Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg kjøpt meg en app jeg som forteller som de mentale stegene til tøtta. Godt å lese at ting går over kjenner jeg..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva slags app?

*alltid nysgjerrige*

Veldig fint skrevet og vakkert bilde

Lov å være forelsket i eget barn :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hva slags app? 

*alltid nysgjerrige* 

 

Veldig fint skrevet og vakkert bilde 

Lov å være forelsket i eget barn :wub:

The Wonder weeks..

Ikke noe særlig viktig egentlig. Men jeg synes utvikling, spesielt mentalt, er veldig artig. Så ;p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barnehagen er så flinke. Tuva har jo vært borte mange dager pga sykdom. I går var hun tilbake. Hun hadde vært litt utrygg og klengete, så da hadde de en person som satt i ro på gulvet hele tiden som "trygg base" sånn at hun kunne løpe og leke trygt :) I dag gikk det mye bedre og for første gang skal hun være der til ca klokka tre, altså med to måltider. Hun gråter ved avlevering, men innen jeg har kommet ut porten hører jeg at hun leker og koser seg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjor dere det med mat på småtrollene når de ble større, men før de klarte å tygge skikkelig?

Tuppa mi vil gjerne gnage og spise selv på brødskiver, frukt osv, men får av biter. Men innimellom blir det veldig store biter og det får hun ikke til å tygge.. Noen triks?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken uke dere fødte i? Mange som gikk over termin?

Jeg er førstegangs og tror ikke det skjer noe med det første, men er nå i uke 38 og de siste dagene har jeg mer eller mindre hatt konstante kynnere. Men startet permisjonen idag, så da roer det seg helt sikkert! :-) selv om ungen er velkommen til å komme når som helst nå!

Jeg fikk veldig forsinket svar på blodtypeprøven min for en liten stund siden. Jeg er visst rhesus negativ, så det var jo kjekt å få greie på før fødselen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken uke dere fødte i? Mange som gikk over termin?

Jeg er førstegangs og tror ikke det skjer noe med det første, men er nå i uke 38 og de siste dagene har jeg mer eller mindre hatt konstante kynnere. Men startet permisjonen idag, så da roer det seg helt sikkert! :-) selv om ungen er velkommen til å komme når som helst nå!

Jeg fikk veldig forsinket svar på blodtypeprøven min for en liten stund siden. Jeg er visst rhesus negativ, så det var jo kjekt å få greie på før fødselen :P

Her kom Tuva fire dager før termin. Men i alle fall i halvannen uke før det hadde jeg hyppigere kynnere. Jeg satt med klokke mange timer hver dag fordi de var så jevne og de kom oftere og oftere. Plutselig gikk vannet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en sånn turn/jogamatte til Brage slik at han får litt mer trygg boltreplass på gulvet. Nå ligger han stort sett på madrassen til lekegrinden, men den er i minste laget, for han ruller lett utenfor. Men jeg er usikker på om de joga/turnmattene er myke nok. Når han ligger på magen og blir sliten, så slipper han nemlig bare hodet, og det slår rett ned i gulvet. Er det for lite mykt underlag, så får han jo kjempe vondt, naturlig nok. Dunk sier det, høyt og tydelig! Er det noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en sånn turn/jogamatte til Brage slik at han får litt mer trygg boltreplass på gulvet. Nå ligger han stort sett på madrassen til lekegrinden, men den er i minste laget, for han ruller lett utenfor. Men jeg er usikker på om de joga/turnmattene er myke nok. Når han ligger på magen og blir sliten, så slipper han nemlig bare hodet, og det slår rett ned i gulvet. Er det for lite mykt underlag, så får han jo kjempe vondt, naturlig nok. Dunk sier det, høyt og tydelig! Er det noen som har erfaringer med dette?

Jeg har slik tykk gymmatte..

Og den funke knall mot Donald-kuler. Jeg mener ei slik matte er helt uunnværlig..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik tykk gymmatte..

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1410962219.128215.jpg

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1410962259.460148.jpg

Og den funke knall mot Donald-kuler. Jeg mener ei slik matte er helt uunnværlig..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så flott! Den ligner veldig på en jeg vurderer, som i tillegg til tykkelsen også er en del bredere enn de andre jeg har kommet over. Kosta sånn... 800-ish, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort kom magen deres som førstegangs? :)

Jeg er halvveis og førstegangs, og den begynner sakte å se ut som en gravid mage nå, men har jeg løse/ vide topper synes den ikke noe særlig. Må nok straks kjøpe litt andre bukser, har 3 som passer nå, de var for store før og begynner å bli for små og ubehagelig nå.

Edid: kan jo få med at jeg alltid har vært tynn og lav, 160 høy og xs i klær og har så og si aldri lagt på meg, ikke når jeg har prøvd en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Den ligner veldig på en jeg vurderer, som i tillegg til tykkelsen også er en del bredere enn de andre jeg har kommet over. Kosta sånn... 800-ish, kan det stemme?

Jeg aner ikke hva den kosta da, for mamma kjøpte den til siste babyn hun hadde :)

Nå har jeg gitt lilletupp et garnnøste. Det aner meg nå at det var en fryktelig dårlig ide...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken uke dere fødte i? Mange som gikk over termin?

Jeg er førstegangs og tror ikke det skjer noe med det første, men er nå i uke 38 og de siste dagene har jeg mer eller mindre hatt konstante kynnere. Men startet permisjonen idag, så da roer det seg helt sikkert! :-) selv om ungen er velkommen til å komme når som helst nå!

Jeg fikk veldig forsinket svar på blodtypeprøven min for en liten stund siden. Jeg er visst rhesus negativ, så det var jo kjekt å få greie på før fødselen :P

Jeg fødte to uker over termin med første og måtte settes igang. Ca en uke over termindato med nr 2, men da gjorde jeg alt jeg kunne for å ikke gå lenger enn absolutt nødvendig :P

Jeg er også rhesus negativ. Legen syntes ikke det var viktig informasjon første gang, og det er jo liten risiko for å reagere i det første svangerskapet, selv om barnet skulle være rhesus positiv, noe hun ikke var. Men i andre svangerskapet ble jeg sjekket underveis, selv om den førstefødte altså var rhesus negativ.

Håper du føder på termindato :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...