Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Gleder meg til det kommer en ergo her også :D

Vi har rømt ut på landet for litt bevegelse i lufta og mister jeg blir knallrød i sinne hvis du putter meg i vogna har i flere dager sovet mye i den :o landluft er helt klart tingen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vi begynte å ha T på eget rom da han var 6 mnd. Ammet fremdeles om natta, så hentet han inn, gav han mat, og la han tilbake.

Da han var 9 mnd kuttet vi ut nattmatinga. Fra da har han sovet på eget rom hver natt. Han har aldri sovet i vår seng etter det, og han våkner ikke om natta.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så upraktisk da :P Det har heldigvis ikke vært noe problem hos oss til nå iallefall. Håper det fortsetter sånn. Så lenge det er stille og hun ikke ser oss så sovner hun som regel. Derfor kan vi ikke ha dobbeltrom på ferie, men ha en toroms leilighet sånn at hun sovner alene på eget rom og ikke trenger å følge med på alt det vi driver med. Derfor er jeg veldig spent på hvordan det går med soving i barnehagen.

Fryktelig upraktisk, men i grunnen greit med unskyldning til å rømme lit da jeg var på besøk hos mamma :lol:

Tror vi får ta romtilvenning litt sakte, kjipt å gi henne aversjon mot rommet sitt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så upraktisk da :P Det har heldigvis ikke vært noe problem hos oss til nå iallefall. Håper det fortsetter sånn. Så lenge det er stille og hun ikke ser oss så sovner hun som regel. Derfor kan vi ikke ha dobbeltrom på ferie, men ha en toroms leilighet sånn at hun sovner alene på eget rom og ikke trenger å følge med på alt det vi driver med. Derfor er jeg veldig spent på hvordan det går med soving i barnehagen.

Nå er alle barn forskjellige, men da jeg jobbet i barnehage så var det svært få som ikke sov. De blir utrolig slitne av å være i barnehagen og når de skal sove (i hvertfall i de 5 forskjellige barnehagene jeg har vikariert i) så trilles de individuelt og settes fra hverandre så det er mest mulig ro rundt dem :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle barn forskjellige, men da jeg jobbet i barnehage så var det svært få som ikke sov. De blir utrolig slitne av å være i barnehagen og når de skal sove (i hvertfall i de 5 forskjellige barnehagene jeg har vikariert i) så trilles de individuelt og settes fra hverandre så det er mest mulig ro rundt dem :)

Mm, samme erfaring her. I tillegg er det jo sånn at endel barn oppfører seg veldig annerledes i barnehage enn hjemme, vi hadde mange barn som bare plukket i maten hjemme, men som spiste alt de fikk i barnehagen, som var enormt vanskelige å legge hjemme, men som sovnet med en gang i barnehagen, eller som trasset mye hjemme, men ikke i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, samme erfaring her. I tillegg er det jo sånn at endel barn oppfører seg veldig annerledes i barnehage enn hjemme, vi hadde mange barn som bare plukket i maten hjemme, men som spiste alt de fikk i barnehagen, som var enormt vanskelige å legge hjemme, men som sovnet med en gang i barnehagen, eller som trasset mye hjemme, men ikke i barnehagen.

Akkurat som med hunder. Da Symra var liten valp lurte jeg veldig på hvordan jeg skulle få henne til å ligge pent på trimmebordet, prøvde forskjellige metoder og observerte hvordan hun reagerte. Så besøkte vi noen garva beardisfolk som la Symra pent på bordet på en så bestemt og trygg og overbevisende måte at hun ble liggende helt rolig, og uten å stresse. :P

Kan det tenkes at ferske foreldre og ditto valpeeiere prøver seg fram litt for mye i stedet for å bare gjøre det, til glede for både barn, valper og en selv? Eller?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg blir lei meg, overrasket er jeg ikke. 1. Årsdagen gidder vi ikke bry oss om. Hilsen min mor.

Uff, så kjedelig :-/

Men etter min erfaring er at i slike situasjoner er det nok desto viktigere at du og bonden tar vare på og føre videre de tradisjonene som er viktig for dere. Uavhengig av resten av familien. Dere trenger jo ikke dem for å ha det fint.. Selv om det er koseligere når man er samlet selvfølgelig. Inviter til bursdag dere, så får de som ønsker å bli inkludert komme :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig :-/

Men etter min erfaring er at i slike situasjoner er det nok desto viktigere at du og bonden tar vare på og føre videre de tradisjonene som er viktig for dere. Uavhengig av resten av familien. Dere trenger jo ikke dem for å ha det fint.. Selv om det er koseligere når man er samlet selvfølgelig. Inviter til bursdag dere, så får de som ønsker å bli inkludert komme :)

Får legge til at vi hadde avtalt å feire dagen hennes på forhånd, var det jeg trodde skulle skje da de var innom på onsdag, men jeg hadde rota, de kom alene på tur til hytta. Så da trodde dumme meg at de hadde tenkt å ta turen ned igjen før de drar videre, men det går visst ikke. Vi kan komme opp dit da, dagstur, med barn som ikke er noe glad i å kjøre bil. Utakknemlig er jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heldigvis er det big deal for svigers, så blir mer enn bare oss. :ahappy: er bare litt sårt at min egen mor kun gidder å være mormor når det passer henne. Dvs få tilsendt bilder så hun kan skryte når noen spør... hun tok ikke ett eneste bilde av henne da vi var der. Bikkja til bror er stort sett mer stas liksom. Med mindre hun kan kjefte på at alt jeg gjør er gæernt da, for stebror gjør noe heeeelt annet. Yep, litt oppgitt og lei, men jeg vet jo at det er slik. Burde slutte å bry meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det big deal for svigers, så blir mer enn bare oss. :ahappy: er bare litt sårt at min egen mor kun gidder å være mormor når det passer henne. Dvs få tilsendt bilder så hun kan skryte når noen spør... hun tok ikke ett eneste bilde av henne da vi var der. Bikkja til bror er stort sett mer stas liksom. Med mindre hun kan kjefte på at alt jeg gjør er gæernt da, for stebror gjør noe heeeelt annet. Yep, litt oppgitt og lei, men jeg vet jo at det er slik. Burde slutte å bry meg.

Selvfølgelig blir man oppgitt og lei seg. Det er jo ikke bare å slutte og bry seg - det er jo mamman din.. Du kan ikke få broren din eller noen til å si det direkte til henne at hun må skjerpe seg da? Det blir ikke bedre hvis man ikke sier ifra. Men det er veldig lov å føle på dette. :hug:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir man oppgitt og lei seg. Det er jo ikke bare å slutte og bry seg - det er jo mamman din.. Du kan ikke få broren din eller noen til å si det direkte til henne at hun må skjerpe seg da? Det blir ikke bedre hvis man ikke sier ifra. Men det er veldig lov å føle på dette. :hug:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk :hug: bror er så lei henne av egne grunner, så blir bare mer bråk om han skal ta mine kamper og.

Jeg forventer ikke at hun skal komme fra nigeria, eller stavanger, men hun kunne brukt litt tid på henne nå når hun er 2,5 timer unna, og feiret bursdag ordentlig da, selv om det er litt på forskudd, jeg har sagt at det betyr mye for meg men så lenge vi ikke putter ungen i bilen og kjører på dagstur til dem så er det visst ikke aktuelt. ida skjønner heldigvis ingenting av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Min mor tok faktisk et hint i går kveld, så brått endrer de reiserute på vei sørover og setter av tid til Ida på onsdag :D

Jeg kjeftet ikke, bare spurte på sms om ikke Ida skulle feires. Da er jeg fornøyd :ahappy:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke moren din jeg Rak. Mine foreldre har 6 barnebarn, mine besteforeldre har 13 oldebarn og ikke en eneste bursdag har blitt misset selv om det er reisevei. Nå som morfar har begynt å bli dårlig har vi sagt til han at han ikke skal stresse med å komme, men han dukket opp på bursdagen til Ask okke som.

Jeg skjønner veldig godt at du blir lei deg, en mormor skal ikke måtte minnes på at det er lurt å dukke opp på 1 års dagen , en mormor er en selvskreven gjest!

*klemme på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mormor skal faktisk være litt tussete når det gjelder barnebarnet. Broren min har blitt bestefar, og han er ikke bare litt tussete heller, han har seriøst tårer i øynene når han viser meg bilder! Selvfølgelig fløy han og kona til Stavanger da gullegull ble ett år!

Kanskje moren din bare trenger litt tid på å få bestemorgenet i gang @raksha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med meg å gjøre, hun er så inn i ryggmargen misfornøyd med det meste jeg gjør og "er" hun overfører det til Ida også uten at hun tenker over det. Et mer stas med barnebarna til samboer enn Ida, det sier jo endel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: @raksha!!

Har skada en unge i dag. De syns det er så gøy når jeg later som jeg skal ta dem! Da ler og ler de :lol: Men det gikk litt fort i dag kanskje... Så M greide ikke stokke armer og ben, og fløy framover og slo munnen! Begynte å blø rundt ene fortanna. Ikke kult! Men ser ut som det går bra, han ler igjen nå :På

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: @raksha!

Har skada en unge i dag. De syns det er så gøy når jeg later som jeg skal ta dem! Da ler og ler de :lol: Men det gikk litt fort i dag kanskje... Så M greide ikke stokke armer og ben, og fløy framover og slo munnen! Begynte å blø rundt ene fortanna. Ikke kult! Men ser ut som det går bra, han ler igjen nå :På

au oi! Håper det er bra igjen, så lenge tanna sitter fast så er det vel greit? Og ikke knekt og sånt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

au oi! Håper det er bra igjen, så lenge ta nå sitter fast så er det vel greit? Og ikke knekt og sånt.

Ser greit ut! Tanna er ikke trykka lenger opp eller noe, den ser ut som før. Skulle bare følge med på om den blir grå :P Da er den død, men det er det jo ikke noe å gjøre med. Han er veldig blid igjen nå :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på mamman din jeg, @raksha. Først går hun glipp av et nært og varmt forhold med sin egen datter på grunn av egen forfengelighet, så mister hun muligheten til å bli en god og fortrolig mormor for sitt eget barnebarn av samme grunn. Hun skulle skammet seg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...