Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hvem hadde trodd at den som skulle være flinkest med Idamor er min bror (og truls !) :wub: Ida og bror har forsiktig nærmet seg hverandre og selv om hun ikke er trygg nok til at han får løfte og herje for mye, så har hun det kjempemoro med han, og han har det minst like moro med henne.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg er så utrolig rørt og takknemlig for alle snille mennesker vi har rundt oss. Folk er så kreative og snille. I går fikk vi pakke i posten, fra Tyskland. Oppdretter til samboer sin hund.

post-1164-1405594548,2556_thumb.jpg

Nydelig body med navn og Breton på. Vi har ikke så mye kontakt med de, så dette overrasket veldig. Utrolig koselig gjort.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vekke M kvart over åtte i dag! Jeg trodde nesten han aldri skulle våkne mer :aww: Litt panikk ja. Han pleier jo å våkne halv sju! Deilig da... Jeg trengte også å sove litt :aww:

Blir slått, kløpet og bitt daglig jeg og. Så koselig så :lol: De er veldig opptatt av øynene mine og vil gjerne stikke fingeren inn i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er munn og tenner innmari fasinerende, så jeg har stort sett fingre i munnen om jeg ikke følger med. Hun har heldigvis kommet over nesefasinasjonen, stort sett. :lol:

I morra skal vi treffe wed og gutta :D Litt spent på om lille frk, mammadalt blir fullstendig overkjørt, eller om hun syns det er greit. Hun er jo ikke vant med barn på sin alder i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi montert opp seng, og holder på med å vaske opp klær og utstyr :ahappy: Litt vemodig å ta ned esken med babyklær fra forrige runde, er en del kjoler og typiske "jenteting" som ikke vil bli brukt.

Men denne gangen satser vi på å få bruk for senga og de andre klærne i allefall :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke engang forestille meg hvordan det må være for deg @Ganzie! Så rart, trist og fint på en gang.. Klem til deg!

I dag har jeg handlet sommertøy til neste sommer. Håpet jeg treffer riktig på størrelsene :P masse fint på polarn o pyret på 70% og name it til 50% føler meg fornuftig, har jo spart masse penger :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om smokk?

Hadde egentlig bestemt at de ikke skulle ha :P Men kom egentlig ikke på noen gode argumenter :lol: De har smokk i senga og i bilen, og noen ganger i vogna. Har aldri brukt det utenom de stedene, det har bare blitt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om smokk?

Eldstemann sugde på tommelen, for xsvigermor hadde hatt en smokk-unge som kasta smokken ut av senga hver natt, så hun måtte stå opp og gi han den igjen, så hun insisterte på at det var lurt. Yngstemann fikk smokk, fordi jeg insisterte på at det er lettere å avvenne de noe man kan putte i et skap eller i en skuff, enn noe som sitter festa på hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk her og, heller det enn fingre av samme grunn som 2ne nevner. Hun får foreløpig ha smokk når og hvor hun vil.

Vi har hilst på skjønneste gutta til wed i dag. :wub: for noen sjarmtroll. Spesielt han ene syntes at min bror var veldig festlig og holdt på å le seg fillete bare av å se på han. :lol: Og han andre var jo den kosegutten med meg. :wub: Idamin storkosa seg, har aldri sett henne så frempå og selvstendig før :o Det der var artig!

Bror prøvde å ta bilde av alle tre da, må få han til å sende dem til meg så jeg får sett om det ble noe bra. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokken var et bedre alternativ enn å henge på puppen 24/7. Hun hadde ekstremt suttebehov og puppene trengte pause. Brukte en helg på å få henne til å ta smokken. Hun er 14 mndr og får den som trøst når hun er lei seg, skal sove eller kjøre bil.

Når får barn favoritt bamser/ leker/ ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk her og, heller det enn fingre av samme grunn som 2ne nevner. Hun får foreløpig ha smokk når og hvor hun vil.

Vi har hilst på skjønneste gutta til wed i dag. :wub: for noen sjarmtroll. Spesielt han ene syntes at min bror var veldig festlig og holdt på å le seg fillete bare av å se på han. :lol: Og han andre var jo den kosegutten med meg. :wub: Idamin storkosa seg, har aldri sett henne så frempå og selvstendig før :o Det der var artig!

Bror prøvde å ta bilde av alle tre da, må få han til å sende dem til meg så jeg får sett om det ble noe bra. :lol:

Broren din var dødskul jo :lol: Og Ida var veldig søt, og litt sjenert :) Tror de syntes det var gøy med besøk! Og håper de treffes igjen om ikke altfor lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren din var dødskul jo :lol: Og Ida var veldig søt, og litt sjenert :) Tror de syntes det var gøy med besøk! Og håper de treffes igjen om ikke altfor lenge!

:lol: Virkelig! :lol: Hun var ikke sjenert i det heletatt til henne å være :lol: Hun tok jo i mot den bitegreia fra deg, hun har brukt 4 dager på å tørre å ta ting fra bror liksom. Og hun var mer enn 2 cm fra meg. :o Fremdeles i sjokk jeg. Lover veldig bra for barnehagestart hvertfall.

Jaa, vi må holde kontakten så de får se hverandre igjen snart. Tydelig at det der var gøy! Ida er helt utslitt :lol: Hadde ikke hjerte til å vekke henne, så hun sover i bilstolen, i sofaen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar om smokk. Har vært litt negativ men begynner å se at det kanskje kan være noe for oss. Hun sutter veldig på fingre og sovner gjerne på puppen. Litt urolig når hun skal sove og ligger og smatter og suger på fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage tar smokk kanskje én av femti ganger. I perioder mer, i perioder mindre. Nå fortiden føler jeg ikke at han har savnet, så da tilbyr jeg heller ikke. Men det var en periode han hadde suttebehov og ikke var sulten (skreik når melka kom), og da skulle jeg ønske han tok smokk. Som nevnt; lettere å avvende en smokk enn en tommel. Men alt som ikke er hud er ganske uaktuelt her i gården dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om smokk?

Smokk fra starten for han har stort suttebehov og jeg vil ikke være en smokk :P

Veldig glad for at han tok den, eneste ulempen er at han noen ganger vekker seg selv når smokken detter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...