Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

I dag har jeg hatt en helt super dag! Først på jobben min ( :heart: ), også hentet jeg E i barnehagen. Der lekte vi litt før vi gikk på butikken sammen. Handlet mat, godis, brus og is. Isen fikk hun på vei hjem, også fikk hun tre seigmenn før middag, pluss et lite glass brus. Så spiste vi mat før vi så på Idol sammen. Tøysa og kosa oss masse. Før hun skulle legge seg fikk hun så mye melk hun bare orket, og hun ble så glad! Ble bare et helt stort glass til sammen, men hun smilte, smilte og smilte litt til etterpå :wub: Kosa litt igjen, også la jeg henne uten noe som helst tull! Dvs en dag uten noe tull i det hele tatt, hun har hørt på meg hele tiden. Ting blir litt lettere da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt synd at man til tider er så sliten at man ikke helt klarer å nyte det. Men jeg velger å tro at de fleste av oss klarer å kose oss mye i småbarnstiden også, selv om vi er slitne og :ahappy:

Misunner dere som kan samsove, Tuva vil IKKE sove med oss på natten. Skulle ønske hun kunne det når hun var syk. Vi prøvde nå og da bare kaver hun rundt, skravler og styrer. Fikser håret mitt og utbryter høyt "FIIIIN MAMMA!" :lol:

Når har dere droppa sprinkelsenga? Tuva sover jo godt hele natten så jeg ser egentlig ingen grunn til ikke å bytte, da kan hun jo komme inn til oss nå hun er våken. Eller vil hun våkne tidligere da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker lillesøsteren min sa at alderen i mellom 1-2 år var verst når A var ca 6-7 mnd.

Jeg begynte seriøst å grine :lol:

Her har alt bare blitt bedre og bedre fra 1 års alder egentlig, men noen ganger savner jeg lille bompaen min som lo så han hikstet bare jeg lagde en rar lyd.

Men veldig lite søvn, det at han var så fryktelig aktiv ( og rampete :P ) + at jeg kanskje hadde 2 timer i uka med alenetid ( 0 timer frem til han var 6 mnd, den eneste gangen jeg var "alene" de 6 mnd var på dødsleiet til bestemoren min og under begravelseseremonien ) gjorde at jeg ikke greide å nyte det like mye som jeg skulle ønske.

Når jeg tenker tilbake nå husker jeg ganske riktig bare de gode minnene da..

og de var det mange av :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og koser oss masse nå, syns ting er mye enklere nå. Men jeg var jo veldig dårlig for og etter fødsel + ammeproblemer, kolikk og lite søvnbehov og min gallesteinstull. Nå er det gøy å ha barn, da var det fryktelig intenst og krevende med fine stunder innimellom. :ahappy:

Venter på at hun skal våkne, vi skal stå i bod på lokalmatdagen, skal hun være med og være blid så må hun få sove ferdig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt synd at man til tider er så sliten at man ikke helt klarer å nyte det. Men jeg velger å tro at de fleste av oss klarer å kose oss mye i småbarnstiden også, selv om vi er slitne og  :ahappy:

 

 

Misunner dere som kan samsove, Tuva vil IKKE sove med oss på natten. Skulle ønske hun kunne det når hun var syk. Vi prøvde nå og da bare kaver hun rundt, skravler og styrer. Fikser håret mitt og utbryter høyt "FIIIIN MAMMA!" :lol: 

 

 

Når har dere droppa sprinkelsenga? Tuva sover jo godt hele natten så jeg ser egentlig ingen grunn til ikke å bytte, da kan hun jo komme inn til oss nå hun er våken. Eller vil hun våkne tidligere da tro?

Vår vil også sove alene. Synes det er greit jeg da :)

Han er 2 år og 3 mnd og sover i sprinkelseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempegøy nå :) Selv om jeg til tider er veldig sliten. Rett etter fødsel, derimot, og noen måneder etter, synes jeg rett og slett det var forferdelig. Hadde absolutt ingen god barseltid. Men tar igjen nå! :)

Dette var utrolig koselig å høre :heart: Du har så mye annet å sliten med nå, så la nå disse fantastiske guttene være vitaminpillene dine :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives jo større de blir. Jeg er IKKE en babyperson, og selv om de er søte som babyer synes jeg mammarollen er mer meg jo større de blir. Faren deres er skikkelig babyperson da :lol: Jeg synes det er veldig slitsomt nå som Jaran ikke har språk men mener veldig masse og gleder meg til han har knekt den koden... Egentlig gleder jeg meg til han er på stadiet Sophia er nå eller når hun entret ca 6 mnd siden, da følge jeg ting ble veldig bra!

Er så morsomt synes jeg... På visse områder er S så moden, som når hun var med på fødselen på de to siste valpene, spurte om jeg trengte hjelp og sånt. Så 15 min senere når alt er over sier hun at hun går og finner på noe annet, for de er jo litt kjedelige og sånt nå, og ikke kan de engang få litt kjeks av henne :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives jo større de blir. Jeg er IKKE en babyperson, og selv om de er søte som babyer synes jeg mammarollen er mer meg jo større de blir. Faren deres er skikkelig babyperson da :lol: Jeg synes det er veldig slitsomt nå som Jaran ikke har språk men mener veldig masse og gleder meg til han har knekt den koden... Egentlig gleder jeg meg til han er på stadiet Sophia er nå eller når hun entret ca 6 mnd siden, da følge jeg ting ble veldig bra!

Er så morsomt synes jeg... På visse områder er S så moden, som når hun var med på fødselen på de to siste valpene, spurte om jeg trengte hjelp og sånt. Så 15 min senere når alt er over sier hun at hun går og finner på noe annet, for de er jo litt kjedelige og sånt nå, og ikke kan de engang få litt kjeks av henne :lol:

Jeg synes det er så flott at S får være med på valpefødsel! :D

Heldige jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det periode for unger der de ikke skal legge seg eller er det bare håpløse gener fra far? Tøtta nekter å gi etter for søvnen uansett hvor trøtt hun er..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skyld på far.

Mine, med ett unntak, sov fra kl 1900 til kl 0700.

Han som overhodet ikke sov viste seg å ha en medfødt feil i reguleringen av blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det periode for unger der de ikke skal legge seg eller er det bare håpløse gener fra far? Tøtta nekter å gi etter for søvnen uansett hvor trøtt hun er..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sliter med det samme her! Men om man skal legge skylda på en av foreldrene, må det vel bli meg sjøl i dette tilfellet :aww: Pluss det at de er TO og absolutt skal LEKE når det er sovetid :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det periode for unger der de ikke skal legge seg eller er det bare håpløse gener fra far? Tøtta nekter å gi etter for søvnen uansett hvor trøtt hun er..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om det er en periode så håper jeg den går over snart :fear: Lillegutt har vært håpløs med søvn siden dag 1, selv på sykehuset lå han og nektet å sove. Nesten sovnet, og så våken med et vræl.

Han er nå 4,5 uker, og vi har den siste uka logget søvntimene hans. I snitt 9 timer til sammen i løpet av et døgn. Tenger jeg å nevne at vi er litt firkantede i øynene av søvnmangel hele gjengen? :frantics:

Men han vokser som et uvær og er frisk og rask, så han er vel bare født med lite søvnehov.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøtta har nok mange nok timer, og jeg trodde vi hadde ok rutiner. Men i de siste dagene har det vært helt håpløst. Hun er trøtt, sovner nesten før hun er oppe og spretter igjen.

Men så var det noen som sa til meg at barn sover som regel urolig i de periodene de har et utviklingshopp.. Tøtta har jo i det siste både lært seg å sitte, reise seg litt opp, ake seg fremover og krabbe. Men vet ikke hvor sant det er..

Men garantert far sin skyld :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempegøy nå :) Selv om jeg til tider er veldig sliten. Rett etter fødsel, derimot, og noen måneder etter, synes jeg rett og slett det var forferdelig. Hadde absolutt ingen god barseltid. Men tar igjen nå! :)

Kanskje ikke samme tanken i bilen forrige helg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt av snart 2åringen min! Lille klumpen som elsker å bli bært (både i sele og arm) og elsker vognen gikk i dag 3km! uten å klage, og uten å mukke etter å bli bært. Helt overrasket over han i dag. Hadde han litt i bæresele, men han ville bare ned. Gikk opp til en topp her i området og ned igjen. Første gangen han går så langt, og i skogen i tillegg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å ikke ville sove, her i huset hvertfall. :lol: Akkurat det hjalp faktisk Osteopattimene med, vi gikk jo dit pga kolikk, men han kunne ikke gjøre så mye med det. Men hun hadde spenninger i nakke og bekken som gjorde at hun aldri helt slappet av. Fikk løsnet litt på dem, så sov hun hvertfall litt bedre.

Lillemor har begynt å sovne på fanget på ettermiddagene, det er så innmari kos. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives jo større de blir. Jeg er IKKE en babyperson, og selv om de er søte som babyer synes jeg mammarollen er mer meg jo større de blir. Faren deres er skikkelig babyperson da :lol: Jeg synes det er veldig slitsomt nå som Jaran ikke har språk men mener veldig masse og gleder meg til han har knekt den koden... Egentlig gleder jeg meg til han er på stadiet Sophia er nå eller når hun entret ca 6 mnd siden, da følge jeg ting ble veldig bra!

Er så morsomt synes jeg... På visse områder er S så moden, som når hun var med på fødselen på de to siste valpene, spurte om jeg trengte hjelp og sånt. Så 15 min senere når alt er over sier hun at hun går og finner på noe annet, for de er jo litt kjedelige og sånt nå, og ikke kan de engang få litt kjeks av henne :lol:

Morsomt når de blir større og forstår mer og i tillegg gjør seg forstått. E ønsker seg baby til bursdagen sin da, sier hun stadig vekk. Til alle. Den er i november... Nå er vi i september... Under 2 mnd til, altså. Vi har dårlig tid :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...