Da jeg var 4,5 måned på vei. Husker jeg syntes det var så stas. Har dett bilder av det i ettertid og den var ikke såå mye å skryte av på det tidspunktet :P Men jeg følte meg iallefall gravid og ikke lubben.

Ida og Ninen tester sykkelvogna. Ser bare ørlitegranne ut som det falt i smak eller? :lol: I love it! Bruker halve tiden til og fra barnehagen, hun sitter greit og syns det er kult. :D

10641210_10154675481255171_3872540865501

Herlige Ida :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra av typen skal ha baby, termin litt uti oktober. Vi har en lue og "sko" (mamma har heklet uglelue og converse til babyen) som vi skal gi dem. Er det vanlig å vente til babyen er født, eller kan vi gi det nå? :P

Har også et hjemmelaget kort, hvor det står et vers bla. Hva skriver vi på det? Til hvem; babyen eller foreldrene? :P Haha, heelt blank på dette merker jeg.

Jeg var veldig glad for alt vi fikk før han kom til verden, så slapp vi å bekymre oss for å kjøpe dobbelt opp osv. Selvsagt glad for det vi fikk etter han var født og, men ekstra stjerne i boka for alt som er på plass før fødslen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til diskusjonen ang skadelige stoffer i lekematter. Ftalater heter stoffet jeg ble advart mot. Wikipedia sier følgende:

"Ftalater er estere av ftalsyre. Ftalater brukes hovedsakelig som mykgjørere iplast (primært PVC) og finnes i mange produkter vi bruker til daglig, men er i ferd med å fases ut, da de kan være hormonhermende.Noen ftalater er klassifisert som reproduksjonsskadelige og skadelige for fosteret. Noen er også klassifisert som miljøskadelige. Nyere forskning tyder også på at barn som utsettes for husstøv med ftalater, oftere har symptomer på astma og allergi."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til diskusjonen ang skadelige stoffer i lekematter. Ftalater heter stoffet jeg ble advart mot. Wikipedia sier følgende:"Ftalater er estere av ftalsyre. Ftalater brukes hovedsakelig som mykgjørere iplast (primært PVC) og finnes i mange produkter vi bruker til daglig, men er i ferd med å fases ut, da de kan være hormonhermende.Noen ftalater er klassifisert som reproduksjonsskadelige og skadelige for fosteret. Noen er også klassifisert som miljøskadelige. Nyere forskning tyder også på at barn som utsettes for husstøv med ftalater, oftere har symptomer på astma og allergi."

Vi driver også å leter etter lekematte nå og kom over advarsler mot matter som ikke spesifikt er laget for barn fordi de kan inneholde stoffer som ikke er bra. De er heller ikke lager med tanke på at de kan bli spist på. Så ikke tygg på yogamatta under trening :lol:

Xxl har hatt en som virker bra, men den har vært utsolgt så lenge. Vi vil gjerne ha en med litt bredde så vi kan ligge der sammen han. Ser ut som vi ender på den de har på Barnahus. Men jeg synes det er stive priser på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagebursdag byr selvfølgelig på utfordringer.

Første utfordring : A har bursdag første helg i høstferien. Når skal man ha bursdagen liksom? Siste helg i høstferien er jo like dumt, førstkommende passer ikke for oss. Jeg tenker at det kanskje går ann å ta det fra 17-19 på en ukedag etter ferien, xn synes det er en dårlig idé.

2 utfordring :

A har gode kompiser i to avdelinger.

Fra å være den litt tilbaketrukne er han nå plutselig supersosial og har i tillegg til sine nåværende avdelingsvenner begynt å leke mye med enkelte på sin egen alder.

Det er spesielt 2 gutter han MÅ ha med visstnok og disse to var han i bursdagen til når de ble 4 etter nyttår. Men siden han ble flyttet over med 2009 barna går han ikke i den samme avdelingen som de lengre.

Å invitere de ved å legge lapp i hyllene strider i mot barnehagens regler ( som jeg er helt enig i ), men vi kan sende invitasjonen hjem til de to.

Vel og bra det, men jeg vet at han leker med flere av guttene fra den avdelingen også og jeg vet at de andre kommer til å få greie på at de to guttene ble invitert oog ikke de. A er med den avdelingen 1 dag i uka.

Så da har vi valget : invitere alle guttene i begge avdelingene ( :| ) , invitere bare de to og risikere at noen av de andre blir lei seg , eller nekte ungen å be to av de barna han gleder seg mest til at skal komme.

Gaaad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver også å leter etter lekematte nå og kom over advarsler mot matter som ikke spesifikt er laget for barn fordi de kan inneholde stoffer som ikke er bra. De er heller ikke lager med tanke på at de kan bli spist på. Så ikke tygg på yogamatta under trening :lol:

Xxl har hatt en som virker bra, men den har vært utsolgt så lenge. Vi vil gjerne ha en med litt bredde så vi kan ligge der sammen han. Ser ut som vi ender på den de har på Barnahus. Men jeg synes det er stive priser på de.

Vi endte opp med en fra XXL. 100x200 cm. Så får vi se om den duger, eller om vi burde ha en til for å få den kvadratisk. Sålangt virker den fin da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, hentet Tuva hjem i dag. Feber og oppkast. Legevakten ville vi skulle komme inn. +2 på blod i urin (altså mer enn sist uke) og +3 på hvite blodceller. I tillegg syntes legen det var rart at hun fikk feber midt i en antibiotikakur. Ny prøve i morgen, så skulle den udugelige fastlegen vår få finne ut hva vi gjorde videre.. Så nå tror jeg vi sjekker mulighetene for privatlege/sykehus, selv om det koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, hentet Tuva hjem i dag. Feber og oppkast. Legevakten ville vi skulle komme inn. +2 på blod i urin (altså mer enn sist uke) og +3 på hvite blodceller. I tillegg syntes legen det var rart at hun fikk feber midt i en antibiotikakur. Ny prøve i morgen, så skulle den udugelige fastlegen vår få finne ut hva vi gjorde videre.. Så nå tror jeg vi sjekker mulighetene for privatlege/sykehus, selv om det koster skjorta.

God bedring :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, hentet Tuva hjem i dag. Feber og oppkast. Legevakten ville vi skulle komme inn. +2 på blod i urin (altså mer enn sist uke) og +3 på hvite blodceller. I tillegg syntes legen det var rart at hun fikk feber midt i en antibiotikakur. Ny prøve i morgen, så skulle den udugelige fastlegen vår få finne ut hva vi gjorde videre.. Så nå tror jeg vi sjekker mulighetene for privatlege/sykehus, selv om det koster skjorta.

Kunne ikke den legen finne ut av hva som ville vært beste vei videre? Når antibiotikaen tydeligvis ikke fungerer så skal hun ta den i en dag til? Uansett, god bedring til Tuva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke den legen finne ut av hva som ville vært beste vei videre? Når antibiotikaen tydeligvis ikke fungerer så skal hun ta den i en dag til? Uansett, god bedring til Tuva!

Hun var ferdig med den i dag. Legen sa at de ønsket en urinprøve fra morgenurin for å virkelig vite hva som er i den og hva som skjer videre. Så da skal vi inn igjen i morgen tidlig.

Takk for god bedring-ønsker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Tuva! Stakkars lille.

Her synes jeg så synd på ene gullet. Han får ikke ha NOEN leker selv. Broren synes alltid det han har er best, og kommer og røsker det ut av hånda hans. Må hele tiden blande meg inn og forklare gang på gang at han må vente til bror er ferdig før han kan få den. Men synker det inn? Nei, de er jo bare 14 mnd :lol: Men er jo bare å fortsette å forklare helt til han forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Barnehagebursdag byr selvfølgelig på utfordringer.

Første utfordring : A har bursdag første helg i høstferien. Når skal man ha bursdagen liksom? Siste helg i høstferien er jo like dumt, førstkommende passer ikke for oss. Jeg tenker at det kanskje går ann å ta det fra 17-19 på en ukedag etter ferien, xn synes det er en dårlig idé.

2 utfordring :

A har gode kompiser i to avdelinger.

Fra å være den litt tilbaketrukne er han nå plutselig supersosial og har i tillegg til sine nåværende avdelingsvenner begynt å leke mye med enkelte på sin egen alder.

Det er spesielt 2 gutter han MÅ ha med visstnok og disse to var han i bursdagen til når de ble 4 etter nyttår. Men siden han ble flyttet over med 2009 barna går han ikke i den samme avdelingen som de lengre.

Å invitere de ved å legge lapp i hyllene strider i mot barnehagens regler ( som jeg er helt enig i ), men vi kan sende invitasjonen hjem til de to.

Vel og bra det, men jeg vet at han leker med flere av guttene fra den avdelingen også og jeg vet at de andre kommer til å få greie på at de to guttene ble invitert oog ikke de. A er med den avdelingen 1 dag i uka.

Så da har vi valget : invitere alle guttene i begge avdelingene ( :| ) , invitere bare de to og risikere at noen av de andre blir lei seg , eller nekte ungen å be to av de barna han gleder seg mest til at skal komme.

Gaaad!

Inviter de A vil ha i bursdagen sin.

Det er snakk om 2 gutter - hadde det vært sånn at han bad alle UNNTATT to så hadde jeg forstått dilemmaet ditt - men jeg skjønner virkelig ikke når det bare er snakk om 2 stykker.

Barn har ikke vondt av at det gjøres forskjell, de har ikke vondt av at ikke alle får helt likt liksom.

OK, mulig jeg er litt opprørt akkurat nå fordi jeg akkurat leste om barnehagen som serverer gourmet mat hvor et brødhue mente at dette var helt feil og at ungene i den barnehagen burde få like rævva mat som alle andre unger i Norge fordi det burde ikke være forskjell.......... (sånt blir jeg sur av)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...