Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Babyen min ringte meg i dag tidlig for å høre hvordan det gikk med fisket.

Etter litt snakking frem og tilbake var jeg mest interessert i å høre hvordan han hadde det, men da avbrøt han meg.

'Men du, hva fikk du den ørreten på?'

'Ehm mepps'

'Meppsen ja, den gullfarga?'

'Ja'

'Var ørreten fin?'

'Ja, den var liten, men feit og hadde fine farger'

'Så bra for deg da mamma!'

Han har blitt en liten mann :(

Snart får han store stinkende føtter og rar stemme *snufs*

Stopp tiden, jeg vil av...

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

MARIE som skriver

Rak: Stor Klem :hug: og du vet...

(Er på Øivinds mobil, J har knust min og det er så håpløst nett til at jeg gidder å logge ut og inn)

J er kjempemorsom om dagen, skikkelig ramp. Også lærer hun nye ord og setninger hver eneste dag nå, helt fantastisk!

Vi skal ha henne med oss i bryllup, veldig spent på hvordan det skal gå. Blir jo mye stillesitting, hennes svakeste punkt. Livredd for å forstyrre dagen til brudeparet, men håper / vet jo at hun kan sjarmere også. :)

(Hvis vi kommer oss dit da, jeg har flyskrekk og er ikke så tøff av meg når det kommer til terrortrusler heller.)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MARIE som skriver

Rak: Stor Klem :hug: og du vet...

(Er på Øivinds mobil, J har knust min og det er så håpløst nett til at jeg gidder å logge ut og inn)

J er kjempemorsom om dagen, skikkelig ramp. Også lærer hun nye ord og setninger hver eneste dag nå, helt fantastisk!

Vi skal ha henne med oss i bryllup, veldig spent på hvordan det skal gå. Blir jo mye stillesitting, hennes svakeste punkt. Livredd for å forstyrre dagen til brudeparet, men håper / vet jo at hun kan sjarmere også. :)

(Hvis vi kommer oss dit da, jeg har flyskrekk og er ikke så tøff av meg når det kommer til terrortrusler heller.)

Vi var i konfirmasjon (eller egentlig en fest for en som slett ikke ville konfirmeres) da Ia akkurat var fylt 2. Bunader og dresser og masse dekketøy og fire glass til hver kuvert og taler og sanger og ja, ikke veldig tilrettelagt for bittesmå. I samråd med vertskapet, lot jeg henne springe rundt, jeg. Hun løp og løp og var blid og ble trøstet når hun datt og løp videre like blid og da var alle fornøyde. Bedre med et løpende fornøyd lite barn, enn et sutrete sittende barn :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday gikk helt strålende! Dagen etter var det knapt rødhet igjen, to dager etter var det umulig å se noe som helst, så vi dro aldri på etterkontroll :D helt og totalt uforståelig, det er ikke fysisk mulig at det gikk så bra, så hun hadde griseflaks/englevakt/ett eller annet. Ungen min er solid!

Fantastisk! :thumbs:

Babyen min ringte meg i dag tidlig for å høre hvordan det gikk med fisket.

Etter litt snakking frem og tilbake var jeg mest interessert i å høre hvordan han hadde det, men da avbrøt han meg.

'Men du, hva fikk du den ørreten på?'

'Ehm mepps'

'Meppsen ja, den gullfarga?'

'Ja'

'Var ørreten fin?'

'Ja, den var liten, men feit og hadde fine farger'

'Så bra for deg da mamma!'

Han har blitt en liten mann :(

Snart får han store stinkende føtter og rar stemme *snufs*

Stopp tiden, jeg vil av...

:lol: :lol: :lol:

Ble kjempeglad for at det kom noen skyer nå. Håper det blir littegrann kaldere! Det er nemlig umulig å få småtroll til å sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i konfirmasjon (eller egentlig en fest for en som slett ikke ville konfirmeres) da Ia akkurat var fylt 2. Bunader og dresser og masse dekketøy og fire glass til hver kuvert og taler og sanger og ja, ikke veldig tilrettelagt for bittesmå. I samråd med vertskapet, lot jeg henne springe rundt, jeg. Hun løp og løp og var blid og ble trøstet når hun datt og løp videre like blid og da var alle fornøyde. Bedre med et løpende fornøyd lite barn, enn et sutrete sittende barn :)

Vi var i bryllup tidligere i sommer med L på 2 år, og konkluderte med det samme. Nå var riktignok dette et bryllup med 5 (!) babyer i tillegg til "store" L, inkl brudeparets baby, så det var tatt med i beregningen litt forstyrrelser. Det var til og med timet inn ammepause:) vi konkluderte med (det selvfølgelige egentlig) at å forvente at en toåring skal oppføre seg som en voksen en hel helg, blir feil. Så hun satt ved bordet til hun hadde spist opp, og så byttet vi på å være sammen med henne/stelle/trille i søvn osv. Hadde med litt tegnesaker bl.a, slik at hun også kunne sitte ved bordet å tegne. Hun sov i vogna på et rom nært der vi var, med babycall på, og så tok vi henne med oss til hotellrommet da vi la oss. Brudeparet hadde også leid inn noen barnepassere som i praksis funket som levende babycall, og satt på "babysoverommet" hele kvelden, og sa fra til rett forelder hvis en gråt e.l. Det var jo en grei bonus. Blir selvsagt ingen voldsom festing når man har med barn, men det er jeg ferdig med for en stund;p

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå skulle jeg akkurat til å skrive at det er 34 grader ute og drittvær avlyst, og så kommer det et tordenskrall som får hele huset til å riste......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene ungen klinka til meg i huet med en trehammer! Au, altså! :lol: Skulle vært forbudt med sånne leker til unger i den verste voldsalderen :aww: Heretter blir det kun plysjdyr på dem :P (Godt han slo meg og ikke broren sin i det minste da).

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greit ut! Tanna er ikke trykka lenger opp eller noe, den ser ut som før. Skulle bare følge med på om den blir grå :P Da er den død, men det er det jo ikke noe å gjøre med. Han er veldig blid igjen nå :P

Som mamma alltid sa til meg når jeg var ganske ung, bedre at jeg gikk på trynet og slo ut noen tenner da, de ble jo byttet ut uansett :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt i permisjon! Bare en liten tur innom jobben :icon_redface:

Hvilket betyr at det er under 3 uker til termin! :| Endel ubehagelige kynnere og murringer for tiden, men vi får satse på at han venter i det minste en uke til, så vi får det gjenstående - madrass, dyne, sengetøy, litt tøy, bleier etc og div oppryddingsprosjekt.. på plass.

Noen som har tips til god ammebh? Jeg har en søm/spileløs som er veldig behagelig, og kunne tenke meg noe lignende men som syns mindre under singlet.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt i permisjon! Bare en liten tur innom jobben :icon_redface:

Hvilket betyr at det er under 3 uker til termin! :| Endel ubehagelige kynnere og murringer for tiden, men vi får satse på at han venter i det minste en uke til, så vi får det gjenstående - madrass, dyne, sengetøy, litt tøy, bleier etc og div oppryddingsprosjekt.. på plass.

Noen som har tips til god ammebh? Jeg har en søm/spileløs som er veldig behagelig, og kunne tenke meg noe lignende men som syns mindre under singlet.

Jeg tullet med min Ane som hadde fødebag og all verdens klart en måned før fødsel. Han kom tre uker før termin og jeg måtte svelge i meg alt ....

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tullet med min Ane som hadde fødebag og all verdens klart en måned før fødsel. Han kom tre uker før termin og jeg måtte svelge i meg alt ...

Vi var kjempetidlig ute, kjøpte ting når det dukket opp tilbud, og greide liksom ikke å vente. Jeg hadde også pakket til sykehuset übertidlig. Vi ble ertet masse for det, men folk sa ikke så mye mer da L kom 7 uker før tiden heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med meg å gjøre, hun er så inn i ryggmargen misfornøyd med det meste jeg gjør og "er" hun overfører det til Ida også uten at hun tenker over det. Et mer stas med barnebarna til samboer enn Ida, det sier jo endel...

:hug: Jeg henger litt etter, men skulle egentlig bare si omtrent det samme som Ida sier under her. Har vokst opp med "sånne" besteforeldre sjøl, og med en mamma som nok slukte mange kameler og glattet over mye for vår skyld. De andre besteforeldrene våre var heldigvis stikk motsatt, og selv om begge døde relativt tidlig (i mitt liv - ikke i deres), er jeg veldig takknemlig for at jeg i det minste hadde dem.

Jeg syns synd på mamman din jeg, @raksha. Først går hun glipp av et nært og varmt forhold med sin egen datter på grunn av egen forfengelighet, så mister hun muligheten til å bli en god og fortrolig mormor for sitt eget barnebarn av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Jeg henger litt etter, men skulle egentlig bare si omtrent det samme som Ida sier under her. Har vokst opp med "sånne" besteforeldre sjøl, og med en mamma som nok slukte mange kameler og glattet over mye for vår skyld. De andre besteforeldrene våre var heldigvis stikk motsatt, og selv om begge døde relativt tidlig (i mitt liv - ikke i deres), er jeg veldig takknemlig for at jeg i det minste hadde dem.

Takk :hug: jeg hadde ikke noe spesielt forhold til noen mine, ene settet var bare ikke interessert da vi var små, og det andre bodde langt unna. Den bestefaren jeg hadde til voksen alder prøvde så godt han kunne, veldig takknemlig for det, selv om det ikke alltid ble riktig. Min mor glattet over i alle år, og nå blir hun lik selv...

Hurra! Lillemor sovnet i egen seng for første gang i nytt hus. Jeg sitter her da, men hun sover i egen seng :D på det som skal bli hennes rom. Vi bruker det som soverom alle tre til vi får fikset så vi kan åpne vindu og lukke dør på det andre, så hun får vendt seg til at det er her hun skal sove. :D

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...