Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Bruker dere målebånd? Noen ganger så står vekta rimelig stille, men man mister en del cm på kroppen for det.

Har vært så lat at jeg ikke har gjort det, men ser at det kan være lurt. Føler meg både i bedre form, bedre kondis og strammere selv om vekta ikke helt følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Hehe, så da var det for det meste vann som du fikk svettet ut?

Jeg veier meg også bare om morgenen, etter morgentoalettet, så det skal ikke være så mange svingninger hos meg heller.

Et eller annet var det ihvertfall :lol:

Bruker dere målebånd? Noen ganger så står vekta rimelig stille, men man mister en del cm på kroppen for det.

Jeg har fortsatt ikke kommet så langt :icon_redface: Og nå føler jeg det liksom er for seint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med de FB gruppene som ble opprettet i starten? Fungerer alle som de var tiltenkt?

vår gruppe døde litt alle er syke eller svake på en eller annen måte. :P for min del blir det lite trening før formen blir bedre, og det kan ta lang tid , så jeg får bare innfinne meg med det og legge det litt på is.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet pakke fra XXL i dag. Nå blir det trening av kjernemuskulatur :P

Kneet fortsatt litt ømt. Hadde tenkt å prøve en rolig løpetur i morgen, men tror jeg skal drøye en uke til. Ingen vits å ta sjanser. Jeg kan trene på andre måter, og i stedet gå fine turer med hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo si hva du har kjøpt da Marjan! :aww:

Veiedag for meg. Kun 100 gram ned på vekta, men 1 cm ned rundt livet. Så veldig fornøyd, med tanke på helgen. Var ikke så flink med kostholdet mitt, og jeg må lære meg og reise på det nye kosthldet også. Med tanke på hva jeg må ha med meg av mat etc, som kan holde seg noen dager. Og at jeg får i meg nok kalorier fra riktige steder.

Det jeg var veldig fornøyd med, er at jeg tok med treningsvanene mine. Og løp en times tid hver morgen, trass i at jeg måtte grytidlig opp søndagen. :ahappy:

Egentlig har jeg løpedag idag, men Noomi skal ha vaksinen sin idag, så da tar vi det med ro, samt at jeg rett og slett er sliten etter en hard natt på jobb i natt. Så får det heller bli en times tur på de før jobb i rolig tempo.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo si hva du har kjøpt da Marjan! :aww:

Åå... ikke mer enn et balansebrett og en X-erfit Door Sling. Samboer hadde treningsmatte, så da har jeg mitt første lille hjemmetreningsstudio. Jeg gjør svært enkle øvelser, som planke, sit-ups, osv. men tenkte å supplere med litt mer særlig for å styrke rygg og buk, så prøver å pusle sammen et lite treningsprogram nå som er greit å komme seg gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå... ikke mer enn et balansebrett og en X-erfit Door Sling. Samboer hadde treningsmatte, så da har jeg mitt første lille hjemmetreningsstudio. Jeg gjør svært enkle øvelser, som planke, sit-ups, osv. men tenkte å supplere med litt mer særlig for å styrke rygg og buk, så prøver å pusle sammen et lite treningsprogram nå som er greit å komme seg gjennom.

OT: men du har sett de har sluppet 100 startnummer til Ultravasan? For oss utlendinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de siste kg'ene forsvinne like fort som de første!?!? :gaah: :gaah: Kjenner jeg begynner å miste motivasjonen, er det sånn her resten av livet mitt skal bli liksom? Hvis man unner seg noe så må man trene og spise sunt en uke etterpå fordi kaloriene klistrer seg til kroppen!

Skal skryte litt av meg da, jobber jo på hotell og vi har all verdens deiligste kaker og desserter + mat, men det jeg spiser om natta er en skål med havregryn med ekstra lett melk + 2 epler, frokost er 2 halve rundstykker med egg og kanskje et egg til. Så viljestyrken er der, enn så lenge.... Egg er ikke farlig å spise? Tenkte jeg kanskej skulle byttet ut melka her hjemme fra lettmelk til ekstra lett eller skummet (spørs om C blir så fonøyd da, han vil helst ha hel) men har det så mye å si? Jeg får i meg toppen ca 2 kjøkkenglass med melk om dagen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de siste kg'ene forsvinne like fort som de første!?!? :gaah: :gaah: Kjenner jeg begynner å miste motivasjonen, er det sånn her resten av livet mitt skal bli liksom? Hvis man unner seg noe så må man trene og spise sunt en uke etterpå fordi kaloriene klistrer seg til kroppen!

Skal skryte litt av meg da, jobber jo på hotell og vi har all verdens deiligste kaker og desserter + mat, men det jeg spiser om natta er en skål med havregryn med ekstra lett melk + 2 epler, frokost er 2 halve rundstykker med egg og kanskje et egg til. Så viljestyrken er der, enn så lenge.... Egg er ikke farlig å spise? Tenkte jeg kanskej skulle byttet ut melka her hjemme fra lettmelk til ekstra lett eller skummet (spørs om C blir så fonøyd da, han vil helst ha hel) men har det så mye å si? Jeg får i meg toppen ca 2 kjøkkenglass med melk om dagen hjemme.

Egg er helt supert, masse proteiner (særlig i eggehviten)! Eggehviten er kalorifattig og stappfull av proteiner, så ta gjerne et par egg og hvis du har lyst på flere så kan du gjerne droppe eggeplommen. :)

Helt ærlig, jeg opplever det samme som deg: at man ikke kan spise noe utover det som står på planen før vektnedgangen stopper. Derfor kutter jeg alltid godteri og "unødvendige" ting når jeg skal ned i vekt for få resultater hver uke. Men det er jo ikke sånn det funker dersom man vil ha det til en livsstil, så bare tenk *livsstil* hele veien. Og lag lettoppnåelige delmål som du kan se fram mot! Når man skal ned i vekt så spiller alle kalorier en rolle, så det kan være en idé å bytte melk (eventuelt bytte ut med vann). :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann og havregryn høres ikke veldig godt ut :P:lol: Det er kun der jeg bruker melk, drikker vann som tørstedrikk (deler kanskje 1.5 l med brus med C i helgen)

Da skal jeg spise egg med god samvitighet :)

Nei, da skjønner jeg at du har lyst til å bruke melk! Tenkte hvis det var tørstedrikk, så ville det være unødvendig, men i grøten blir liksom noe annet. :P

Har du forresten regnet på hvor mye du spiser? Det kan være nyttig for å få ca. kontroll på hvor mye man spiser og hvor mye man kan spise ekstra før vekten stagnerer. Veldig fint verktøy etter vektnedgang også (ta ting på øyemål) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da skjønner jeg at du har lyst til å bruke melk! Tenkte hvis det var tørstedrikk, så ville det være unødvendig, men i grøten blir liksom noe annet. :P

Har du forresten regnet på hvor mye du spiser? Det kan være nyttig for å få ca. kontroll på hvor mye man spiser og hvor mye man kan spise ekstra før vekten stagnerer. Veldig fint verktøy etter vektnedgang også (ta ting på øyemål) :)

Jeg har ikke vært flink til å regne nei, må vel kanskje begynne å gjøre det med middagen (de andre måltidene har jeg gaske god koll på :) ) må finne et fint regne verktøy da, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ShapeUp-appen er helt super :D

Jeg har en Nokia fra 90 tallet :P Men tror jeg dropper å telle (har gjort et raskt overslag i hodet mitt da, og der ser greit ut) for jeg vil ikke bli helt manisk, og jeg kjenner jeg er på vei til å bli det nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg ikke på egenhånd og begynte på Grete roede i går. Min gamle, gode venn. Målet er egentlig bare 2-4 kg ned, men det fikser jeg tydelig vis ikke alene :P Vil holde meg på en størrelse 38 i klær. Hvis jeg går opp mer nå blir mye av det jeg har liggende litt tight! Så det er motivasjonen nå - fortsette å passe i de klærne jeg faktisk har og bruker og å passe dem hakket bedre. :) Mer motivert nå enn jeg har vært kjenner jeg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...