Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Nå har vi kommet hjem fra legevakten. De ville ha oss inn da han hadde blod i avføringen. Ikke mye, og sannsynligvis var det nok bare en rift fra en stikkpille han hadde fått en halvtime før. Men de ville sjekke han fordet, og han var så frisk og fin som en baby med 39 i feber kan være. Crp'en var fin, lunger, hjerte og mage var som det skulle, og tilsynelatende i tipp topp form. Tempen var 39.3 på det høyeste. Stakkar liten, det er ikke så greit å ha feber i denne varmen her. Håper på en god natt og at han er frisk igjen i morgen. Og ingen flere blodige bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Ser på et program :P "I do the 1-2-3, I have never got to 3, so I still don't know what happens after 3 " :lol: Er som meg selv, jeg sier ofte "NÅ teller jeg til tre!" også begynner jeg å telle, og heldigvis så fungerer det :lol:

Det har jeg tatt meg i å si til hundene også :icon_redface: og trusselen "må jeg reise meg, eller???" funker godt på de firbeinte her i heimen :innocent:

Jeg er i ferd med å bli min mor :shocked::lol::lol: (ingen fare om det skulle skje, hun er verdens beste mamma :wub: )

Nå har jeg gått amok på Jollyroom, innså at lillegutt kun hadde ett sengesett, og ingenting til vogna. Men nå er det masse gøy på vei i posten :D

Og nevnte lille gutt prøver visst aktivt å bryte seg ut, gjennom ribbeina. Au :icon_cry: Han liker visst å plage meg, akkurat som sin far :huh::lol:

Om 13 dager drar vi til sykehuset, veldig spennende :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på et program :P "I do the 1-2-3, I have never got to 3, so I still don't know what happens after 3 " :lol: Er som meg selv, jeg sier ofte "NÅ teller jeg til tre!" også begynner jeg å telle, og heldigvis så fungerer det :lol:

Her også! Noen ganger kommer jeg nesten til tre, så jeg må dra den litt ut. "En, to - oooooooooooo, ooooooooooog treeeeeeeeeee!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hilst på en liten mann på en uke og to dager. FOR en fin fyr! Jeg ble skikkelig eiesyk og hadde ikke lyst til å gi han tilbake til moren :fear: Blir sånt sett litt skrått på? :icon_confused:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hilst på en liten mann på en uke og to dager. FOR en fin fyr! Jeg ble skikkelig eiesyk og hadde ikke lyst til å gi han tilbake til moren :fear: Blir sånt sett litt skrått på? :icon_confused:

Nei, det er helt naturlig. Like naturlig som at mormorer vil kidnappe barnebarnet sitt og ha ham helt for seg selv :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hilst på en liten mann på en uke og to dager. FOR en fin fyr! Jeg ble skikkelig eiesyk og hadde ikke lyst til å gi han tilbake til moren  :fear: Blir sånt sett litt skrått på? :icon_confused:

Søtt! Jeg blir alltid superkry når folk viser så mye engasjement for minien :D Sånt varmer et mammahjerte :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt naturlig. Like naturlig som at mormorer vil kidnappe barnebarnet sitt og ha ham helt for seg selv :heart:

Hihi, ikke sant?

Søtt! Jeg blir alltid superkry når folk viser så mye engasjement for minien :D Sånt varmer et mammahjerte :)

Så bra! Dette er min beste venninne, og jeg har visst om denne lille fyren siden han bare var en drøm i foreldrenes hode, for å si det sånn. Det er det første barnet jeg virkelig har gledet meg til å bli kjent med, og gleder meg til å være en del av hans liv. Foreldrene kaller meg allerede tante, det er innmari koselig å vite at de også vil ha meg som en del av livet hans (ellers ville det jo bli litt vrient :P). Han er fiiin!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er Monica!

Sliten! Han skriker til noen ganger så det gjør vondt langt inn i mammahjertet :(

:hug:

Kolikk? Hvor gammel er han nå?

Takk :D :D De har spist kake! Ikke sikker på om det ble mest kake på innsiden eller utsiden av magen, men de koste seg veldig! I presangene var det sparkesykler, og de var pakka inn i veldig fint papir :P

Gratulerer masse på etterskudd :D :D

Dere som har nysgjerrige små som ikke forstår konsekvenser enda, hvor gjør dere av vannskåla til hunden?

Måtte ha den vekke en stund, den stod ved vasken og så tilbød vi vann ofte.

Ellie har blitt igjen på hytta med mamma og pappa fordi vi reiser i bryllup i helgen, og det er helt hjerteskjærende hvor ofte Johanne spør etter henne. "Bæbæ" er her enda heldigvis, men i helgen skal hun være uten hundene for første gang i livet sitt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha den vekke en stund, den stod ved vasken og så tilbød vi vann ofte.

Hvor lang stund da? :P

Synes litt synd på Tuf om dagen, nå får han ikke ha sofaen sin i fred heller. Her om dagen ble jeg litt opptatt med den ene gutten og fikk ikke fulgt med på han andre. Fant han klatrende på ryggen til Tuf :o Skrekk og gru. Tuf takla det veldig fint selv om han ble utilpass. Snille hunden :wub:

Bittelitt slitsomt for tida. Klarer ikke skifte på dem på gulvet lenger, så har måttet ta i bruk stellebordet igjen. Hvert skift er en kamp :lol: De hater klær, tror jeg. Og de har funnet ut at det går an å åpne dolokket og at det er vann nedi doen... :aww: Så nå har jeg foten på dolokket for å hindre ene tvillingen i å plaske med vannet, samtidig som jeg sloss med den andre tvillingen på stellebordet :lol: Ikke bra for en stadig skralere kropp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ia er på Nøtterøy hos søster, svoger og nevø og nå fikk jeg melding om at hun blir til i morgen. Det var det jeg visste. Man blir helt hekta på den babyen :heart: :heart:

Får vi se et bilde Ida? Du kan jo slette det etter en stund hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi se et bilde Ida? Du kan jo slette det etter en stund hvis du vil.

De vil ikke ha noe bilde på facebook, så jeg tviler på det. At de klarer å ikke oppdatere status med femten nye bilder hver dag, går over min forstand. Men jeg skal spørre pent. Snart :) Sonen er jo nærmest familie, da :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang stund da? :P

.

En veeldig lang stund :lol:

(Redd folk skal syntes synd på hundene av den grunn. Men da måtte de jo egentlig drikke oftere enn de hadde lyst :P At man kan lede hesten til vann men ikke tvinge den til å drikke, stemmer ikke på våre hunder :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang stund da? :P

Synes litt synd på Tuf om dagen, nå får han ikke ha sofaen sin i fred heller. Her om dagen ble jeg litt opptatt med den ene gutten og fikk ikke fulgt med på han andre. Fant han klatrende på ryggen til Tuf :o Skrekk og gru. Tuf takla det veldig fint selv om han ble utilpass. Snille hunden :wub:

Bittelitt slitsomt for tida. Klarer ikke skifte på dem på gulvet lenger, så har måttet ta i bruk stellebordet igjen. Hvert skift er en kamp :lol: De hater klær, tror jeg. Og de har funnet ut at det går an å åpne dolokket og at det er vann nedi doen... :aww: Så nå har jeg foten på dolokket for å hindre ene tvillingen i å plaske med vannet, samtidig som jeg sloss med den andre tvillingen på stellebordet :lol: Ikke bra for en stadig skralere kropp.

. Snille tuf :wub:

Og :lol: ser det for meg! Mener det finnes barnesikring til å feste på do for å unngå doleking :lol:

Klær er hat her og, blitt bortskjemt med å bare ha bleie på i det siste, så klær er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veeldig lang stund :lol:

(Redd folk skal syntes synd på hundene av den grunn. Men da måtte de jo egentlig drikke oftere enn de hadde lyst :P At man kan lede hesten til vann men ikke tvinge den til å drikke, stemmer ikke på våre hunder :aww: )

:lol: Jaja, da får jeg gjøre det samme når vi flytter. Nå har han én vannskål i første etasje, som han bruker når han kommer inn fra tur. Også har han en på verandaen. Bare hopper ut av vinduet når han er tørst :lol:

. Snille tuf :wub:

Og :lol: ser det for meg! Mener det finnes barnesikring til å feste på do for å unngå doleking :lol:

Klær er hat her og, blitt bortskjemt med å bare ha bleie på i det siste, så klær er ekkelt.

Gjør det?? Da må jeg ha sånn! :lol:

De hater bleier også.. :aww: Hyler når jeg prøver å lirke den på. Og de kan ikke gå rundt i bare bleia, for da går de bare og klår på den, og vips har de ingen bleie på lenger :lol: Hvorfor vil de aldri det jeg vil?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jaja, da får jeg gjøre det samme når vi flytter. Nå har han én vannskål i første etasje, som han bruker når han kommer inn fra tur. Også har han en på verandaen. Bare hopper ut av vinduet når han er tørst :lol:

Gjør det?? Da må jeg ha sånn! :lol:

De hater bleier også.. :aww: Hyler når jeg prøver å lirke den på. Og de kan ikke gå rundt i bare bleia, for da går de bare og klår på den, og vips har de ingen bleie på lenger :lol: Hvorfor vil de aldri det jeg vil?? :lol:

Vent til de blir fjortiser og vil noe annet enn deg :teehe: Høres egentlig veldig koselig ut med to på en gang, og rampestrekene kjenner jeg igjen fra tvillingguttene til noen bekjente. De stod f. eks. i hver sin sofa og ga fart på bildene som hang over sofaene.

Men til bleieproblematikken: Har du prøvd up and go?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til de blir fjortiser og vil noe annet enn deg :teehe: Høres egentlig veldig koselig ut med to på en gang, og rampestrekene kjenner jeg igjen fra tvillingguttene til noen bekjente. De stod f. eks. i hver sin sofa og ga fart på bildene som hang over sofaene.

Men til bleieproblematikken: Har du prøvd up and go?

Ja, det er veldig koselig også :) Regner med det blir mye rare sprell, men det er jo stort sett moro. Hvertfall når man kan se tilbake på det :aww: For deres egen del tror jeg egentlig det er litt både og å ha en tvilling! De koser og leker veldig mye, men de kan jammen krangle også! Mye frustrasjon!

Har prøvd up&go, men de tissa rett igjennom! Mulig de ikke passa skikkelig da vi prøvde. Kanskje verdt et nytt forsøk.

Skifter til tørre klær ganske ofte.... :ahappy:

Så mye klær har vi ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig koselig også :) Regner med det blir mye rare sprell, men det er jo stort sett moro. Hvertfall når man kan se tilbake på det :aww: For deres egen del tror jeg egentlig det er litt både og å ha en tvilling! De koser og leker veldig mye, men de kan jammen krangle også! Mye frustrasjon!

Har prøvd up&go, men de tissa rett igjennom! Mulig de ikke passa skikkelig da vi prøvde. Kanskje verdt et nytt forsøk.

Så mye klær har vi ikke :lol:

De blir bare våte, ikke møkkete. Det er bare å henge de opp og rotere mellom to sett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...