Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Ida ble tydeligvis veldig inspirert av gutta til wed. Hun kryper! Litt sjelven i knea og ikke helt sikker på rekkefølgen av armer og bein enda, men hun prøver ordentlig!

Hah! :D Så kult!

Bare å komme tilbake hvis du vil hun skal lære å smøre inn hele kroppen og omgivelsene med smoothie slik at hun ser ut som en morder og huset ser ut som et åsted også. :P *hive unger i dusjen*

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi har snakket om det før, men hvilket bilsete har dere til barn over 10 kg?

Vi har et besafe izi something. Det er klin umulig og ta i inn og ut av bilen og ungen tar av seg selene med mindre de er strammet så mye at de gir merker på skuldrene.

Vi har bannet og svertet så mye med dette setet, at det har fått seg litt skader i isoporen :aww: vi trengermed andre ord et nytt og brukervennlig. Ser jo at slike bilstoler til småbarn kommer dårlig ut i tester. Jeg vil ha en brukevennlig stol som ungen ikke klarer å komme seg ut av på egenhånd. Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi har snakket om det før, men hvilket bilsete har dere til barn over 10 kg?

Vi har et besafe izi something. Det er klin umulig og ta i inn og ut av bilen og ungen tar av seg selene med mindre de er strammet så mye at de gir merker på skuldrene.

Vi har bannet og svertet så mye med dette setet, at det har fått seg litt skader i isoporen :aww: vi trengermed andre ord et nytt og brukervennlig. Ser jo at slike bilstoler til småbarn kommer dårlig ut i tester. Jeg vil ha en brukevennlig stol som ungen ikke klarer å komme seg ut av på egenhånd. Hva anbefaler dere?

Har samme setet og sliter og med at hun tar av seg selene og å få strammet godt nok. Har derfor sagt at jeg ikke skal ha besafe til lillesøster. Vurderer britax multitech til henne.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha navnefest for Brage i september. Nå kommrr spørsmål fra gjestene om hva Brage ønsker seg. Hva i alle dager ønsker en fem-seks måneder gammel baby seg?! Hva har dere fått som dere har satt ekstra pris på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy jeg er helt skjelven og kvalm. Heldigvis ser det ut som det gikk så bra det kunne. Jeg skulle vaske ida i vasken etter en katastrofebleie, stilte inn rett temp og skal ha henne oppi, da kommer vi åpenbart borti krana og det fosser glodvarmt vann nedover låret hennes, fikk begynt å kjøle ned og ringte Bonden for å få hjelp, og ringte lege vakt, de ba oss komme. Så verre ut enn det var og vi slapp nok med skrekken. Holde det fuktig med kremer og etterkontroll i morgen eller onsdag.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy jeg er helt skjelven og kvalm. Heldigvis ser det ut som det gikk så bra det kunne. Jeg skulle vaske ida i vasken etter en katastrofebleie, stilte inn rett temp og skal ha henne oppi, da kommer vi åpenbart borti krana og det fosser glodvarmt vann nedover låret hennes, fikk begynt å kjøle ned og ringte Bonden for å få hjelp, og ringte lege vakt, de ba oss komme. Så verre ut enn det var og vi slapp nok med skrekken. Holde det fuktig med kremer og etterkontroll i morgen eller onsdag.

:shocked: Det hører med noen sånne småkatastrofer når man har småbarn, det skal så lite til! Det der blir nok helt bra igjen ganske raskt.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha, så skummelt! Får så vondt når jeg hører om sånt nå, etter at E brant seg. Fikk Ida blemmer eller har det gått greit? Bandasjer og hele pakka? Utrolig fort gjort med sånne uhell, og jeg kjenner virkelig til følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha, så skummelt! Får så vondt når jeg hører om sånt nå, etter at E brant seg. Fikk Ida blemmer eller har det gått greit? Bandasjer og hele pakka? Utrolig fort gjort med sånne uhell, og jeg kjenner virkelig til følelsen!

Husker E sitt uhell ja. :/ nei ingen blemmer enda, kan komme men heldigvis stort sett 1.grads og noe 2.gradsforbrenning. ikke så stort område som først fryktet, skjønner ikke at det kan ha gått så bra, siden vannet i rørene er rett under kokepunkt. Har rett og lett hatt griseflaks.

@Pippin&Symra huff ja, ser ut som det gikk veldig bra heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker E sitt uhell ja. :/ nei ingen blemmer enda, kan komme men heldigvis stort sett 1.grads og noe 2.gradsforbrenning. ikke så stort område som først fryktet, skjønner ikke at det kan ha gått så bra, siden vannet i rørene er rett under kokepunkt. Har rett og lett hatt griseflaks.

@Pippin&Symra huff ja, ser ut som det gikk veldig bra heldigvis.

Så bra! Hvor lenge er det siden det skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Martine

To timer ca nå, var hos legen en time og et kvarter etter at hun brant seg.

Ok, bare følg nøye med. Da E brant seg kom blemmene etter en stund. Ikke for å skremme eller noe, men vi visste ikke at det kunne komme blemmer etter noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare følg nøye med. Da E brant seg kom blemmene etter en stund. Ikke for å skremme eller noe, men vi visste ikke at det kunne komme blemmer etter noenmh timer.

Ja var det legen sa og, at det kunne bli verre, så vi skal følge godt med og smøre ofte. Så kunne hun få paracet om det virker som hun får vondt. Nå er hun blid og fornøyd heldigvis.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
    • 4 år gammel engelsk setter vil tidvis ikke gå på tur... Selv i svært sakte gå-tempo kan han finne på å sette seg ned midt i turløypa og setter frembeina i bakken demonstrativt. Hvis jeg kobler han løs og begynner å gå - dilter han til slutt etter på god avstand. Når han setter seg ned og jeg ber han komme, kommer han tuslende saaakte med bøyd hode. Så kan vi kanskje gå 100m i svært sakte tempo før det samme skjer igjen... Det pussige er at andre dager kan han ligge i selen og dra 2t på tur uten problemer. Akkurat som hodet er skrudd på den ene dagen, og ikke den andre. Han er undersøkt av veterinær og det er ikke noe galt fysiologisk. Så problemet sitter nok i toppetasjen... Noen som har vært borti noe liknende?
    • Wow, det er så flott å se at de får selvtillit av arbeidet. Gratulerer med debuten!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...